Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik 3 biegowy jednofazowy 230V- sterowanie 2-biegowe

matrix1185 08 May 2009 20:39 16039 9
    matrix1185
    Level 13  
    Witam wszystkich!

Mam silnik wentylatora 3 - biegowy chce zrobić sterowanie wykorzystując tylko 2 biegi.
    Na zdjęciu przedstawiam schemat połączeń
    Proszę również o wytłumaczenie jak działa zmiana biegów w silniku 1-fazowym. Przepraszam za kłopot ale nie mogę znaleźć w żadnej książce informacji na ten temat i jestem początkujący

Silnik 3 biegowy jednofazowy 230V- sterowanie 2-biegowe
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
    mr.Sławek
    Level 32  
    A to jest silnik indukcyjny? Bo bardziej wyglada na jakis komutatorowy.
    matrix1185
    Level 13  
    silnik wentylatora używany w wentylacji mechanicznej centrali nawiewno-wywiewnej. Jest kondensator więc raczej indukcyjny.
    matrix1185
    Level 13  
    Jest to wentylator firmy VTS. Na rysunku jest przedstawiony schemat połączeń w silniku jednofazowym. Chciałbym zrobić sterowanie prędkością obrotową tylko na pierwszym i drugim biegu, nie wykorzystując trzeciego biegu. Nie rozumiem do końca tego schematu, czy może ktoś mi wytłumaczyć zasadę działania. Proszę o pomoc
    Dioda52
    Level 27  
    Jest to silnik indukcyjny malej mocy, stosowanych w wentylatorach przenosnych i sufitowych. Konstrukcja uzwojen glownych silnika jest typowa dla silnika indukcyjnego, z uzwojeniem rozruchowym pomocniczym z kondensatorem szeregowym. Ta czesc pracuje na wysokich obrotach. Pozostale dwa uzwojenia nawijane sa w odwrotnym kierunku do uzwojenia glownego. W zaleznosci od ilosci uzwojen silnik bedzie zwalnial max predkosc obrotowa.
    matrix1185
    Level 13