Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6GLI elektryka robi zwarcie?

06 Maj 2009 16:24 3397 9
  • Poziom 35  
    Witam.
    Mam taki problem w FSO Polonezie 1.6 gli (z gazem), że pobiera on chyba za dużo prądu z akumulatora. Jak zostawi się go na parę dni (ok 3-4) to akumulator padnie - znaczy nie ma na tyle mocy aby ruszyć rozrusznik...
    Akumulator jest w miarę stary, ale wcześniej był w poldku akumulator boscha nowy i pochodził może ze 2 lata i to samo.
    Ciężko mi powiedzieć, od kiedy tak się dzieje.
    Dodam jeszcze, że nie świeciły mi żaróweczki przednich świateł postojowych - obie były przepalone. Przepadkiem znalazłem jedną sprawną, wsadzałem, i włączyłem światła ( instalacja i silnik były wyłączone).
    Zaświeciła, po ok. 3 sekundach ściemniała, po czym się wyłączyła (przepaliła).
    Jeśli się nie mylę, to żaróweczka może się przepalić tylko w skutek wyższego napięcia, a skąd miałoby się tam wziąć wyższe, jak akumulator ma 12V(13.8V).
    Dodam, że akumulator ma 44Ah (Exide Classic), poprzedni (Bosch) miał 55Ah. Obawiam się, że instalacja niszczy te akumulatory.
    Nie ma natomiast żadnych problemów z silnikiem, instalacją, żadna kontrolka nie świeci się "niepytana".
    Jedyne co mi się wydaje prawdopodobne, to komputer od gazu albo... Albo co?
    Nie ma żadnych poprzepalanych bezpieczników, ostatni trochę zastał się alternator, ale już chodzi. Czy to możliwe, aby diody padły i puszczały napięcie?
    Z góry dziękuje za odpowiedźi.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    kolego akumulator musi być 55ah, i proponuję sprawdzić jaki pobór prądu jest pobierany przy stojącym samochodzie. to na początek.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Witam. Amperomierzem sprawdź ile miliamperów pobiera instalacja elektryczna przy wyłączonych odbiornikach. Pobór prądu nie powinien przekraczać 10 mA. Zawyżony pobór może być spowodowany złą instalacją odbiornika radiowego. Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Witam.
    Oczywiście dziękuję za odpowiedzi, jest tylko jeden problem - w samochodzie nie ma radia... Ale przypomniałem sobie jeszcze dwie rzeczy - mianowicie to, że nie działają światła cofania (pojawiło się niedawno, więc to nie to) oraz to, że tam, gdzie był regulator obrotów nawiewu wstawiłem kiedyś zwykły przełącznik on/off (regulator był uszkodzony).
    Sprawdzę jeszcze niedługo miernikiem pobór, bardzo ważne było dla mnie to , jaki jest prawidłowy pobór.
  • Poziom 35  
    Witam ponownie.
    Powiem szczerze - sprawdziłem pobór, i za pierwszym razem, gdy się wszystko uciszyło (wyłączyłem alarm, komputer od gazu przestał pykać) pobór wynosił 60mA.
    Po drugim podłączenia (po 2-3 minutach ) wynosił już 120 mA.
    Radia nie ma, a z odłączonym komputerem pobór był mniejszy o jakieś 5mA...
  • Poziom 34  
    Wydłubuj bezpieczniki po jednym aż znajdziesz ten przy którym spadnie pobór.
  • Moderator Samochody
    Może alarm krzaczy sprawę, jeśli podłączasz miernik to podłącz żabką do klemy, i ściągnij ją tak, zęby nie odłączać akumulatora od instalacji.

    A jakie mamy napięcie ładowania? Może uszkodzony regulator napięcia daje więcej jak 14 V co uszkadza akumulator.
  • Poziom 35  
    Witam.
    Akumulator odłączałem w taki sposób i właśnie wtedy uzyskałem taki pobór.
    Zresztą tak samo, gdy się wszystko "uspokoi" (pisałem wyżej).
    Bezpieczniki po kolei powyjmowałem i posprawdzałem - tylko przy jednym pobór spadł do 70 mA (patrząc od góry skrzynki bezpieczników to był ostatni w 2 rzędzie (biały 15A)), ale wtedy przestał działać zegarek i chyba reszta instalacji, bo po wsadzeniu alarm się uzbroił. Dodam jeszcze, że alarm jest firmy SILICON, z podtrzymaniem, nie ma z nim żadnych problemów.
    NIE próbowałem odłączyć bezpieczników od komputera z tyłu schowka - szczerze mówiąc bałem się, bo to (być może jeszcze) nie jest mój samochód.
    Po odłączeniu komputera gazowego pobór spada o parę mA, więc to chyba nie to.
    W bagażniku mam przerwane przewody - te łączące klapę z resztą, ale zostały wcześniej zaizolowane.
    Nie działają światła cofania, ale i przed ich uszkodzeniem występował problem zawyżonego poboru.

    Trochę nie wierzę, że pobór w takim samochodzie może wynosić max. 10mA podczas postoju - w tym poldku jest kupę elektroniki.
    Co może pobierać 100mA? Gdyby było to zwarcie w elektryce, zapewne pobierałby kilka (ładnych) Amper, więc sadzę, że problem leży raczej w elektronice (może Silicon ładuje wbudowany aku?(ale ostatnio jak nie wyłączyłem syreny to po odłączeniu aku zaczęła wyć...)).

    Dziewne jest jeszcze fakt wachań poboru - czasami pobiera 80mA , czasami 120.
    A to z tą żaróweczkami postojowymi to jakaś skucha - w jej gnieździe jest równo 12.00V, więc chyba to wada żarówy.
  • Poziom 24  
    Kolego jak byś miał pobór kilku A to usterkę byś znalazł macając gdzie jest ciepły kabel i akumulator 55 wytrzymał by bax 12h.
    Co do żarówki to musiała być wstrząśnięta lub stara ( po wypadkach niby żarówka jest cała i świeci ale przez kilka minut max).
    Twoja usterka to jest powodem upływności starej instalacji , przepatrz wszystkie przewody co są zaolejone, często usterką jest uszkodzenie wiązki pod kokpitem jakiś rok temu miałem 2 polonezy Atu gdzie właśnie tam zapaliła się instalacja elektryczna.
  • Poziom 35  
    Witam ponownie. Jak, że elektroda dopomina się zamknięcia tematu t piszę, że problem rozwiązałem wsadzając nowy akumulator, i działa, dopóki nie padnie :-)