Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic II 1.9dCi F9Q812 dCi - kreci a nie odpala

simon83 07 May 2009 00:39 39233 18
Relpol
  • #1
    simon83
    Level 12  
    Witam,
    Silnik przy probie odpalenia kreci rozrusznikiem, lapie na ulamek sekundy i znowu kreci przez kilka sekund, az go automatyka nie rozlaczy (przycisk Start/Stop). Uzycie pompki odpowietrzajacej uklad paliwowy tloczy paliwo do pompy wysokiego cisnienia, wiec filtr raczej nie zapchany. Diagnostyka komputerowa wykazuje blad 340, tj. "obwod wzorcowy czujnika cylindra, niezgodnosc sygnalu". Blad po czyszczeniu wraca. W dokumentacji Renault z Dialogys pojawia sie rowniez "czujnik polozenia cylindra", jednak jego lokalizacja ewidentnie wskazuje na czujnik polozenia walka rozrzadu, wiec traktuje to jako bledy przy tlumaczeniu, bo niby dlaczego cylindry mialyby sie przemieszczac :]. Dzisiaj podmienilem czujnik na nowy, efekt bez zmian. Nie znam zasady jego dzialania (przewiduje efekt Halla). Numery oryginalnej czesci Renault (wg kolejnosci ich wystepowania) to: 82 00 038 472, 82 00 370 572 i 82 00 789 528. Rezystancja starego czujnika to ok. 10 kOhm, nowy ze sklepu posiada tyle samo (jutro chce wykluczyc awarie obu z nich, sprawdze trzeci).
    Czy unieruchomienie silnika moze byc spowodowane awaria czujnika obrotu wala, a blad w komputerze to jedynie efekt zaleznosci pomiedzy wskazaniami obu tych czujnikow? Jak najprosciej do niego sie dostac - da rade od gory po zdemontowaniu kilku rurek czy prosciej od spodu (niestety dla mnie nie prosciej - nie mam dostepu do kanalu)?

    Pozdrawiam,
    Szymon

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Pytanie dodatkowe - czy czujnik obrotu wala korbowego jest odpowiedzialny za przekazywanie informacji o obrotach silnika czy jest jeszcze jakis dodatkowy? Jezeli to ten sam, to komputer diagnostyczny jakies tam obroty pokazywal, wiec wszystko wskazywalo by na jego sprawnosc.

    Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków diakrytycznych - ą, ę, ś, ł itd.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_diakrytyczne
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!
    [_P_]
  • Relpol
  • #2
    piotr.
    Level 13  
    jeżeli czujnik obrotów silnika widzi obroty to prawdopodobnie jest ok, defekt wyskakuje po próbie uruchomienia auta a więc czujnik obrotów nie dogaduje sie z czujnikiem na wału rozrządu, sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między czujnikiem wałka a koła zamachowego, a był moze wymieniany pzsek rozrządu?
  • #3
    AGATUCHA
    Level 16  
    Czujnik położenia cylindra to nic innego jak przestawiony rozrząd.
  • #4
    simon83
    Level 12  
    piotr. wrote:
    sprawdz instalacje od tego czujnika do ecu

    Przewody od czujnika wałka rozrządu przedzwonione zostały już na początku "zabaw" i są sprawne.
    piotr. wrote:
    jeżeli jest ok sprawdz ustawienie rozrządu a najfajniej w parametrach czy jest synchronizacja w podglądzie parametrów między czujnikiem wałka a koła zamachowego

    Auto odholowane zostało do serwisu, który robił mi paski. Lepiej już teraz sprawdzić okiem ustawienie niż w komputerze przy kolejnej być może destrukcyjnej próbie odpalenia.
    piotr. wrote:
    a był moze wymieniany pzsek rozrządu?

    Rozrząd był wymieniany razem z wielorowkowym, który zaczął się rozwarstwiać. Istnieje ryzyko, że jego kawałek dostał się do paska rozrządu i przeskoczył jakiś ząbek... Sprawdzą mam nadzieje w serwisie.
  • #5
    simon83
    Level 12  
    Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd.
    Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. Po części dzięki temu w głowicy nie zastano spustoszenia. Urwało się jedynie koło pasowe na klinie wałka rozrządu. Zawory wyglądają na proste, tłoki nie obite. Głowica przejdzie jeszcze test szczelności.
    Dziwna jest jedynie okoliczność powstania usterki. Musiało do niej dojść w momencie gaszenia silnika po trasie, albo podczas samego nieudanego już uruchamiania.
    Po kontroli głowicy (zalana naftą) wymieniony został jeden zawór (choć okiem nie dało się zauważyć krzywizny).
  • #6
    bartekk113
    Level 2  
    Witam!
    Mam problem z scenic 1.9 dci 2004 rok
    od kilku tygodni odpalal 1 na 4 lub 5 razy tak jak by elektromagnes nie dziala dobrze wiec wymienilem rozrusznik na nowy i teraz nic sie nie dzieje tylko slysze ciche klick jak przycisne START, nawet nie kreci tak jak wczesniej, rowize mam problem z dmuchawa caly czas daje na maxa.

