Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PRINS-reduktor wtryskiwacze

08 Maj 2009 14:33 4818 22
  • Poziom 2  
    Witam,mam skodę fabię z silnikiem 1,2 HTP i instalacją Prins. Średnio co dwa miesiące muszę jechać na czyszczenie reduktora i wtryskiwaczy bo często się zapychają. Dodam że zawsze robię to w Energy Gaz co kosztuje mnie parę ładnych złotych, dlatego mam pytanie czy można zrobić takie czyszczenie samemu bez specjaqlistycznego sprzętu? Jeśli tak to może ktoś mógłby napisać jak dokładnie to zrobić i czym wyczyścić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zmienić dostawce LPG - czytaj - tankuj gdzie indziej.
  • Poziom 20  
    Witam, jeżeli chodzi o wtryskiwacze, to można zastosować nowe filtry fazy lotnej z odstojnikiem dostępne tylko na niemieckim rynku, koszt takiego filtra jest porównywalny ze zwykłym, jeżeli chodzi o reduktor to na razie nie ma skutecznego rozwiązania.
  • Poziom 39  
    Jak masz smykałkę do majsterkowania to poradzisz sobie z tym. Na początek zakręcić gaz na butli i spuścić gaz z instalacji. Odłączyć przewody wodne, gazowe i elektryczne od reduktora. Przewody wodne jak nie są zdrewniałe to zacisnąć przed odłączeniem, żeby nie tracić płynu i nie zapowietrzyć układu. Jak zdrewniałe (twarde) to przy okazji wymienić. Przy rozbieraniu reduktora zwrócić uwagę jak jest złożony, żeby tak samo poskładać. Rozbierać w takim miejscu, że jak coś odskoczy (sprężyny), żeby można było szybko znaleźć. Przy czyszczeniu zwrócić szczególną uwagę na otwory w których chodzą trzpień, oraz grzybek zaworu ze sprężyną. Muszą lekko chodzić, bo to jest pięta Achillesowa tych reduktorów - są za mocno spasowane i byle gęstszy olej powoduje wolniejsze ich przemieszczanie i przez to duże wahania ciśnienia. Ja miałem olej i wymyłem go benzyną, ale czytałem że może być osad (coś jak nagar) to trzeba zeskrobać. Poskładać w odwrotnej kolejności jak rozbieranie i założyć do instalacji. Przy okazji czyszczenia można sobie przeanalizować jak on działa. Zapomniałem - jeżeli nie masz softu do Prinsa, to przed zakręceniem gazu zmierz manometrem ciśnienie jakie jest na listwie, żeby później takie samo ustawić. Ja tak robiłem. O tym chyba nie muszę pisać, że na koniec trzeba sprawdzić szczelność instalacji. To że masz zaświnione wtryskiwacze to przypuszczam, że masz nisko ustawioną temperaturę przełączania na gaz i na wtryskiwacze dostaje się również gaz w postaci ciekłej (z rozpuszczonym olejem), bo gaz w postaci gazowej nie zawiera już oleju, chyba, że reduktor jest już pełny tego oleju i jest porywany przez gaz. Ja mam temperaturę przełączania ustawioną na 45*C, a przejechane mam 75 tys.km i nie miałem dotychczas żadnego problemu z wtryskiwaczami.
  • Poziom 10  
    może reduktor i wtryskiwacze były tylko podczyszczane, anie dokładnie i profesjo nalnie wyczyszczone
    wykonujemy taką usługę najlepiej w europie
    prinsczyszczenie.pl
    warto przy okazji wymienić przewody gazowe od reduktora do filtra i od filtra do listwy wtryskowej
    można także dołóżyć dodatkowy filtr fazy lotnej
  • Poziom 10  
    bdb napisał:
    może reduktor i wtryskiwacze były tylko podczyszczane, anie dokładnie i profesjonalnie wyczyszczone
    wykonujemy taką usługę najlepiej w europie
    prinsczyszczenie.pl


    Na Waszej stronie jest napisane że "Bezpośrednio po wyczyszczeniu, wydajność wtryskiwaczy nie jest ograniczona żadnym zabrudzeniem, a jej ewentualny spadek może wynikać jedynie ze stopnia zużycia elementów."
    Czy jesteście w stanie po czyszczeniu wykonać pomiar wydajności w celu oceny stopnia zużycia?

