Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 1.8 16v, 1995 nie pali z rozrusznika

m_a_pietrzykowscy 06 Maj 2009 08:53 2741 24
  • #1 06 Maj 2009 08:53
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    Witam jak w temacie mam spory problem auto nie pali mi z rozrusznika a po odpaleniu na pych nie trzyma niskich obrotów i gaśnie. miesiąc temu auto zgasło mi na drodze i już nie odpaliło. wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą rozrząd i inne uszczelniacze i... auto nie pali z rozrusznika. iskra jest paliwo wtryskuje zapłon ustawiony idealnie rozrząd też. na wykręconych świecach (położonych na otworach w głowicy paliwo detonuje). Na popych auto pali jak złotko wystarczy jeden delikatny pych. Po odpaleniu na pych auto musi chodzić na wyższych obrotach jak puszczę gaz to gaśnie. Proszę o pomoc bo już byłem u kilku mechaników i sami nie wiedzą co to może być

    0 24
  • #2 06 Maj 2009 09:06
    carrot
    Moderator Samochody

    Może być uszkodzona kostka w stacyjce i po przekręceniu w pozycję rozruch zanika + (15)
    Może rozrusznik pobiera zbyt duży prąd i powoduje taki spadek napięcia, że sterownik głupieje
    Czujnik położenia wału może mieć uszkodzone uzwojenie i daje za słabe impulsy
    Przyczyn może być wiele

    0
  • #3 06 Maj 2009 09:59
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    A powiedz mi proszę jeszcze jak sprawdzić ten czujnik i gdzie go znajdę. Czujnik powodował by nie trzymanie na niskich obrotach??

    0
  • #4 06 Maj 2009 11:17
    igorek83
    Poziom 24  

    w jakim jest stanie akumulator podepnij sie pod plus do cewki zapłonowej i pokręć silnikiem i sprawdzaj jakie napięcie jest na cewce podczas kręcenia o ile spada napięcie niemoże być mniejsze niż 11,5V

    Dodano po 3 [minuty]:

    pisz dalej co zauważysz jak będę mógł to pomogę

    0
  • #5 06 Maj 2009 11:37
    carrot
    Moderator Samochody

    Czujnik jest na dole bloku silnika z przodu auta przy styku silnika i skrzyni (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
    Jak nie masz oscyloskopu, to najprościej podstawić inny sprawny czujnik na próbę

    0
  • #6 06 Maj 2009 12:07
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    W tej chwili jestem w pracy i nie mam jak tego sprawdzić, więc proszę piszcie jeszcze co może być nie tak a później będę szystko po kolei sprawdzał. Z góry dzięki

    Dodano po 12 [minuty]:

    Najważniejsze dla mnie to to czemu on gaśnie jak mu gaz puszcze:cry:. Pozdrawiam

    0
  • #7 06 Maj 2009 12:33
    viper555
    spec od auto-elektro

    Więc dopóki nie wyeliminujesz usterki gaśnięcia to raczej na rozrusznik nie odpali.P

    0
  • #8 06 Maj 2009 13:01
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    Wiem i właśnie zdurniałem co może powodować to gaśnięcie dlatego proszę o pomoc. A może ktoś wie jak się wykonuję regulację biegu jałowego. Proszę o podpowiedzi

    0
  • #9 07 Maj 2009 08:18
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    Witam więc wczoraj wymieniłem świece przewody i aku na nowe i sprawa wygląda tak. auto chodzi na niskich obrotach ale dalej ma gdzieś spadek napięcia bo jak się włączy wyntylator chłodnicy to spadają obroty i auto gaśnie. Pali z rozrusznika ale trzeba go dosyć długo pokręcić. Proszę o jakąś pomoc co dalej mam robić czy może być uszkodzony czujnik wału i dlatego on tak sie zachowuje, albo co jeszcze może być nie tak. Z gory dzieki i pozdrawiam

    0
  • #10 07 Maj 2009 08:54
    carrot
    Moderator Samochody

    Trzeba sprawdzić czy działa iacv, niestety jest w wyjątkowo miłym i łatwo dostępnym miejscu

    0
  • #11 07 Maj 2009 09:23
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    to znaczy gdzie mam tego szukać i jak to wygląda
    :|

    0
  • #12 07 Maj 2009 11:01
    carrot
    Moderator Samochody

    Link
    PS te tumany nawet nie wiedzą czym handlują TO NIE JEST silnik krokowy, tylko elektrozawór
    A znajdziesz go na środku kolektora ssącego pod przepustnicą, trzeba wsadzić rękę po łokieć (z kluczem 8) od strony wlotu powietrza

    0
  • #13 07 Maj 2009 11:46
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    carrot a jeszcze jak mi powiesz jak to cuś sprawdzić mam nadzieje ze oscyloskop nie bedzie potrzebny

    0
  • #14 07 Maj 2009 12:25
    carrot
    Moderator Samochody

    Podłącz go po prostu do akumulatora, najlepiej przez żarówkę 21W, ma się otworzyć, przez te 2 dziurki widać tłoczek wewnątrz, lubi się zapiec

    0
  • #15 07 Maj 2009 13:09
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    sprawdzę to. A jak by to nie było to to masz carrot jeszcze jakiś pomysł??

