Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw 1.8 grzeje się przestaje pracować

kubus1111111112 07 Maj 2009 20:21 2011 15
  • #1 07 Maj 2009 20:21
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    W moim vw golfie 1.8 po wymianie uszczelki pod głowicą, ustawieniu rozrządu na nowo, ustawieniu zapłonu silnik nie działał na 1 garze, ale po kilkunastu km zaczął chodzić i silnik bdb pracuje ale pojawił się nowy problem zapale samochód za ok 2 minuty jest bardzo wysoka temperatura silnik zaczyna jakby hamować. Im więcej gazu to jak by go dławiło aż nim terepie i zgaśnie kręcenie rozrusznikiem nie pomaga po jakiś 5 minutach zapale i już można 5 minut pojeździć tak jak by coś zacierało? nie wiecie co to może być? olej dawno nie zmieniany bardzo rzadki aż dostaje się do filtra powietrza (filtr cały mokry) na pewno nie benzyna bo na gazie jeżdżę kręcenie zapłonem nie pomaga zamiast płynu chłodniczego mam wlaną wodę może to mieć wpływa na tą temperaturę? dodam ze przy wymianie uszczelki wymieniałem uszczelniacze na zaworach ale to raczej nic wspólnego nie ma na benzynie nadal dymi jak by brał olej

  • #2 07 Maj 2009 20:25
    trans-serwis
    Poziom 39  

    To się dzieje już natym wymienionym silniku?

  • #3 07 Maj 2009 20:30
    kpp_jacek
    Poziom 23  

    Czy ubywa płynu (wody) w zbiorniku wyrównawczym?

  • #4 07 Maj 2009 21:31
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    nie na tym wymienionym jeszcze chcę popróbować może zacznie działać i nie trzeba nic wymieniać olej mam zamiar wymienić jakiś mam castrol cc za 20zł 4 l więc nie majątek wleje zobaczę a może to być przez olej ,a woda nie uchodzi już jak przed wymianą uszczelki, tylko grzeje się strasznie duży obieg jest, dmuchawa się włącza mi się wdaje że woda dostała się do oleju zagrzało go konkretnie. Dziś zrobiłem około 20km i to ostro butowałem na wolnych obrotach jak chwile pochodził to go dławiło ale potem dawałem gazu i pięknie się już potem wkręcał 130 km na 3:) od około 2000 obrotów tak jakby ten tłok od 2000 obrotów zaczął działać sprawdzałem ciśnienie jest ponad 10 więc ma być ok potem przyjechałem pod dom i zaczął przerywać dawanie gazu jeszcze bardziej go dławiło aż terepało silnikiem żadna regulacja dawki gazu nic nie pomogło zgasiłem go przyszedłem za 5 minut odpalam i chodzi pięknie pochodził 2 minuty i powtórka znowu temp momentalnie 90 stopni dmuchawa się włącza silnik aż wrze taki gorący dodam że rozrząd ustawiałem nie na znaki tylko na metodę prób błędów przesuwając o 1 ząb bo na znaki to wcale na tym 1 garze nie chodził i chodził właśnie tak jak traktor tylko cały czas a tutaj przynajmniej chwile chodził mi się wydaję że panewki zatarło ale by chyba było coś słychać dodam że przed wymianą uszczelki zamykałem obrotomierze a teraz 6500 to max

  • #5 08 Maj 2009 09:35
    trans-serwis
    Poziom 39  

    "Rozrząd ustawiłem metodą prób i błędów" to tu masz napewno błąd.

  • #6 08 Maj 2009 10:15
    AdamWro
    Poziom 18  

    Ustaw 1 tłok w GMP(znak na kole zamachowym), a wałek tak aby zawory na 4tym się mijały tzn. wydech już zamknął a ssący miał się otworzyć. Wtedy załóż pasek i będzie ok.

