Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie przejściówka Adapter z OBD2 na OBD1

olass 06 Maj 2009 20:30 28879 13
  • #1 06 Maj 2009 20:30
    olass
    Poziom 10  

    Witam serdecznie

    Posiadam interfejs diagnostyczny VAG OBD2 i działa bdb z AUDI A4 1.9 TDI 96r. Wykorzystuje do tego VAG-COM itd... Moje Pytanie jest takie: posiadam GOLFA 3 93' niestety w nim zamontowane jest gniazdo OBD1 a na allegro za ok 40 zł są przejściówki OBD2 na OBD1. Czy wewnątrz tej przejściówki są tylko odpowiednio połączone piny K-K; L-L; 12V-12V; GND-GND? czy pomiędzy przejściówkami jest zainstalowany jakiś układzik typu max232...??? wyczytałem na forum , że OBD1 oczywiście jest starsze i było montowane do 95 roku wiadoma sprawa ale na temat konstrukcji właściwie mało. Chcę tylko jednorazowo przeprowadzić diagnozę silnika i wykasować inspekcje w GOLFIE toteż wolałbym wykonać to na tzw. kabelakch z krokodylkami , a nie kupować przejściówkę , którą raz użyję. Oczywiście Jeżeli będzie trzeba kupic przejściówkę to kupię.


    Pytanie przejściówka Adapter z OBD2 na OBD1

    1 13
  • Pomocny post
    #2 06 Maj 2009 20:34
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nic tam nie ma poza odpowiednio połączonymi kablami.

    0
  • #3 06 Maj 2009 21:30
    olass
    Poziom 10  

    Czyli dla pewności

    Pytanie przejściówka Adapter z OBD2 na OBD1

    oczywiście tu mam dwa gniazda ale analogicznie wtyk OBD2 łączę zwykłymi kablami w wyznaczone miejsca z gniazdem OBD1 i to wszystko.

    0
  • #4 06 Maj 2009 22:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Fejsem raczej się nie połączysz ale możesz kody migowe odczytać, a inspekcje wykasujesz przyciskami w liczniku.

    0
  • #5 06 Maj 2009 23:11
    olass
    Poziom 10  

    Dlaczego się nie połączę??

    co muszę zrobić , żeby za pomocą EBD2 przeprowadzić pełna diagnozę auta GOLF 93r?? Oczywiście nie wspominam tu o przejściówce na EBD1.

    1
  • #6 07 Maj 2009 11:24
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak nie będzie chciał gadać, to zewrzyj K z L, powinno zadziałać

    1
  • #9 26 Lip 2009 16:08
    darmach
    Poziom 10  

    Kurcze mam podobny problem - interfejs USB na OBD2 i probowałem podpiąć kablami do OBD1 ....

    Polaczyłem wg powyższego rysunku (tj, wpialem sie wpiny 'z lustrzanego odbicia' wtyczki wzgl gniazda (bo na rysunku jest gniazdo)) i nic... nie gada w ogóle :(

    Zewrzeć K z L ? Tj. podlaczyc wszystkie 4 piny i potem mostek pomiedzy K i L ? Nie spalę czegoś?

    0
  • #11 31 Sie 2010 20:07
    motoroker
    Poziom 14  

    czy metoda zaproponowana przez jjacekkx sprawdza się?

    0
  • #12 01 Wrz 2010 10:34
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    motoroker napisał:
    czy metoda zaproponowana przez jjacekkx sprawdza się?

    Tak kolego.

    0
  • #13 01 Wrz 2010 13:42
    motoroker
    Poziom 14  

    dziękuje serdeczne za odp.

    temat uważam za zamknięty.

    1
  • #14 18 Lip 2011 00:16
    walus1
    Poziom 10  

    moze troche odkopuje temat ale nie ma sensu zakladac nowego skoro mam podobny problem. otoz mam kablel z viakena usb oraz przejsciowke na obd1. moje auto ma wlasnie obd1 - seat toledo 1.9tdi 1997r. po podlaczeniu interfejsu przy pomocy przejsciowki na fejsie nie zapala sie zadna dioda ( w golfie 3 zapala sie zielona i fejs smiga jak trzeba) i nie mozna ustalic polaczenia. napiecia pomierzone w czarnej wtyczce obd1 12,4V a na lini K 9,2V. na lini L brak napiecia. przejsciowka sprawdzona dokladnie i nie ma zadnej wady, wszystkie przewody drozne, zadnych zwarc itp. z ciekawosci pomierzylem napiecia we wtyczce diagnostycznej tego golfa 3 i tam na lini L wystepuje napiecie. w takim razie czy moj problem to wlasnie linia L? bo slyszalem ze do diagnostyki wystarczy +12V i linia K z napieciem 8-10V.

    -1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo