Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

Teg 08 Maj 2009 22:59 50738 37
  • #1 08 Maj 2009 22:59
    Teg
    Poziom 15  

    Witam wszystkich, dawno mnie tu nie było :)

    Mam problem z Hondzinką. Walczę krok po kroku, bo mechanicy albo mnie olewają (bardziej im się opłaca 10 klocków hamulcowych za ten czas wymienić ;) ), albo się uśmiechają traktując jak dziwaka który się czepia-no bo przecież JEŹDZI, albo próbują naciągnąć (180zł za sprawdzenie po znakach na kołach pasowych czy rozrząd nie przeskoczył - sam sobie sprawdziłem...). Tak więc bardzo, bardzo potrzebuję pomocy. Ale do rzeczy.

    Jak silnik się już rozgrzeje i na wolnych obrotach ma 800obr (im bliżej tym wartości tym bardziej się nasila, zanika przy ponad 1k obrotów) w kabinie na podłodze czuć drżenie, drga też drążek zmiany biegów, leciutko kierownica. Drżenie jest niby równe, ale od czasu do czasu czuć jakiej takie odstępstwo, może jakby wypadł zapłon albo coś. Słabo to czuć, ale jednak nie tylko ja to czuję, bo nawet moja dziewczyna która uważa że się czepiam też to czuje jak zwróciłem jej na to uwagę.

    Napiszę dokładniej, co już zrobiłem:
    -wymienione: świece, filtr powietrza, olej z filtrem, wyczyszczony palec i kopułka - ale nie znam się i nie wiem, czy są już za bardzo zużyte. Potrafilibyście to po zdjęciu ocenić?
    -sprawdzony rozrząd czy nie jest przesunięty (pasek, zgodność znaków na kołach pasowych wału i wałka rozrządu) - jest ok, ale nie wiem czy pasek nie jest zbyt luźny. Koło pasowe wału można kręcić o kilkanaście stopni, zanim pasek się napręży żeby kołem rozrządu zakręcić :/ :/ :/ (na zimnym silniku) Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to ocenić, to tu są filmiki jak to wygląda:

    http://www.youtube.com/watch?v=-mAf-RAhsHc
    http://www.youtube.com/watch?v=3FjxaFhHIzA
    http://www.youtube.com/watch?v=N898K-V9SKM

    -wyregulowane luzy zaworowe
    -wyregulowany zapłon
    -sprawdzone poduszki silnika - ale sprawdzone przez mechanika bez dokładnych oględzin, sprawdzał jak się silnik pod maską rzuca na ręcznym przy próbach ruszania do przodu i do tyłu, a tam są chyba jeszcze jakieś poduszki stabilizujące
    -wyczyszczony silniczek krokowy
    -sprawdzone ciśnienie sprężania: 12,2-12,8-12,2-12,8 - coś koło tego, na pewno między najniższą a najwyższą wartością nie ma różnicy większej niż 6% (producent podaje max 7%)
    -wszyscy mówią, że silnik chodzi cicho i nic tam nie klekocze, ale czy ja wiem? Słyszałem cichsze i głośniejsze, nie mam z czym porównać. Po regulacji luzów ustało klekotanie.
    -spalanie w normie
    -mam podmienioną tymczasowo skrzynię biegów (warsztat podmienił bez mojej wiedzy - długa historia), która jest w średnim stanie technicznym - słychać w niej łożyska, wyje na 1 i 2 biegu - może to mieć znaczenie?
    -nie słyszę pod maską świstu powietrza czy sapania przy dodawaniu gazu, szukając nieszczelności psikałem tu i tam "samostartem", różnica tylko jak do wlotu psikałem

    Co zamierzam jeszcze zrobić:
    -wyczyścić przepustnicę
    -zaślepić EGR
    -sprawdzić zawór i układ odpowietrzania skrzyni korbowej ale nie wiem, czy i gdzie w tym silniku jest
    -wymienić filtr paliwa

    Zastanawiam się nad krzywkami wałka rozrządu, ale czy on by nie dawał jeszcze innych dodatkowych objawów???