    0
  • #16 07 Maj 2009 14:11
    igorek83
    Poziom 24  

    kolego pisalem ci jak wasz podpiąć woltomierz i teraz odczytaj jego napiecie w chwili wlaczenia sie wentylatora jezeli bedzie ok, to mozliwe ze lapie falszywe powietrze i w chwili zalaczenia wentylatora to nadmuchuje i gasnie.
    jeszcze jedna możliwość gdy silnik krokowy będzie ok chodź ja to wykluczam bo do momentu załączenia wentylatora jest dobrze. proponuje sprawdzić wtyczki czy nie jest nic zaśniedziałe i dobrze posprawdzaj wszystkie masy w komorze silnika. albo zwarcie robi silnik wentylatora. pytanie gdy wentylator chodzi czy idzie uruchomić auto???

    0
  • #17 07 Maj 2009 14:26
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    czy auto odpali jak chodzi wentylator tego to nie sprawdzałem jutro napisze do czego doszedłem

    0
  • #18 07 Maj 2009 21:37
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    więc tak auto ciężko pali silnik krokowy ok jak go odpale i chwile pochodzi to obroty sie stabilizuja ale jak sie włączy wentylator to drastycznie obroty spadają i nieraz zgaśnie nieraz podciągnie. jakieś jeszcze sugestie może ktoś ma. dodam jeszcze że ładowanie ma na akumulatorze 14.1V mase ma wszędzie sprawdzałem wszystko

    0
  • #19 07 Maj 2009 22:33
    carrot
    Moderator Samochody

    Nie chcę Cię wprowadzać w błąd i nie wiem, czy w mondeo jest tak jak w Oplu, ale w tym drugim jeśli nie działa czujnik położenia wału, to silnik zapali po paru sek kręcenia z czujnika wałka, oczywiście wtedy sterownik ma problem z ustaleniem punktu zapłonu i silnik nie pracuje prawidłowo. Akurat nie mam na hali forda i nie mam jak sprawdzić. Ale niech się wypowie ktoś znający mondeo
    Acha, i jeszcze jedno, sprawdziłeś zawór powietrza biegu jałowego i działa ?, tak, ale czy jest sterowany ?

    0
  • #20 07 Maj 2009 22:53
    igorek83
    Poziom 24  

    fałszywe powietrze gdzies lapie. dobrze sprawdź oraz czujnik temperatury cieczy.

    a czy auto posiada gaz????

    0
  • #21 08 Maj 2009 08:16
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    witam wiec carrot zawór sie otwiera i zamyka na krotko przejscie na przewodach jest więc powinien być sterowany. Igorek sprawdzałem szczelność nie ma skąd łapać lewego powietrza czujniki temperatury ok ten co odpowiada za wskaźnnik pokazuje i ten co włancza wentylator terz działa. Auto nie posiada gazu

    0
  • #22 08 Maj 2009 09:23
    carrot
    Moderator Samochody

    No, niby masz rację, ale jak np sterownik nie ma informacji o zamkniętej przepustnicy, to nie wysteruje zaworu. Sprawdź dwie rzeczy: przy pracującym na biegu jałowym silniku skręć koła na maxa w dowolną stronę i przytrzymaj kierownicę w tej pozycji, powoduje to wytworzenie maksymalnego ciśnienia w pompie wspomagania i otwarcie zaworu przelewowego (ok 70 bar), jak silnik zgaśnie, to nie ma sterowania zaworem iacv, możesz dodatkowo ściągnąć do tego testu wtyczkę z czujnika wysokiego ciśnienia umieszczonego na metalowym przewodzie biegnącym od pompy wspomagania nad osłoną rozrządu. Drugi test, to po prostu ściągnij wtyczkę z zaworu wolnych obrotów przy pracującym silniku, powinien zgasnąć

    0
  • #23 08 Maj 2009 10:49
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    więc tak przy pełnym skręcie spadają delikatnie obroty ale nie gaśnie. Mierzyłem jeszcze napięcia i podczas normalnej pracy jest 14,1 przy kręceniu rozrusznikiem około 11,5 jak się włącza wentylator około 13,2 podczas pracy wentylatora 13,8V

    0
  • #24 08 Maj 2009 12:56
    carrot
    Moderator Samochody

    Czyli wygląda na to, że wszystko jest w porządku.
    Weź mu jeszcze zaadoptuj sterownik: ściągnij klemę na chwilę, potem odpal bez dotknięcia pedału gazu aż do momentu włączenia wentylatora

    0
  • #25 08 Maj 2009 13:31
    m_a_pietrzykowscy
    Poziom 9  

    sprubuję tak zrobić tylko dodam że w książce pisze ze najpierw go trzymać przez 3 minuty na 2200 obr pożniej na 3500 jakiś czas przejechać ileś kilometrow i dopiero sie ustawi

    Dodano po 13 [minuty]:

    więc spróbowałem tak jak pisałeś i nie odpali bez gazu i chodzi jak chodził. Kurde już nie mam pojęcia o co w tym chodzi

    0