Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik FAAC 740 lampka miga, silnik buczy.

10 Maj 2009 12:55 8180 14
  • Poziom 20  
    Witam, mam problem z uruchomieniem sterownika do bramy faac 740.
    Słychać załączający się stycznik, lampka sygnalizacyjna zaczyna migać, pojawia się napięcie na wtyczce wychodzącej do silnika między stykami com i close. Przykładając ucho do silnika słychać buczenie.
    Blokada jest zamknięta, kluczyk przekręcony.
    Macie może jakiś pomysł ??
  • Poziom 15  
    Witam. Zakładam, że otwiera sie normalnie czyli kondensator rozruchowy jest sprawny? A jak napęd zachowuje się przy otwartej blokadzie? Mam taki napęd przy bramie w pracy, jutro mogę go potresować, to będę wiedział coś więcej. Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Przy otwartej blokadzie to samo, wygląda na to jakby silnik z czymś się siłował. Nie słychać nawet stuku przy starcie co by świadczyło o mechanicznej blokadzie, chyba że hamulec jest tak dokładnie spasowany.
    Jeszcze nie udało mi go w ogóle uruchomić.
    Brama odsuwa się bardzo lekko, przy lekkim popchnięciu przejeżdża praktycznie cała.
    Sterownik jest nowy.
  • Poziom 17  
    witam

    1.proponuje zresetować ustawienia centrali i powrócić do ustawień fabrycznych .2Sprawdzić kondensator.3Odpalić silnik na krótko z sieci nie zapominając o kondensatorze.
  • Poziom 20  
    Nic się nie stanie z silnikiem włączanym na krótko, jak najlepiej sprawdzić taki kondensator?
    Jak działa blokada w silniku, jest tam jakiś elektromagnes ?
  • Poziom 17  
    witam

    pierwszy krok to reset centrali !

    jeżeli jest to silnik na 230v to nic mu nie grozi
    wartość kondensatora sprawdzamy miernikiem
  • Poziom 20  
    Jutro po pracy zacznę od resetu.
    230V jest na stykach silnika przy starcie (com i close), czyli teoretycznie silnik powinien ruszyć, zwłaszcza że słychać jego buczenie.
    Styki CLOSE i OPEN odpowiadają rozumiem za zmianę kierunku pracy silnika ?
    Stycznik się załącza i mruga lampa sygnalizacyjna,
    wydaje mi się jednak że coś mechaniczne blokuje.
  • Poziom 17  
    reset
    pojemność kondensatora
    i na końcu start na krótko jeżeli są wątpliwości czy sie uda oddać sprawe w ręce serwisanta !zakładam że ma pan uprawnienia do 1kv :D
  • Poziom 20  
    Akurat mam aktualne jeszcze uprawnienia do 1KV :)


    cd..
    poszedłem jeszcze teraz do bramy, reset elektroniki nic nie pomógł, kondensatora nie mam jak sprawdzić, dobry miernik będę miał jutro, po podaniu 230V na styk com i open słychać to samo buczenie silnika...
  • Poziom 17  
    witam

    byc może silnik jednak pewności jeszcze nie ma możliwa jest wada kondensatora.
  • Poziom 21  
    A tak dla pewności to pod jakie styki na kostce silnika wpięty jest ten kondensator? Mam nadzieję, że pod open i close (powtarzam na kostce z przewodami silnika). Tak celem upewnienia się, bo dużo już widziałem ;]
  • Poziom 20  
    Brama w końcu ruszyła, problem był z kondensatorem.
    Fabrycznie wpięty w osobne gniazdo, do tego po zmierzeniu wyglądał na sprawny.
    Brama zaczęła jeździć po bezpośrednim wpięciu go pod styki silnika open i close.
    Zastanawiam się czy zostawić jak jest, czy może głosić to na gwarancję ?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    pierdoła która zamieszała co nieco też tak bywa :D
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Kolego mitusm, zostaw, to niczemu nie szkodzi. Gdyby były inne niepokojące objawy to należałoby zgłosić reklamację.
  • Poziom 20  
    Dziękuje wszystkim za porady, burza pokrzyżowała dokończenie całej instalacji.
    Zostało podłączenie przełącznika w domu i zaprogramowanie pilotów, to może jutro uda się zrobić.
    Pozdrawiam.