Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[passat b3] kłopoty z silnikiem i brak kostki od komputera

banzai54 06 Maj 2009 23:24 6623 27
  • #1 06 Maj 2009 23:24
    banzai54
    Poziom 13  

    Witam
    Mam problem z moim paskiem, jest to b3 1,8rp benzyna z gazem I generacji.
    1. Na benzynie Passat dymi na czarno, często poszarpuje, czasem przy przyśpieszaniu zawiesza się i dostaje mocnego kopa i puszcza mocną chmurę dymu. A i pali dosyć dużo tak około 20l w trasie . Po resecie komputera przez parę minut chodził nieco lepiej.
    2. Na gazie pasek w trasie spala mi koło 10-11l przy jeździe średniej 90-100km/h w mieście nawet do 16... Ale najbardziej denerwuję mnie to, że raz na jakiś czas robi mu się tak, że wduszę sprzęgło to silnik momentalnie gaśnie. Dosyć często tak się robi.
    3. Nie mogę znaleźć wtyczki, żeby podłączyć kompa. W tych miejscach co forumowicze opisywali na forum, jej nie ma. Da się jakoś podłączyć do kompa bez tej wtyczki??
    4. Jak samochód jest zimny to muszę nim trochę pokręcić, żeby odpalił z pedałem w podłodze inaczej nie odpali. Jak silnik jest rozgrzany to pali na dotyk na benzynie na gazie pedał w podłogę i wtedy zapala po chwili.
    5. Filtry: oleju, gazu, paliwa, powietrza mam zmienione. Olej też jakieś 300km temu.
    A na benzynie przyspiesza gdzieś tak samo jak na gazie.

    Proszę Was drodzy forumowicze o pomoc.

    0 27
  • Pomocny post
    #2 07 Maj 2009 07:34
    lukiii88
    Poziom 10  

    Hmmm ogólnie może być sporo przyczym takiego zachowania auta. Należało by sprawdzić wszystko po kolei. Co do złącza diagnostycznego to jeśli go nie ma pod zapalniczką samochodową(ukryte jest pod plastikową zaślepką którą wysuwasz po wyjęciu popielniczki) to należało by popatrzeć czy nie widać tam żadnych wiszączych przewodów może ktoś ją tyko odciął. Jeśli nie widać nic to trzeba odpiąć ECU i zobaczyć czy we wtyczce instalacji elektrycznej są wogle przewody które odpowiadają za złącze diagnostyczne( w zależności od ECU złącze diagnostyczne pod różna piny na ECU podchodzi) które w RP-ku są odpowiedzialne za złącze diagnostyczne najlepiej zapytać kogoś od RP-ków.

    0
  • #3 07 Maj 2009 11:21
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Gniazdo ma być przy lewarku biegów,musisz podnieść ten mieszek od biegów.

    0
  • #4 07 Maj 2009 11:28
    banzai54
    Poziom 13  

    Niestety tam nie ma tego gniazda :(

    0
  • #5 07 Maj 2009 11:40
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Zobacz z jeszcze z lewej strony przy bezpiecznikach.

    0
  • #6 07 Maj 2009 11:45
    banzai54
    Poziom 13  

    Tam też tego nie ma, nie ma też pod radiem za tymi zaślepkami.

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Maj 2009 12:45
    carrot
    Moderator Samochody

    Dawno takiego nie robiłem, ale zdaje mi się, że tam był tylko odczyt kodów migowych (pojedyncza wsówka dyndająca gdzieś koło cewki wn)
    Ale przy takich objawach to trzeba sprawdzić 3 rzeczy: ciśnienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gorącym silniku) i oringi wtryskiwacza

    0
  • #8 07 Maj 2009 13:18
    enauto
    Poziom 29  

    carrot napisał:
    Dawno takiego nie robiłem, ale zdaje mi się, że tam był tylko odczyt kodów migowych (pojedyncza wsówka dyndająca gdzieś koło cewki wn)
    Ale przy takich objawach to trzeba sprawdzić 3 rzeczy: ciśnienie paliwa (1,1 bar), czujnik temp cieczy ( 200-300Ω na gorącym silniku) i oringi wtryskiwacza

