Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.1 1999r zapala sie kontrolka wtrysku

mosa25 10 Maj 2009 13:13 9745 4
  • #1 10 Maj 2009 13:13
    mosa25
    Poziom 9  

    Witam

    W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow.
    Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych kilometrach zapala sie kontrolka wtrysku i samochod pracuje tak jakby na jednym cylindrze, chodzi bardzo nierowno i w zasadzie nie da sie jechac (a musialem raz kawalek przejechac zeby gdzies zaparkowac).
    Pojechalem do ASO, mam znajomego (40zl a nie 120zl), okazalo sie, ze moje punto 1.2 ma silnik 1.1 a do tego wpakowany komputer z seicento 900. Elektryk w ASO stwierdzil, ze z tego komputera nic nie szczyta, bo ten komputer i tak zle steruje tym silnikiem. Opcji zostalo mi kilka: 1500 nowy komputer, 450 uzywany z ponoc wgranym na nowo oprogramowaniem, 200zl allegro - uzywany, wyczyszczony. Przy okazji komputer rozwiazal mi problem kluczyka, bo mialem tylko matke.
    W kazdym badz razie po konsultacji z kilkoma eletrykami zdecydowalem sie na najtansze rozwiazanie - 200zl allegro. Dzisiaj przelozylem komputer
    Auto po odpaleniu pracowalo "ladniej", plynniej niz na starym komputerze, no to wybralem sie na przejazdzke.
    Przejechalem okolo 1km gdy zapalila sie kontrolka wtrysku i auto znowu pracuje jakby na jednym cylindrze.
    Panowie (tudziez Panie) co moze byc przyczyna??
    Grzebalem troche w internecie ale dokladnie takiego przypadku nie znalazlem. Byly rozne sytuacje zapalania sie kontrolki wtrysku i powody bywaly rozne: sonda lamba, przepustnica, cewka zaplanowa...
    Nie jestem mechanikiem, ani elektrykiem i nie znam sie specjalnie na tym co sie dzieje pod maska...
    Dodam jeszcze jeden fakt: na poprzednim komputerze od seicento 900 jak i na tym do silnika 1.1 dzieje sie dokladnie to samo, wiec na logike nie moze to byc wina komputera, tylko albo jakas sprawa mechaniczna w silniku albo elektryczna...

    1 4
  • #2 10 Maj 2009 13:59
    jacek0503
    Poziom 21  

    Witam.Moim skromnym zdaniem cos sie dzieje z komputerem sterujacym.Proponuje jeszcze raz udac sie na bardzo dokładna diagnoze examinerem do znajomego.Trudno jest zdiagnozowac usterke nie widzac samochodu a pozatym jak Pan napisał prawie wszystkie elementy odpowiedzialne zostaly naprawione.Jezeli to bedzie znowu sterownik silnika prosze napisac do firmy kokar na Slasku.Oni takie cos robia i nie sa strasznie drodzy.Pozdrawiam.

    0
  • #3 10 Maj 2009 18:31
    Martini_R_
    Poziom 9  

    Miałem to samo w moim CC 1.1 ( ten sam silnik co w punto ) i była to cewka. Odpalał normalnie i po kilku minutach jazdy zdychał tak że nie dało się jechać a o podjeździe pod górkę można było zapomnieć. Sprawdź cewkę według mnie to na 100 % ona. Powodzenia

    0
  • #4 13 Maj 2009 00:45
    alba75
    Poziom 10  

    Przecież musi być examiner do tego kompa i na nim ci wyjdzie co i jak

    0
  • #5 13 Maj 2009 09:25
    mosa25
    Poziom 9  

    Witam

    Dzieki za odpowiedzi, cewki byly w 100% trafne. Nie wiedzialem jak je sprawdzic, to kupilem obydwie, 131zl na miejscu oryginalne fiatowskie (tyle samo co na allegro). Wymienilem SAM - co moze byc dla niektorych banalnie proste, ale dla mnie to bylo WYZWANIE :)
    Pozostaje jeszcze tylko jeden problem z tym autem: nierowno chodzi na niskich obrotach, nie widac tego po wskazowce obrotomierza, tylko slychac nieregularna prace, tak samo na LPG jak i benzynie... Ponoc to wina silniczka krokowego, jak bede mial czas to sie mu przyjrze...

    0