Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[passat b3] k這poty z silnikiem i brak kostki od komputera

banzai54 06 May 2009 23:24 7046 27
  • #1
    banzai54
    Level 13  
    Witam
    Mam problem z moim paskiem, jest to b3 1,8rp benzyna z gazem I generacji.
    1. Na benzynie Passat dymi na czarno, cz瘰to poszarpuje, czasem przy przy酥ieszaniu zawiesza si i dostaje mocnego kopa i puszcza mocn chmur dymu. A i pali dosy du穎 tak oko這 20l w trasie . Po resecie komputera przez par minut chodzi nieco lepiej.
    2. Na gazie pasek w trasie spala mi ko這 10-11l przy je寮zie 鈔edniej 90-100km/h w mie軼ie nawet do 16... Ale najbardziej denerwuj mnie to, 瞠 raz na jaki czas robi mu si tak, 瞠 wdusz sprz璕這 to silnik momentalnie ga郾ie. Dosy cz瘰to tak si robi.
    3. Nie mog znale潭 wtyczki, 瞠by pod陰czy kompa. W tych miejscach co forumowicze opisywali na forum, jej nie ma. Da si jako pod陰czy do kompa bez tej wtyczki??
    4. Jak samoch鏚 jest zimny to musz nim troch pokr璚i, 瞠by odpali z peda貫m w pod這dze inaczej nie odpali. Jak silnik jest rozgrzany to pali na dotyk na benzynie na gazie peda w pod這g i wtedy zapala po chwili.
    5. Filtry: oleju, gazu, paliwa, powietrza mam zmienione. Olej te jakie 300km temu.
    A na benzynie przyspiesza gdzie tak samo jak na gazie.

    Prosz Was drodzy forumowicze o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    lukiii88
    Level 11  
    Hmmm og鏊nie mo瞠 by sporo przyczym takiego zachowania auta. Nale瘸這 by sprawdzi wszystko po kolei. Co do z陰cza diagnostycznego to je郵i go nie ma pod zapalniczk samochodow(ukryte jest pod plastikow za郵epk kt鏎 wysuwasz po wyj璚iu popielniczki) to nale瘸這 by popatrze czy nie wida tam 瘸dnych wisz帷zych przewod闚 mo瞠 kto j tyko odci掖. Je郵i nie wida nic to trzeba odpi望 ECU i zobaczy czy we wtyczce instalacji elektrycznej s wogle przewody kt鏎e odpowiadaj za z陰cze diagnostyczne( w zale積o軼i od ECU z陰cze diagnostyczne pod r騜na piny na ECU podchodzi) kt鏎e w RP-ku s odpowiedzialne za z陰cze diagnostyczne najlepiej zapyta kogo od RP-k闚.
  • #3
    ptaszek1975
    Level 30  
    Gniazdo ma by przy lewarku bieg闚,musisz podnie嗆 ten mieszek od bieg闚.
  • #4
    banzai54
    Level 13  
    Niestety tam nie ma tego gniazda :(
  • #5
    ptaszek1975
    Level 30  
    Zobacz z jeszcze z lewej strony przy bezpiecznikach.
  • #6
    banzai54
    Level 13  
    Tam te tego nie ma, nie ma te pod radiem za tymi za郵epkami.
  • Helpful post
    #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Dawno takiego nie robi貫m, ale zdaje mi si, 瞠 tam by tylko odczyt kod闚 migowych (pojedyncza ws闚ka dyndaj帷a gdzie ko這 cewki wn)
    Ale przy takich objawach to trzeba sprawdzi 3 rzeczy: ci郾ienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gor帷ym silniku) i oringi wtryskiwacza
  • #8
    enauto
    Level 29  
    carrot wrote:
    Dawno takiego nie robi貫m, ale zdaje mi si, 瞠 tam by tylko odczyt kod闚 migowych (pojedyncza ws闚ka dyndaj帷a gdzie ko這 cewki wn)
    Ale przy takich objawach to trzeba sprawdzi 3 rzeczy: ci郾ienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gor帷ym silniku) i oringi wtryskiwacza

