Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Innowacyjny system audio z funkcją multizone

Cersunited 13 Maj 2009 11:43 15294 40
  • #31 13 Maj 2009 11:43
    Cersunited
    Poziom 16  

    Co do diod to już kwestia gustu:) Czy lepszym czy gorszym hmm jak kto woli :) O ile pamiętam Gryphon , McIntosh i Krell tez takie stosował :) A to raczej sprzęcik na który nas razem nie stać hehe:D Ale skoro mówisz ze niebieskie to domena sprzętu słabszego to jak kto uważa:P

    Co do selektora wideo
    Jak sama nazwa mówi tak jak i sygnał Audio przełącza wideo. Gdy mamy np TV sat , dvd i to wszystko podpięte do mojego systemu. Wybierając wejście np DVD uruchamiamy dźwięk z DVD a wideo pojawia sie na TV. Gdy wybierzemy Sat to dźwięk z Satelity i obraz tez:) Mozna tez miksować(dźwięk np z cd a obraz z DVD)

    Filtr nie jest cyfrowy i nie chodzi tu o uPc. Filtr jest sterowany cyfrowo i kalibrowany. Jest to mój własny projekt przystosowujący rodzaj brzmienia ręcznie lub automatycznie do warunków pomieszczenia.

    Pisałem już parę postów wcześniej o pomiarze kubatury. Co to kubatura to chyba kazdy wie:) A do czego to potrzebne amplitunerowi napisałem wcześniej.

    A tak na przyszłość to nie powinno sie podważać przyznanych nagród lub zgłoszeń skoro samemu ma się tak skromna widzę może tylko w nagłaśnianiu strefowym lub ogólnie całej elektronice. Bo na czym polega kalibracja Adaptiq lub co mnie rozbroiło co to przełącznik wideo znany z każdego chyba amplitunera to podstawa. A gdybyś znal tryb Pure Audio to byś wiedział ze taki przekaźnik jest co omija cal dodatkowy tor audio.

  • #32 13 Maj 2009 11:54
    bsw
    Poziom 14  

    Na początek do Cersunited:
    Nie podoba mi się Twój sposób prowadzenia dyskusji: zarzucasz mi wadę wzroku, słuchu, nieobycie ze sprzętem i jego budową, nieznajomość firm... Na jakiej podstawie? To Ty wystawiłeś projekt tym samym prosząc o dyskusję. Nie obrażaj więc nikogo bo nikt Ciebie nie obraża.
    Teraz dla odmiany ja Ci coś zarzucę: Mimo swojego osłuchania i obycia odsłaniasz braki wiedzy jak to działa.

    Więc krótki wykład:
    Dlaczego płyta CD-audio jest przestarzała:

    1. Zbyt niska rozdzielczość bitowa. Ma to bezpośrednie przełożenie na dynamikę dźwięku. CD-audio przy swojej rozdzielczości 16bit dysponuje dynamiką 96 dB. Człowiek słyszy ponad 120dB. Dynamikę 120dB gwarantuje dopiero rozdzielczość 24bit. Właśnie dlatego powstał format HDCD (obecnie już mało popularny) który poprawiał dynamikę CD o 6DB przy kompatybilności w dół...

    2. Zbyt wąskie pasmo przenoszenia ograniczone do 20Hz - 20kHz Oczywiście większość ludzi nie słyszy dźwięku o częstotliwości powyżej 13-16kHz. Ale muzyka to nie sinus o podanej częstotliwości ale złożona polifonia. Dźwięki o częstotliwościach wyższych wpływają na częstotliwości niższe poprzez harmoniczne, interferencje czy inne zjawiska akustyczne które są odczuwalne przez człowieka. Współczesne wzmacniacze czy głośniki bez problemu przenoszą pasmo sięgające nawet 200kHz. Cóż z tego skoro źródło nimi nie dysponuje... Wielu audiofili ceni sobie klasyczne winylowe płyty ze względu na niczym nie skrępowaną dynamikę i pasmo przenoszenia, ale nie tylko za to...

