Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP ScanJet G4010 - problem z oprogramowaniem pod XP

wisz 09 Maj 2009 16:06 2316 2
  • #1 09 Maj 2009 16:06
    wisz
    Poziom 9  

    Witam. Kupiłem niedawno nowiutki skaner HP ScanJet G4010 i przy próbie instalacji kompletu oprogramowania (z oryginalnej płyty) w systemie XP Pro SP3 stale wyskakuje komunikat o błędzie przy instalacji fragmentu HP Update Application. Tym niemniej instalacja idzie dalej. Po jej zakończeniu, przy próbie uruchomienia aplikacji Centrum obsługi HP wyskakuje komunikat, że skanera nie znaleziono i aplikacja zamyka się. Konfliktów sprzętowych nie ma, zaś sterownik G4000 jest zainstalowany poprawnie i bez konfliktów - jak twierdzi Windows. Co dziwniejsze wbudowane w Windows funkcje skanowania pozwalają na prościutkie skanowanie, więc coś tam działa. Ale dlaczego nie działa oprogramowanie firmowe HP? Dodam, że skanera też nie widać na liście urządzeń Windows - Aparaty fotograficzne i skanery. Ze strony HP pobrałem i zainstalowałem automatycznie wszystkie updaty (wskazane jako niezbędne) ale to nic nie pomogło.

    O co tu chodzi? Może ktoś miał podobny przypadek. Liczę na sugestie i porady i z góry dziękuję.

    P.S. Na innym komputerze (laptopie z W'XP Pro) aplikacja zainstalowała się i mimo błędu jak poprzednio, skaner jest wykrywany a programy HP działają. Jedyna różnica to taka, że na laptopie było już wcześniej zainstalowane środowisko HP do pracy z urządzeniem wielofunkcyjnym All-in-One HP PSC 1300.

    0 2
  • #2 11 Maj 2009 07:35
    leonov
    Poziom 39  

    Napisz do pomocy HP dokładnie opisując problem ew.
    1. sprawdź na stronie HP czy nie ma nowszego oprogramowania
    2. uruchom instalatora w trybie zgodności
    3. pobierz oddzielnie i zainstaluj raz jeszcze TYLKO sterowniki do urządzenia

    0
  • #3 20 Sty 2010 12:16
    token33
    Poziom 9  

    Miałem podobny problem. Drukarka i skaner HP na jednym komputerze. Mam rozwiązanie, ale nie zawsze działa idealnie. Problem polega na nieodpowiedniej kolejności instalowania komponentów.

    Najważniejsze - trzeba się pozbyć wszystkich programów i sterowników jakichkolwiek urządzeń HP z systemu. Po odinstalowaniu pozostaje sporo śmieci. Trzeba usunąć wszystkie katalogi instalacyjne HP w "Program Files" (mogą się nazywać HP i/lub Hewlett-Packard, Hewlett Packard itp.) jak nie uda się ich usunąć (windows może się przed tym bronić) to musimy pokasować pliki w katalogach których nie pozwala usunąć w szczególności katalog "bin".

    Jak mamy czysto w systemie to teraz instalujemy:

    a) najpierw drukarkę z oprogramowaniem a potem sam sterownik skanera bez programów - opcje przy instalacji

    jeśli to nie zadziała to spróbuj odwrotnie

    b) najpierw skaner z programami a potem sam sterownik drukarki bez programów


    U siebie zauważyłem że problem polegał na powstawaniu dwóch katalogów dla oprogramowania HP o różnych nazwach. Dla skanera i drukarki oddzielnie tworzyły się kopie plików tych samych programów HP.

    Wszystko wskazuje na to że instalowanie dwa razy tego samego programu w innym katalogu sprawi że poprzednie ustawienia i instalacja i wpisy w rejestrze są przez windowsa "zapominane"

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo