Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przekaznik elektrycznych szyb albo cos innego

10 Maj 2009 17:38 14900 21
  • Poziom 9  
    to moj pierwszy post na tym forum wiec chcialem sie przywitac :) nie mam wyksztalcenia w elektryce, ale nie boje sie probowac, dlatego wychodze z pytaniem tu, a nie lece odrazu do elektryka ;) problem moj polega na tym, ze kupilem uniwersalny zestaw elektrycznych szyb. gdy silniczki podlacze bezposrednio pod aku (na krotko) to kreca sie bardzo szybko, ale podlaczone kablami, ktore byly w zestawie kreca powoli. i tu moje pyt. wywnioskowalem, ze spadek napiecia na tych kilometrach kabli jest tak duzy, ze nie daja rady (jedna szyba szybciej sie unosi niz dwie jednoczesnie), czy kupic kable o wiekszym przekroju (aktualnie chyba sa 1,5) i robic oddzielna instalacje na kazde okno (zostaja tylko guziki z zestawu) czy zostawic zestaw tak jak jest i jakis przekaznik tuz przy drzwiach, ktory bedzie dawal 'wiekszego poweru' silniczkom, a z tego przekaznika tylko do silniczkow przewody powiedzmy trojki? pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Poziom 14  
    Zastosowanie przekaznika nic Ci nie da. Przekaznik nie wzmacnia napięcia. Jeśli spadek napięcia występuje na kablach przed przekaznikiem, to wystąpi również na przekazniku.
  • IGE-XAO
  • Poziom 29  
    Musiałbyś zastosować po 2 przekaźniki na silnik. Gdzie podłączyłeś zasilanie?

    BTW. Zdanie rozpoczynamy wielką literą, podobnie postępujemy po kropce.
  • Poziom 9  
    zasilanie podlaczylem pod plus po stacyjce, gdyz przyciski sa wyposazone w podswietlenie, a ja nie chcialem, zeby mi sie aku rozladowal jakby dluzej stal ;) strzezonego itd ;) 2 przekazniki na silnik? :> moglbys powiedziec jak? nie widze problemu w wiekszej ilosci przekaznikow jesli tylko bedzie dzialalo :)

    P.S. nie wiedzialem, ze to forum polonistyczne ;) chyba tak bardzo nie razi brak duzych liter na poczatku i po kropce ;)
  • Poziom 10  
    dwie szyby jednocześnie zawsze idą wolniej niż jedna.Nawet w oryginale
  • Poziom 9  
    nie no to jest oczywiste, ale tez nie w tym stopniu ;) ciagle czekam na info z tymi dwoma przekaznikami :)
  • Poziom 42  
    To nie czekaj tylko poszukaj
  • Poziom 9  
    znalazlem, ale tylko z jednym przekaznikiem, a to podobno niezadziala. dlatego poprosilem o info jak podlaczyc z tymi dwoma przekaznikami i na to czekam.
  • Poziom 42  
    Wpisz w wyszukiwarkę szyby elektryczne i... miłej lektury.
  • Poziom 14  
    Zasilanie dowolnego odbiornika dużej mocy w aucie zawsze dobrze jest zrobić przez przekaźnik.
    Ale nie bardzo rozumiem jak miałby on przyspieszyć ruch szyb.
    Silnik bez obciążenia zawsze działa szybciej niż z obciążeniem.
    A kable musiały by być bardzo długie aby odczuć spadek napięcia związany z oporem. No chyba że się bardzo grzeją.
    Aby szyby elektryczne chodziły lżej (w dowolnym aucie) często pomaga wyregulowanie i posmarowanie wszystkich ruchomych elementów.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    odswiezam kotleta.

    szukalem po forum i niestety nic nie znalazlem. czy ktos moze mi powiedziec jakie potrzebuje przekazniki i jak mam je podlaczyc? wczoraj niemoglem juz zamknac okien. nawet pojedynczo. po podlaczeniu silniczka bezposrednio pod aku udalo mi sie je zamknac, wiec wnioskuje, ze to jednak spadek napiecia na kablach, dlatego chce zastosowac te przekazniki.

