Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1,9TDI PD raz odpala od strzała a raz nie chce palić.

danielp12 11 Wrz 2010 13:35 42315 58
  • #31 11 Wrz 2010 13:35
    caveman2009
    Poziom 13  

    szczepanstjepan napisał:
    może być, że pompa siada
    jaki przebieg?

    [mod="Michu10"]To jest PD nie ma pompy


    Pompa jest w zbiorniku i oprocz cofania sie paliwa moze byc przyczyna problemow z odpalaniem

    Sprawdz przekaznik pompy paliwa, sprawdz cisnienia paliwa, poprawnosc pracy czujnika polozenia walu i temperatur czieczy jak rowniez paliwa.

    Pamietam ze problem z odpalaniem w jednym z AWX'ow rozwiazalem zmieniajac przeplywomierz(zanizal) i ustawiajac mu aktywnosc egr na min. W tym jednak przypadku do problemu dochodzil uszkodzony czujnik polozenia walu oraz cykliczna czkawka silnika na wolnych spowodowana chwilowym otwieraniem i zamykaniem egr.
    Jak to sie ma do odpalania do teraz nie jestem wstanie wytlumaczyc ale problem zniknal i nie pojawil sie wiecej.
    W innym tym razem AVF problem byl dokladnie taki sam, zaczalem od filtra paliwa, pomolo na dwa miesiace i klient wrocil z problemem.Zasugerowalem i zgodnie z zyczeniem klienta zalozylem dodatkowy zawor jednokierunkowy, pomoglo na pol roku i problem powrocil jednakze nie tak bardzo nasilony. Dokladnie jak na pierwszej diagnostyce, sterownik byl wolny od bledow jak rowniez parametry byly w normie.
    Okazalo sie ze pompa w zbiorniku ma opory i potrzebuje chwili by rozpedzic sie do obrotow znamionowych, prawdopodobnie polskie paliwo lub super bio dodatki zrobily swoje. W kazdym razie wymiana pompy na nowa zakonczyla problem.

    Dodam jeszcze ze to szeroki problem i nie dotyczy tylko silnikow PD, pamietam ze ASO mialo patch'e do niektorych sterownikow. Jezeli problem nie lezy w mechanice nalezy podjechac do tunerow, za skromna sume zmienia dawke rozruchowa i problem zniknie.
    Wiem ze prawie we wszystkich na pompie wtryskowej problem rozwiazuje zmiana kodowania na skrzynie automatyczna, lub na 4motion co prawda bedzie sie wyswietlac usterka skrzyni automatycznej ale zacznie dobrze palic.
    Metoda druciarska, zreszta prosto z ross-tech'u podpowiada by zrobic wylacznik na pinie nr 3 czujnika temperatury, dwumas z tego powodu nie bedzie skakal z radosci bo silnik dostanie taka dawke jak przy -35st.C ale bedzie odpalal od reki.

  • #32 16 Paź 2010 19:02
    szamal26
    Poziom 9  

    Zauwazylem tez ze gdy dluzej kreci to nie pomaga wylaczanie i wlaczanie silnika caly czas kreci dluzej. Natomiast gdy przejade chociaz 50 metrow i go zgasze to po chwili odpala juz od dotkniecia.czy to moze byc zwiazane z czujnikiem polozenia walu???

  • #33 16 Paź 2010 20:32
    rstlen29
    Poziom 14  

    Witam

    Natomiast w swoim Sharanie rocznik 1999 miałem podobna historie:

    Silnik przestawał pracować samoistnie. Gasł jak był zimny po około minucie od uruchomienia i w czasie jazdy kiedy tylko zachciało mu sie przestać kręcić - bez względu na temperaturę i szybkość obrotów silnika. Ponowne uruchomienie było możliwe tylko i wyłącznie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki Podłączony komputer diagnostyczny nie wykazywał żadnego błędu podawał tylko komunikat: przerwa / zwarcie w instalacji zasilania pompy wtryskowej. Diagnoza związana z czujnikiem, sterownikiem silnika tj. komputerem w tym imobilajzerem i innymi częściami łącznie z czujnikiem przeciwuderzeniowym okazała sie nie trafiona.

    Więcej informacji dla zainteresowanych poprzez e-mail na PW.

    Chętnie poznam opinie użytkowników Sharan-a co do naprawy typowych usterek w tym aucie.

  • #34 17 Paź 2010 01:08
    caveman2009
    Poziom 13  

    szamal26 napisał:
    Zauwazylem tez ze gdy dluzej kreci to nie pomaga wylaczanie i wlaczanie silnika caly czas kreci dluzej. Natomiast gdy przejade chociaz 50 metrow i go zgasze to po chwili odpala juz od dotkniecia.czy to moze byc zwiazane z czujnikiem polozenia walu???


    Jezeli czujnik nie wykazuje bledu to jest sprawny, nie jezeli chcesz go sprawdzic dokladnie to pod oscyloskop podlacz. Jaka jest dawka rozruchowa jak pracuje pompa w zbiorniku, jakie sa cisnienia paliwa w poszczegolnych czesciach ukladu zasilania paliwem?
    Usterka moze miec zwiazek ze wszystkim, moze jakies konkrety podasz????! bo tak, to sobie mozna gdybac i do niczego nie dojdziesz.
    W basic settings mozesz troche pompe paliwa rozruszac, zaloz zawor jednokierunkowy.
    I napisz co sie dzieje po tych zabiegach.

  • #35 11 Lis 2010 20:17
    mbalicki
    Poziom 9  

    Witam!Mam podobny problem w sharanie 2.0 benz.Tak jak piszecie to loteria, kiedy zapali.Mój najczęściej nie pali na zimnym silniku(zapala po 4 próbach po 15sek)
    Zawsze pomaga zdjęcie i założenie wtyczki czujnika temperatury(czujnik jest dobry)Co wy na to?

  • #36 14 Lis 2010 20:21
    hydro-man
    Poziom 17  

    Mam Scharana 1,9 TDI 1,9 TDI ale bez PD, objawy takie miałem i męczyłem się aż do wymiany koła pasowego. Albowiem koła te sa gumowo- metalowe i częściowe uszkodzenie gumy powoduje zachcianki co do palenia albo nie. Teraz jeżdżę i mam spokój.

  • #37 14 Lis 2010 20:38
    T5
    Admin grupy Samochody

    hydro-man napisał:
    Mam Scharana 1,9 TDI 1,9 TDI ale bez PD, objawy takie miałem i męczyłem się aż do wymiany koła pasowego. Albowiem koła te sa gumowo- metalowe i częściowe uszkodzenie gumy powoduje zachcianki co do palenia albo nie. Teraz jeżdżę i mam spokój.
    Większej bzdury nie słyszałem:D

  • #38 29 Gru 2010 21:14
    mi1siek
    Poziom 1  

    Witam wszystkich mam ten sam problem z odpalaniem pojechałem na komputer i vag pokazał ze problem z imobilajzerem,(sporadycznie) ponoć trzeba zamienić kluczyki.

  • #39 01 Sty 2011 21:12
    szamal26
    Poziom 9  

    u mnie problem jest juz rozwiazany.podwujna pompa (zasilajaci i vacum) dawala za male cisnienie na pompowtryski. wymiana pompki zalatwila wszystko.teraz pali od dotkniecia.

  • #40 05 Lut 2011 12:42
    domin.dk
    Poziom 9  

    Szmalu opowiedz jak stwierdziłeś że to pompa tamdem,czy spr.manometrem czy wymieniłeś na na próbę.Powiedz czy po rozłączeniu czujnika temp.lepiej palił,bo mam to samo w a4 awx

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze powiedz ile kosztuje pompa i jaką kupiłeś (używka,nowa oryginał,nowa zamiennik)

  • #41 07 Lut 2011 18:05
    miszczak72
    Poziom 9  

    Też mam coś takiego sharan 2000 r 1,9 tdi 110 km przed liftem.
    Raz pali ze strzała a innym razem kręci i kręci. Dzisiaj byłem w bosch service i powiedzieli, że to czujnik położenia wału korbowego. Umówiony jestem na przyszły tydzień. Zobaczymy co dalej.

  • #42 11 Lut 2011 15:56
    domin.dk
    Poziom 9  

    identyko problem co danielp12 mam w a4 awx ale on nie napisał czy odpinał czujnik temp. silnika,bo ja odłączyłem i pali dobrze ale gdy na próbę podpiąłem nowy czujnik ze sklepu to problem wrócił,co więc poradzicie?

  • #43 12 Lip 2011 21:08
    0piotras
    Poziom 9  

    ja identyczny problem miałem w a4 awx u mnie sprawcą tego był nadpalony styk w przekaźniku 202

  • #44 12 Lip 2011 21:38
    rafal90
    Poziom 9  

    Witam, nie będę zakładał nowego tematu, więc napiszę tu,
    mam problem z Sharanem 1,9 AUY 2001r, po 8godzinnym postoju na parkingu nie daje znaku życia, tzn. Rozrusznik kręci, brak kontrolki "check" na desce, brak komunikacji ze sterownikiem silnika, z resztą idzie się połączyć. Błędy jakie odczytałem to: w konsoli wskaźników 1314, w Immobiliserze 1202. Ma ktoś może schemat do tego sterownika, może mu zasilanie uciekło, chciałbym to sprawdzić tylko nie wiem na którym pinie.