    Oleju silnik nie bierze wcale albo niemal wcale, od ponad 1kkm na bagnecie chyba nic nie ubyło co mnie aż zaskoczyło - przebieg 240kkm. Silnik bardzo ładnie przyspiesza i wkręca się na obroty.

    Co jeszcze? Czy ktoś się spotkał z tym problemem? Co pomogło?

    0 29
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 08 Maj 2009 23:51
    Maciej 555
    Poziom 10  

    Sprawdź jeszcze raz wszystkie poduszki, czy są całe sprawne i dobrze dokręcone, bo one lubią się same poluzować np: po wymianie skrzyni. Spróbuj zaobserwować czy podczas występowania tych drgań, również drży pedał sprzęgła przy lekkim dotknięciu stopą. Jeśli tak to na pewno coś z mocowaniem silnika lub skrzyni.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 09 Maj 2009 01:00
    Teg
    Poziom 15  

    Maciej 555 napisał:
    Spróbuj zaobserwować czy podczas występowania tych drgań, również drży pedał sprzęgła przy lekkim dotknięciu stopą


    O, to już jakiś konkret, dziękuję :) Jutro sprawdzę. Dodaję to do listy rzeczy do sprawdzenia.

    A gdyby tak poluzować śruby od poduszek (po 1 na raz) i się przejechać ostrożnie? Powinna się chyba wtedy poduszka prawidłowo ułożyć.

    0
  • #4 09 Maj 2009 01:27
    Maciej 555
    Poziom 10  

    No raczej źle kombinujesz! Musisz odróżnić czy to silnik ma jakieś drgawki, czy jednak normalne drgania silnika są przenoszone na karoserie, przez uszkodzone zawieszenie silnika lub skrzyni.

    0
  • #5 09 Maj 2009 09:55
    Teg
    Poziom 15  

    Maciej 555 napisał:
    No raczej źle kombinujesz! Musisz odróżnić czy to silnik ma jakieś drgawki, czy jednak normalne drgania silnika są przenoszone na karoserie, przez uszkodzone zawieszenie silnika lub skrzyni.


    No wlasnie tego nie moge ustalic :/ U mnie wyraznie widac, jak silnik drzy pod maska, widac jak poruszaja sie przewody zaplonowe.

    0
  • #6 13 Maj 2009 23:55
    BogdanT
    Poziom 15  

    Warto byłoby chyba, przyjrzeć się napinaczowi paska rozrządu. Jeżeli nie działa właściwie, luzy na pasku, mogą powodować chwilowe zmiany czasów otwarcia zaworów i momentu zapłonu. Może warto go wymienić, standardowo, wymienia się go przy wymianie paska rozrządu.

    0
  • #7 14 Maj 2009 16:43
    Teg
    Poziom 15  

    Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak ma, więc kto wie... Ale zapłon udało się wyregulować i nie "latał".

    Wczoraj wymieniłem kopułkę i palec rozdzielacza. Nie zauważyłem różnicy, ale dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem, że trzęsie się podobnie albo nawet bardziej, ale za to trzęsie się równo!

    Okazało się, że mój zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV) przepuszcza powietrze w obie strony. Już mam zamówiony działający używany, bo nowy kosztuje fortunę. Dzisiaj albo jutro na próbę zaślepię zawór EGR i wyczyszczę przepustnicę. Zmierzę też cewkę aparatu zapłonowego. Wymenię filtr paliwa, ale raczej to nie on - byłoby więcej objawów. Umówię się na sprawdzenie ciśnienia paliwa i działania zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Powoli do celu...

    1
  • Pomocny post
    #8 14 Maj 2009 18:25
    tecra9100
    Poziom 2  

    witam kolego nie podałeś roku produkcji autka ale jeśli jest civic 95-01 to na najprawdopodobniej jest to wina tego iz były regulowane obroty bez komputera diagnostycznego tak dzieje przerabiałem temat juz w kilku mianowicie sa bardzo minimalne drgania nie zauważalne na obrotomierzu lecz na kierownicy i gdy zasiądziesz na fotelu lekkie mrowienie sposób jest jeden podjedz do Aso i poproś o regulacje obrotów komputerem ze w pietom zwora scs po tym przejdzie aaa jak obroty będą mieściły się w wymaganym zakresie trzeba je rozregulować i ustawić z komputerem ponowie w tych autach które do mnie trafiły zawsze pomagało powodzenia

