Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[passat b3] k³opoty z silnikiem i brak kostki od komputera

banzai54 06 May 2009 23:24 7046 27
  • #1
    banzai54
    Level 13  
    Witam
    Mam problem z moim paskiem, jest to b3 1,8rp benzyna z gazem I generacji.
    1. Na benzynie Passat dymi na czarno, czêsto poszarpuje, czasem przy przy¶pieszaniu zawiesza siê i dostaje mocnego kopa i puszcza mocn± chmurê dymu. A i pali dosyæ du¿o tak oko³o 20l w trasie . Po resecie komputera przez parê minut chodzi³ nieco lepiej.
    2. Na gazie pasek w trasie spala mi ko³o 10-11l przy je¼dzie ¶redniej 90-100km/h w mie¶cie nawet do 16... Ale najbardziej denerwujê mnie to, ¿e raz na jaki¶ czas robi mu siê tak, ¿e wduszê sprzêg³o to silnik momentalnie ga¶nie. Dosyæ czêsto tak siê robi.
    3. Nie mogê znale¼æ wtyczki, ¿eby pod³±czyæ kompa. W tych miejscach co forumowicze opisywali na forum, jej nie ma. Da siê jako¶ pod³±czyæ do kompa bez tej wtyczki??
    4. Jak samochód jest zimny to muszê nim trochê pokrêciæ, ¿eby odpali³ z peda³em w pod³odze inaczej nie odpali. Jak silnik jest rozgrzany to pali na dotyk na benzynie na gazie peda³ w pod³ogê i wtedy zapala po chwili.
    5. Filtry: oleju, gazu, paliwa, powietrza mam zmienione. Olej te¿ jakie¶ 300km temu.
    A na benzynie przyspiesza gdzie¶ tak samo jak na gazie.

    Proszê Was drodzy forumowicze o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    lukiii88
    Level 11  
    Hmmm ogólnie mo¿e byæ sporo przyczym takiego zachowania auta. Nale¿a³o by sprawdziæ wszystko po kolei. Co do z³±cza diagnostycznego to je¶li go nie ma pod zapalniczk± samochodow±(ukryte jest pod plastikow± za¶lepk± któr± wysuwasz po wyjêciu popielniczki) to nale¿a³o by popatrzeæ czy nie widaæ tam ¿adnych wisz±czych przewodów mo¿e kto¶ j± tyko odci±³. Je¶li nie widaæ nic to trzeba odpi±æ ECU i zobaczyæ czy we wtyczce instalacji elektrycznej s± wogle przewody które odpowiadaj± za z³±cze diagnostyczne( w zale¿no¶ci od ECU z³±cze diagnostyczne pod ró¿na piny na ECU podchodzi) które w RP-ku s± odpowiedzialne za z³±cze diagnostyczne najlepiej zapytaæ kogo¶ od RP-ków.
  • #3
    ptaszek1975
    Level 30  
    Gniazdo ma byæ przy lewarku biegów,musisz podnie¶æ ten mieszek od biegów.
  • #4
    banzai54
    Level 13  
    Niestety tam nie ma tego gniazda :(
  • #5
    ptaszek1975
    Level 30  
    Zobacz z jeszcze z lewej strony przy bezpiecznikach.
  • #6
    banzai54
    Level 13  
    Tam te¿ tego nie ma, nie ma te¿ pod radiem za tymi za¶lepkami.
  • Helpful post
    #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Dawno takiego nie robi³em, ale zdaje mi siê, ¿e tam by³ tylko odczyt kodów migowych (pojedyncza wsówka dyndaj±ca gdzie¶ ko³o cewki wn)
    Ale przy takich objawach to trzeba sprawdziæ 3 rzeczy: ci¶nienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gor±cym silniku) i oringi wtryskiwacza
  • #8
    enauto
    Level 29  
    carrot wrote:
    Dawno takiego nie robi³em, ale zdaje mi siê, ¿e tam by³ tylko odczyt kodów migowych (pojedyncza wsówka dyndaj±ca gdzie¶ ko³o cewki wn)
    Ale przy takich objawach to trzeba sprawdziæ 3 rzeczy: ci¶nienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gor±cym silniku) i oringi wtryskiwacza