    Zobacz to
    http://www.vwgolf.pl/?page_id=123
  • #9
    banzai54
    Level 13  
    Dzi瘯i, zaraz p鎩d poszuka tego kabelka. P騧niej napisz czy jest i je郵i jest to co pokaza.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    Niestety nie ma tego kabla pod mask :/ . Samoch鏚 dymi wcze郾iej tylko na benzynie, dzisiaj zacz掖 tak瞠 na gazie, na gazie dymi raz na czarno raz na szaro. I nie tak mocno jak na benzynie. Podjecha貫m do mechanika, bo nie da這 si w og鏊e je寮zi dzisiaj, co podregulowa obroty na gazie si ustabilizowa造 na 1000obr. po kilku kilometrach zacz窸y spada do 700-800 obrot闚... A i dzisiaj zauwa篡貫m, 瞠 jak jest silnik zimny to o wiele mocniej dymi.
  • Helpful post
    #10
    chartx
    Level 11  
    Co mi si zdaje 瞠 nie pomo瞠 diagnostyka ale kody migowe mo積a czyta.
    Poni瞠j kilka moich pomys堯w z 篡cia wzi皻ych.
    1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zap這nu i dla tego auto nie r闚no pracuje
    2. dymienie mo瞠 by przyczyn w豉郾ie uszkodzenia sondy ale mo瞠 r闚nie sygnalizowa uszkodzenie uszczelki pod g這wic (szary dym -spala olej czarny za du穎 paliwa.)
    O ile si orientuje wtyczki musz by pod plastikiem os這ny lewarka zmiany bieg闚 . Czarna 2 piny i bia豉 2 piny mo瞠 trzeba g喚biej poszuka.
    Moja rada po obserwuj poziom oleju (na zimnym silniku) i zobacz czy go nie ubywa a przede wszystkim zacznij od sondy to podstawa.
  • Helpful post
    #11
    emeryt2
    Level 42  
    Pojedyncza wtyczka 鄴速a. Je瞠li nie mo瞠sz je znale嗆 , to pin 22 sterownika.
  • #12
    banzai54
    Level 13  
    Postaram si dzisiaj sprawdzi ten pin 22. Samoch鏚 dymi na czarno na benzynie, na gazie chodzi normalnie tylko obroty czasem wariuj - spadaj zbyt nisko i ga郾ie. B璠 musia wymieni t sond, wymieni te kable i 鈍iece(co jeszcze trzeba by by這 wymieni?).
    Passat od wymiany oleju (prawie 2ty km temu) nie wzi掖 ani troch oleju, jest ile by這. Wcze郾iej mi go ubywa這, ale jak wymienia貫m olej to zobaczy貫m, 瞠 korek od wylewania oleju jest mokry... Wi璚 zapewne tamt璠y sobie olej ucieka.
    Postaram si sprawdzi u mechanika ci郾ienie pompy paliwowej, ale nie wiem jakie powinno by 1bar? Pompa troch wyje to normalne?