  • #46 23 Lip 2011 10:22
    domin.dk
    Poziom 9  

    w mojej a4 znalazłem przyczynę,którą był włącznik świateł.Zapalał prawidłowo za każdym razem przy włączonych światłach mijania (sprawdż na pozycyjnych).Wymieniłem na nowy z ASO 360 zŁ bo używany nie pasował a próbowałem chyba 12 sztuk

  • #47 03 Wrz 2011 14:12
    slawny52
    Poziom 2  

    U mnie kłopoty z odpalaniem powoli narastały. Kiedyś palił na dotyk a potem co raz gorzej a na samym końcu dosłownie trzeba było go piłować żeby zapalił -zawsze zapalał po tym długim kręceniu.
    No i po podpięciu pod komputer okazało się, że rozrząd zmienia swe wartości, a to dlatego, że napinacz gazowy paska rozrządu już całkowicie pad i go nie naciągał, pasek był bardzo luźny, cud, że nie przeskoczył.
    Mechanik wymienił ten napinacz i pali od pół obrotu.
    I wygląda na to, że już od jakiegoś czasu ok. pół roku po trochu spuszczał gaz aż ostatniego dnia gaz uciekł do końca i przez to trzeba go było tak długo kręcić. prędzej tak jak u pozostałych raz odpalał dobrze raz źle i to czy silnik zimny czy nie nie miało żadnego znaczenia.
    Ta cześć była jeszcze oryginalna więc pewnie nigdy nie wymieniana, bo raczej się to nie psuje, ale czasami może zrobić niezłą niespodziankę.
    Sprawdźcie czy wasze paski nie są przypadkiem luźne, może ktoś z was ma taki sam przypadek jak ja.

  • #48 20 Kwi 2012 18:36
    kysuluk
    Poziom 9  

    wiem ze to stary post ale czy byl wymieniany czujnik polozenia walu korbowego

  • #49 01 Sie 2012 15:04
    dzxon79
    Poziom 11  

    Witam, wiem ze to stary post ale może ktoś tu zagląda i zna odp. Mam audi A4 1,9 tdi 90 koni 96'. Mam podobny problem z rozruchem, jak silnik zimny trzeba kręcić 15 sekund jak już rozgrzany to 5 sekund. Vag nic nie pokazał, wymieniłem filtr paliwa plus zaworek zwrotny. Wszystko zaczęło się od umycia silnika. Przed umyciem palił od szczała po umyciu nie chce palić jak trzeba i jeszcze dodam ze jak już odpali to podczas ruszania towarzyszy mu szarpnięcie i to samo po puszczeniu nogi z gazu też jest szarpnięcie. Proszę o podpowiedz co sprawdzić może coś chłopaki na myjni zalali wodą.

  • #50 06 Sie 2012 20:52
    kysuluk
    Poziom 9  

    sprawdź wiązkę instalacji od sinika do sterownika

  • #51 06 Sie 2012 21:12
    waldzior
    Poziom 14  

    Panowie często pomaga na słabe uruchomienie gorącego silnika korekcja dawki rozruchowej , robiłem to ostatnio w Touranie z silnikiem AVQ , odpala teraz od strzału.

  • #52 12 Sie 2012 22:01
    dzxon79
    Poziom 11  

    Wiązka sprawdzona (wizualnie oczywiście, zero śniedzi czy wody) a co do podpowiedzi kolegi waldzior to on na zimnym tez żle pali.

  • #53 12 Sie 2012 22:05
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    dzxon79 napisał:
    Wiązka sprawdzona (wizualnie oczywiście,

    Wizualnie oczywiście to możesz... film w kinie pooglądać.

  • #54 14 Sie 2012 16:20
    dzxon79
    Poziom 11  

    To oczywiście tez mogę. Ale zamiast pouczać podpowiedziałbyś jak to zrobić. Przyda się to nie tylko mi ale innym forumowicza.

  • #55 14 Sie 2012 20:15
    jurekk55
    Poziom 35  

    dzxon79 napisał:
    Ale zamiast pouczać podpowiedziałbyś jak to zrobić.


    Co zrobić ? Przekazać doświadczenia i umiejętności wielu lat praktyki? KAŻDY przypadek może być inny , w jednostkowym przypadku może wystąpić kilka przyczyn jednocześnie , jak sobie wyobrażasz "podpowiedź"? Zdajesz sobie z tego sprawę o co rościsz pretensje??
    Chyba nie...

  • #56 15 Sie 2012 11:04
    dzxon79
    Poziom 11  

    Nie roszczę pretensji tylko proszę o pomoc. Wiem że każdy przypadek może być inny ale wszystko było ok dopóki nie został umyty silnik na myjni. Po tym wydarzeniu auto już nie takie jak zawsze.

  • #57 15 Sie 2012 12:24
    T5
    Admin grupy Samochody

    Jak po umyciu to teraz trzeba wydmuchać wodę z wszystkich wtyczek pod maską(rozpinając je).Są wodoszczelne jak wodę wpuszczą to już nie wypuszczą.

  • #58 14 Sty 2013 23:27
    kysuluk
    Poziom 9  

    Sprawdzane były wszystkie przejścia od czujników do sterownika?

  • #59 16 Sty 2013 16:38
    glapsson
    Poziom 17  

    jak myli urządzeniem wysokociśnieniowym to trzeba sprawdzić czy nie została wyrwana jakaś wtyczka przerwany kabelek ( również podcisnienia )itp.
    Może problem jest w filtrze powietrza lub przepływomierzu.
    zalany a co za tym idzie uszkodzony alternator ..????
    sprawdzić napięcie ładowania po odpaleniu...
    uszkodzeniu uległ rozrusznik i kreci zbyt wolno??
    zalany wodą układ podciśnieniowy
    Coś ci podmienili????

  Szukaj w 5mln produktów