    prosz pomocy
    ps sprawdzalem pod autem rozrusznik i jak podlaczylem bezposredniu to dzialal normalnie a ze stacyjki juz nie.
  • #8
    bartekk113
    Level 2  
    sprawdzone , auto jest juz w warsztacie ale mechnicy z Madagaskaru we Francji to wymieniacze a nie naprawiacze.
    bezpieczniki sprawdzone , laptopem sprawdony i mowia ze gdzies musi byc kabel przeciety, ale jak kabel przeciety jak krecil jeszcze rano za pierwszym eazem a 10 sek po jue nie zakrecil tylko bylo kilk, klik, wiec wyczytalem ze to moze byc akomulator wiec podlaczylem prosto do "boostera" zeby miec pewnosc ze poda wysokie napiecie ale bez zmian czyli klik i lampki przygasaja i tak dalej.
    Moze jakas kostka ??? ale jaka ?? i gdzie ona moze byc??

    Dziekuje panu za chec pomocy.

    Bartek
  • #9
    matimon22
    Level 25  
    Daj dodatkową masę na silnik i zobacz co się bedzie działo...
  • #10
    simon83
    Level 12  
    Scenic ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem akumulatora. Gdy jest rozładowany i inne auto odpaliło by jeszcze kręcąc rozrusznikiem na siłę, tutaj elektronika odetnie zasilanie. Efektem tego jest właśnie takie cykanie. Jeżeli na tym samym akumulatorze na krótko rozrusznik kręci, sprawdź jak radzą koledzy przewody dochodzące do niego łącznie z próbą dołożenia dodatkowej masy z bloku silnika lub karoserii.
  • #11
    tomasz_a
    Level 12  
    simon83 wrote:
    Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd.
    Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika.

    A może w związku z przestawionym rozrządem po prostu nie było sprężania w tym silniku.
    Te silniki odpalają nawet przy odpiętym czujniku wałka rozrządu.
  • #12
    fryta33
    Level 11  
    Witam wszystkich od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Reni Jednak po wymianie filtra paliwa zaczęły się chocki klocki z porannym odpalaniem ( lub po paru godzinnym postoju) Otóż po przekręceniu kluczyka nie słychać jak pracuje pompa paliwa i nie pali się lampka sygnalizująca podgrzewanie świec Przekręcam kluczykiem tam i z powrotem parę razy i nic Rozrusznik kręci ale silnik oczywiście nie odpala Po kilku próbach i jakimś czasie silnik odpala jak gdyby nigdy nic Pracuje równo i normalnie
    Dlatego pytam się kolegów czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązał ?
  • #13
    simon83
    Level 12  
    Sprawdź immobilizer (spróbuj odpalić z drugą kartą jeżeli posiadasz), przekaźniki i bezpieczniki od tych obwodów.
  • #14
    fryta33
    Level 11  
    Immo sprawdzony przekaźniki sprawdzone , masa sprawdzona , zaworek zwrotny na wężyku wymieniony ( stary był ok) Ciągle to samo Rano lub po dłuższym postoju po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy wstępnej paliwa i nie pali się grzałka Rozrusznik kręci ale oczywiście silnik nie odpala Koledzy mam pytanie czy grzałka i pompa nie czeka na "sygnał " od czujnika temperatury (jakiegoś) Od czego praca tych urządzeń jest uzależniony ( czy w ogóle jest ) ??
  • #15
    simon83
    Level 12  
    Przy tej temperaturze odpaliłby nawet bez grzania. Jeżeli przekaźniki całe, to może po prostu pompka padła? Skoro wiążesz problem z wymianą filtra paliwa, to sprawdziłbym też czy nie został zamontowany odwrotnie, ale tu raczej nie byłoby sytuacji, że raz działa, a raz nie.
  • #16
    fryta33
    Level 11  
    Tyle że pompka nie działa jak nie działa grzanie Filtr faktycznie podłączyłem wg starego filtra a nie wg kolorów zapinek Nie wiem dlaczego filtron był inaczej podłączony (nie było kolorów) Teraz podłączyłem kolorami i nic się nie zmieniło A filtr jest decermana
  • #17
    fryta33
    Level 11  
    Witam Od dwóch dni rano samochód odpala bez problemu grzałka się włącza pompa pracuje Co zrobiłem ? Jeszcze raz dokładnie wyczyściłem gniazda i nogi wszystkich przekaźników preparatem KONTAKT !!!! Dodatkowo te czarne małe przekaźniki pazamieniałem miejscami bo są identyczne I to była jak mi się wydaje przyczyna moich problemów Dziękuję za pomoc i podpowiedzi
  • #18
    simon83
    Level 12  
    Najgorsze do usunięcia usterki to właśnie te występujące czasami. Dobrze, że udało się :).
  • #19
    marekwodniak
    Level 16  
    Jeżeli podmieniłeś przekażniki i jeden jest uszkodzony to problem wyjdzie w innym miejscu.