Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra 1,7 dti '01 - olej w płynie chłodniczym.

radostin13 06 May 2009 21:07 33673 23
  • #1
    radostin13
    Level 2  
    mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego pojawił mi sie olej. miałem już ten problem w tym aucie i wtedy jak pojechałem do warsztatu to diagnoza była prosta uszczelka albo głowica. uszczelka została wymieniona na nowa głowica sprawdzona i okazało sie ze w głowicy były jakieś pory i to mogłaby być przyczyna. głowica została kontrolnie naprawiona. po zamontowaniu po przejechaniu kilkuset kilometrów okazało sie że płyn chłodniczy gdzieś sobie ginie a w zbiorniczku nadal pojawia sie olej. auto po wprowadzeniu na duże obroty dymi. nie wiem co mam zrobić obdzwoniłem kilka warsztatów i ktoś mi powiedział ze moze to być chodniczka oleju. co o tym myślicie? proszę o pomoc
    Proszę poprawić pisownię, temat poprawiłem na regulaminowy.[mod="Pawel wawa"]
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Co to znaczy, że głowica została kontrolnie naprawoina?
    To prawie na 100% jest chłodnica oleju. sprawdzenie tego zajmuje 10 minut, po co było sciągać głowicę, na początku elliminuje sie rzeczy proste.
  • #3
    radostin13
    Level 2  
    kontrolnie to znaczy ze skoro już została wyjęta to mechanicy zadecydowali żeby to zrobić. jak sprawdzić czy to chłodnicza oleju?
  • #4
    tryd86
    Level 2  
    i jak skonczyło się na uszczelce ??? bo mam ten sam problem w identycznym samochodzie, nawet rocznik ten sam :cry:
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tryd86 no to sprawdz tą chłodnicę oleju i będziesz wiedzieć jak się skończyło.
  • #6
    mercedesik
    Level 26  
    1.7 ma chłodniczke oleju z woda tak jak 1.7 td i pewno ona podziękowała
  • #7
    endriu33
    Level 12  
    ja miałem ten sam problem w 1,7 TD ISUZU .Może to i chłodniczka ale ja miałem peknietą glowice dopiero na prubie szczelnosci to wyszł.
  • #8
    djtohm
    Level 11  
    przedewszystkim zobacz czy w oleju masz płyn chłodniczy i czy stan oleju się nie podwyższa jeśli tak to tak jak kolega endriu33 na test szczelności pozdrawiam
  • #9
    frytaml
    Level 2  
    Witam ja mam ten sam model silnika (1,7 dti isuzu) tylko 2000 r., problem niemal identyczny, tzn. płyn robi się mętny w zbiorniczku osadza się coś w stylu oleju. Ale co ciekawe nie zauważyłem zużycia oleju, co do płynu to trochę go ubywa.

    U mnie też poszła diagnoza uszczelka wymieniona, dodatkowo oringi na popychaczach, głowica sprawdzona na szczelność, przeczyszczony zbiorniczek na płyn, niestety po około 1,5 mies. nadal to samo, acha co chodniczki to też była sprawdzona, mechanik sprawdził w ramach gwarancji uszczelkę, dał nową i znów po ok 2 mies. (zanznczę, że samochód mało jeździ) nadal ta sama sytuacja.