  • #7 08 Maj 2009 11:17
    gimak
    Poziom 35  

    Moim skromnym zdaniem coś jest nie tak z silnikiem po tej wymianie uszczelki pod głowicą. Nie powinno być tych problemów z przegrzewaniem. Ewentualny problem to zapowietrzony układ, ale kolega pisze, że grzeje się bardzo duży obieg, czyli zapowietrzenie raczej nie wchodzi w grę. Woda zamiast płynu też nie ma na to wpływu - ciepło trzeba odprowadzić. Ja osobiście w tej sytuacji nie starałbym się "docierać" na siłę silnika (bo po wymianie uszczelki pod głowicą nie ma takiej potrzeby), tylko poszukałbym przyczyny (objawy opisane przez kolegę wskazywałyby na niedomagania układu olejowego), a konkretnie na braki w smarowaniu, dlatego to grzanie i "łapanie" silnika, bo koszty późniejszego remontu mogą być poważne.

  • #8 09 Maj 2009 08:55
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    jak rozrząd ustawie do znaków czyli tak jak pisał AdamWro to chodzi jak traktor i regulacja zapłonem nie pomaga a jak ustawie na ucho czyli około 2 zęby w przód to już chodzi ok tylko problem z przegrzewaniem i chyba zacieraniem panewek mi się wydaje że to to dziś wymienię olej tylko mam superol cc:) od diesla ale nie chce przepłacać bo jak nie będzie działał to szkoda kasy bo mi się wydaje że ten olej co teraz jest to z wodą jest jak uszczelka poszła jak będzie dalej się zacierał to spróbuje jak kolega mechanik radził przełożyć panewki z góry do dołu i dam znać co wyszło

  • #9 09 Maj 2009 11:21
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Niech jakiś moderator zamknie ten temat przecież to żenada."Kolega mechanik radził przełożyć panewki z góry do dołu.

  • #10 09 Maj 2009 12:17
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zauważyliście że dziś dużo takich śmiesznych tematów?
    -polonez z dwiema sondami
    -clio z tylnym mostem
    ...

  • #11 09 Maj 2009 16:40
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    a kiedyś był post jak uruchomić silnik z pękniętym wałem
    korbowym.

    ale olej taki z wodą i jeszcze nie wiadomo kiedy zmieniany
    to się musi tak grzać, woda jest na spodzie miski i nią smaruje się silnik, miałem taki ojej w ciagniku to przy rozruchu było słychać jak piszczały panewki

  • #12 09 Maj 2009 22:35
    kpp_jacek
    Poziom 23  

    kubus1111111112 napisał:
    jak rozrząd ustawie do znaków czyli tak jak pisał AdamWro to chodzi jak traktor i regulacja zapłonem nie pomaga a jak ustawie na ucho czyli około 2 zęby w przód to już chodzi ok tylko problem z przegrzewaniem i chyba zacieraniem panewek mi się wydaje że to to dziś wymienię olej tylko mam superol cc:) od diesla ale nie chce przepłacać bo jak nie będzie działał to szkoda kasy bo mi się wydaje że ten olej co teraz jest to z wodą jest jak uszczelka poszła jak będzie dalej się zacierał to spróbuje jak kolega mechanik radził przełożyć panewki z góry do dołu i dam znać co wyszło


    Daj sobie spokój i oddaj ten samochód w ręce kogoś kto się na tym zna.

  • #13 10 Maj 2009 09:49
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    nie bo mam zamiar właśnie się czegoś nauczyć a nie iść na łatwiznę wymieniłem ten olej teraz auto się nie grzeje wszystko jest ok tylko po tej wymienię uszczelki i gumkach na zaworach nie chodzi mi na 1 gar silnik dodam że ustawiałem rozrząd od nowa może być tak że jak np ustawiony o 1 ząb źle to tylko na 1 garze nie będzie chodził a na reszcie będzie jakie mogą być przyczyny oprócz kompresji na tłoku- sprawdzana i od strony elektryki wszystko ok a i świece zalewa dodam że przy większych obrotach silnik jak się trochę rozgrzeje to łapie na 4 cylinder

  • #15 10 Maj 2009 11:31
    AdamWro
    Poziom 18  

    A hydropopychacze sprawne i wyciśnięte przed montażem?

  • #16 10 Maj 2009 12:28
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    tak wyciągałem bo myślałem że są krzywe i puszczają ale są dobre podejrzewam tylko złe ustawienie rozrządu ale przecież powinien się na wszystkich garach tak samo zachowywać a o n tylko na 1 nie działa i to do około tys obrotów potem chodzi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME