Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 1.1 1999r zapala sie kontrolka wtrysku

10 May 2009 13:13 10969 4
  • Level 10  
    Witam

    W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow.
    Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych kilometrach zapala sie kontrolka wtrysku i samochod pracuje tak jakby na jednym cylindrze, chodzi bardzo nierowno i w zasadzie nie da sie jechac (a musialem raz kawalek przejechac zeby gdzies zaparkowac).
    Pojechalem do ASO, mam znajomego (40zl a nie 120zl), okazalo sie, ze moje punto 1.2 ma silnik 1.1 a do tego wpakowany komputer z seicento 900. Elektryk w ASO stwierdzil, ze z tego komputera nic nie szczyta, bo ten komputer i tak zle steruje tym silnikiem. Opcji zostalo mi kilka: 1500 nowy komputer, 450 uzywany z ponoc wgranym na nowo oprogramowaniem, 200zl allegro - uzywany, wyczyszczony. Przy okazji komputer rozwiazal mi problem kluczyka, bo mialem tylko matke.
    W kazdym badz razie po konsultacji z kilkoma eletrykami zdecydowalem sie na najtansze rozwiazanie - 200zl allegro. Dzisiaj przelozylem komputer
    Auto po odpaleniu pracowalo "ladniej", plynniej niz na starym komputerze, no to wybralem sie na przejazdzke.
    Przejechalem okolo 1km gdy zapalila sie kontrolka wtrysku i auto znowu pracuje jakby na jednym cylindrze.
    Panowie (tudziez Panie) co moze byc przyczyna??
    Grzebalem troche w internecie ale dokladnie takiego przypadku nie znalazlem. Byly rozne sytuacje zapalania sie kontrolki wtrysku i powody bywaly rozne: sonda lamba, przepustnica, cewka zaplanowa...
    Nie jestem mechanikiem, ani elektrykiem i nie znam sie specjalnie na tym co sie dzieje pod maska...
    Dodam jeszcze jeden fakt: na poprzednim komputerze od seicento 900 jak i na tym do silnika 1.1 dzieje sie dokladnie to samo, wiec na logike nie moze to byc wina komputera, tylko albo jakas sprawa mechaniczna w silniku albo elektryczna...
  • Level 21  
    Witam.Moim skromnym zdaniem cos sie dzieje z komputerem sterujacym.Proponuje jeszcze raz udac sie na bardzo dokładna diagnoze examinerem do znajomego.Trudno jest zdiagnozowac usterke nie widzac samochodu a pozatym jak Pan napisał prawie wszystkie elementy odpowiedzialne zostaly naprawione.Jezeli to bedzie znowu sterownik silnika prosze napisac do firmy kokar na Slasku.Oni takie cos robia i nie sa strasznie drodzy.Pozdrawiam.
  • Level 10  
    Miałem to samo w moim CC 1.1 ( ten sam silnik co w punto ) i była to cewka. Odpalał normalnie i po kilku minutach jazdy zdychał tak że nie dało się jechać a o podjeździe pod górkę można było zapomnieć. Sprawdź cewkę według mnie to na 100 % ona. Powodzenia
  • Level 11  
    Przecież musi być examiner do tego kompa i na nim ci wyjdzie co i jak
  • Level 10  
    Witam

    Dzieki za odpowiedzi, cewki byly w 100% trafne. Nie wiedzialem jak je sprawdzic, to kupilem obydwie, 131zl na miejscu oryginalne fiatowskie (tyle samo co na allegro). Wymienilem SAM - co moze byc dla niektorych banalnie proste, ale dla mnie to bylo WYZWANIE :)
    Pozostaje jeszcze tylko jeden problem z tym autem: nierowno chodzi na niskich obrotach, nie widac tego po wskazowce obrotomierza, tylko slychac nieregularna prace, tak samo na LPG jak i benzynie... Ponoc to wina silniczka krokowego, jak bede mial czas to sie mu przyjrze...