    Udało się komuś już z tym uporać ?? Ma może ktoś jakieś doświadczenia w rozwiązaniu tego problemu ??
  • #10
    pit7
    Level 1  
    Właśnie miałem ten sam problem w takim samym aucie . Ciągle ubywał płyn chłodniczy a podnosił się poziom oleju. Najpierw wymieniono chłodniczkę oleju, ale to nie pomogło. Po regeneracji głowicy i wymianie uszczelki na razie jest ok
  • #11
    turetto
    Level 10  
    Witam was wszystkich :) z tego co mi wiadomo i wiele razy widziałem podobne sprawy z tym autkiem na forach,ponieważ miałem podobny problem z motorkiem 1.7 DTi ISUZU 2000 r. Mianowicie takie same objawy i brak ubocznych efektów w spalaniu czy straty mocy,ubywaniu płynu czy oleju w zauważalnych ilościach itd.. po prostu przedostawał się olej do zbiorniczka płynu chłodniczego... Moim zdaniem proszę nie szukać nic,jeżeli nic poza tym się nie dzieje!!! Z tego co mi wiadomo jest to wada konstrukcyjna silnika i nie wolno zalewać jak podaje producent 4.5 l oleju,tylko sobie zalać około 4.1l. a wszyscy mechanicy i autoryzowane stacje napraw opla czy inni nie będą z was zdzierać kasy!!!.Ja jeżdżę tym autkiem ponad 2 lat jak tak zrobiłem jak wyżej opisałem i jest czysto jak nie powiem gdzie, po przejechaniu prawie 30 tys.Chyba że występują jakieś dodatkowe objawy to ta metoda którą podałem nie zadziała,ponieważ faktycznie mogą być poddane usterki jak w innych postach.Pozdrawiam i proszę spróbować a zobaczycie efekt!!!
  • #12
    hajdukowiec
    Level 1  
    mam problem z astrą 2 1.7dtiisuzu mam objawy takie.silnik połyka wode a stam w misce rośnie.w zbiorniku wyrównawczym czuć olej.poza tym idzie jak szalony .z tego co czytam to może być chłodniczka oleju. tylko nie wiem jak ją ominąć podpowiedzcie. bardzo proszę.spróbuje.akurat na mechanika mnie nie stać pozdrawiam.maciek
  • #13
    trans-serwis
    Level 39  
    Ty masz pękniętą głowicę.
    Jeżeli jest pęknięta chłodniczka oleju to olej dostaje się do wody, u ciebie jest odwrotnie woda idzie do oleju.
  • #14
    adams4lta
    Level 14  
    Jeżeli w zbiorniczku pojawił się olej, ubywa oleju, uszczelka pod głowicą nie przepuszcza nic do komory spalania, olej też czysty to padła chłodniczka oleju czy może słynne oringi na obsadach wtryskiwaczy? Wcześniej płyn chłodniczy ubywał ok 1L na 1000km, teraz ciężko to stwierdzić bo jest mega syf jak czarny kisiel...
  • #15
    jacek903
    Level 10  
    Witam mam pytanie pokrewne do tego tematu i prosze o podpowiedz.

    OPEL CORSA C 1.7d rok 2001r

    Sytuacja jest podobna jak wyżej olej poszedł do płynu chłodzącego, wiec prawdopodobnie jest to USZCZELKA POD GŁOWICĄ ale ktoś mi powiedział ze to może być wymiennik ciepla (nie wiem co to jest ) i tu jest moje pytanie po pierwsze:
    * czy ten model auta z takim motorem bez "i" (intercooler??) i turbo posiada w ogóle ten wymiennik ciepła ??
    a po drugie
    *jak już on byłby to czy on może być przyczyna tej awarii??

    Z góry dziękuję za pomoc i
    Pozdrawiam użytkowników forum:)
  • #16
    adams4lta
    Level 14  
    W corsie C siedzi ten sam silnik co w astrze G i combo Y17DT - ale była odmiana 65 km bez intercolera i 75km z intercolerem (głowica ta sama). Coś namieszałeś z tymi symbolami - poczytaj o tym... To nie jest uszczelka pod głowicą tylko oringi na obsadach wtryskiwaczy. To najczęściej pada w tym silniku. W drugiej kolejności "chłodniczka oleju" o której piszesz a na końcu uszczelka pod głowicą ale wtedy przybywa oleju w silniku bo płyn idzie do oleju. Jak nie masz musztardy na korku od wlewu oleju a za tobą nie ma białej chmury to na bank nie jest to uszczelka. Po za tym auto by bardzo nie równo pracowało...

    Tu masz jak to wyglądało u mnie:

    opel astra 1,7 dti '01 - olej w płynie chłodniczym.