    A tak nie zauwa篡貫m wy瞠j ju mi kto napisa, ci郾ienie 1,1bar ^^
  • #13
    jarek50
    Level 1  
    Witam! Przyczyn mo瞠 by uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza, kt鏎y prawdopodobnie podaje sygna -OO, czyli tak, jakby go nie by這-przewody br您-bia造 i czarno-鄴速y w czteropinowej kostce wpi皻ej w obudow wtrysku. Jest on umieszczony w obudowie wtryskiwacza (do wgl康u po rozebraniu plastikowej obudowy dolotu). Pozosta貫 dwa przewody z tej kostki to sygna z ECU na wtryskiwacz. A swoj drog, ten瞠 wtryskiwacz mo瞠 by nieszczelny i m闚i帷 trywialnie-"la". Pozdrawiam.
  • #14
    banzai54
    Level 13  
    W豉郾ie dzisiaj wymieni貫m ten czujnik ^^ i ustawi貫m czujnik tzn. potencjometr przepustnicy, wymieni貫m te membrany w parowniku i te ma貫 gumki. Tak瞠, 鈍iece, kable, kopu趾a, palec, parownik, czujnik powietrza, potencjometr przepustnicy, czujniki w kr鵵cu wody odpadaj, a i z filtra gazu na razie wysypa貫m tylko ten piach/syf co si nazbiera, filtr za這篡貫m ten co by, bo sprzedali mi z造(a ten nie jest taki mocno stary, kilka miesi璚y i mo瞠 z 8ty km namachane). Po wymianie tego wszystkiego samoch鏚 na benzynie je寮zi prawie tak jak je寮zi czyli szarpie, ale ju tak nie dymi i sam nie ga郾ie. Na gazie te nie ga郾ie i mo積a prze陰czy z gazu na benzyn i odwrotnie bez dodawania gazu :). Na gazie nie spadaj ju tak cz瘰to obroty, teraz to cz窷ciej z 1000 rosn do 1500obrot闚 i jak jad to bywa tak, 瞠 ga郾ie bez powodu. Prosta droga nagle z 2,5 obrot闚 zaczynaj powoli spada jak wdusz sprz璕這 to momentalnie silnik ga郾ie. Tak jak by gaz si sko鎍zy czy co.
    Mo瞠 macie jakie pomys造 na to?
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak ustawi貫 ten potencjometr? Sprawdzi貫 chocia czy przewody przy nim ca貫? Jaka emulacja sondy na gazie?
  • #16
    banzai54
    Level 13  
    Potencjometr mi mechanik ustawi, po ustawieniach jest r騜nica (jak si wdusi peda gazu od razu do oporu to na gazie si nie zacina, tylko lec w g鏎 obroty od razu. Na benzynie te jest lekka poprawa z tym, ale jednak zamula troch). A co ma sonda do gazu? Jak to jest gaz I generacji? Poza tym komputer nie pokaza b喚du sondy.
    Przewody ca貫.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Dzisiaj poje寮zi貫m troch na benzynie i jest poprawa, nie jest super, ale jest lepiej. I nie dymi ju tak mocno.
  • #17
    banzai54
    Level 13  
    Chyba jednak poprawy nie ma, po prostu musia豉 by dobra pogoda dla niego. Podstawa pod wtryskiwaczem ca豉, kable od czujnik闚 id do komputera, nie s nigdzie przerwane. Teraz ju nie ga郾ie, ale obroty z rana s za niskie, jak jest gor帷o na dworze to za wysokie, a jak temperatura jest pomi璠zy to obroty s w normie. Na benzynie w okolicy 2ty silnik si telepie i dymi na czarno. Oleju na 6ty km wzi掖 mo瞠 z p馧 centymetra na bagnecie. Silnik jak pisa貫m wy瞠j ci郾ienie na cylindrach ma dobre. Co to mo瞠 by ? :cry:
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    Ten silnik jak i ca貫 to auto jest proste jak drut dla kogo kto ma jakie poj璚ie o mechanice i odpowiednie narz璠zia. Wiec polecam 瞠by znalaz kogo takiego i odda mu auto do naprawy.
  • #19
    banzai54
    Level 13  
    Skoro jest taki prosty to mo瞠 by podpowiedzia co dalej sprawdza? A nie piszesz oddaj do kogo kto si zna, po to jest to forum chyba, 瞠by si dowiadywa co i jak...
  • #20
    emeryt2
    Level 42  
    Wiesz , Kolego to forum jest po to , aby si czego dowiadywac w zakresie elektryki i elektroniki samochodowej , ale zadaj帷 TU pytania trzeba mie u豉mek podstawowej wiedzy. W twoim przypadku trafi Ci si samoch鏚 wyprodukowany dla strefy klimatycznej umiarkowanej , jak sam piszesz , dziala r騜nie w zala積o嗆i od pogody, st康 te taka a nie inna rada Kolegi Ociza.
  • #21
    banzai54
    Level 13  
    Jakie tam podstawy znam, mo瞠 nie za wiele, ale co tam si orientuje, poza tym mam mechanika, kt鏎y te ju nie wie co to mo瞠 by... Tylko nie piszcie, 瞠 z造 mechanik, by貫m u innych to chcieli mi powymienia p馧 samochodu :/ , my郵a貫m, 瞠 Wy mi jako pomo瞠cie, podpowiecie co tu mo積a jeszcze zrobi?
  • #22
    ociz
    Moderator of Cars
    ociz wrote:
    Jak ustawi貫 ten potencjometr? Sprawdzi貫 chocia czy przewody przy nim ca貫? Jaka emulacja sondy na gazie?

