Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Windows OEM a Windows brandowany - rozwiejcie me wątpliwości

giaur13 09 Maj 2009 13:05 11214 6
  • #1 09 Maj 2009 13:05
    giaur13
    Poziom 12  

    Normalnym jest, że ludzie nie robią kopii systemu, płyt recovery, nośniki które dostają z komputerem giną. Standardowym rozwiązaniem przy reinstalacji jest włożenie płytki od oema i instalacja z kluczem z naklejki licencyjnej. Było tak do póki producenci nie zaczęli brandować swoich systemów (?).

    Klucze z takich systemów po prostu nie pasują do zwykłych oem'ów (?). Często płytkę można zamówić. Czas jej dostarczenia to nawet miesiąc, koszty różne (często free). Co zrobić w przypadku, gdy producent takiej płytki wysłać nie chce?

    Mam na stole Toshibę, na której jest Vista Home Premium OemACT. Oczywiście płytki recovery brak. Toshiba odsyła do serwisu. Serwis twierdzi, że płytek nie ma, ale za 120 netto może przywrócić system. Przerabialiście taki temat i udało Wam się jakieś rozwiązanie znaleźć? Oczywiście klucz do zwykłego oem'a nie pasuje... :|

    0 6
  • #2 09 Maj 2009 14:11
    Arutim
    Poziom 20  

    Mam IBM/Lenovo ThinkPad, SL500 z system w wersji OemACT, płytyki RECOVERY zgrałem z partycji ale na nic mi się nie przydają bo są tak fajnie skonstruowane że niszczą spartycjonowany dysk. Tzn domyślnie kasują wszystkie partycję i tworzą dwie jedną główną około 220GB i jedną małą recovery na reszcie wolnego miejsca...

    Problem rozwiązałem w bardzo prosty sposób po konsultacji w zaprzyjaźnionym serwisie sklepu który ma certyfikat microsoft partner czy jakoś tak, dowiedziałem się że mogę sobie pożyczyć od kolegi płytkę z Vistą [w tym wypadku Home Premium] i zainstalować z jego OEM'owej płytki. Windows oczywiście seriala nie przyjmuje...ale można zainstalować bez seriala a podczas aktywacji systemu, należy zadzwonić do MS [po wpisaniu klucza wygenerowany zostanie numerek] podajesz go przez telefon [z klawiatury poprzez DTMF a później automat dyktuje Cie kolejny numerek który wklepujesz i system zostaje aktywowany. Niestety zostaje logo producenta OEM z płyty z której instalujesz [u mnie NTT systems...]

    Pozdrawiam

    0
  • #3 10 Maj 2009 12:31
    giaur13
    Poziom 12  

    Konkretna odpowiedź, dzięki. Niestety próbowałem też tego i tym momencie:

    Arutim napisał:
    Windows oczywiście seriala nie przyjmuje...ale można zainstalować bez seriala a podczas aktywacji systemu, należy zadzwonić do MS [po wpisaniu klucza wygenerowany zostanie numerek]

    wyskakuje błąd: "Klucz jest już w użyciu", czy coś w tym sensie. Przez to nie mogę dojść do etapu wbijania nr aktywacji, bo go nie dostanę :cry:

    0
  • #4 10 Maj 2009 13:25
    Arutim
    Poziom 20  

    Witaj,
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to kontakt z lokalnym przedstawicielem Microsoftu, gdyż możesz mieć taką sytuację iż osoba która jest prawowitym właścicielem komputera przekazała komuś klucz lub też ktoś sobie ten klucz skopiował bez wiedzy tej osoby. Takie przypadki są opisywane. Problem właściciela nie dotyczył gdyż system zawarty na płytkach Recovery jest domyślnie aktywowany a dokładniej w większości wypadku jest to kompletny obraz zainstalowanego systemu... Bynajmniej w moim przypadku przy używaniu Recovery o nic mnie ''instalator'' nie pytał... tj. numerki i aktywacja po ''zainstalowaniu'' były wprowadzone...
    Analogiczną sytuację miałem, gdy przywracałem system na Dell'u i LG więc zapewne inni producenci komputerów mają taką samą metodę.

    Jeszcze jedną możliwością jaka przychodzi mi do głowy jest to że, jak eksperymentowałem u siebie z tym wszystkim to doszedłem do pewnych wniosków i tak:
    Gdy ściągnąłem ISO Visty na której było kilka różnych edycji które miały się instalować w zależności od klucza - bez wpisywania klucza domyślnie instalowało się jako Vista Ultimate - aktywacja nie była możliwa;
    Gdy ściągnąłem ISO Visty Home Premium BOX - analogicznie aktywacja nie była możliwa [komunikat że numer seryjny nie prawidłowy]
    Klucz także nie pasował do Visty RTM, Visty bez SP1 i różnych innych jej wariacji. Jak już pisałem pożyczyłem od kolegi RASOWĄ wersję Visty kupionej z komputerem NTT i poszło bez problemów - jedynie aktywacja przez internet nie była możliwa - natomiast przez telefon przebiegła bez problemów.



    Jeżeli wszystkie możliwości zawiodą pozostanie jedynie wpisanie tego numeru na sztywno za pomocą nie autoryzowanej aplikacji i przeprowadzenie pirackiej aktywacji. Niestety tak to jest jak się kupuje legalny system i chce być legalnym... Już nie wspominając o tym że użytkowników przymusza się do jedynego słusznego systemu...

    Pozdrawiam Arutim

    0
  • #6 10 Maj 2009 14:18
    Arutim
    Poziom 20  

    jankolo napisał:


    Nie wiem co to ma wspólnego z tematem, gdyż DOWNGRADE możliwy jest tylko w przypadku Visty odpowiednio w wersjach: Business i Ultimate tymczasem mówimy o Viscie w wersji Home Premium, dodatkowo OEM ACT dostarczonej przez producenta komputera dla której nie jest przewidziana możliwość DOWNGRADE do XP.

    Jeżeli natomiast chodziło o to że instalacja musi być przeprowadzona z oryginalnego, autoryzowanego nośnika to jest chyba logiczne, a żeby nie naruszyć licencji EULA. Aczkolwiek zdobycie takiego nośnika bez jego zakupu praktycznie graniczy z cudem [jedyna możliwość to pożyczenie od kolegi/koleżanki/wujka/cioci/dziadka lub posiadanie takiego nośnika chociażby z poprzednich zakupów*]. Podobnie jest, jeżeli chce się przeprowadzić wspomniany w przytoczonym PDF'ie DOWNGRADE, należy zdobyć legalny nośnik. I aby przeprowadzić wyżej wymieniony proces, w sposób zgodny z licencjonowaniem Microsoftu należy również użyć legalnego nośnika co w przypadku nie posiadania takiego nośnika równoznaczne jest z kupieniem systemu.

    Jedyne co mi się przypomina, to sytuacja, gdy moja Mamusia kupowała komputer w Niemczech. Kupowała Fujitsu-Siemens i gość ze sklepu nagrał jej Win XP Home Edition na zwykłej płycie CD. Mamusia nie wiele myśląc po powrocie do domu, zadzwoniła do Microsoftu i wszystkiego się dowiedziała, mianowicie powiedziano jej, że komputer który kupiła, wyposażony jest w licencję zbiorczą dla producenta komputera OEM i to tenże producent udziela jej pełnego wsparcia. Oni natomiast jako jednostka sprzedająca ten system mogą przesłać jej za opłatą [coś około 30Euro] legalny autentyczny nośnik gdyż firma udzielająca supportu [w tym wypadku Fujitsu-Siemens] dostaje X nośników do Y komputerów, tak że X << Y, dlatego też wyżej wymienionego nośnika nie dostała. Oczywiście napisała mail'a do Ms i za pomocą przesłanego jej linku do formularza wypełniła go i po 2 tygodniach otrzymała nośnik. Jedyny błąd jaki zrobiła, to taki iż nie zaznaczyła iż reflektuje polską wersję językową.


    *nie potrzebne skreślić.

    Pozdrawiam Arutim

    0
  • #7 10 Maj 2009 14:30
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przepraszam za błąd. Ten post miał się znaleźć w innym wątku.

    0