    3. Kodowanie PCM - to jest największa wada CD-audio i innych formatów na PCM opartych (np. DVD-audio) W kodowaniu tym taka sama ilość danych jest przeznaczona na każdy zakres częstotliwości przetwarzanych. Zatem dla wysokich częstotliwości ilość danych jest zbyt mała - tutaj gubią się subtelne informacje o przebiegu sygnału. Poza tym zdekodowanie wymaga bardzo precyzyjnego zegara dobranego do częstotliwości próbkowania. Jakiekolwiek rozbieżności są zwielokrotniane i odbierane jako błędy tzw. jittera... Wady tej nie ma np. kodowanie DSD stosowane w formacie SACD. W kodowaniu takim ilość informacji jest zależna od prędkości zmian sygnału (czyt. częstotliwości) Im wyższa tym większa precyzja zapisu zmian dynamiki. Poza tym do zdekodowania tego sygnału w uproszczeniu wystarczy filtr dolnoprzepustowy. Z założenia nie ma tu błędów jittera!
    Na podobnej zasadzie działają np. wzmacniacze pracujące w klasie D. Wzmacnia się sygnał cyfrowy, a na koniec przepuszcza przez filtr i napędza tym głośnik. Cóż za wyrafinowana prostota :-)

    Wracając do meritum:
    To co jest na płycie CD to ciąg 0-1. Nie można tego słyszeć. I na 100% jest identyczny na kopii i oryginale. Tu nie ma miejsca na subtelne niuanse. Na dźwięk (czyt. sygnał analogowy) zamienia to dopiero DAC. Ale przed DAC jest tylko zapis cyfrowy. I nie ważne czy to jest płyta CD-audio czy inny nośnik/źródło. To DAC zamienia cyfrowe 0-1 na sygnał analogowy. O zewnętrznych DAC do PC słyszałeś? Jest to coraz popularniejszy sposób na muzykę. Cyfrowe archiwum -> zewnętrzny DAC -> reszta analogowego toru wedle upodobań (czyt. zasobności portfela :-))

    W cyfrowym archiwum mamy nieskrępowaną możliwość przechowywania muzyki w dowolnym formacie, również gęstrzym niż PCM z cd-audio. Na przeciw tym oczekiwaniom wyrafinowanych odbiorców wychodzą znane w audiofilskim kręgu firmy, np. B&W ze swoim Society of Sound Music czy ceniona wytwórnia Chesky Records, wydając muzykę w formie plików - do ściągnięcia z internetu lub na nośniku DVD. Takie są fakty.

    Co do transmisji:
    Zapisuję się na tę dokumentację - jeśli można. To co mi najbardziej doskwiera w moim sposobie na muzykę to brak fajnego systemu zarządzania/sterowania właśnie :-)

  • #33 13 Maj 2009 14:16
    Cersunited
    Poziom 16  

    Najlepiej jak byś sam sobie zrobił taki test i posłuchał:) Ja nic nie mam do dyskusji ale nie lubię jak ktoś popiera swoja wypowiedz tylko i wyłącznie informacjami z google :) Zrob kopie jakiejś dobrej płyty idź do salonu z Hi Fi i posłuchaj obu płyt. I wtedy powiedz czy nie ma różnicy. Wiem ze to ciężko wytłumaczyć ale myślę ze poprostu więcej rzeczy o których my nie mamy pojęcia składa się na zapis /odczyt a nie tylko sama ramka danych. Zresztą po co byly by nagrywarki stacjonarne np Denona za 3000 tys jaki to samo można mieć na byle LG za 160 zl na kompie?:) I dlaczego taka nagrywarka Denona lub Marantza nagrywa w czasie rzeczywistym czyli 70 min muzy nagrywa przez 70 minut? a nie jak na kompie 48x razy i było by po kłopocie? :) To daje do myślenia.

    A może byś przedstawił trochę więcej o swoim projekcie?? Jestem ciekawy jak chcesz to realizować. No nie ma problemu jak co to udostępnię sterowanie i soft:) A chcesz robić normalny pilot czy taki ala Meridian? Czyli taki leżący na stole z wieloma funkcjami?

    Dodano po 9 [minuty]:

    A to co podałeś o płycie CD to dwa pierwsze punkty to 2 klasa technikum hehe :) I dlaczego jeśli nośnik Sony jest taki toporny niby dziś to czemu nikt nie wprowadzi czegoś lepszego??:P nie mowie o upgradach typu SACD lub filtr Pacific Microsonic ze swoim HDCD? Ktore praktycznie giną szybciej niż sie pokażą:)

    Co do DAC do kompa to ... :) widziałem taki Creativa zachwalany jako najlepszy układ audio na swiecie zasilany z.... USB heheheheh xD dlatego tego nie biore pod uwagę :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    A jeszcze jedno!! HDCD nie mial zadnej kompatybilnosci wstecz!! to bylo zwykle naciągniecie! Zauwaz jak to dzialalo swego czasu w odtwarzaczach firmy Harman Kardon! "Z miernikem w reku" dowiedziono ze w przypadku plyt nie przystosowanych do HDCD nic on nie wnosi. Dlatego w nowych Harmanach juz go nie ma:)

  • #34 13 Maj 2009 15:51
    bsw
    Poziom 14  

    Jeszcze o HDCD i SACD:
    HDCD nic nie wnosi na odtwarzaczach nieprzystosowanych do takich płyt. Na dodatek jeszcze się traci 6dB dynamiki... Nie było odtwarzaczy, nie było płyt poza tym rozwiazywało to tylko jedną z wielu wiadomych wad. Nie postawiono na marketing ? Ciężko powiedzieć. Teoretycznie kompatybilność powinna być zaletą. Choć niekoniecznie jak widać po zakończonym pojedynku między Blueray a HDDVD...
    A co do SACD - jak to w wykonaniu firmy Sony bywa - każdy kij ma dwa końce: lepszy dźwięk okupiony został brakiem możliwości zrippowania takiej płyty (a przynajmniej jej gęstej warstwy) I stąd zrozumiały chyba opór przed tą technologią... :-)

    O CD-audio jeszcze:
    Cała dyskusja była o tym czy CD-audio jest najlepsze na świecie. Starałem się dowieść że nie. Jak już pisałem dla mnie różnice są niesłyszalne - być może mam za kiepski sprzęt. I pewnie stąd brak większego popytu na lepszą jakość. Po prostu ludzie jej nie słyszą...
    Oprócz tego cd-audio jako nośnik jest niewygodny po prostu. SACD, minidisc i każdy inny nośnik płytowy z zresztą też.
    Dlaczego tak popularne są wszelkiej maści iPody i inne mp3? Po prostu ludzie przedkładają wygodę nad jakość :-)

    Niemniej flace dobrej jakości są dostępne i coraz popularniejsze. Zciągnij sobie - posłuchaj - sam oceń :-)

    Wracając do mojego projektu pilota:
    Jeszcze do końca nie wiem jak chciałbym to zrealizować ?
    Są dostępne systemy które wykorzystują jako pilota PDA lub komórkę z WiFi lub Bluetooth np Salling Clicker. Jednak to nie jest ta funkcjonalność, ani ta wygoda.

    Mi marzy się coś takiego:
    http://www.geekalerts.com/multimedia-remote-control-with-lcd-display/

    ale mniejsze i zgrabniejsze - raczej jak to:
    http://www.tripplite.com/en/products/model.cfm?txtSeriesID=517&txtModelID=3906

    Co do funkcji:
    1. Sterowanie bieżącą pracą odtwarzacza - klasyczny pilot (PLAY-PAUSE/PREV/NEXT/VOL+/VOL-/ itd.)
    2. Odbieranie na bieżąco i wyświetlanie danych o odtwarzanym albumie/utworze/ID3tags plus czas bieżący/całkowity.
    3. Przeglądanie i wyszukiwanie w archiwum.
    4. Edycja playlist: bieżącej lub innych.

    Z uwagi na wypracowane przeze mnie rozwiązanie sprzętowo/softwarowe odtwarzacza odpadają gotowe rozwiązania. Z uwagi na ilość danych oraz jednowątkowość pracy odtwarzacza widziałbym funkcje 3/4 w trybie offline.

    Czyli musiałyby występować jeszcze funkcje:
    5. Pobranie danych o archiwum odtwarzacza do pamięci pilota (może być tego ok. 500MB)
    6. Odesłanie zmodyfikowanych danych do odtwarzacza.

    Do przechowywania indeksów archiwum w pilocie myślę użyć karty SD - wtedy punkt 5 odbywał by się "przewodowo". Tak byłoby najprościej a akceptowalnie. Stan archiwum nie zmienia się przecież na bieżąco. Jako wyświetlacza jakiś LCD z komórki. Procek - jakiś AVR.

    Jak widzisz problem w moim pomyśle stanowi komunikacja dwukierunkowa. O ile punkt 1 mógłby być realizowany przez IR o tyle 2 i 6 potrzebuje wydajniejszego kanału, choć może niekoniecznie ?

    Nie za dużo zdradziłem :-)

  • #35 13 Maj 2009 19:00
    Cersunited
    Poziom 16  

    No pomysł całkiem fajny i podoba mi sie :) a calosc to bebechy z kompa jak już pisałeś ale połączone jakoś z własna "płyta główną"? Cos jak u mnie CD rom i reszta własna?