    Zobacz to
    http://www.vwgolf.pl/?page_id=123
  • #9
    banzai54
    Level 13  
    Dziêki, zaraz pójdê poszukaæ tego kabelka. Pó¼niej napiszê czy jest i je¶li jest to co pokaza³.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    Niestety nie ma tego kabla pod mask± :/ . Samochód dymi³ wcze¶niej tylko na benzynie, dzisiaj zacz±³ tak¿e na gazie, na gazie dymi raz na czarno raz na szaro. I nie tak mocno jak na benzynie. Podjecha³em do mechanika, bo nie da³o siê w ogóle je¼dziæ dzisiaj, co¶ podregulowa³ obroty na gazie siê ustabilizowa³y na 1000obr. po kilku kilometrach zaczê³y spadaæ do 700-800 obrotów... A i dzisiaj zauwa¿y³em, ¿e jak jest silnik zimny to o wiele mocniej dymi.
  • Helpful post
    #10
    chartx
    Level 11  
    Co¶ mi siê zdaje ¿e nie pomo¿e diagnostyka ale kody migowe mo¿na czytaæ.
    Poni¿ej kilka moich pomys³ów z ¿ycia wziêtych.
    1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zap³onu i dla tego auto nie równo pracuje
    2. dymienie mo¿e byæ przyczyn± w³a¶nie uszkodzenia sondy ale mo¿e równie¿ sygnalizowaæ uszkodzenie uszczelki pod g³owic± (szary dym -spala olej czarny za du¿o paliwa.)
    O ile siê orientuje wtyczki musz± byæ pod plastikiem os³ony lewarka zmiany biegów . Czarna 2 piny i bia³a 2 piny mo¿e trzeba g³êbiej poszukaæ.
    Moja rada po obserwuj poziom oleju (na zimnym silniku) i zobacz czy go nie ubywa a przede wszystkim zacznij od sondy to podstawa.
  • Helpful post
    #11
    emeryt2
    Level 42  
    Pojedyncza wtyczka ¿ó³ta. Je¿eli nie mo¿esz je znale¶æ , to pin 22 sterownika.
  • #12
    banzai54
    Level 13  
    Postaram siê dzisiaj sprawdziæ ten pin 22. Samochód dymi na czarno na benzynie, na gazie chodzi normalnie tylko obroty czasem wariuj± - spadaj± zbyt nisko i ga¶nie. Bêdê musia³ wymieniæ t± sondê, wymieniê te¿ kable i ¶wiece(co¶ jeszcze trzeba by by³o wymieniæ?).
    Passat od wymiany oleju (prawie 2ty¶ km temu) nie wzi±³ ani trochê oleju, jest ile by³o. Wcze¶niej mi go ubywa³o, ale jak wymienia³em olej to zobaczy³em, ¿e korek od wylewania oleju jest mokry... Wiêc zapewne tamtêdy sobie olej ucieka³.
    Postaram siê sprawdziæ u mechanika ci¶nienie pompy paliwowej, ale nie wiem jakie powinno byæ 1bar? Pompa trochê wyje to normalne?

