Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik Hitachi L200 - błąd E07

Paffcio 07 Maj 2009 13:33 4088 8
  • #1 07 Maj 2009 13:33
    Paffcio
    Poziom 9  

    Witam.

    Mam problem z tym sterownikiem gdyż od pewnego czasu wyświetla mi błąd E07. Pod falownik podpięty jest silnik poruszający siatkę w suszarni.
    Sprawdzane było czy coś hamuje w poziomie tą siatkę, lecz nic nie znaleziono. Jeśli ktoś miał podobny błąd proszę o pomoc.

    0 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 07 Maj 2009 14:33
    Andy74
    Poziom 24  

    Witam.
    Błąd E07 informuje o zbyt wysokim napięciu stałym w obwodzie pośrednim falownika. Przyczyną problemu może być zbyt gwałtowne, lub zbyt długotrwałe hamowanie silnika przez falownik. Nie wiem co to za siatka i jak to pracuje (nie znam się na suszarniach), ale jeśli jest np. często i dość gwałtownie zatrzymywana - tu leży problem i należy wydłużyć czas hamowania.
    Generalnie problem polega na tym, że falownik przyjmuje zbyt dużo energii od silnika, nie odwrotnie.
    Pozdrawiam
    Andy

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 07 Maj 2009 18:56
    Paffcio
    Poziom 9  

    Siatka działa na zasadzie taśmociągu tyle że ślinik jest podpięty pod przekładnie która napędza wał z kołami zębatymi na których między łańcuchami jest wpięta siatka na drążkach. Czyli wypróbować z parametrem F003 i zmniejszyć lub zwiększyć mu czas zwalniania. Aha zapomniałem dopisać, że błąd wyskakuje przy włączaniu oraz w trakcie normalnej pracy powiedzmy po 5godzinach, po restarcie po 20min. Ale wypróbuje pozmieniać czas zwalniania i przyspieszania.

    0
  • #4 07 Maj 2009 21:56
    Andy74
    Poziom 24  

    Paffcio napisał:
    błąd wyskakuje przy włączaniu oraz w trakcie normalnej pracy powiedzmy po 5godzinach, po restarcie po 20min.

    W takim razie proponuję jeszcze zmierzyć napięcie zasilające falownik. Jeśli ta siatka nie ma żadnego więcej napędu, lub też nie może sama w jakiś sposób nabierać prędkości, tak żeby silnik musiał ją hamować, a napięcie zasilające jest prawidłowe i bez większych zakłóceń, to podejrzewał bym raczej uszkodzenie falownika.

    Paffcio napisał:
    Czyli wypróbować z parametrem F003 i zmniejszyć lub zwiększyć mu czas zwalniania.

    Tak, F003 odpowiada za czas zwalniania, a tym samym hamowania jeśli jest włączone. Należy go zwiększyć. Przyspieszanie zostawił bym w spokoju.
    Cały czas zakładam, że pozostałe opcje falownika są skonfigurowane prawidłowo, bo z Twojej pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że działało, ale przestało.
    Powodzenia
    Andy

    PS. Czy kabel pomiędzy silnikiem a falownikiem jest ciągły? Nie ma tam przypadkiem jakiegoś stycznika, wyłącznika itp?

    0
  • #5 11 Maj 2009 12:21
    Paffcio
    Poziom 9  

    Dzisiaj sprawdziłem połączenie falownika, silnik poza listwami zaciskowymi po drodze nie ma nic. Natomiast falownik jest za stycznikiem i jest zasilany napięciem 1-fazowym. Silnik w trójkącie 3-f. Co dziwne uruchamianie silnika jest poprzez załączenie zasilania do falownika. Tak cały czas, na to wygląda,że to działało. Więc wyłączenie silnika odbywało się nie przez przełączenia falownika w STOP tylko wyłączeniu mu zasilania. Czy w takim układzie mogło dojść do uszkodzenia falownika.

    0
  • #6 11 Maj 2009 15:46
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Witam... na twoje pytanie mogę odpowiedzieć że tak się mogło tez stać ponieważ falownik Hitachi L200 i L300 muszą być podpięte do zasilania cały czas natomiast zasilanie 3f możesz odcinać przed falownikiem ale w ten sposób by falownik był najpierw zasilany 1f a potem zasilanie 3f za pomocą wspomnianego przez ciebie stycznika poprzez czasówkę, około 6-8sek to czas potrzebny na wczytanie programu i ustawienie konfiguracji.... Poradził bym też przedmuchać falownik powietrzem ponieważ może być zabrudzony i wskutek czego dochodzi do przegrzania, sprawdzić także wentylatory chłodzące!!! Błąd E07 to rzeczywiście problem z hamowaniem ale pojawia się także w przypadku przegrzania falownika. Lepszym rozwiązaniem było by sterowanie falownika START-HAMOWANIE - STOP

    0
  • #7 11 Maj 2009 17:09
    Andy74
    Poziom 24  

    Instrukcja obsługi HITACHI L200 napisał:
    Nigdy nie wyłączaj pracującego falownika poprzez odcięcie zasilania.

    To podstawowy błąd. Mam w firmie na półce jeden L200 który pracował w ten sam sposób (montował go mój poprzednik) - padł po dwóch miesiącach. Zamontowałem nowy, ale przerobiłem układ tak, by był sterowany sygnałem START. Pracuje od ponad roku prawie bez przerwy niezawodnie, chociaż wykonuje kilkadziesiąt cykli start-stop w ciągu godziny.

    cooltygrysek napisał:
    Błąd E07 (...) pojawia się także w przypadku przegrzania falownika.

    To dla mnie coś nowego. Myślałem, że o przegrzaniu falownika informuje tylko błąd E21. Możesz podać źródło takiej informacji? Warto wiedzieć, jeśli to sprawdzone.
    Tak, czy siak przeczyścić falownik z całą pewnością warto, choć osobiście uważam, że nie ma mu się już na życie...
    Pozdrawiam i powodzenia
    Andy

    PS.
    cooltygrysek napisał:
    ...zasilanie 3f możesz odcinać przed falownikiem ale w ten sposób by falownik był najpierw zasilany 1f a potem zasilanie 3f za pomocą wspomnianego przez ciebie stycznika poprzez czasówkę, około 6-8sek to czas potrzebny na wczytanie programu i ustawienie konfiguracji....

    Przeczytałem kilka razy, i muszę się przyznać, że nie rozumiem idei... Zwłaszcza, że mowa o falowniku zasilanym jednofazowo. Swoją drogą kolego Paffcio mógł byś od razu podać pełny typ falownika - było by łatwiej.

    0
  • #8 12 Maj 2009 15:29
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Ech chodzi o to że elektronika zasilana jest z jednej fazy więc trzeba załączyć tą właśnie fazę a potem po 6-8sek pozostałe dwie ..... w ten sposób falownik nie poleci z przysłowiowym dymem :) Co do błędu E21 to rzeczywiście odpowiada on za przegrzanie falownika jednak w zależności od programu jest on sprzężony z błędem E 07 przynajmniej w modelu wyżej L300 tak jest :)

    0