    Zobacz to
    http://www.vwgolf.pl/?page_id=123

    0
  • #9 07 Maj 2009 15:18
    banzai54
    Poziom 13  

    Dzięki, zaraz pójdę poszukać tego kabelka. Później napiszę czy jest i jeśli jest to co pokazał.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    Niestety nie ma tego kabla pod maską :/ . Samochód dymił wcześniej tylko na benzynie, dzisiaj zaczął także na gazie, na gazie dymi raz na czarno raz na szaro. I nie tak mocno jak na benzynie. Podjechałem do mechanika, bo nie dało się w ogóle jeździć dzisiaj, coś podregulował obroty na gazie się ustabilizowały na 1000obr. po kilku kilometrach zaczęły spadać do 700-800 obrotów... A i dzisiaj zauważyłem, że jak jest silnik zimny to o wiele mocniej dymi.

    0
  • Pomocny post
    #10 25 Maj 2009 01:34
    chartx
    Poziom 10  

    Coś mi się zdaje że nie pomoże diagnostyka ale kody migowe można czytać.
    Poniżej kilka moich pomysłów z życia wziętych.
    1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zapłonu i dla tego auto nie równo pracuje
    2. dymienie może być przyczyną właśnie uszkodzenia sondy ale może również sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą (szary dym -spala olej czarny za dużo paliwa.)
    O ile się orientuje wtyczki muszą być pod plastikiem osłony lewarka zmiany biegów . Czarna 2 piny i biała 2 piny może trzeba głębiej poszukać.
    Moja rada po obserwuj poziom oleju (na zimnym silniku) i zobacz czy go nie ubywa a przede wszystkim zacznij od sondy to podstawa.

    0
  • Pomocny post
    #11 25 Maj 2009 08:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pojedyncza wtyczka żółta. Jeżeli nie możesz je znaleść , to pin 22 sterownika.

    0
  • #12 25 Maj 2009 13:57
    banzai54
    Poziom 13  

    Postaram się dzisiaj sprawdzić ten pin 22. Samochód dymi na czarno na benzynie, na gazie chodzi normalnie tylko obroty czasem wariują - spadają zbyt nisko i gaśnie. Będę musiał wymienić tą sondę, wymienię też kable i świece(coś jeszcze trzeba by było wymienić?).
    Passat od wymiany oleju (prawie 2tyś km temu) nie wziął ani trochę oleju, jest ile było. Wcześniej mi go ubywało, ale jak wymieniałem olej to zobaczyłem, że korek od wylewania oleju jest mokry... Więc zapewne tamtędy sobie olej uciekał.
    Postaram się sprawdzić u mechanika ciśnienie pompy paliwowej, ale nie wiem jakie powinno być 1bar? Pompa trochę wyje to normalne?

    A tak nie zauważyłem wyżej już mi ktoś napisał, ciśnienie 1,1bar ^^

    0
  • #13 11 Lip 2009 19:06
    jarek50
    Poziom 1  

    Witam! Przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza, który prawdopodobnie podaje sygnał -OO, czyli tak, jakby go nie było-przewody brąz-biały i czarno-żółty w czteropinowej kostce wpiętej w obudowę wtrysku. Jest on umieszczony w obudowie wtryskiwacza (do wglądu po rozebraniu plastikowej obudowy dolotu). Pozostałe dwa przewody z tej kostki to sygnał z ECU na wtryskiwacz. A swoją drogą, tenże wtryskiwacz może być nieszczelny i mówiąc trywialnie-"lać". Pozdrawiam.