    A tak nie zauwa¿y³em wy¿ej ju¿ mi kto¶ napisa³, ci¶nienie 1,1bar ^^
  • #13
    jarek50
    Level 1  
    Witam! Przyczyn± mo¿e byæ uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza, który prawdopodobnie podaje sygna³ -OO, czyli tak, jakby go nie by³o-przewody br±z-bia³y i czarno-¿ó³ty w czteropinowej kostce wpiêtej w obudowê wtrysku. Jest on umieszczony w obudowie wtryskiwacza (do wgl±du po rozebraniu plastikowej obudowy dolotu). Pozosta³e dwa przewody z tej kostki to sygna³ z ECU na wtryskiwacz. A swoj± drog±, ten¿e wtryskiwacz mo¿e byæ nieszczelny i mówi±c trywialnie-"laæ". Pozdrawiam.
  • #14
    banzai54
    Level 13  
    W³a¶nie dzisiaj wymieni³em ten czujnik ^^ i ustawi³em czujnik tzn. potencjometr przepustnicy, wymieni³em te¿ membrany w parowniku i te ma³e gumki. Tak¿e, ¶wiece, kable, kopu³ka, palec, parownik, czujnik powietrza, potencjometr przepustnicy, czujniki w króæcu wody odpadaj±, a i z filtra gazu na razie wysypa³em tylko ten piach/syf co siê nazbiera³, filtr za³o¿y³em ten co by³, bo sprzedali mi z³y(a ten nie jest taki mocno stary, kilka miesiêcy i mo¿e z 8ty¶ km namachane). Po wymianie tego wszystkiego samochód na benzynie je¼dzi prawie tak jak je¼dzi³ czyli szarpie, ale ju¿ tak nie dymi i sam nie ga¶nie. Na gazie te¿ nie ga¶nie i mo¿na prze³±czyæ z gazu na benzynê i odwrotnie bez dodawania gazu :). Na gazie nie spadaj± ju¿ tak czêsto obroty, teraz to czê¶ciej z 1000 rosn± do 1500obrotów i jak jadê to bywa tak, ¿e ga¶nie bez powodu. Prosta droga nagle z 2,5 obrotów zaczynaj± powoli spadaæ jak wduszê sprzêg³o to momentalnie silnik ga¶nie. Tak jak by gaz siê skoñczy³ czy co¶.
    Mo¿e macie jakie¶ pomys³y na to?
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak ustawi³e¶ ten potencjometr? Sprawdzi³e¶ chocia¿ czy przewody przy nim ca³e? Jaka emulacja sondy na gazie?
  • #16
    banzai54
    Level 13  
    Potencjometr mi mechanik ustawi³, po ustawieniach jest ró¿nica (jak siê wdusi peda³ gazu od razu do oporu to na gazie siê nie zacina, tylko lec± w górê obroty od razu. Na benzynie te¿ jest lekka poprawa z tym, ale jednak zamula trochê). A co ma sonda do gazu? Jak to jest gaz I generacji? Poza tym komputer nie pokaza³ b³êdu sondy.
    Przewody ca³e.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Dzisiaj poje¼dzi³em trochê na benzynie i jest poprawa, nie jest super, ale jest lepiej. I nie dymi ju¿ tak mocno.
  • #17
    banzai54
    Level 13  
    Chyba jednak poprawy nie ma, po prostu musia³a byæ dobra pogoda dla niego. Podstawa pod wtryskiwaczem ca³a, kable od czujników id± do komputera, nie s± nigdzie przerwane. Teraz ju¿ nie ga¶nie, ale obroty z rana s± za niskie, jak jest gor±co na dworze to za wysokie, a jak temperatura jest pomiêdzy to obroty s± w normie. Na benzynie w okolicy 2ty¶ silnik siê telepie i dymi na czarno. Oleju na 6ty¶ km wzi±³ mo¿e z pó³ centymetra na bagnecie. Silnik jak pisa³em wy¿ej ci¶nienie na cylindrach ma dobre. Co to mo¿e byæ ? :cry:
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    Ten silnik jak i ca³e to auto jest proste jak drut dla kogo¶ kto ma jakie¶ pojêcie o mechanice i odpowiednie narzêdzia. Wiec polecam ¿eby¶ znalaz³ kogo¶ takiego i odda³ mu auto do naprawy.
  • #19
    banzai54
    Level 13  
    Skoro jest taki prosty to mo¿e by¶ podpowiedzia³ co dalej sprawdzaæ? A nie piszesz oddaj do kogo¶ kto siê zna, po to jest to forum chyba, ¿eby siê dowiadywaæ co i jak...
  • #20
    emeryt2
    Level 42  
    Wiesz , Kolego to forum jest po to , aby siê czego¶ dowiadywac w zakresie elektryki i elektroniki samochodowej , ale zadaj±c TU pytania trzeba mieæ u³amek podstawowej wiedzy. W twoim przypadku trafi³ Ci siê samochód wyprodukowany dla strefy klimatycznej umiarkowanej , jak sam piszesz , dziala ró¿nie w zala¿no¶æi od pogody, st±d te¿ taka a nie inna rada Kolegi Ociza.
  • #21
    banzai54
    Level 13  
    Jakie¶ tam podstawy znam, mo¿e nie za wiele, ale co¶ tam siê orientuje, poza tym mam mechanika, który te¿ ju¿ nie wie co to mo¿e byæ... Tylko nie piszcie, ¿e z³y mechanik, by³em u innych to chcieli mi powymieniaæ pó³ samochodu :/ , my¶la³em, ¿e Wy mi jako¶ pomo¿ecie, podpowiecie co tu mo¿na jeszcze zrobiæ?
  • #22
    ociz
    Moderator of Cars
    ociz wrote:
    Jak ustawi³e¶ ten potencjometr? Sprawdzi³e¶ chocia¿ czy przewody przy nim ca³e? Jaka emulacja sondy na gazie?