    Odpowiedz na te pytania to wtedy mo積a co pomy郵e dalej.
  • #23
    mercedesik
    Level 26  
    Panowie to objaw od sondy , chyba mocno przek豉muje i poprostu zalewa go ci庵le paliwem

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapal auto i roz陰cz wtyk i zr鏏 pr鏏e jak bez r騜nicy to pomy郵 nad inna :p
  • #24
    banzai54
    Level 13  
    Po roz陰czeniu sondy obroty rosn. Kable przy potencjometrze s ca貫, pomierzy貫m je miernikiem, zreszt jak i przy wszystkich czujnikach s ca貫. Potencjometr jest ustawiony wg. ksi捫ki sam naprawiam VW Passata, nie pami皻am w tej chwili jaka to by豉 warto嗆 na mierniku, ale mie軼i豉 si pomi璠zy wytycznymi. Poza tym sonda ma co do gazu w instalacji I generacji?
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    ociz
    Moderator of Cars
    banzai54 wrote:
    Poza tym sonda ma co do gazu w instalacji I generacji?

    Tak, jak nie ma odpowiedniej emulacji to sterownik "g逝pieje".
  • #27
    banzai54
    Level 13  
    To w takim razie wymieni sond, a co mo瞠 by przyczyn takiego zachowania:
    Jad sobie normalnie, 豉dnie samoch鏚 przy酥iesza i tak sobie je盥輳, a nagle traci moc i nie da rady przekroczy jakich obrot闚, zdarza mi si to ostatnio coraz cz窷ciej. A np. nie mog przekroczy 2,3 lub 4 ty obrot闚. 疾by zacz掖 znowu normalnie jecha, to albo musz odczeka jaki czas, albo go przegazowywa a wejdzie na wysokie obroty.
  • #28
    SATYR FFF
    Level 2  
    Od鈍ie輳 temat.
    Mam dok豉dnie taki sam problem, mo瞠 z niewielk r騜nic, 瞠 na gazie, po rozgrzaniu silnika chodzi bez problemu. Zreszt na benzynie na ciep造m silniku te nie najgorzej.
    Ju drugi mechanik mi m闚i, 瞠 nie ma poj璚ia. Wszystkie pomiary w normie, wtryskiwacz wygl康a na sprawny, a objaw jakby "zalewa這" na zimnym.
    Ciekawe czy banzai po wymianie sondy mia efekty.

    Co z pierwszego postu idealnie opisuje objawy:
    1. Na benzynie Passat dymi na czarno, cz瘰to poszarpuje, i pali dosy du穎 tak oko這 20l w trasie .
    2. Na gazie pasek w trasie spala mi ko這 10-11l przy je寮zie 鈔edniej 90-100km/h w mie軼ie nawet do 16... Ale najbardziej denerwuj mnie to, 瞠 raz na jaki czas robi mu si tak, 瞠 wdusz sprz璕這 to silnik momentalnie ga郾ie. Dosy cz瘰to tak si robi. (To 瞠 gas, to by standard. Zdj掖em dolot do filtru paliwa, bo przy pr璠ko軼i dostawa za du穎 powietrza.)
    4. Jak samoch鏚 jest zimny to musz nim troch pokr璚i, 瞠by odpali z peda貫m w pod這dze inaczej nie odpali. Jak silnik jest rozgrzany to pali na dotyk na benzynie na gazie peda w pod這g i wtedy zapala po chwili.