    0
  • #14 11 Lip 2009 23:59
    banzai54
    Poziom 13  

    Właśnie dzisiaj wymieniłem ten czujnik ^^ i ustawiłem czujnik tzn. potencjometr przepustnicy, wymieniłem też membrany w parowniku i te małe gumki. Także, świece, kable, kopułka, palec, parownik, czujnik powietrza, potencjometr przepustnicy, czujniki w króćcu wody odpadają, a i z filtra gazu na razie wysypałem tylko ten piach/syf co się nazbierał, filtr założyłem ten co był, bo sprzedali mi zły(a ten nie jest taki mocno stary, kilka miesięcy i może z 8tyś km namachane). Po wymianie tego wszystkiego samochód na benzynie jeździ prawie tak jak jeździł czyli szarpie, ale już tak nie dymi i sam nie gaśnie. Na gazie też nie gaśnie i można przełączyć z gazu na benzynę i odwrotnie bez dodawania gazu :). Na gazie nie spadają już tak często obroty, teraz to częściej z 1000 rosną do 1500obrotów i jak jadę to bywa tak, że gaśnie bez powodu. Prosta droga nagle z 2,5 obrotów zaczynają powoli spadać jak wduszę sprzęgło to momentalnie silnik gaśnie. Tak jak by gaz się skończył czy coś.
    Może macie jakieś pomysły na to?

    0
  • #15 12 Lip 2009 00:15
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak ustawiłeś ten potencjometr? Sprawdziłeś chociaż czy przewody przy nim całe? Jaka emulacja sondy na gazie?

    0
  • #16 12 Lip 2009 11:55
    banzai54
    Poziom 13  

    Potencjometr mi mechanik ustawił, po ustawieniach jest różnica (jak się wdusi pedał gazu od razu do oporu to na gazie się nie zacina, tylko lecą w górę obroty od razu. Na benzynie też jest lekka poprawa z tym, ale jednak zamula trochę). A co ma sonda do gazu? Jak to jest gaz I generacji? Poza tym komputer nie pokazał błędu sondy.
    Przewody całe.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Dzisiaj pojeździłem trochę na benzynie i jest poprawa, nie jest super, ale jest lepiej. I nie dymi już tak mocno.

    0
  • #17 17 Lip 2009 10:14
    banzai54
    Poziom 13  

    Chyba jednak poprawy nie ma, po prostu musiała być dobra pogoda dla niego. Podstawa pod wtryskiwaczem cała, kable od czujników idą do komputera, nie są nigdzie przerwane. Teraz już nie gaśnie, ale obroty z rana są za niskie, jak jest gorąco na dworze to za wysokie, a jak temperatura jest pomiędzy to obroty są w normie. Na benzynie w okolicy 2tyś silnik się telepie i dymi na czarno. Oleju na 6tyś km wziął może z pół centymetra na bagnecie. Silnik jak pisałem wyżej ciśnienie na cylindrach ma dobre. Co to może być ? :cry:

    0
  • #18 17 Lip 2009 11:14
    ociz
    Moderator Samochody

    Ten silnik jak i całe to auto jest proste jak drut dla kogoś kto ma jakieś pojęcie o mechanice i odpowiednie narzędzia. Wiec polecam żebyś znalazł kogoś takiego i oddał mu auto do naprawy.

    0
  • #19 17 Lip 2009 13:26
    banzai54
    Poziom 13  

    Skoro jest taki prosty to może byś podpowiedział co dalej sprawdzać? A nie piszesz oddaj do kogoś kto się zna, po to jest to forum chyba, żeby się dowiadywać co i jak...

    0
  • #20 17 Lip 2009 14:19
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wiesz , Kolego to forum jest po to , aby się czegoś dowiadywac w zakresie elektryki i elektroniki samochodowej , ale zadając TU pytania trzeba mieć ułamek podstawowej wiedzy. W twoim przypadku trafił Ci się samochód wyprodukowany dla strefy klimatycznej umiarkowanej , jak sam piszesz , dziala różnie w zalażnośći od pogody, stąd też taka a nie inna rada Kolegi Ociza.

