Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie silnika elektrycznego 3F AEG NK53d-42

11 May 2009 11:42 7103 5
  • Level 27  
    Witam Was szanowni forumowicze i kolejny raz proszę o pomoc.

    Posiadam silnik jak w temacie.
    To jego fotka:

    Podłączenie silnika elektrycznego 3F AEG NK53d-42

    Jego tabliczka znamionowa:
    Podłączenie silnika elektrycznego 3F AEG NK53d-42

    Wyprowadzenia uzwojeń:
    Podłączenie silnika elektrycznego 3F AEG NK53d-42

    Silnik jak mniemam dwu obrotowy, trzy fazowy o mocy maksymalnej 2,2kW.
    Chcę go zainstalować w niewielkiej trajzedze, cyrkulatce z piłą tarczową 400m maksymalnej średnicy.

    I tu pytanie.

    W jaki sposób go poprawnie podłączyć?. Najbardziej zależy mi na obrotach 2800 /min i mocy 2,2kW. Najchętniej wykorzystując tylko jeden rozłącznik trzy fazowy.

    Pierwszy pomysł jaki miałem to użycie 16A najzwyklejszego w świecie rozłącznika Y/Δ . Ale nie jestem pewien czy uzyskam odpowiednie obroty i moc. Proszę Was wobec tego o rozpiskę co użyć i jak podłączyć. Nie zależy mi na zmianie obrotów. Mają być 2800 i możliwie najwyższa moc uzyskiwana.

    Sama piła nie będzie pracować ciężko. Od czasu do czasu przeciąć poprzecznie, lub wzdłużnie deskę , kantówkę max 100mm.

    Proszę o pomoc.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Helpful post
    Level 19  
    Z oznaczenia wynika, że uzwojenia są skojarzone w trójkąt (najpewniej wewnątrz silnika). 6 zacisków może w tej sytuacji służyć do przełączania prędkości obrotowej (U, V, W to np. pierwsza prędkość, a X, Y, Z to druga). Można więc zmierzyć miernikiem, czy między grupami zacisków U, V, W oraz X, Y, Z jest "przejście" oraz jeśli tak, to podłączyć 3 fazy do wybranej grupy zacisków (np. do U, V, W).
    W ten sposób określisz (wzrokowo), w jakim połączeniu są wyższe obroty.
  • LegrandLegrand
  • Level 27  
    Czyli w ten sposób o jakim piszesz może być to podwójny trójkąt i wystarczy pojedyńczy rozłącznik 16A.
    Dzięki narazie.
    Zaraz sprawdzę jak są skojarzone uzwojenia.

    A możesz mi rozczytać dokładniej na temat mocy tego silnika. Jakoś nie mogę dokładnie się połapać jaką rzeczywiście moc nominalną mogę uzyskać z niego. Nastawiam się na te 2,2kW. Ale czy to prawda?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ok. Sprawdziłem przejścia multimetrem. Między wszystkimi sześcioma zaciskami jest przejście. Omomierz wskazuje ok 13Ω .

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jeszcze mam pytanko. Może głupie, ale zaryzykuje :) Wiem , że najpopularniejszym urządzeniem do włączania silników 3F jest popularny łącznik krzywkowy 0-1. Ale czy zamiast tego można wykorzystać rozłącznik w obudowie modułowej( jak bezpieczniki S) , lub po prostu zwykły bezpiecznik S303 ?? Czy maja one jakąś ograniczoną liczbę cyklów w porównaniu do łączników krzywkowych?

    Przed napisaniem swojego kolejnego postu, popraw ten, oraz swój wcześniejszy!
    [Akrzy]
  • Level 19  
    Można wykożystać taki rozłącznik, ale jego prąd znamionowy musi być dopasowany do mocy silnika. Warto zauważyć, że silnik asynchroniczny może pobrać w momencie załączania nawet 10 razy większy prąd.
    Zadaniem bezpiecznika (wyłącznika nadmiarowego) typu "S" nie jest (podstawowo) załączanie silników, ale wiadomo, że będzie działać (chociaż lepiej unikać takich rozwiązań). Każdorazowo przy załączaniu i rozłączaniu na stykach "esek" zaiskrzy, co doprowadzi na pewno w końcowym efekcie do ich uszkodzenia.
    Są dostępne wyłączniki silnikowe 3-fazowe do zabudowy modułowej, mają możliwość regulacji prądu wyzwalania termika, który nastawia się na ok. 1,1 prądu znamionowego. Spełniają więc rolę ochrony silnika przed przeciążeniem.
    Ten silnik ma 1,6 kW na biegu szybko. Te 2,2 PS to konie mechaniczne (lub im odpowiadająca jednostka zagraniczna).
  • Level 22  
    Witam
    Poczytaj o przełączniku obrotów Dahlandera.
    Pozdrawiam
  • Level 27  
    Kris669 miales racje. Przepraszam, ze tak dlugo nie pisalem, ale rozne sprawy sa na glowie.

    W moim silniku wyprowadzenia sa rzeczywiscie pod rozne predkosci obrotowe.

    Problem rozwiazany, wiec pozwole sobie zamknac temat.