    Kiedyś myśleliśmy o czymś takim z kolega jednak system zarządzania plikami fizycznie na dysku jest dość skomplikowany:/ Bo samo sterowanie to tez Atapi . Pilot taki jak Ty chcesz kiedyś (oczywiście nie tak zgrabny hehe xD ) zrobiliśmy i działał całkiem fajnie ,lecz jeśli jakieś parametry (dane ) liczysz już w mB to lepiej odrazu zrób to radiowo. Tak samo w takim przypadku dobrze przemyśl wybór uP . Ja pracuje teraz nad pewnym projektem można powiedzieć bardzo skomplikowanym i chyba z AVR sie wkopałem:/ Nie wiem czy nie wskoczę już ta półkę wyżej. Na razie jest to etap przygotowań ale juz widzę problemy. Dlatego to też przemyśl. A z wyświetlaczem od komy już coś robiłeś kiedyś? bo sam bym chętnie z jakimś kolorowym się pobawił:) mam kilka od Siemensów i nawet od k800 to by można popróbować:P

  • #36 13 Maj 2009 22:07
    januss73
    Poziom 31  

    Cersunited napisał:
    Co do diod to już kwestia gustu:) Czy lepszym czy gorszym hmm jak kto woli :) O ile pamiętam Gryphon , McIntosh i Krell tez takie stosował :) A to raczej sprzęcik na który nas razem nie stać hehe:D Ale skoro mówisz ze niebieskie to domena sprzętu słabszego to jak kto uważa:P

    Co do selektora wideo
    Jak sama nazwa mówi tak jak i sygnał Audio przełącza wideo. Gdy mamy np TV sat , dvd i to wszystko podpięte do mojego systemu. Wybierając wejście np DVD uruchamiamy dźwięk z DVD a wideo pojawia sie na TV. Gdy wybierzemy Sat to dźwięk z Satelity i obraz tez:) Mozna tez miksować(dźwięk np z cd a obraz z DVD)

    Filtr nie jest cyfrowy i nie chodzi tu o uPc. Filtr jest sterowany cyfrowo i kalibrowany. Jest to mój własny projekt przystosowujący rodzaj brzmienia ręcznie lub automatycznie do warunków pomieszczenia.

    Pisałem już parę postów wcześniej o pomiarze kubatury. Co to kubatura to chyba kazdy wie:) A do czego to potrzebne amplitunerowi napisałem wcześniej.

    A tak na przyszłość to nie powinno sie podważać przyznanych nagród lub zgłoszeń skoro samemu ma się tak skromna widzę może tylko w nagłaśnianiu strefowym lub ogólnie całej elektronice. Bo na czym polega kalibracja Adaptiq lub co mnie rozbroiło co to przełącznik wideo znany z każdego chyba amplitunera to podstawa. A gdybyś znal tryb Pure Audio to byś wiedział ze taki przekaźnik jest co omija cal dodatkowy tor audio.

    Może cię to zdziwi, ale nigdy nie posiadałem, ani nie odczuwałem potrzeby posiadania amplitunera i nie wiedziałem, stąd moje pytanie (nie zarzut na który ty się odszczekujesz)
    Oczywiście, że moja wiedza jest skromna, nie jestem elektronikiem jak ty, i wcale się tego nie wstydzę, nie wiem też co to Adaptiq, pure audio to chyba to samo co direct, przy czym nie wiem czy tę funkcję zrobiłeś na przekaźniku, czy na zerowych ustawieniach procesora, bo nie napisałeś. Widzę, że łatwiej niż wyjaśnić chyba dla Ciebie jest się odszczekać.
    Jak pisałem w ogóle nie interesują mnie gadżety i chyba tym się różnimy, co nie jest powodem do obrażania się.
    Co do tego na co mnie stać a na co nie, trochę bym uważał. Robię sobie sprzęt, a nie kupuję, bo to sprawia mi większą frajdę. Żeby było śmiesznie zwykle wychodzi drożej.
    Co do wspomnianego filtra to bez docinek ,na prawdę jestem ciekawy jak to zrobiłeś?
    Co do zastosowanego procesora chyba jako elektronik powinieneś odróżniać cyfrową obróbkę dźwięku od jakiegoś układu sterowanego np po i2c, co robi to w 100% analogowo.
    Co do nagród to nie wiem czy to one tak uderzyły ci do głowy, czy jesteś taki z natury?
    Życzę ci szczerze aby twój projekt został przyjęty na konkurs w Sankt Gallen i abyś ty też tam pojechał, może też się wybiorę bo mam nie daleko, to wyjaśnimy sobie resztę.

    BSW

    Znasz jakiegoś linka skąd można sciągnąć sobie choć jakieś sample muzyki w wyższym btrate? Kiedyś szukałem, ale jakoś bezskutecznie.

    pozdrawiam

  • #37 13 Maj 2009 22:54
    Cersunited
    Poziom 16  

    Ja nie twierdze że akurat Ciebie nie stać tylko napisałem ze pewnie nas obu i jeszcze wielu by nie bylo :P To nie miało być obraźliwe tylko dać do zrozumienia ze chodzi mi o drogi sprzęt:) No chyba że 20 tys za jeden klocek Ciebie nie przeraza:P to cofam swoja wypowiedz:P

    To ze wychodzi drożej to wiem doskonale:P i chwała Tobie ze robisz a nie napiszesz coś typu "ale po co to robić jak można taniej kupić". Za takich ludzi czasem nie lubię tego forum:)

    Nie odszczekuje się tylko wystarczyło normalnie zapytać o co chodzi i już. A tak jakos to brzmiało jak nie które wypowiedzi. Może jestem uczulony ale nie wstawiam tu nic nigdy dla pochwał lub jakiejs nagrody. Robie to tylko by móc wymienić poglądy z kimś co też chce coś tworzyć a nie powielać schematy do bólu. A zdarzyło mi się tu dyskutować nie raz z kimś co uważał siebie za nie wiadomo co i jakie to on cuda nie tworzy a potem wystawiał na allegro dwa Alpierdy w pufie napędzane oklepanym do bólu TaDkiem i podpisywał dumnie "subwoofer" hehe :P Juz nie będę mówił po nicku kto to :)

    I żadne nagrody mi nie uderzyły do głowy bo to nie jest moje pierwsze urządzenie ani też pierwsza nagroda. Pewnie bede w Szwajcarii we wakacje to chetnie zaprezentuje lub porozmawiam:P

    A jak jakieś części lub funkcje interesują to zapytaj chętnie odpowiem.

  • #39 14 Maj 2009 11:22
    bsw
    Poziom 14  

    Cersunited napisał:
    No pomysł całkiem fajny i podoba mi sie :) a calosc to bebechy z kompa jak już pisałeś ale połączone jakoś z własna "płyta główną"?

    Mój odtwarzacz to prawie klasyczny PC: płyta główna z PI133,32MB RAM, SBlive, HDD i CD-ROM. System operacyjny to minidystrubucja FreeDOS o
    nazwie Balder. Oprogramowanie do odtwarzania to opensource'owy projekt mpxplay. Ma toto duże możliwości konfiguracji w zakresie we/wy.
    Praktycznie nie potrzeba nic dorabiać bo do portu LPT można bezpośrednio (trochę pasywnej drobnicy) podłączyć wyświetlacz alfanumeryczny LCD, prostą klawiaturkę (PLAY/PREV/NEXT/itp) i zintegowany odbiornik podczerwieni TSOP. Program mpxplay to wszystko sam obsługuje - czyli mamy sprzętowy odtwarzacz/serwerek muzyczny z komputerowego szrota :-) Zbudowałem sobie taki odtwarzacz i działa to nadspodziewanie fajnie. Całość startuje w niespełna 20sekund - dla mnie jest to akceptowalne. Program mpxplay ma też zaimplementowaną obsługę terminala VT100 poprzez RS232. Stąd pomysł aby ten kanał wykorzystać do współpracy z uC i współpracy z bardziej zaawansowanym pilotem.

    Cersunited napisał:
    system zarządzania plikami fizycznie na dysku jest dość skomplikowany

    Są w necie dostępne biblioteki do obsługi systemu FAT32. Jest też dostępny do obadania projekt yampp - obsługujący dysk twardy lub CD-ROM jako nośnik plików.

    Cersunited napisał:
    jeśli jakieś parametry (dane ) liczysz już w mB to lepiej odrazu zrób to radiowo

    Gdyby zapis danych do pilota odbywał się przewodowo to reszta to nie jest już tak dużo danych. Niemniej ze względu na stabilność transmisji
    oczywiście wskazany jest kanał radiowy.