    Odpowiedz na te pytania to wtedy mo¿na co¶ pomy¶leæ dalej.
  • #23
    mercedesik
    Level 26  
    Panowie to objaw od sondy , chyba mocno przek³amuje i poprostu zalewa go ci±gle paliwem

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapal auto i roz³±cz wtyk i zrób próbe jak bez ró¿nicy to pomy¶l nad inna :p
  • #24
    banzai54
    Level 13  
    Po roz³±czeniu sondy obroty rosn±. Kable przy potencjometrze s± ca³e, pomierzy³em je miernikiem, zreszt± jak i przy wszystkich czujnikach s± ca³e. Potencjometr jest ustawiony wg. ksi±¿ki sam naprawiam VW Passata, nie pamiêtam w tej chwili jaka to by³a warto¶æ na mierniku, ale mie¶ci³a siê pomiêdzy wytycznymi. Poza tym sonda ma co¶ do gazu w instalacji I generacji?
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    ociz
    Moderator of Cars
    banzai54 wrote:
    Poza tym sonda ma co¶ do gazu w instalacji I generacji?

    Tak, jak nie ma odpowiedniej emulacji to sterownik "g³upieje".
  • #27
    banzai54
    Level 13  
    To w takim razie wymieniê sondê, a co mo¿e byæ przyczyn± takiego zachowania:
    Jadê sobie normalnie, ³adnie samochód przy¶piesza i tak sobie je¿d¿ê, a¿ nagle traci moc i nie da rady przekroczyæ jakich¶ obrotów, zdarza mi siê to ostatnio coraz czê¶ciej. A np. nie mogê przekroczyæ 2,3 lub 4 ty¶ obrotów. ¯eby zacz±³ znowu normalnie jechaæ, to albo muszê odczekaæ jaki¶ czas, albo go przegazowywaæ a¿ wejdzie na wysokie obroty.
  • #28
    SATYR FFF
    Level 2  
    Od¶wie¿ê temat.
    Mam dok³adnie taki sam problem, mo¿e z niewielk± ró¿nic±, ¿e na gazie, po rozgrzaniu silnika chodzi bez problemu. Zreszt± na benzynie na ciep³ym silniku te¿ nie najgorzej.
    Ju¿ drugi mechanik mi mówi, ¿e nie ma pojêcia. Wszystkie pomiary w normie, wtryskiwacz wygl±da na sprawny, a objaw jakby "zalewa³o" na zimnym.
    Ciekawe czy banzai po wymianie sondy mia³ efekty.

    Co z pierwszego postu idealnie opisuje objawy:
    1. Na benzynie Passat dymi na czarno, czêsto poszarpuje, i pali dosyæ du¿o tak oko³o 20l w trasie .
    2. Na gazie pasek w trasie spala mi ko³o 10-11l przy je¼dzie ¶redniej 90-100km/h w mie¶cie nawet do 16... Ale najbardziej denerwujê mnie to, ¿e raz na jaki¶ czas robi mu siê tak, ¿e wduszê sprzêg³o to silnik momentalnie ga¶nie. Dosyæ czêsto tak siê robi. (To ¿e gas³, to by³ standard. Zdj±³em dolot do filtru paliwa, bo przy prêdko¶ci dostawa³ za du¿o powietrza.)
    4. Jak samochód jest zimny to muszê nim trochê pokrêciæ, ¿eby odpali³ z peda³em w pod³odze inaczej nie odpali. Jak silnik jest rozgrzany to pali na dotyk na benzynie na gazie peda³ w pod³ogê i wtedy zapala po chwili.