Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 2,0 DTL wyjęcie pompy wtryskowej POMOCY

trakoserwis 11 Maj 2009 07:20 3535 5
  • #1 11 Maj 2009 07:20
    trakoserwis
    Poziom 9  

    Mam pytanko na temat Vectry 2,0 DTL.
    czy do wyciągnięcia pompy wtryskowej bede potrzebował blokad aby zblokować wał i rozrząd. Ktoś mógłby mi dać małe wskazówki jak to zrobić? z góry dziękuje

    0 5
  • #2 11 Maj 2009 09:43
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kolego musisz ściągnąć pokrywę zaworów,blokujesz wałki,aby zwolnić górne koło musi być luźne,na dole masz o albo O/T dokładnie nie pamiętam,na pompie wiertło i musisz mieć długi klucz torxa.Masz tam dwa łańcuszki.

    1
  • #3 26 Maj 2009 12:40
    leinadzs
    Poziom 27  

    Jeszcze musisz uważać aby ci śrubki do środka nie powpadały

    0
  • #4 26 Maj 2009 22:03
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Blokady to raczej mogą się przydać przy montażu.
    Do wyjęcia pompy wał ustawiasz na znacznik, wykręcasz napinacz górnego łańcucha, odkręcasz koło łańcuchowe od wałka rozrządu, potem odkręcasz cztery śruby mocujące koło do wałka pompy, wyciągasz górny łańcuch i zewnętrzne koło łańcuchowe przy pompie. Przez otwory wewnętrznego koła łańcuchowego (ono zostaje w silniku) odkręcasz 4 śruby mocujące pompę do bloku (długi Torx E10). Potem jeszcze dwie śruby trzymające wspornik pompy do bloku i pompa wyjęta.

    0
  • #5 26 Maj 2009 23:48
    7323824
    Poziom 17  

    Art.B marację.Do odkręcenia napinacza dobrze jest podgrzać śruby-dużo łatwiej się je wykręca.

    0
  • #6 27 Maj 2009 08:38
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Tam niema napinacza tylko ślizgi które pod wpływem ciśnienia oleju się uzupełnia,więc jak koledzy wyżej to proszę nikogo nie wprowadzać w błąd.

    0