    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Przekaźnik ma za zadanie przekazanie dużych prądów z zasilania do odbiornika, wtedy przez włącznik nie idzie duży prąd.
    Załóżmy, że masz przekaźnik jak na rysunku ale bez końcówki 87a.
    Tylko 30, 87, 85, 86. Do 30 podłączasz zasilanie (czyli u Ciebie plus po stacyjce jak pisałeś), na 87 powinno być napięcie po zadziałaniu przekaźnika, 86 to zasilanie przekaźnika (można wziąć z 30) a 85 to masa uruchamiająca przekaźnika, w tym wypadku sygnał z włącznika.
    ALE... tak trzeba by podłączyć wtedy, gdybyś chciał tylko coś włączać. W przypadku szyb jest taki problem, że prawdopodobnie do silnika idzie 2 przewody. Np. przy otwieraniu na 1 jest + a na 2 minus, a przy zamykaniu jest odwrotnie, na 1 minus a na 2 +. Dlatego montuje się dwa przekaźniki, które właśnie zmieniają biegunowość.

    Tylko, że nie wiemy jaki to układ szyb elektrycznych kupiłeś, tzn. nie wiemy czy do włącznika idzie plus czy masa czy jedno i drugie. Może wrzuć tu skan schematu montażowego.
    Najważniejsza jest tu właśnie zmiana biegunowości.
    Taki sam układ stosuje się w centralnych zamkach, poszukaj więc na elektrodzie pod hasłami związanymi z centralnymi zamkami, sterowaniem siłownikiem 2-przewodowym, zmiana biegunów itp. itd.

    Ale i tak uważam, że to nie kwestia przekaźników. Albo układ jest typową chińszczyzną na sztukę, albo coś nie tak z montażem, np. gdyby była zła (słaba) masa silnik będzie słabszy, jak dasz mu bezpośrednio + i - z aku to na pewno będzie działał lepiej. Druga sprawa jeśli przeniesienie siły z silnika na szybę (mechanizm) będzie pod kątem, będzie klinowało szybę i ciężko chodziło.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    ok, wiec dzis (jesli niebedzie padalo) sprawdze ta mase. niestety zestaw to chinszczyzna, ale do mojego auta oryginal jest nie osiagalny :( jak z ta masa nie pomoze wieczorem albo jutro rano wrzuce schemat, co go mialem w zestawie. szyby, gdy sie kreci korbkami chodza lekko, wiec mysle, ze to nie powod, ale tez sprawdze (raz jeszcze) czy nie sa przekoszone. co do tych przewodow, to wlasnie tak jest, ze raz na jednym jest plus, a raz na drugim - zamykanie i otwieranie.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie chciało mi się rysować, więc poszukałem na elektrodzie.
    Oto link do podobnego tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1119153.html

    A w nim rysunek kolegi danielra, załączony poniżej
    przekaznik elektrycznych szyb albo cos innego

    Musisz tylko to przemyśleć i sprawdzić miernikiem co daje Ci przełącznik w położeniu "otwórz" i "zamknij" i z których pinów.
    Powodzenia.
  • Poziom 9  
    dziekuje :) sprawdzilem tez wczoraj z ta masa, podlaczylem bezposrednio pod aku i tez nie pomoglo :( bede probowal z tymi przekaznikami :) tu ten schemat podlaczenia o ktory prosiles :)

    przekaznik elektrycznych szyb albo cos innego
  • Poziom 14  
    OK. Jak sprawdzałeś z aku? Daj bezpośrednio z aku do silnika bez żadnych złączek i przełączników. Jeśli dalej będzie słabo, to żadne przekaźniki nie pomogą. Po prostu silnik jest za słaby, a widzę, że w tym układzie silnik kręci normalną korbką. Jeśli korbka chodzi dość ciężko, to cienko to widzę. Pozostaje tylko wszystko maksymalnie dopasować, poluzować, posmarować, usunąć wszystkie obcierania korbki itp. itd.

