Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

buggy z skody favorit

gumisMV6 07 Maj 2009 23:58 4239 13
  • #1 07 Maj 2009 23:58
    gumisMV6
    Poziom 2  

    kupilem na okazji wyrejestrowna skode favorit i chce zrobic z niej buggy ale nie wiem od czego zaczac? prosze o jakies podpowiedzi

    0 13
  • #2 08 Maj 2009 00:30
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    Witam,

    buggy ma konstrukcję ramową (kratownica) z favoritki możesz wykorzystać cale przednie zawieszenie z przegubami i silnikiem ... oczywiście musisz wyspawać odp. konstrukcje pod silnik i zawieszenie żeby pewnie trzymało się ramy :) i podobnie musisz zrobić z tylnym zawieszeniem i skołuj sobie pewny zbiornik paliwa :) i pomyśl o tym żeby umieścić go za fotelem kierowcy tak aby się nie rozwalił ani nie urwał podczas jakiegoś wypadku i postaraj się też o to by wokół fotela i nad głową mieć kawałek porządnej rury która się nie ugnie podczas dachowania i najlepiej kubełkowy fotel z 5 punktowymi pasami :) i pod ręką odłączenie paliwa do silnika i prądu z akumulatora

    0
  • #3 08 Maj 2009 00:36
    gumisMV6
    Poziom 2  

    rozumiem kurcze to troche roboty, a czy do tego spawania nadaje sie spawarka elektyczna ??

    0
  • #4 08 Maj 2009 00:42
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    oj to przepraszam ... nie znam się na spawaniu

    0
  • #5 08 Maj 2009 00:44
    ArtHurO1
    Poziom 17  

    Zdecydowanie nie! Dla pewności i jakości spawów powinieneś się posługiwać MIGomatem (Nie wiem dokładnie jak to się pisze) lub spawarką gazową- palnik acetylenowy. Pamiętaj, chodzi o Twoje bezpieczeństwo i życie!!!

    0
  • #6 08 Maj 2009 09:34
    brandy-p
    Poziom 31  

    Do spawania możesz użyć wszystkiego czym się da spawać. Jakość spoiny zależy od twoich umiejętności, a nie czym spawasz. A to urządzenie do spawania to MIG/MAG (METAL INERT GAS / METAL ACTIVE GAS)

    0
  • #7 08 Maj 2009 22:25
    mr.papryk
    Użytkownik obserwowany

    rama i wszystko gitara ale buggy z napedem na przod to mala zabawa :) zrób na tył ;)

    0
  • #8 09 Maj 2009 02:21
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    Od razu powiedz koledze jak to ma uczynić ?? bo z Favoritki bd ciężko ... :)

    0
  • #9 10 Maj 2009 21:03
    dyszel85
    Poziom 18  

    Chyba nie ma sensu przerabiać tej skody na buggy ze względu na przedni napęd, który jak mówili poprzednicy - nie da dużej frajdy z jazdy po bezdrożach. Lepiej już wybebeszyć wszystko co niepotrzebne, wspawać klatkę i przerobić na taką małą rajdóweczkę - tak chyba będzie najprościej. Do konstruowania buggy lepiej nadawała by się skoda 105/120, lub chociażby wysłużony maluszek. Do wykonania klatki możesz jak najbardziej użyć spawarki elektrycznej.

    0
  • #10 11 Maj 2009 20:32
    Sobek007
    Poziom 16  

    Tak tak jak kolega chce spawać elektryczną to na pewno zrobi jakąś konstrukcję.

    0
  • #11 11 Maj 2009 22:43
    olszowiok
    Poziom 10  

    Spawarką elektrodową też się pospawa tyle że mig/mag do takich prac raczej byłby lepszy bo po mma trzeba jeszcze dobrze spoinę oczyścić z resztek otuliny. W gruncie rzeczy zrobienie z napędem na tył nie jest takie najtrudniejsze (choć w cale nie łatwe) można cały przód łącznie z zawieszeniem wsadzić na tył auta zablokować drążki kierownicze w pozycji na wprost, przednie elementy do buggy (zawieszenia i układ kierowniczy) można zaadoptować z jakiejś tylnonapędówki (np. polonez skoda 105 120 maluch) problem jeszcze sprawia zrobienie przełożenia tak by się dobrze biegi zmieniało ale takie patenty można znaleźć na tym forum. W sumie dla chcącego nic trudnego potrzeba jedynie czasu i pomyślunku. Zachęcam do kombinowania i nierezygnowania bez walki bo wszystko da się zrobić (ale nie wszystko sie opłaca).

    0
  • #12 13 Maj 2009 01:38
    XnIcRaM
    Poziom 17  

    żaden problem zrobic buggy z napędem na tył z Favoritki, brat zrobił z wartburga (napęd na przód) buggiego z napedem na tył a co do kwestii spawania to spawał spawarką elektrodową pojazd jeździ kilka lat i nic się nie rozleciało, nie licząc kilku uszkodzonych drobiazgów podczas wypadków :) z tym że spawać to trzeba umieć, a fakt faktem MIG/MAGiem dużo łatwiej zrobić porządne spawy a w szczególności drobnych (cienkich) elementów.

    0
  • #13 19 Maj 2009 23:02
    piotrek1zip
    Poziom 9  

    co do spawania to elektroda sie nadaje ale tak jak pisza koledzy wyżej trzeba umiec to robic. Jak nie umiesz to weż sobie jakieś stare płaskowniki, kątowniki, rury itp. i zacznij spawać. Na początku zawsze jest trudno ale to kwestia kilku godzin i powinieneś załapać co i jak. Ważne aby materiał przeznaczony do spawania był dobrze przygotowany tzn. oczyszczony (oszlifowany) ewentualnie zukosowany tak aby mozna było zrobić ładny przetop. Dobry spaw poznać gołym okiem. Mówie ci jeśli interesujesz sie mechaniką i takimi sprawami to załapiesz szybko. Co do silnika to widze tylko jeden problem wyprowadzenia na drążek zmiany biegów bedą z tyłu silnika a ty bedziesz przed silnikiem. jakieś zmyslne drążki itp powinny dac radę.

    0
  • #14 25 Maj 2009 18:37
    alonzoo
    Poziom 9  

    Panowie !!!!!!!!
    opamietajcie sie!!!
    Do spawania dobrych i mocnych konstrukcji potrzebny jest migomat ale o bardzo duzej mocy >300A lub spawarka inverterowa >150A lub
    TIG >150A
    Wszystkie konstrukcje pospawane w garażu migomatem są zaledwie poklejone.
    Tak naprawde aby zrobic porzadny spaw migomatem to naprawde trzeba umieć spawać.
    Spawy migomatowe mają tendencję do robienia przyklejeń. Choć z wierzchu wyglądają nieżle brak im przetopu!!
    Stanowczo elektroda!!!!!!lub TIG
    MIG tylko dla zaawansowanych.
    http://alonzoo.pl.tl/Dorabianie-cze%26%23347%...tm?PHPSESSID=657a421de5bd7477e2fb37e3a03d9b65

    0