Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Grand Voyager - stuki w zawieszeniu.

pawliszon1981 11 Maj 2009 15:38 5668 5
  • #1 11 Maj 2009 15:38
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Witam. W aucie takim jak w temacie z 1997 roku po kupnie auta słychać było, że okropnie się coś tłucze w przednim zawieszeniu. To był charakterystyczny dźwięk dla łączników stabilizatora które wymieniłem. Niestety coś jeszcze stuka na dołach ale dużo mniej i te stukania są jakby stłumione, i to głównie w lewym kole. Przy ruchu kierownicą na odpalonym silniku słychać bardzo delikatne stuknięcia, natomiast na wyłączonym silniku i bez wspomagania gdy ruszam kierownicą te stuknięcia są dosyć głośne i odczuwalne na kierownicy. Czy to może być końcówka drążka czy jeszcze coś innego?

    0 5
  • #2 11 Maj 2009 18:13
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Maglownica, koncówki drązków ........
    Jedz na stacje diagnostyczna na szarpaki i bedziesz widział co jest wyrobione.

    0
  • #3 11 Maj 2009 18:39
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Tylko czytałem, że jeśli to by była maglownica to by były jakieś wycieki płynu, szarpanie kierownicą podczas pracy wspomagania a nic takiego nie ma.
    Trzeba będzie jechać i sprawdzić.
    Dodam jeszcze że luzu na kierownicy nie ma.

    0
  • #4 11 Maj 2009 19:19
    Venarnarco
    Poziom 13  

    Są jeszcze dwie gumy na samym stabilizatorze też wymieniłeś?

    1
  • #5 11 Maj 2009 20:10
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    No niestety nie wymieniłem...:|
    A jakie mogą być objawy "kończącej" się maglownicy?
    I ewentualnie w jaki sposób sprawdzić czy gumy na stabilizatorze wymagają wymiany?

    0
  • #6 11 Maj 2009 20:40
    Venarnarco
    Poziom 13  

    Jeżdżę Voyagerem 95' ma 400tyś. przehulane z czego 300 po naszych "drogach" maglownica chodzi jedyny problem ze wspomaganiem to ślizgający się pasek na pompie ale podciągnąłem go trochę i działa. Wątpię żeby tu tkwił problem. Przyjrzyj się dokładnie oponom czy któraś nie jest ścięta bądź mocniej zużyta. Podciągnij na lewarku przód i poruszaj kołem w lewo w prawo czy nie słychać stuknięcia, zdejmij koło przyjrzyj się gumom wahacza czy nie są wybite. Połóż się pod auto weź jakieś światło poświeć na gumy stabilizatora zobacz czy nie są wyrobione. Amorki wymieniałeś? Może łożysko zostało stare i rozsypało się. Organoleptyka obejrzyj, powąchaj, posmakuj (dobra smakować nie musisz ;) )jak nie znajdziesz nic to na diagnostykę, wytrzęsą, wyszarpią, (parę groszy z kieszeni) i znajda.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo