Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opóźnienia podczas grania w ET

08 May 2009 00:16 1488 6
  • Level 12  
    Witam, problem wygląda tak: Podczas grania w internecie w ET mam bardzo duże opóźnienia które praktycznie nie pozwalają grać. Moim operatorem jest NETIA na łączach TPSA, prędkość łącza 1MB. Nie ma znaczenia serwer na jakim gram, czy to w Polsce czy gdziekolwiek indziej na świecie. Zrobiłem nawet próbę i z kumplem który jest adminem w państwowej firmie po]cichu postawiliśmy serwer ET u niego w robocie gdzie ma 8MB łącze i nawet jak jestem sam na planszy to się zacina. Dodam że są na tych serwerach ludzie mający taki sam ping co ja i jak się ich pytam to piszą że bez żadnych problemów grają i jest wszystko OK Zgłosiłem problem do operatora itp. opisałem sprawę i teraz tak: cała reszta internetu czyli WWW, POP3, P2P, FTP śmiga bez żadnych problemów. Wszelkie strony do testowania łącza, prędkości bez żadnego problemu. Dali mi adres w NETII do swojego serwera abym mógł pobrać testowe pliki i sprawdzać czasy i prędkości i wszystko OK. Przysłali mi kolesia do domu z TPSA bo na ich łączach mam realizowaną usługę i koleś przyszedł z laptopem i zaczął odpalać różne programy do testowania i wszystko śmigało, poza tym że stosunkowo dużo pingów się gubiło (powiedzmy na 10 wypuszczonych 2-3 ginęły, a reszta była ok zarówno od strony prędkości, czasów itp) Jak połączę się z jakimkolwiek serwerem gry to opóźnienia że nie ma sensu grać. Padło podejrzenie na komputer więc wziąłem go pod pachę i zszedłem do sąsiada piętro niżej i podpiąłem go pod jego łącze z TPSA 512 KB i na dodatek na radiu. I nagle okazało się że wszystko śmiga ?! Były co prawda przycięcia ale raz na 10 minut a nie jak u mnie co 2-3 sekundy. Więc wyszło na to że to nie komputer. Pracuje na mandrivie 2008 bez jakichkolwiek problemów sprzętowych jak i programowych. Netia rozkłada ręce twierdząc że do ich serwera jest wszystko Ok , bo faktycznie jest, a TPSA mówi że od ich strony też jest już wszystko OK i na tym spraw się kończy. Sprawdziłem i faktycznie pingi już się nie gubią. Puściłem po 100 pingów do popularnych serwisów typu: onet, interia itp. i wszystko jestOK. Czy ktoś z was miał może podobny problem i potrafi cokolwiek mi podpowiedzieć co mogę z tym zrobić ? W jaki sposób sprawdzić gdzie tkwi przyczyna tego problemu (jakieś serwery, hopy, cuda wianki) ?, Z góry dzięki za jakieś sensowne odpowiedzi. Dodam od razu że, pracuje jako informatyk od 15 lat i osoby chcące napisać sprawdź kondensatory na płycie czy coś w tym stylu niech sobie podarują. Sprzęt jest w 100% sprawny i pewny. Jest to na pewno problem z łączem ale nie mam za bardzo pomysłu w jaki sposób dojść do tego gdzie to sie blokuje i dlaczego tylko w ET a normalnie wszystko jest OK. pozdrawiam

    Kolego drogi, niech kolega to poprawi, proszę.
  • Level 17  
    Witam. Czytając to jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić jak ta gra pójdzie na innym komputerze. Weź komputerek sąsiada, zainstalujcie grę i sprawdź jak chodzi na Twoim łączu. Będziesz pewien że to nie wina gry, a panom z Neti/TPsa da do myślenia ze jednak coś nie gra. Pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 10  
    Powodem zacinania się gry jest właśnie Netia. Mam ten sam problem, w każdej grze mimo małego pingu gry mi się zacinają mimo 100+ fps. Wziąłem nawet kompa do kumpla co ma kablówkę i gra nie zacięła się ani razu. Dzwoniłem do nich mówią że nic nie gwarantują, powiedziałem dziękuję i czekam jeszcze 3 miechy do końca umowy.
  • Level 25  
    Ech... w ET'a gralem jeszcze przed spaleniem się mojego starego kompa :D. Mam internet w TPSA i u mnie pingi w ET nie były większe niż 150 (trochę dużo jak na grę), więc u ciebie wina leży na 100% po stronie łącza (różnie to jest w grach na łączach TP, żeby pograć trzeba mieć szczęście :D)
    Odnośnie twojego problemu to wnioskuję, że masz duże pingi (i stąd te lagi) i gubienie się dużej ilości pakietów.
    Spróbuj z programem cFosSpeed (większość "neostradowiczów" go poleca). Program służy do modelowania ruchu w sieci, dzięki czemu może zmniejszać pingi i gubienie się pakietów. W ustawieniach ustawiasz "Pierwszeństwo czasu pingów" i to powinno usprawnić grę w ET'a i zmniejszenie pingów. U mnie zmniejszyło średnio ping o 20, więc polecam.
  • Level 12  
    @Cybus18
    Raczej tego nie będę robił, bo skoro biorę swój komputer do sąsiada z o połowę wolniejszym łączem to problem ten nie występuje więc to na pewno nie komputer.

    @Lukasz88
    [bartek@localhost ~]$ ping www.onet.pl
    PING www.onet.pl (213.180.138.148) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=1 ttl=59 time=25.6 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=2 ttl=59 time=24.3 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=3 ttl=59 time=23.2 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=4 ttl=59 time=25.2 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=5 ttl=59 time=23.8 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=6 ttl=59 time=25.6 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=7 ttl=59 time=27.6 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=8 ttl=59 time=23.3 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=9 ttl=59 time=25.1 ms
    64 bytes from sg.m1.onet.pl (213.180.138.148): icmp_seq=10 ttl=59 time=23.9 ms

    --- www.onet.pl ping statistics ---
    10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9000ms
    rtt min/avg/max/mdev = 23.216/24.811/27.663/1.292 ms

    DNS nie mogę zmienić ponieważ NETIA ma jakoś tak zrobiony dostęp, że gdy wpiszę jakikolwiek inny to po prostu internet mi nie działa i muszę korzystać tylko z tego który był podany w umowie.

    @1337
    Być może masz rację, ale jak pisałem postawiłem serwer ET u kolegi na dobrym łączu i nawet jak byłem sam na planszy i miałem ping w granicach 30 to opóźnienia i tak były :(

    @XadrianoX
    Nie omieszkam sprawdzić tego programu.

    dziękuję wszystkim za odpowiedzi, jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły z ochotą sprawdzę i przetestuje. Niestety podpisałem umowę na 2 lata i jeszcze przez 1,5 roku musze z tym żyć.
  • Level 12  
    Dziwna sprawa. Generalnie PING to nie ten protokół. PING to ICMP a z tego co pamiętam to większość gier korzysta z protokołu UDP. Już dziś jest późno ale jutro coś poszukam, bo wydaje mi się że to jest kwestia konfiguracji samej gry. ET chyba działa na silniku q3. Poszukaj konfiguracji łącza q3. RATE itp.