    0
  • #21 17 Lip 2009 23:35
    banzai54
    Poziom 13  

    Jakieś tam podstawy znam, może nie za wiele, ale coś tam się orientuje, poza tym mam mechanika, który też już nie wie co to może być... Tylko nie piszcie, że zły mechanik, byłem u innych to chcieli mi powymieniać pół samochodu :/ , myślałem, że Wy mi jakoś pomożecie, podpowiecie co tu można jeszcze zrobić?

    0
  • #22 18 Lip 2009 07:39
    ociz
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Jak ustawiłeś ten potencjometr? Sprawdziłeś chociaż czy przewody przy nim całe? Jaka emulacja sondy na gazie?

    Odpowiedz na te pytania to wtedy można coś pomyśleć dalej.

    0
  • #23 18 Lip 2009 07:46
    mercedesik
    Poziom 25  

    Panowie to objaw od sondy , chyba mocno przekłamuje i poprostu zalewa go ciągle paliwem

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapal auto i rozłącz wtyk i zrób próbe jak bez różnicy to pomyśl nad inna :p

    0
  • #24 18 Lip 2009 09:33
    banzai54
    Poziom 13  

    Po rozłączeniu sondy obroty rosną. Kable przy potencjometrze są całe, pomierzyłem je miernikiem, zresztą jak i przy wszystkich czujnikach są całe. Potencjometr jest ustawiony wg. książki sam naprawiam VW Passata, nie pamiętam w tej chwili jaka to była wartość na mierniku, ale mieściła się pomiędzy wytycznymi. Poza tym sonda ma coś do gazu w instalacji I generacji?

    0
  • #25 18 Lip 2009 20:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 18 Lip 2009 21:48
    ociz
    Moderator Samochody

    banzai54 napisał:
    Poza tym sonda ma coś do gazu w instalacji I generacji?

    Tak, jak nie ma odpowiedniej emulacji to sterownik "głupieje".

    0
  • #27 18 Lip 2009 21:59
    banzai54
    Poziom 13  

    To w takim razie wymienię sondę, a co może być przyczyną takiego zachowania:
    Jadę sobie normalnie, ładnie samochód przyśpiesza i tak sobie jeżdżę, aż nagle traci moc i nie da rady przekroczyć jakichś obrotów, zdarza mi się to ostatnio coraz częściej. A np. nie mogę przekroczyć 2,3 lub 4 tyś obrotów. Żeby zaczął znowu normalnie jechać, to albo muszę odczekać jakiś czas, albo go przegazowywać aż wejdzie na wysokie obroty.

    1
  • #28 03 Lut 2018 16:23
    SATYR FFF
    Poziom 2  

    Odświeżę temat.
    Mam dokładnie taki sam problem, może z niewielką różnicą, że na gazie, po rozgrzaniu silnika chodzi bez problemu. Zresztą na benzynie na ciepłym silniku też nie najgorzej.
    Już drugi mechanik mi mówi, że nie ma pojęcia. Wszystkie pomiary w normie, wtryskiwacz wygląda na sprawny, a objaw jakby "zalewało" na zimnym.
    Ciekawe czy banzai po wymianie sondy miał efekty.

    Co z pierwszego postu idealnie opisuje objawy:
    1. Na benzynie Passat dymi na czarno, często poszarpuje, i pali dosyć dużo tak około 20l w trasie .
    2. Na gazie pasek w trasie spala mi koło 10-11l przy jeździe średniej 90-100km/h w mieście nawet do 16... Ale najbardziej denerwuję mnie to, że raz na jakiś czas robi mu się tak, że wduszę sprzęgło to silnik momentalnie gaśnie. Dosyć często tak się robi. (To że gasł, to był standard. Zdjąłem dolot do filtru paliwa, bo przy prędkości dostawał za dużo powietrza.)
    4. Jak samochód jest zimny to muszę nim trochę pokręcić, żeby odpalił z pedałem w podłodze inaczej nie odpali. Jak silnik jest rozgrzany to pali na dotyk na benzynie na gazie pedał w podłogę i wtedy zapala po chwili.

    0