    Te oringi są z gumy a po ponad 10 latach i pracy w zmiennych temperaturach i w kontakcie z olejem zmieniły się dosłownie w twardy plastik!
  • #17
    jacek903
    Level 10  
    to jest motor 65 km
    Oleju nie przybywa i korek od oleju jest czysty czyli pewnie bedzie to co mowisz za co juz dziekuje
    A w takim razie jak to bylyny te oringi badz chlodniczka to mozna tym samochodem przejechac ok 300km?? Bo koleżanka musi wrocic nim do domu.
  • #18
    adams4lta
    Level 14  
    Ja jeździłem z tym 5 lat i dopiero w sierpniu tego roku naprawiłem ale to moje auto i wiedziałem czym to grozi... 300KM bez trudu przejedzie bo to auto nawet z takim defektem nie przekraczało 90 stopni. Jedyne co może się stać to spuchną węże chłodzenia poprzez dłuższe oddziaływanie oleju w płynie chłodniczym
  • #19
    ABT
    Level 10  
    Może być pęknięta głowica. Kolega ma wento. Pękła mu głowica, silnik równo pracował nie czuł spadku mocy. Po pewnym czasie zaczęło coś stukać gdyby nie rozebrał silnika to pewnie by nawet nie wiedział że jest pęknięta, po za tym strzelił mu pierścień. Ja obstawiał bym głowicę bądź uszczelkę ewentualnością jest chłodniczka. Lecz jeśli tak jak kolega wyżej pisze że zwiększa mu się poziom oleju to na 100% uszczelka.
  • #20
    jacek903
    Level 10  
    Witam auto odstawilem do mechanika fachowca w tej dziedzinie(teoretycznie fachowiec roznie bywa) i jest diagnoza

    JEDNAK USZCZELKA POD GLOWICA
    *sprawdzil chlodniczke omijajac ja jakos i jest ok
    *oringi na wtryskiwaczach tez odrazu odzrucil

    Napisze jeszcze po naprawie czy wszystko jest ok

    Dziekuje za pomoc.
  • #21
    adams4lta
    Level 14  
    No to czekamy na opinię "fachowca", który wyklucza oringi, a bierze się za głowicę, zgarnia ok 2000-3000 zł jak czytam na forum, a problem zostaje... Powodzenie i koniecznie weź na piśmie co Ci wymieniał i żeby dał gwarancje na to że to 100% prawidłowa diagnoza, bo jak się okaże że to jednak oringi to będzie chciał drugi raz kasę za partaninkę... A do wymiany oringów nie trzeba ściągać głowicy tylko jej górną część z wałkami rozrządu. Robot tańsza i szybsza ale wiadomo... mechanicy chcą zarobić. Powodzenia i koniecznie się pochwal efektem po naprawie.
  • #22
    jacek903
    Level 10  
    Witam odebralem dzisiaj auto wydaje sie ze wszystk jest ok ale, zobaczymy co bedzidz sie dzialo pozniej. Lecz mam nadzieje ze bedzie wszytsko dzialac.
    Bylem u mechanika podczas rozbierania glowicy i niby mi pokazywal ktoredy poszedl olej do wody (te kanaly mi pokazywal i wogole tlumaczyl) ale jak ja sie nie znam to mogl mi wmowic wszystko no ale zobaczymy facet wydaje sie byc uczciwy jak cos bedzie sie jeszcze dzialo z autem to napisz.

    Dziekuje wszystkim za pomoc.
  • #23
    adams4lta
    Level 14  
    Czekamy na info czy nic nie wypłynie jak auto porządnie się nagrzeje np. stojąc w korku. Zrób kilkaset kilometrów i napisz czy wszystko ok. Oby było dobrze. Powodzenia!
  • #24
    jacek903
    Level 10  
    Dzien dobry, autko zrobilo ok 2000 km i dziala ok czyli mam nadzieje ze naprawa sie powiodla.
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.