    Cersunited napisał:
    dobrze przemyśl wybór uP [..] chyba z AVR sie wkopałem

    Chmm, na początek spróbuję z AVR - tę platformę znam, a wybór procków jest szeroki. Jak będzie źle to się przesiądę na ARM... Ale mój budżet jest bardzo skromny, stąd staram się nie porywać na kosztowne i ryzykowne przedsięwzięcia :-)

    Cersunited napisał:
    A z wyświetlaczem od komy już coś robiłeś kiedyś? bo sam bym chętnie z jakimś kolorowym się pobawił

    Jeszcze nie miałem potrzeby (dlatego znalazłem sobie pretekst). W ramach kursu AvrGcc który publikowany był kiedyś w EdW podany był opis i biblioteki do obsługi kolorowych wyświetlaczy od Nokii: 3515i oraz 6610. Ten pierwszy można kupić poniżej 7PLN tylko trochę zabawy żeby go wyłuszczyć i się podłączyć. Drugi kosztuje ponad 20PLN ale ma tasiemkę więc jest łatwiej.

    januss73 napisał:
    Znasz jakiegoś linka skąd można sciągnąć sobie choć jakieś sample muzyki w wyższym btrate?

    Legalnie i za darmo nie jest tak łatwo.
    Można zapisać się do B&W Society of Sound Music Oni co miesiąc wydają album jakiegoś niszowego artysty we własnym studiu. Rejestracja nic nie kosztuje i przez 3 miesiące masz prawo zciągnąć po 4 utwory z każdego z nich - niestety z niższą jakością - tylko ok. 680kbps (16bit/44,1kHz) Ale jak zapłacisz (24funty/pół roku) będziesz miał dostęp do nagrań 24bit/96kHz)

    Pzdr/bsw

  • #40 31 Sie 2009 18:07
    VippeR
    Poziom 15  

    bsw napisał:
    Zbyt wąskie pasmo przenoszenia [/b]ograniczone do 20Hz - 20kHz Oczywiście większość ludzi nie słyszy dźwięku o częstotliwości powyżej 13-16kHz. Ale muzyka to nie sinus o podanej częstotliwości ale złożona polifonia. Dźwięki o częstotliwościach wyższych wpływają na częstotliwości niższe poprzez harmoniczne, interferencje czy inne zjawiska akustyczne które są odczuwalne przez człowieka. Współczesne wzmacniacze czy głośniki bez problemu przenoszą pasmo sięgające nawet 200kHz. Cóż z tego skoro źródło nimi nie dysponuje... Wielu audiofili ceni sobie klasyczne winylowe płyty ze względu na niczym nie skrępowaną dynamikę i pasmo przenoszenia, ale nie tylko za to...


    Heh... jesteś żałosny. Człowiek słyszy tylko i wyłącznie w zakresie 20Hz i 20kHz. heh... może lepiej sam popraw swój stan wiedzy na niektóre tematy... i nie wypowiadaj się w kwestiach, w których masz zerowe doświadczenie.

    Co do konstrukcji... super sprawa... chociaż ciekawym dodatkiem byłby pilot z wyświetlaczem lcd kolorowym i możliwością ustalania playlisty itp.
    Gdybym ja coś takiego zrobił, a pewnie daleko do tego, byłoby to dla mnie bezcenne. Mi tez bardziej zależy na dobrej jakości dźwięku niż na mocy. Po co mają mi ściany drżeć, nie słucham techno itp. lecz ambitniejsze muzyki... Civil Twilight, OneRepublic, White Lies, choc na pewno nie zabraknie tu też Shakiry, Oceany czy Shauna Baker'a.

  • #41 06 Kwi 2010 00:32
    BalticResonance
    Poziom 10  

    Cześć,

    Cytat:
    Człowiek słyszy tylko i wyłącznie w zakresie 20Hz i 20kHz

    To czysto teoretyczne częstotliwości słyszalne, większość ludzi (w tym audiofile) nie słyszą całego pasma.
    Cytat:
    Zbyt wąskie pasmo przenoszenia ograniczone do 20Hz - 20kHz

    Pasmo przenoszenia większości wzmacniaczy klasy wyższej wykracza znacznie poza 20Hz-20kHz, znaczenie ma również charakterystyka przenoszenia, ale taki znawca jak VippeR napewno o tym wie.

    Cytat:
    jesteś żałosny.

    A Ty przesadnie skromny...

    Cytat:
    nie słucham techno itp. lecz ambitniejsze muzyki... choc na pewno nie zabraknie tu też Shakiry,

    Tak....

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME