Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Junak zap這n bateryjny

czuczu 05 Maj 2009 10:14 10776 7
  • #1 05 Maj 2009 10:14
    czuczu
    Poziom 10  

    Witam

    pod陰czy貫m w swoim junaku jako zapasowy zap這n bateryjny na 12V,
    po陰czenia mam jak na schemacie,
    Junak zap這n bateryjny

    ale zauwa篡貫m 瞠 cewka zap這nowa strasznie si grzeje, po kilku minutach jest gor帷a,
    zostawi貫m na 30 minut w陰czony zap這n i z cewki a wyciek olej, kupi貫m now cewk i te si grzeje,

    czy kto ma taki uk豉d i czy jest on poprawny? czy pod陰czenia pin闚 1 i 15 s poprawne do cewki?

    w takim uk豉dzie po w陰czeniu stacyjki je郵i przerywacz jest zwarty to przez uzwojenie pierwotne p造nie pr康 zmierzony ok 2,3A,
    rezystacja uzwojenia pierwotnego wynosi ok 5.5 ohm wi璚 z oblicze te wychodzi 12V/5.5 = 2,18A,
    czy przy takim pr康zie cewka powinna si grza?

    na stronie Jacota http://www.junak.riders.pl/tn.htm
    jest napisane "Zap這n bateryjny "kosztuje" ok. 7,5 W przy 6 voltowej cewce a 4,5W przy cewce 8V", czyli przy 12V powinno by jeszcze mniej,
    a mi wychodzi, 瞠 cewka musi wytraci 12V*2.18A = 26.16W a w rzeczywisto軼i nawet wi璚ej,
    bior帷 nawet, 瞠 przez pewien czas w okresie obrotu wa逝 przerywacz jest rozwarty i pr康 nie p造nie, to i tak du穎 wychodzi,

    czy kto mo瞠 co mi poradzi w tym temacie

    pozdrawiam i z g鏎y dzi瘯i za pomoc

    1 7
  • #2 05 Maj 2009 10:26
    Macosmail
    Poziom 33  

    Witam. W tego typu uk豉dach zap這nowych po zatrzymaniu silnika nale篡 niezw這cznie wy陰czy zap這n. Pob鏎 mocy zale篡 od wa積ego parametru jakim jest k徠 zwarcia i od aktualnych obrot闚 (zjawiska reaktancyjne). I oczywi軼ie okre郵a si go przy pracuj帷ym silniku, a nie w stanie statycznym. Pozdrawiam.

    0
  • #3 05 Maj 2009 12:12
    gimak
    Poziom 37  

    Jak kolega w poprzednim po軼ie napisa po zatrzymaniu silnika nale篡 zaraz wy陰czy zap這n, albo zainwestowa w urz康zenie kt鏎e b璠zie to robi這 za nas, tzn b璠zie odcina這 zasilanie na cewk zap這now np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napi璚ia 豉dowania). Grzanie si cewki zap這nowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna rzecz, zamienia si na niej w ciep這 moc ponad 50W. Inaczej si zachowuje pr康 p造n帷y przez cewk pod wp造wem napi璚ia sta貫go (stoj帷y silnik), a inaczej przy pr康zie zmiennym, a raczej pulsuj帷ym (pracuj帷y silnik), w tym przypadku do g這su dochodzi opr鏂z oporno軼i czynnej oporno嗆 bierna.

    0
  • #4 08 Maj 2009 14:19
    czuczu
    Poziom 10  

    a mamcie mo瞠 jakie uk豉dy do od陰czania zasilania,
    mo瞠 ju kto rozwi您a ten problem,
    bo szczerze nie wiem jak wy豉pa moment wy陰czenia silnika,
    od 豉dowania troch ci篹ko bo na wolnych obrotach prawie nie 豉duje,
    a mo瞠 kto wie jak to robi豉 fabryka w innych maszaynach, bo przecie w niejednym starym motocyklu by zap這n bateryjny,

    1
  • #5 08 Maj 2009 14:50
    stomat
    Specjalista elektryk

    Zatrzymanie silnika wykonuje si wy陰czaj帷 zap這n wi璚 w czym problem ? Przecie Junak nie ma odpr篹nika. Po w陰czeniu zap這nu nale篡 uruchomi silnik. Nie w陰cza zap這nu je瞠li nie zamierzamy uruchomi silnika.
    A co to znaczy zapasowy uk豉d zap這nowy ? Opr鏂z tego masz jeszcze iskrownik ?

    0
  • #6 08 Maj 2009 18:56
    vard
    Poziom 13  

    Je瞠li zap這n ma by z cewki zap這nowej to bezwzglednie trzeba od豉czy cewke iskrownika od przerywacza , mia貫m junaka i przerobiony zap這n na cewke i wszystko chodzi這 ok .

    0
  • #7 09 Maj 2009 13:31
    fenderson
    Poziom 10  

    Temat juz stary ale z potrzeby chcia豚ym go odswierzyc ,,
    Mam junaka na oryginalnym zap這nie i instalacji 6v ( pradnica) ale chcia豚ym przerobic go na elelktroniczny zaplon z ukladem bezstykowym jaki mozna kupic za dwiescie pare zloty aby uczynic go bardziej bezawaryjnym ,,,,
    http://www.prameti.webpark.pl/junak/junak.html
    Jednak zalezy mi bardzo na tym aby wizualnie bylo to jak w oryginale tzn. cewka umieszczona w pustej obudowie iskrownika Junaka starowana modu貫m umieszczonym w bocznej puszce i tu problem bo o ile z 12 voltowymi cewkami nie ma problemu znalezc taka malutka by ja tam wcisn望 to z 6 Voltow jest juz problem,, Znalaz貫m u siebie Cewk z motocykla Minsk kt鏎a z lekka niewidoczna modyfikacja obudowy iskrownika da sie wcisn帷 do srodka ale problem polega na tym ze jest ona 12V jak inastacja motocykla Minsk ,, czy da sie pomimo tego jakos to podlonczyc by dzialala ona pod instalacja 6V bo pewny starszy Pan ktory przewija silnika stwierdzil ze spokojnie mozna zakladac tyle ze iskra bedzie slabsza :?: ale nie wiadomo jak bedzie sie to mialo do Modu逝 i jego pracy z owa cewk,, Jesli pisze g逝poty to z g鏎y sorry :| ale napiszcie co o tym sadzicie bo jak instalacje podlonczyc w motocyklu potrafie to o elektronice juz srednio mam pojecie
    Ewentualnie moze ktos ma pomys na jakas inna cewk ma造ch rozmawiar闚 6V ??
    pozdrawiam

    0
  • #8 25 Lip 2009 16:54
    odlan
    Poziom 10  

    stomat napisa:
    Zatrzymanie silnika wykonuje si wy陰czaj帷 zap這n wi璚 w czym problem ? Przecie Junak nie ma odpr篹nika. Po w陰czeniu zap這nu nale篡 uruchomi silnik. Nie w陰cza zap這nu je瞠li nie zamierzamy uruchomi silnika.
    A co to znaczy zapasowy uk豉d zap這nowy ? Opr鏂z tego masz jeszcze iskrownik ?


    Junak nie ma odpreznika? :D A to ciekawostka.:D Tak opr鏂z tego jest jeszcze standardowy iskrownik

    fenderson-"starszy pan" Ci prawde powiedzia.

    0