Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 3.3 96 rok

05 May 2009 22:21 2671 4
  • Level 11  
    Witam wszystkich,

    Od kilku dni borykam się z problemem elektrycznym w moim aucie. Mianowicie zaczęły mrugać/przygasać wszystkie kontrolki, światła w środku auta oraz na zewnątrz. Nie dzieje sie to cały czas, czasami kontrolki i swiatla zachowuja sie normalnie, natomiast w zupelnie nieoczekiwanym momencie zaczynają wariowac... skutki są różne, np. zapala sie lamka ABS, wariuje obrotomierz, a po wyłączeniu auta i próbie jego ponownego uruchomienia słychac jedynie "pstrykanie". Przepraszam za mój lalicki język, ale niestety nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Znalazłem na forum sugestie iż może to być regulator napięcia, znowu w innym temacie że sterownik silnika...jak się zabrać za ten problem ? Być może koledzy/koleżanki mieli podobne doświadczenia i problemy. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję
  • Level 29  
    Może brak masy? Posprawdzaj masy na silniku i nadwoziu.
  • Level 42  
    Miras - co w elektronice chcesz konserwować , napisz , przyda się na przyszłość.
  • Level 19  
    Konserwację elektroniki należy przeprowadzić w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia usterki pojazdu.

    Należy:
    Wypiąć kostki przeprowadzić oględziny pinów i gniazd w razie wątpliwości zrobić pomiar na przewodzenie w kostce ponieważ spotkałem się z gniazdem gdzie bolce są okrągłe gdy jak się za mocno i nie równo włoży to może ulec poszerzeniu i jest bardziej prawdopodobne wystąpienie braku kontaktu.
    Przed złożeniem kostki wyczyścić sprajem do kontaktu oraz użyć smaru aby chronić je przed wilgocią i korozją.

    Dotyczy to także sterowników (komputerów) oraz modułów lutowanych na płytkach.Tu także należy przeprowadzić przegląd nawet jeśli trzeba to rozebrać na części i zrobić jw.i dodatkowo przy pomocy narzędzi optycznych należy przeprowadzić przegląd ścieżek lutowanych oraz pinów na płytce gdzie występują połączenia lutowane.

    Niestety źle zabezpieczona płytka może nieźle wydłużyć czas w poszukiwaniu usterki.

    Najczęstszą usterką w chryslerach 96-00 jaką się spotkałem to zimne luty na płycie licznika i w dodatku ciągle te same piny np. komputerze komfortu korozja połączeń lutowanych.