    Ile czasu trwa takie czyszczenie? W regulaminie jest napisane że maksymalnie 21 dni roboczych. Nie ma szans żeby zrobić to z dnia na dzień?
  • Poziom 17  
    Moge z czystym sumieniem polecić firme czyszczącą wtryskiwacze KEIHINA która ma kolega z nickiem BDB. Zrobiłem tam kilkadziesiąt wtryskiwaczy nawet calkowicie zapchanych a efekt był znakomity gdyż mam urzadzenia do sprawdzenia wydajności wtryskiwaczy.
  • Poziom 10  
    na dzień dzisiejszy po otrzymaniu wtrysków odsyłamy do dwóch dni(w polsce)
    termin z regulaminu jest naszym zabezpieczeniem dla klientów zza granicy
  • Poziom 10  
    a ja chciałbym sie zapytać jak macie zamontowany reduktor ja mam na płask i pracuje jak bym miał turbinę słychać membranę czasami tez w czasie jazdy delikatnie sie przydusza czy jest to spowodowane sposobem ułożenia reduktora co radzicie postawić go?
  • Poziom 20  
    Witam,
    zasadniczo sposób zamontowania reduktora, nie ma wpływu na działanie instalacji gazowej, ale jeżeli ktokolwiek widział rozebrany reduktor Prinsa, to wie, że w pozycji "na leżąco" tak się składa że prowadnica tłoczka jest jego najniższym punktem i właśnie w niej gromadzą się wszelkie olejo podobne substancje wytrącające się z gazu podczas jego odparowania, co wymusza częstsze jego czyszczenie.
    Jeżeli reduktor jest przykręcony bezpośrednio do nadwozia, to może piszczeć, spróbuj zrobić jakieś mocowanie z płaskownika, nieraz tylko to pomaga.
  • Poziom 17  
    Można reduktor PRINSA dac w pozycji poziomej pod warunkiem ,że regulacja ciśnienia na reduktorze będzie od góry.
  • Poziom 1  
    jak mogę się skontaktować z gościem który czyści wtrykiwacze keihin . nic jego to bdb .proszę o nr telefonu
  • Poziom 10  
    jarek61971 napisał:
    jak mogę się skontaktować z gościem który czyści wtrykiwacze keihin . nic jego to bdb .proszę o nr telefonu


    linku nie podam bo nie można ale wpisz w google prins + czyszczenie i wszystko bedzie jasne :)