    0
  • #9 14 Maj 2009 23:40
    Teg
    Poziom 15  

    Tak, dokładnie, VI gen czyli 95-01. Chyba trafiłeś w dziesiątkę!!! Jeden post na forum i od razu konkretnie :)

    Więc potwierdzam, że silnik chodzi teraz równo, po wymianie palca i kopułki, tyle że się trzęsie. Na nierówną pracę pomogła wymiana kopułki i palca rozdzielacza, dla spokoju wymienię też przewody WN. Teraz pracuje (chyba) równo, tyle że się trzęsie - no chyba, ze te nierówności zanikają jakoś w tym drganiu i ich nie czuję. Na próbę zaślepiłem dziś zawór EGR (ale sprawdzałem go i czyściłem, pracuje jak powinien, nie wiesza się, domyka się dokładnie) - nie wiem, czy jest jakaś różnica, chyba nie bardzo, nie mam pewności.

    Przypomniałeś mi (jak mogłem zapomnieć?) że drgania rzeczywiście nasiliły się po tym, jak regulowałem obroty śrubką w przepustnicy, bo chciałem je na próbę podwyższyć. Tyle że teraz nie pojadę na regulację do ASO, bo manual techniczny podaje, że przy regulacji powinien być sprawny system EGR, PCV itp. Więc najpierw podłączę EGR spowrotem tak jak powinien być, wymienię zawór PCV na sprawny, wyczyszczę przepustnicę i wtedy podjadę na regulację.

    Nie bardzo zrozumiałem ostatnie zdanie: "jak obroty będą mieściły się w wymaganym zakresie trzeba je rozregulować i ustawić z komputerem ponowie". Tzn. mają najpierw je ustawić, jak już zrobią to (z wpietą zworą komputera) i będzie ok to mają je znowu rozregulować i ustawić jeszcze raz-ze zworą czy bez? Napisz proszę dokładniej bo chyba nie rozumiem.

    BARDZO Ci dziękuję, mam wielką nadzieję, że to rozwiąże problem. Jeśli nie, to zajmę się dokładniej poduszkami silnika i obejrzę, jak wyglądają krzywki wałka rozrządu - no ale zbyt zużyte krzywki dawałyby też inne objawy.

    0
  • Pomocny post
    #10 15 Maj 2009 00:26
    BogdanT
    Poziom 15  

    Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć raczej kłopotliwa. Trudno jest rozebrać aparat, żeby dostać się do łożysk. Próbowałem to zrobić u siebie, po zatarciu łożysk. Poddałem się na kilku wkrętach, które mocują blaszane wsporniki wewnątrz aparatu. Ostatecznie przekonało mnie to, że prawdopodobnie spalił się również pierścień uszczelniający (palec rozdzielacza był stopiony). Jeżeli do zatarcia jeszcze nie doszło, wymiana łożysk, mogłaby mieć sens. Co do PCV w manualu (do mojego silnika D16z5) piszą, że ma być słychać klik, kiedy przy pracującym silniku, zaciśnie się wężyk, nie jestem pewien czy PCV jest zaworem zwrotnym.

    0
  • #11 15 Maj 2009 06:24
    Teg
    Poziom 15  

    Hm. Teorię z aparatem będę musiał sprawdzić. Ale jak ustawiałem zapłon, to stał idealnie, nie "latał". Zaznaczę sobie jak jest teraz aparat założony i go zdejmę.

    O tym "klik" wiem, ale szczerze mówiąc, nie wydaje mi się, żeby dało się go usłyszeć przy pracującym silniku :/ Zobaczymy, czy ten który zamówiłem będzie klikał, bo mój stary tego nie robił.

