Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator motocyklowy ze stalym magnesem w wirniku

04 Maj 2004 19:51 6215 14
  • Poziom 12  
    Chodzi mi dokladnie oto w jaki sposob jest rozwiazany problem regulacji napiecia.Znajomemu padlo ladowanie w suzuki .Regulator napiecia i prostownik sa w jednej "kostce" - swoja droga bardzo malej jak na element ktory musi spelniac dwie funkcje i do tego dzialajacy ze stosunkowo duzymi pradami.
    Zastanawiam ,czy nie daloby sie dolaczyc zewnetrzny prostownik i pozniej jakos ograniczyc napiecie za nim ,ale nie mam pomyslu.
    Bez obciazenia napiecie dochodzilo do 50 V ,a akumulator podlaczony bezposrednio do prostownika zasilanego tylko z dwoch faz byl ladowany pradem ponad 5 A i to na wolnych obrotach !
    Moze macie jaks pomysl jak ograniczyc to napiecie ?

    Arek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    To alternator trojfazowy - regulator z prostownikiem w jednej kostce jest pod lewym deklem.
    Napewno nie ma tam uzwojenia w zbudzenia - wirnik musi byc z magnesow stalych.
    To scigacz cos ok 600ccm ,a le raczej wiekowy.
    Kumpel mozwil mi jak sie dokladnie nazywa ,ale nie mam pamieci do tych GTS ,ZZX itp.
    Uzywany regler to cos ok 300zl i zastanawiam sie czy nie daloby sie czegos innego wsadzic .
    Arek
  • Spec od samochodów
    Musi być dokładnie taki samy te alternatory tak mają.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    #W tych samych Białoruśkach jest jeszcze inne rozwiązanie: magnesy są tylko po to aby alternator był samowzbudny, żeby bez akumulatora można było uzyskać nominalne napięcie w instalacji, to na wypadek jakby aku zdechły a złoma odpaliło się na popych :D
    I tam jest podobna historia, uszkodzenie regulatora powoduje wzrost napięcia do ponad 40V, szczotki tam oczywiście są. Regulator to tego uruchomiła firma w Markach k. Wa-wy, maja tego dziwactwa w ofercie więcej, jak przypomnę to dopiszę potem nazwę firmy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tych bez szczotek już si nie produkuje, ale te samowzbudne jak najbardziej, nawet na dzień dzisiejszy traktory białoruskie montowane w Polsce seryjnie idą z takim alternatorem. Ten regulator byłby dobry do tego motocyklowego, ta firma w Markach to WASA czy jakoś tam.
  • Poziom 10  
    Witam.
    W japonskich motocyklach stosuje sie prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów opracuje schemat takiego regulatora zawierającego prostownik. Dodam że regulator grzeje sie bo nadmiar mocy jest zamieniany na ciepło.
    Z poważaniem

    momo
  • Poziom 18  
    zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
  • Poziom 27  
    W WSK175 było podobne rozwiązanie
  • Poziom 13  
    Do takiego alternatora stosowany jest regulator rownoległy np. na tyrystorch ktore są polaczone przed mostkiem prostowniczym rownolegle z uzwojeniami , w momencie gdy amplituda sinusa przekroczy okreslona na dzielniku wartosc nastepuje przebicie zenerki i tyrystor sie otwiera zwierajac do masy uzwojenie jednaj z faz, przejmujac na siebie nadmiar napiecia . Lub pomiar dokonywany jest po wyprostowaniu i przejsciu przez stacyjke (5 przewodow regulatora) gdy napiecie w instalacji osiagnie 14,5 V tyrystor zaczyna przewodzic .Zbudowałem kiedys regulator szeregowy na MOSFETach
    ale nagle przerwanie duzego pradu ladujacego akumulator powodowalo znaczna indukcje w uzwojeniach i tranzystory szybko zostaly przebite .Mozna wykozystac zwykly regulator napiecia dodac tyrystory i polaczyc wszystko odpowiednio .
    Jesli ktos bedzie potrzebowal schemat to pisac , bede szukał.
  • Poziom 22  
    momo napisał:
    Witam.
    W japonskich motocyklach stosuje się prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów opracuje schemat takiego regulatora zawierającego prostownik. Dodam że regulator grzeje się bo nadmiar mocy jest zamieniany na ciepło.
    Z poważaniem

    momo

    http://www.republika.pl/reg_mot/ oferta polskiego producenta takich regulatorów do motocykli