Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 3.3 96 rok

Cypress 05 Maj 2009 22:21 2323 4
  • #1 05 Maj 2009 22:21
    Cypress
    Poziom 11  

    Witam wszystkich,

    Od kilku dni borykam się z problemem elektrycznym w moim aucie. Mianowicie zaczęły mrugać/przygasać wszystkie kontrolki, światła w środku auta oraz na zewnątrz. Nie dzieje sie to cały czas, czasami kontrolki i swiatla zachowuja sie normalnie, natomiast w zupelnie nieoczekiwanym momencie zaczynają wariowac... skutki są różne, np. zapala sie lamka ABS, wariuje obrotomierz, a po wyłączeniu auta i próbie jego ponownego uruchomienia słychac jedynie "pstrykanie". Przepraszam za mój lalicki język, ale niestety nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Znalazłem na forum sugestie iż może to być regulator napięcia, znowu w innym temacie że sterownik silnika...jak się zabrać za ten problem ? Być może koledzy/koleżanki mieli podobne doświadczenia i problemy. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję

    1 4
  • #2 05 Maj 2009 22:49
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Może brak masy? Posprawdzaj masy na silniku i nadwoziu.

    0
  • #4 06 Maj 2009 15:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Miras - co w elektronice chcesz konserwować , napisz , przyda się na przyszłość.

    0
  • #5 07 Maj 2009 07:18
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Konserwację elektroniki należy przeprowadzić w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia usterki pojazdu.

    Należy:
    Wypiąć kostki przeprowadzić oględziny pinów i gniazd w razie wątpliwości zrobić pomiar na przewodzenie w kostce ponieważ spotkałem się z gniazdem gdzie bolce są okrągłe gdy jak się za mocno i nie równo włoży to może ulec poszerzeniu i jest bardziej prawdopodobne wystąpienie braku kontaktu.
    Przed złożeniem kostki wyczyścić sprajem do kontaktu oraz użyć smaru aby chronić je przed wilgocią i korozją.

    Dotyczy to także sterowników (komputerów) oraz modułów lutowanych na płytkach.Tu także należy przeprowadzić przegląd nawet jeśli trzeba to rozebrać na części i zrobić jw.i dodatkowo przy pomocy narzędzi optycznych należy przeprowadzić przegląd ścieżek lutowanych oraz pinów na płytce gdzie występują połączenia lutowane.

    Niestety źle zabezpieczona płytka może nieźle wydłużyć czas w poszukiwaniu usterki.

    Najczęstszą usterką w chryslerach 96-00 jaką się spotkałem to zimne luty na płycie licznika i w dodatku ciągle te same piny np. komputerze komfortu korozja połączeń lutowanych.

    0