    u mnie po czyszczeniu naprawdę ładnie zaczęły chodzić a miałem już tak że musiałem je grzać przez 10-15km żeby nie szarpały
  • Poziom 9  
    Ja mam zagazowaną fabię 1,4 Prinsem od 2003r.Ogólnie OK poza tym reduktorem który 2-3 razy do roku muszę czyścić.Kombinowałem ze zmniejszeniem średnicy iglicy,drugi raz powiększałem otwór w którym ona pracuje,czyściłem dobrze gniazdo grzybka i nic to nie daje.Rano gdy jest silnik zimny w momencie gdy przejdzie na gaz szarpie jak szalony.Po przejechaniu 3-4 kilometrów wszystko jest OK.Po kazdym następnym odpaleniu w ciągu dnia wszystko jest Ok,aź do następnego dnia rano.Słyszałem źe lepiej sobie radzą z tym brudnym gazem te nowe reduktory ale nie znam opinii,są bardzo drogie.Czy moę prosić o radę.
  • Poziom 14  
    Nie czytam nawet tego wątku, problem reduktora rozwiązuje się w sposób następujący, suwmiarka w ręke mierzymy grubość trzpienia centralnego w reduktorze wiertełko o 0.2 mm większe, rozwiercamy do tego lekka obróbka papierem sciernym i po sprawie a wtryskiwacze robie prinsa od x lat wymieniłem 2 wtryski nie czyściłem żadnego. reduktor vsi jest wrażliwy na nasz gaz który nie podlega (jak na razie) żadnym normą.
  • Poziom 39  
    aklo, to masz cholernego pecha. Ja mam Prinsa od ponad 4.5 roku. W tym czasie miałem problem z nim po 2.5 roku (przebieg na gazie 55 tys.), wtedy regenerowali mi na gwarancji reduktor, ale nie wiem do końca czy zasadnie bo problem pozostał (serwis z tym nie umiał sobie poradzić). Usterka znikła samoistnie jak się skończyła gwarancja. Drugi raz rozbierany był reduktor przeze mnie do czyszczenia po ok. 20 tys. Wtedy sobie go dokładnie pooglądałem i na przyszłość zaplanowałem podobne pociągnięcia, ale na razie ich nie zrealizowałem bo reduktor chodzi jak zegarek. Wracając do Twojego problemu. Żeby rozgryźć co instalację boli to trzeba by połączyć laptopa z oprogramowaniem, pojeździć samochodem i poobserwować jak pracuje instalacja (parametry ciśnienia i temperatury gazu itp) w momencie jak jej praca szwankuje. Ja mam na stałe zabudowany manometr mierzący ciśnienie gazu po reduktorze, jego wskazanie wiele mówią nie tylko o reduktorze ale i o wtryskiwaczach. To co piszesz wskazywałoby na niedogrzany reduktor. Nie wiem, bo nie testowałem tego jak zachowuje się silnik, jak na wtryskiwacze dostanie się mieszanka gazu lotnego i ciekłego. Ja zrobiłbym kilka prób, po rannym odpaleniu silnika na benzynie i przejechaniu 6-7 km przełączałbym ręcznie na gaz - czy te problemy wystąpią. U mnie na gwarancji wystąpił podobny problem, po porannym odpaleniu i przejściu na gaz silnik wcale nie chciał chodzić na gazie (gasł) czasem po przejechaniu nawet 70 km. Natomiast gdy po uruchomieniu i osiągnięciu temperatury przeszedł na gaz i zgasł, pozwoliło mu się na tyle ostygnąć, aby odpalił na benzynie wtedy już normalnie przechodził na gaz do następnego ranka. Co było tego przyczyną nie wiem do dzisiaj, serwis na gwarancji nie umiał sobie z tym poradzić. Zakładam, że nie tankujesz gazu byle gdzie.
  • Poziom 9  
    specjalista od gazu doradził żeby zastosować reduktor ZAVOLI ZM.Po adaptacji jego z ma lepiej pracować i nie tak często szwankować.Jaka jest wasza opinia na ten temat,może ktoś z was ma taki reduktor założony to niech podzieli się opinią o nim.
  • Poziom 10  
    aklo napisał:
    Rano gdy jest silnik zimny w momencie gdy przejdzie na gaz szarpie jak szalony.Po przejechaniu 3-4 kilometrów wszystko jest OK.


    U mnie przy brudnym reduktorze szarpniecie było pojedyncze (ewentualnie silnik gasł), powodem długotrwałej nierównej pracy silnika były brudne wtryski.
    Wyglądało to tak, że po automatycznym przełączeniu na gaz silnik szarpał i wywalało błedy, wiec przełączałem ręcznie na benzynę, po czym wracałem na gaz po kilku kilometrach i było OK.
    Rozebrałem reduktor i wprawdzie było w nim trochę osadu ale iglica chodziła lekko. Oddałem wtryski do czyszczenia i to rozwiązało problem.
    Jak masz możliwość to przed odpaleniem silnika nagrzej porządnie wtryski np. suszarką do włosów.
    Jezeli po takim zabiegu nie bedzie problemów to będziesz miał odpowiedz - brudne wtryski mają to do siebie, że zacinają się na zimno a po rozgrzaniu chodzą poprawnie.
  • Poziom 14  
    Nie wiem czy na zavoli uzyskasz 2.0 do 2.5 bara najakim powinien chodzić prins. Nie zmieniaj reduktora bo jest bardzo dobry wymaga tylko drobnej modyfikacji.
  • Poziom 9  
    michalziolo1 chyba masz rację ,tylko powiedz mi na czym według ciebie ma polegać ta modyfikacja.Podpowiedz mi może coś istotnego pomijam.Chcę kupiś zestaw naprawczy i powiększyć otwór w którym pracuje iglica o 0,3 mm,oraz przyjżeć się pracy wtryskiwaczom.
  • Poziom 14  
    Właśnie na rozwierceniu i oszlifowaniu tego zaworka centralnego. On jest wpasowany tam niemalże idealnie i dlatego trochę grafitu i parafiny i już się blokuje. W zestawie naprawczym są te elementy więc nie bój się przerabiać starych z reduktora i sprawdź.