    0
  • Pomocny post
    #12 15 Maj 2009 20:43
    tecra9100
    Poziom 2  

    Witam kolego jeśli chodzi o to zdanie "jak obroty będą mieściły się w wymaganym zakresie trzeba je rozregulować i ustawić z komputerem ponowie"
    Mianowicie obroty mogą się aktualnie mieścić w wymaganym zakresie a pomimo tego trzeba je ustawić przy pomocy diaga by problem ustal

    0
  • #13 16 Maj 2009 00:50
    Teg
    Poziom 15  

    Niesamowite, nigdy bym na to nie wpadł. Dodaję to do mojej listy rzeczy do zrobienia/sprawdzenia. Dziękuję.

    Mógłbyś mi jeszcze napisać, jakie objawy miały te Hondy które widziałeś? Tylko nierówności w pracy, czy też silnik się trząsł?

    0
  • #14 18 Maj 2009 17:41
    gute0123
    Poziom 2  

    Objawy które opisałeś pasują do zbyt niskich wolnych obrotów.Proponuję czyszczenie przepustnicy falujące obroty nierówna praca to mogą być objawy brudnej przepustnicy przy okazji zaślepić EGR bo to główny winowajca zasyfienia tejże.Oczywiście jeśli EGR jest mechaniczny (sterowanego elektrycznie nie da się zaślepić) poza tym w niektórych japońcach jest możliwość uczenia wolnych obrotów bez komputera diagnostycznego.

    0
  • #15 18 Maj 2009 20:18
    Teg
    Poziom 15  

    Hm. Ale przecież mam obrotomierz :) Obroty regulowałem już na wiele sposobów. Jak na razie najmniej trzęsie się, gdy zakręcę śrubę całkiem i odkręcę ją o pół obrotu. Regulacja według manuala technicznego, tyle że na obrotomierz na desce rozdzielczej a nie poprzez komputer, nic nie daje - lepsze efekty daje to odkręcenie o pół obrotu. Działa to tak, że odpina się wtyczkę od TPS, ustawia obroty na 450 +/- 50, podłącza, resetuje komputer, czeka na włączenie wentylatora i sprawdza.

    Dzisiaj doszedł do mnie sprawny - puszcza powietrze w jedną stronę - zawór układu odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV), jutro gdzieś podjadę na wymianę bo kanału nie mam. Na środę rano jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia paliwa i przy okazji działania zaworu regulacji cisnienia (tego w listwie wtryskowej, sterowanego podciśnieniem z dolotu). Zawór ten nie puszcza wprawdzie benzyny do dolotu porzez wężyk, ale kiedy próbuję ustami wywołać podciśnienie to jest efekt jakby był zapchany i nie wiem, czy tak powinno być. Po takim sprawdzeniu układów: EGR, PCV i paliwowego, podjadę na regulację wolnych obrotów na komputerze diagnostycznym, według zaleceń tecra9100.

    Co do czyszczenia przepustnicy - mam to w planach, ale jak ją oglądałem, to "klapka" jest czysta, syf (oleista maź) jest dalej, za klapką. Ale ona by chyba powodowała raczej falujące rytmicznie obroty, albo zbytnio by spadały/wzrastały? U mnie obroty są ok.

    EGR wyjmowałem, czyściłem, odłączałem a na koniec nawet zaślepiłem - żadnej różnicy.

    Co ciekawe, wymiana palca i kopułki pomogła na 2 dni, tzn, trząsł się, ale równo, bez efektu a'la wypadające zapłony. Ale powróciło... Dzisiaj profilaktycznie wyczyściłem klemy akumulatora oraz połączenia masowe silnika, skrzyni i nadwozia. Zmierzyłem przewody WN - według manuala do wymiany jeśli bedą miały ponad 25k Ohm, moje mają 7,5-11k Ohm i w ciemności nie widać przebić ani niczego takiego. Zmierzyłem cewkę w aparacie - ma rezystancję uzwojenia wtórnego jak w manualu, pierwotnego nie mogę zmierzyć bo nie mam miernika odpowiedniego do pomiaru wartości rzędu 0,55 Ohm...

    Zauważyłem, że jedna z poduszek silnika wygląda trochę jak stara opona - ma takie mikropęknięcia. Ale ona chyba by powodowała po prostu drgania, równe drgania, a nie uczucie jakby zapłony wypadały+drżenie?

    Jeszcze jedna prośba. Czy ktoś mógłby tego posłuchać i stwierdzić, czy to normalne? Czy wydech powinien wydawać takie "prawie równe" pierdzenie? Łapiąc za rurę, bardzo wyraźnie czuć te nierówności w drżeniu:

    http://www.youtube.com/watch?v=zbSCKItk9tY

    Najlepiej słychać to kiedy zbliżam aparat.

    EDIT: druga sprawa: co powinno się stać po odpieciu wtyczki czujnika temp. płynu chłodniczego (tego dla komputera)? U mnie na rozgrzanym silniku obroty idą do poziomu 1500, jakby załączało się "ssanie". W Skodzie miałem tak, że po odpięciu było odwrotenie - tzn. komputer przyjmował w trybie awaryjnym, że silnik ma temp. roboczą.

    0
  • #16 19 Maj 2009 18:11
    Teg
    Poziom 15  

    Dzisiaj wymieniono mi ten zaworek zwrotny układu przewietrzania skrzyni korbowej. Poprawy brak... ale "cyka" przy przełączeniu.

    Mechanicy (nareszcie trafiłem na fajnych ludzi, z którymi można normalnie porozmawiać, naprawiają Hondy i nawet ceny mają niskie - polecam ART-MOT w Bydgoszczy) zasugerowali, że mogą to być jednak poduszki, że może być tak że drga nierówno przez nie, ale czy naprawdę tak może być?

    1
  • #17 20 Maj 2009 18:06
    Teg
    Poziom 15  

    Ciąg dlaszy. Po wymianie tego zaworka PCV jest jeszcze gorzej :|

    0
  • #18 23 Maj 2009 00:32
    BogdanT
    Poziom 15  

    Z manuala wynika, że można by sprawdzić też MAP Sensor i wtryskiwacze. Skoro na chwilę pomogła wymiana kopułki, może wyczyścić też dokładnie ( np. benzyną ekstrakcyjną ) przewody zapłonowe, po wyschnięciu przesmaruj je smarem silikonowym i następnie wytrzyj. Co do wtryskiwaczy, to na początek można dolać do paliwa specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy, nie zaszkodzi, a może pomóc.

    0
  • #19 25 Maj 2009 11:29
    plakon83
    Poziom 13  

    Kolego Teg, napiszę Ci co powinieneś sprawdzić w swojej Hondzie, przede wszystkim na początek samodiagnostyka, do tego auta nie trzeba podłączać żadnych komputerów, samemu sprawdzasz błędy odczytując kody z tablicy rozdzielczej (google->samodiagnostyka civic) Jeśli błędów brak sprawdzasz elementy nie objęte czujnikami, jeśli wciąż bez efektu sprawdzasz najbardziej prawdopodobne czujniki szczegółowo(odczyt dla ecu może być w normie, ale działanie nieprawidłowe) wszystko dostępne w internecie, lub manualu bez większego wysiłku.

    Regulacja obrotów śrubką przy przepustnicy nie ma większego sensu(chyba, że przepustnica jest zabrudzona, ale wtedy lepiej ją zdjąć i wyczyścić) bo ecu i tak po jakimś czasie ustawi sobie swoje obroty na 600-800/min. A pływające obroty to najczęściej wina krokowego, również do wyczyszczenia, benzyna ekstrakcyjna+pędzelek i jazda;)

    0
  • #20 30 Maj 2009 11:49
    Teg
    Poziom 15  

    Samodiagnostykę robiłem kilka razy. Nie ma żadnych błędów.

    EGR zaślepiałem, zero różnicy.

    Wyczyściłem przepustnicę - bardzo, bardzo dokładnie, IACV ("krokowy") też. Podjechałem do specjalisty. Mierzył woltomierzem czujniki, sprawdzał na komputerze, kombinował, szukał. Ocenił, że jest właśnie problem z regulacją przepustnicy - tzn. śrubki do regulacji wolnych obrotów (składu mieszanki na wolnych obrotach), ustawieniem "klapki" itp. Odłączył IACV na pracującym silniku, podłączył i jest problem - obroty 1-1,2k, falują, nie chce zejść niżej... Więc jest jeszcze gorzej :/ Co gdzieś pojadę z problemem, to jest gorzej! Tutaj link do tematu:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1325506&highlight=

    0
  • #21 31 Maj 2009 14:49
    mps11
    Poziom 9  

    powiem ci coś takiego, też miałem takie pierdzenie w Focusie 1,6 16V, można powiedzieć zaraz po zakupie :), pjechałem na kanał bo już zaczynało wkurzać, wymieniłem tłumiki za dobrą radą fachowca, po 2 dniach wszystko od nowa. Płenta z tego wyszła taka że po różnych próbach napawy równierz w zakresie zmiennych obrotów i czasem spadków mocy, cudem życia okazała się wymiana cewki WN i powstał normalnie bajer do dnia dzisiejszego, a to już blisko rok,
    Jeśli masz gdzie pożyczyć cewke to nie mierz tylko zamontuj sprawną do testu , a później do sklepu :)

    0
  • #22 04 Cze 2009 15:13
    Tian
    Poziom 2  

    Teg na filmiku pasek rozrzadu masz nienaciagniety - az sie dziwie ze ci nie przeskoczyl rozrzad i nie narobilo kuku!!!!

    wymien pasek i napinacz, a jak dawno nie wymianialeś pompy wody to tez przy okazju wymień - koszt ok 90zł a pewnośc ze stara pompa ci nie siadzie i nie zagotuje sie woda w bloku



    co do falowania obrotów, to pewnie masz zasyfiony sliniczek krokowy. aby go wyczyścić:


    Opis rysunki dotycza modelu 96 1.6VTEC 5D ale w wielu modelach jest taki sam silniczek, lub podobny tylko gdzie indziej umiejscowiony.
    Objawy byly takie ze uto mi na gazie wogóle gasło na wolnych obrotach i miało dziwne zachowanie np: po wciśnięciu i nagłym puszczeniu pedalu gazu silnik prawie że gasł. Komputer nie wskazywał błedu!

    Czas pracy: ok. 1h
    Narzedzia: kombinerki, krzyzak, klucz plaski (u mnie 10-tka), szmata, pedzelek maly ok 0.5cm, 1litr benzyzy ekstrakcyjnej (chyba rozcienczalnik tez moze byc, nawet taniej wyjdzie), sloik jako naczynie do mycia(1 litr u mnie)

    1. Umiejscowienie silniczka u mnie w hondzie (Civik 96 5D 1996r. 1.6VTEC) zaraz przy przepustniocy od strony szyby:

    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    2. Teraz zaczynamy jego demontaż - odkręcamy dwie śruby kluczem płaskim (u mnie "10-tka"). Uważamy na uszczelke w kształcie "8ki" może odpaść pod maske jeśli nie będziemy ostrożni-lepiej podstawić coś żeby jej poźniej nie szukać ..
    Uwaga jak śruba popuści można sie skaleczyć - lepiej uważać:)
    PS. Można wcześniej rozłączyk złącze którego tutaj akurat nie widać , ale możemy to zrobić w następnym kroku jak napisałem.

    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    3. Rozpinamny złączke elektryczną (sterowanie silniczkiem - tak naprawde to jest to elektrozawór) .
    Musimy jeszcze zdjąc dwa wężyki gumowe - w tym celu kombinerkami zwlaniamy zaciski (nie widac na rysunku) - każdy będzie wiedział o co chodzi.
    Teraz najgorsze ściągnąc je - mi to zajęłó dużo czasu - ale można posmarować je szmatą zanurzoną w benzynce extrakcyjnej-guma przy niej mieknie;p
    Poczekać jakieś 5-10 minutek i powinny lekko zejść.
    Uwaga
    Aby latwo bylo zalozyc wezyki gumowe , jak silniczek bedzie gotowy do przykrecenia-lepiej wsadzic do kazdego kawalki szmatki nasaczone z benzynce! Mowie wam pozniej nie trzeba sie silowac z nimi:P
    PS.
    Można wężyków nie ściągac - odkręcić dwie śruby krzyzakiem widoczne na rysunku ale nie zaznacznone, ale ja je ściągnąlem.





    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr
    Nagar jest duży .

    4. Tak wygląda silniczek już na warsztacie:) Czarna sadza to nagar ! Pewnie od LPG bo mam zwykłą instalacje...

    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    5. Teraz wypadałoby go umyć - ja stosowałem słoik litrowy wypełniony benzynka ekstarkcyjna ale silniczek nie chcial sie w nim miescic. Odkrecilem wiec krzyzakiem zaznaczone na rycunku doprowadzenie wezykow - ale nie wiem jak to sie nazywa - tam po prostu nie ma "nic":)
    Po odkreceniu tego "nic" w srodku jest uszczelka ktorej pod zadnym pozorem nie wsadzamy w benzynka na dluzej niz 30 sekund! Ja wsadzilem i zobaczcie nizej jak sie powiekszyla - ledwie ja upchalem przy skladaniu:)

    Myjemy pedzelkiem gdzie tylko mozna dojsc. W srodku powinno byc widac "biala harmonijke" - to jest tloczek od elektrozaworu - on reguluje doplyw powietrza do przepustnicy na biegu jalowym.
    Ruszamy sloikiem zeby przemylo dobrze silniczek. Uszczelka w ksztalcie "8ki" rowniez moze siedziec w tej "myjni".
    UWAGA!

    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    A to "powiekszona" uszczelka, ech niezdara ze mnie na przyszlosc bede wiedzial:
    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    6. A tak wyglada po umyciu bez uszczelek:

    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    7. I po dokręceniu tego "nic" (do 2 gumowych wezykow ) z punktu 5.

    Honda Civic 1.5 (D15Z8)-drży,nierówna praca na wolnych obr

    Teraz zakladamy wezyki gumowe, obejmki na nie, nie zapominamy o uszczelce w ksztalcie "8ki" !
    Dokrecamy silniczek..... i hania chodzi jak "nowa";) Resetujemy kompa i uczymy. Ot cala godzina za nami.

    Tekst zapożyczony z civicklub.pl

    1
  • #23 06 Cze 2009 16:36
    Teg
    Poziom 15  

    mps11 napisał:
    Jeśli masz gdzie pożyczyć cewke to nie mierz tylko zamontuj sprawną do testu , a później do sklepu :)


    Nie mam skąd pożyczyć :) Możliwe rzeczywiście, że to cewka, bo ostatnio objawy się nasiliły - czuć szarpanie/wypadanie zapłonów przy jeździe na 4 i 5 biegu w zakresie 70-90km/h :/
    Co ciekawe, wczoraj odpaliłem silmnik i po nagrzaniu obroty są ok - ok. 800 i nie falują :| Widocznie komputer uczy się po którymś odpaleniu silnika. Dzięĸuję bardzo za manual co do IAC, ale swój czyściłem już 2 razy :)

    Najbardziej zastanawia mnie ten pasek rozrządu - bo inna osoba twierdzi, że jak wymieniała według instrukcji serwisowej do tego modelu, to też po "znamionowym" naciągnięciu był taki luz :/ :/ :/ Sam tego nie ocenię, oddam auto do warsztatu bo ja już nie mam pomysłów ani możliwości sprawdzić więcej samemu :(

    0
  • #24 19 Cze 2009 01:14
    Teg
    Poziom 15  

    Pasek rozrządu i napinacz wymieniony, bez zmian - tyle że silnik jakoś lepiej i ciszej chodzi, stary rzeczywiście miał duży luz. Przy okazji mechanicy obejrzeli wałek rozrządu, tak jak myślałem jest ok. Posłuchali silnika, ich i moim zdaniem niczego niepokojącego nie słychać. Wygląda, że to nie jest problem mechaniczny :/

    Środek STP do wtrysków nic nie dał, sterownik silnika wciąż nie łapie żadnych błędów.

    Na wolnych obrotach czuć że nim szarpie i trzęsie, podobnie przy 70-90km/h na 4 i 5 biegu często czuć że nim też trochę szarpie. Co to może być? Takie efekty może dawać cewka, przewody WN, a może za niskie ciśnienie paliwa? Wtryskiwacze? Poduszki silnika chyba nie?

