Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reanult Scenic 1.9DCi 2002r. błędy 24 i 18731 nie odpala.

08 Maj 2009 21:42 6731 19
  • Poziom 32  
    Witam
    Renault Scenic 1.9DCi, auto nie odpala,odczytałem błędy euroscanem i wyświetlliło mi błąd UNKNOW 24 i UNKNOW 18731, czyli błąd nieznany.
    Nie mam żadego wykazu błdów od renault. Czy ktoś mozę mi powiedzieć co oznaczają te błędy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    błąd 24-ustawienie rozrządu za wczesne lub wadliwe działanie zmiany faz rozrządu
    ten następny dziwnysprawdz jeszcze raz
  • Poziom 32  
    Co masz namyśli pisząc wadliwe działanie faz rozrządu. Gadałem z mechanikami którzy przyprowadzili to auto, i mówią że założyli nowy pasek, bo wcześniej ktoś założył pasek od nowszego DCi, rozrząd na sto procent jest ok, przewalają takich silników dużo więc wiem że jak mówią że jest ok to napewno jest dobrze. Odczytałem błędy i jest tak jak było. Jak wykasujesz je to pojawiają się ponownie ale podłuższym kręceniu rozrusznikiem.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    jesli wiesz na 100% ze go wymienili ,ale masz odczyt bledu ktory mowi co innego,ja bym na twoim miejscu podjechal gdzies do elektryka aby ci zczytal jeszcze raz bledy bo ten nastepny niedaje mi spokoju ,ale nic nigdzie niemoge znalezc
  • Poziom 32  
    Rozrząd sprawdzony, jest ok, czujnik wałka podstawiony, dalej nic, jak odepneczujnik wałka rozrządu to odezwie się na jeden strzał. teraz nie notuje żadnego błędu. kable od czujnika do wałka tez sprawdzone. Co mogę jeszcze sprawdzić co jest niezbędne temu sterownikowi do rozruchu silnika.
  • Poziom 32  
    Ok powiedz mi czy można go jakoś sprawdzić, mierzyłem go ma 10kOm, między środkową a zasilającą nogą, podstawiłem czujnik wałka rozrządu, ale taki w plastikowej obudowie od ciut nowszego DCi, ten który jest w tym, silniku ma metalową obudowe. Pomiary obu wykazaly to samo. Tylko nie rozumiem dlaczego teraz kiedy nie notuje żadnych błędów nawet się nie odezwie i odcina sterownie na wtryski.
  • Poziom 32  
    Na samostarcie pali, Czujnik wałka rozrządu, wału korbowego, podstawiłem następny bez zmian zero błędów, nie pali. Wtryski postawione chociaż to bez ssensu bo nie ma impulsów na wtryski. Podstawiona pompa wysokiego ciśnienia, czunik ciśnienia na listwie. sprawdzone przewody od czujnika do sterownika.
    Czy jeśli centralka immo nie miała by komunikacji z kompem to sterwonik immo zanotował by przecież błąd immobilaizera. A błędów nie ma.
    Czy ktoś może poratować mnie schematem silnika, Sciąnąlem schemat z elektrody ale żaden nie pasuje, czy ktoś może podać mi jak jest oznaczenie tego silnika. Na których nogach sterownika powinno być zasilanie.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Poczytaj to jakims normalnym sprzetem.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Znalazłem tylko tyle: silnik F9Q812 , nie jestem pewny czy taki masz.
    zasilanie sterownika , bezpośrednio z aku. na pin ZD1 , po kluczyku; piny ZG1 i YM 2.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Miałem tak samo ze Scenikiem, okazało się że w wiązce zaizolowanej przy silniku była przerwa na przewodzie/tak jakby przecięty żyletką/ Musisz sprawdzić dojścia do sterownika.
  • Poziom 31  
    saly napisał:
    Nie wiem czy odczyt błędów Kts czy czymkolwiek coś da bo teraz nie ma żadnych błędów, można kręcić rozrusznikiem i nic. Sterownik czysty, lamka check engine gaśnie.


    Zobacz czy wstrzasówka nie wybita czy w parametrach nabija cisnienie (jak radzi Elektrit) jak jest wysterowany zawór na szynie (no chyba ze CP2) Jak nie zapina wtrysków to albo brak synchro albo brak cisnienia. A cudnie by bylo zrobic przelewy.
    Zapal go na plaka jeszcze raz i zobacz wtedy dtc.
    Jak chcesz go naprawic to trzeba bedzie łapki w ropce pobrudzic.
    :D