    Układ elektrycznych szyb fabrycznych jest inaczej zbudowany i policzony niż ręczne. Korbka musi chodzić ciężej, żeby nie przesunąć szyby w dół ręcznie z zewnątrz. Może trzeba by było dobrać inne przełożenie zębatek. W zestawie masz tylko jeden typ do swojego auta? Jakie to auto?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    podlaczony silniczek bezposrednio pod aku kreci jak ta lala. pokusilbym sie o stwierdzenie ze jak fabryczne. korbka chodzilo lekko, dlatego sie pokusilem na taki zestaw. niestety jest tylko jeden typ do tego auta :( jest to opel ascona
  • Moderator Samochody
    Miernik w łapę i sprawdzasz napięcie najpierw na przycisku sterującym, potem na silniczku, będziesz wiedział gdzie powstaje spadek napięcia
  • Poziom 14  
    Bardzo dobrze. Więc moja propozycja jest taka. Próbuj dalej z kolejnymi elementami, tzn. podłącz teraz zasilanie ze skrzynki bezpieczników z jakiegoś grubego przewodu, gdzie zawsze jest zasilanie, a nie dopiero po zapłonie.
    Na razie jeszcze bez przełącznika. Jak będzie OK spróbuj z przełącznikiem. Może to właśnie przełącznik ma słabe styki i na nim jest duża utrata prądu.
    Jak będzie OK również z przełącznikiem, to wtedy możesz zamontować sobie te przekaźniki i KONIECZNIE bezpiecznik. Ja bym właśnie dał zasilanie stałe ze skrzynki a nie po zapłonie, bo zawsze mnie to denerwuje, że wyłączam zapłon a tu szyby niedomknięte. Jak mówisz, że z aku kręci dobrze, to jak zrobisz tak jak Ci teraz napisałem musi być na bank dobrze. No chyba że ten włącznik...
    Gdyby z włącznikiem było gorzej to spróbuj zewrzeć końcówki włącznika na krótko i zobacz czy jest lepiej.
    Ale moim zdaniem zasilanie brałeś z jakiegoś podejrzanego miejsca, weź ze skrzynki i powinno być OK.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    ok, jak sie dzis nie rozpadada to zobacze z tej skrzynki :) plus po stacyjce bralem ze stacyjki, bo akurat nie mam na kierownicy tego plastiku oslaniajacego. jeszcze jedna rzecz. probowalem wywalczyc cos ze sprzedawca tego shitu i powiedzial, zebym przewod plusowy podlaczyl bezposrednio pod aku i to powinno pomoc, ale nie pomoglo. moze w tych domyslach cos to pomoze.
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z podlaczniem przełacznika podnoszenia szyb przez przekaznik z silniczkiem podnosznia szyby.Problem jest taki ze spalil mi sie układ sterujacy do silniczka ale sam silnik działa po podlaczniu na krótko do przełacznika działa ale po pewnym czasie uszkadza sie przelacznik,wiec musze zastosowac przekaznik tylko jak to podlaczyc z z przekaznikiem.Prosił bym o mały schemacik podlacznia.Dzieki przekaznik-- https://obrazki.elektroda.pl/39_1251356763.jpg,
    przelacznik --https://obrazki.elektroda.pl/78_1251357222.jpg

    Dodano po 11 [minuty]:

    nie działaj zdjecia daje inne. http://img387.imageshack.us/img387/7648/p1090043.jpg

    http://img137.imageshack.us/img137/5966/p1090049.jpg

    oraz schemat przkaznika http://img387.imageshack.us/img387/8493/przekaznik4254.jpg
  • Poziom 18  
    Witam.
    Mam szyby od volvo zalozone do mk1 golfa.
    Pojawil sie problem z podlaczeniem.
    Moge to zrobic na 4 przekaznikach od grzania swiec na jedna strone. Czy mozna to zrobic jakos prosciej?