Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan szarpie na niskich obrotach.

09 Maj 2009 22:19 7271 5
  • Poziom 12  
    Witam. Mam drobny problem z moim VW sharanem 1,9 TDI, AFN 110KM, 1999r. Autko podczas wolnej jazdy szarpie. Szarpanie jest na każdym biegu przy obrotach około 1800 obr/min. Dochodzi nawet do takiego dławienia że auto robi kangurki. Jak wcisnę trochę gaz to do około 2000obr/min auto przyśpiesza równo ale czuć takie delikatne falowanie silnika jak by mu moc falowała. Jak wcisnę gaz do dechy to szarpanie ustaje. Filtry nowe, nastawnik wyczyszczony, poduchy na skrzyni i silniku OK, czujnik prędkości pojazdu nowy. Jest coś dziwnego w wskazaniach vaga. Podczas jazdy prędkość pojazdu zawsze jest 0 mimo to że na liczniku wskazuje normalnie. Od czasu do czasu wyskakuje błąd "nieprawidłowe wskazanie czujnika prędkości". Czy ten brak prędkości w ECU może być przyczyną takiego zachowania auta? Czy te 0 km/h w ECU jest normalne? Pomóżcie bo już mnie nerwica bierze z tym szapaniem.
  • Poziom 11  
    ułamany przewód czujnika polozenia walu
  • Poziom 38  
    wina nastawnika pompy,widac ktoś miał już problem wcześniej i obciął przewód sygnału prędkości do sterownika silnika,bo to niby pomaga.
  • Poziom 12  
    Czyszczenie nastawnika już przechodziłem. Nic nie dało, zero zmiany a odpięcie kostki od licznika nie powoduje żadnej poprawy w pracy auta. Najdziwniejsze że licznik działa i wskazuje tak jak trzeba. Skłonny jestem przyznać rację że ktoś przeciął kabel z licznika do ECU bo podobno kabelek od czujnika ze skrzyni idzie w pierwszej kolejności do licznika a potem do ECU.
  • Poziom 12  
    Brak sygnału o prędkości nie będzie powodować szarpania silnika ... Zrób logi dynamiczne 010, 008+011, 004
    statyczne 001, 003BS , 007, 013
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich ponownie. A jednak na 100% problemem jest to 0 km/h w ECU. Brak sygnału o prędkości w sterowniku powodował:
    1. Szarpanie silnika w niskich prędkościach.
    2. Wyłączanie klimy.
    Doszedłem dziś. Po podłączeniu licznika z innego sharana pojawił się sygnał w ECU i wszystko zaczęło działać bez zarzutów.