    0
  • #25 25 Cze 2009 18:41
    905779
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 25 Cze 2009 18:51
    sebek1987
    Poziom 14  

    sprawdź kompresje na cylindrach, ja miałem podobne objawy na zimnym silniku w seju, okazało się ze na trzech cylindrach kompresja była bliska fabrycznej (100 tyś przebiegu sejek 900) a na jednym kompresja wynosiła 8,5 co znacznie odbiegało od fabryki

    no i jeszcze sprawdź poduszki na łapach silnika czy nie są juz wybite bo moga być podobne oznaki (wpadanie w wibracje itd)

    0
  • #27 25 Lip 2009 11:35
    Teg
    Poziom 15  

    Ciśnienie sprężania w normie. To nie jest moje widzimisię, bo porównywałem z innymi Hondami tego typu i czegoś takiego na pewno nie ma.

    Ale czy poduszki mogłyby powodować wibracje, które są odczuwalne jako nierówne?

    0
  • #28 28 Lip 2009 09:44
    Teg
    Poziom 15  

    Witam po przerwie. Mam nowe obserwacje. Drgan nie bylo na zimnym silniku, byly silne po calkowitym nagrzaniu, ale slabsze jesli długo jeździłem samochodem-największe rano i przy powrocie z pracy. Jak duzo jeździłem po poludniu kiedy silnik byl wygrzany po całym dniu byly mniejsze. Zrobilem jeszcze raz regulacje wolnych obrotów według manuala-tam nie ma nic o podłączaniu komputrera, ani o zworce scs. Na nagrzanym zgaszonym silniku odlaczamy IACV, odpalamy,regulujemy na 450obr, gasimy, podlaczamy, reset ecu, nauka wolnych obrotów. Efekt? Trzesie sie zawsze po zejściu poniżej 1000-900obr i to sporo wyraźniej, caly czas :/ Ale przynajmniej moge mechanikowi pokazać o co chodzi zawsze jak przyjade... Objaw maleje kiedy wyreguluje obroty za nisko, najlepiej jak prawie zakrece srube od regulacji. Wtedy komputer i tak ustala obroty na 800, ale dostaje mniej powietrza przez ta srube. Czy ktos ma pomysl, z czym to wiązać?

    0
  • #29 28 Lip 2009 23:48
    Teg
    Poziom 15  

    O żesz... Sprawdzałem to raz, coś mnie tknęło, żeby sprawdzić znowu. Własnie spadł deszcz, dla wzmocnienia efektu wziąłem mój odstraszacz królika (bestia mi czasem dokucza, a bić zwierzaka nie wolno :) ), w postaci zraszacza do kwiatów. Rozgrzałem silnik, zaczałem pryskać. No i nie zauważyłem wcześniej - przebicia miedzy przewodami WN są, w takich miejscach, że nie widziałem :|:|:| Jutro śmigam po porządne przewody. Oby to było to!

    0
  • #30 13 Sie 2009 23:52
    Teg
    Poziom 15  

    Wymieniłem przewody - nowe Bosh również wywołują malutkie, nie kopiące mnie iskierki między sobą i masą kiedy je zwilżę wodą ze spryskiwacza... Owinąłem stare przewody kilkoma warstwami taśmy izolacyjnej i odsunąłem od siebie - iskier nnie ma, ale jak je zbliżam do siebie czy do masy to są. Już nie wiem o co chodzi z nimi :/ Nie są to iskry które "kopią".

    Sprawdziłem jeszcze raz ciśnienie sprężania w cylindrach: 13-12,5-12,5-13, więc moim zdaniem dobre na tyle żeby takich efektów nie powodować. Świece wyglądają tak samo. Wszelkie wężyki od podciśnienia, EGR, PCV itp. - szczelne, na wszelki wypadek wszystko co się da odłączałem i zaślepiałem. Czujnik temp. silnika pokazuje prawidłowo, czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP sensor) też, sonda lambda wydaje się pracować prawidłowo na tyle na ile mogę to ocenić. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) także daje prawidłowe wskazanie na wolnych obrotach.

    Pozostają: cewka zapłonowa, ciśnienie paliwa, nieprawidłowa praca wtryskiwacza, czujnik położenia wału - czy coś jeszcze?

    1
  Szukaj w 5mln produktów