Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek BSI, peugeot 406, nie zawsze działa

kacprzak_1982 08 Maj 2009 19:11 11646 8
  • #1 08 Maj 2009 19:11
    kacprzak_1982
    Poziom 10  

    Witam

    Problem z Peugeot 406 BSI 2001r 2.0HDI
    Centralny zamek ogólnie działa zawsze z kluczyka, problem jest ze sterowaniem z pilota tzn:
    Po zakończonej jeździe wysiadam z auta zamykam drzwi i rygluję auto z pilota, w czasie do 3min. auto mogę odryglować i zaryglować, później na pilota w ogóle nie reaguje. Muszę wtedy co najmniej odryglować drzwi z kluczyka otworzyć i zamknąć drzwi klamką lub włączyć i wyłączyć zapłon.
    Cykl się powtarza.

    Jedno co zauważyłem to pilot przestaje działać po zadziałaniu jakiegoś przekaźnika.
    Bateria w pilocie wymieniona.

    Co to może być?

    2 8
  • #2 09 Maj 2009 01:19
    kybernetes
    Poziom 39  

    Wyglada na problem z siecia. Sprawdzilbym zasilania modulu COM.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 09 Maj 2009 15:55
    kacprzak_1982
    Poziom 10  

    A który to jest moduł COM i gdzie go znajdę. Jeśli chodzi o ten do którego jest wszystko podłączone tzn. oświetlenie centralny zamek, radio, wyświetlacz i pewnie coś jeszcze i znajduje się pod kierownicą to główne zasilanie jest cały czas.
    To wszystko wygląda tak jakby ten cały sterownik przechodził w jakiś stan uśpienia i po zdarzeniu typu otwarcie drzwi kluczykiem klamką się aktywował. Zauważyłem jeszcze że nawet włączenie radia pomaga.
    Normalnie dziwne jak dla mnie.

    0
  • #4 09 Maj 2009 16:19
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Dobrze kombinujesz po uśpieniu sieci prawdopodobnie brakuje zasilania na przełączniku kierunkowskazów,świateł,wycieraczek itd. to jest COM .w szarym złączu 6pinowym powinno być stałe zasilanie na chyba 5 pinie z bezp.F6.

    0
  • #5 09 Maj 2009 17:13
    kacprzak_1982
    Poziom 10  

    Właściciel auta właśnie odjechał, powiedziałem że jak się zorientuję co to może być to zadzwonię. Ale bezpieczniki sprawdzałem i wszystkie są dobre. Co do napięcia na kostce to nie wiem (nie sprawdzałem). Jakie jeszcze mogą być przyczyny.
    Jakiś czujnik może?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Chodzi o to że podłączałem alarm pod centralny zamek i dopóki centralny zamek nie będzie działał z pilota cały czas to gość nie rozbroi alarmu i po otwarciu drzwi klamką alarm się uaktywni.
    Mam też prymitywny pomysł na rozwiązanie tego problemu tzn zrobił bym układ który cyklicznie włączał by stacyjkę na pozycję 1 tylko nie wiem co na to akumulator jeżeli auto postałoby np tydzień.
    A po za tym wolałbym żeby wszystko było jak trzeba.

    0
  • #6 10 Maj 2009 08:00
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Przed podłączeniem alarmu centralny działał normalnie?

    0
  • #7 10 Maj 2009 14:07
    kybernetes
    Poziom 39  

    Odbiornik radiowy pilota znajduje sie w module COM.

    Zasilanie po kluczyku elektroniki pojazdu podpietej do poszczegolnych galezi sieci VAN odbywa sie przez obwody tzw. +VAN (z BSI). To zasilanie nie ginie od razu po wylaczeniu stacyjki, ma podtrzymanie (1-2minuty). Modul COM, ze wzgl. na obecnosc odbiornika radiowego ma dodatkowo zasilanie stale.

    I obecnosc tego zasilania powinienes sprawdzic, w szarej kostce w COM, tak jak ci podpowiedzial kolega zbynius.

    Druga sprawa oprocz problemow z zasilaniem brak dzialania COM moze byc spowodowany odlaczeniem komunikacji w sieci. Dzieje sie tak w przypadku, kiedy ktorys z komputerow wpietych w dana galaz sieci permanentnie probuje aktywowac siec po wylaczeniu stacyjki (np. wskutek uszkodzenia wewnetrznego, zwarcia itd.), Badz w przypadku anomalii elektrycznych na samych przewodach sieci. Modul COM wpiety jest w siec VAN CAR1. Oprocz COM w tej galezi sieci pracuje jeszcze modul poduszek powietrznych i modul BSM (skrzynka bezpiecznikow/przekaznikow w komorze silnika).

    Gdyby zasilanie na COM bylo w porzadku tam powinienes poszukac. Jednak nie bierz sie do tego bez schematow elektrycznych bo to juz bardziej skomplikowana zabawa.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 11 Maj 2009 10:53
    kacprzak_1982
    Poziom 10  

    Nie centralny z pilota nie działał już przed założeniem alarmu tylko że gość zapomniał mi o tym powiedzieć. Inaczej zmówiłbym alarm z pilotami.

    1
  • #9 09 Lut 2011 11:56
    autokom
    Poziom 13  

    Witam
    Sorry że po tak długim czasie wracam do sprawy ale ciekawi mnie właśnie jak to wszystko się skończyło,co było nie tak?
    Mam taki sam przypadek z 307 motor RHS 2.0 HDi 2002r.
    Gdzie jest ten moduł COM?
    U mnie dodatkowo palą się kontrolki poduszek-wyświetla "P0F40-VAN NETWORK".
    Po wykasowaniu kontrolki poduszek mrugną i błąd rejestruje się ponownie.Bezpieczniki sprawdzone,BSI oraz BSM i sterownik SRS z wtyczką rozebrane i przeczyszczone.
    Pozdrawiam

    W moim przypadku problemem była przerwa jednego z przewodów dwuprzewodowej sieci VAN. Wiązka w progu po stronie kierowcy leżała w wodzie i zgnił przewód akurat od VAN+.

    0