Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lark 43.1 - skasowanie pamięci flash - HardReset

Arti70 28 Maj 2009 22:30 64585 57
  • #31
    majki2
    Poziom 10  
    A jak myślisz czy się pytałem jak to naprawić za darmo czy też się pytałem za ile mi to naprawią ? Otóż Cię zaskoczę zapytałem za ile mi to naprawią i olali temat, widać umieją tylko wymieniać urządzenia w ramach gwarancji na nowe, a naprawić już nie. Pewnie mają tam kontener złomu z Chin i jak się coś popsuje to wymieniają na kolejny, a z tego co czytałem na forach to tych Larków się sporo zepsuło i to nie tylko wtedy gdy ktoś odblokował Windows.
    A palmtopa nie da się zepsuć bo mam takowego i ma kombinację klawiszy do hard resetu więc co bym nie wgrywał zawsze wrócę do ustawień fabrycznych, a nie tak jak w nawigacjach że trzeba zwierać jakieś nóżki albo oddawać do serwisu i czekać 3 tygodnie że może naprawią a może stwierdzą że zainstalowałem AutoMapę i już mi się gwarancja nie należy.
  • #32
    marek216

    Poziom 43  
    Cytat:
    A palmtopa nie da się zepsuć bo mam takowego i ma kombinację klawiszy do hard resetu


    Poczytaj o uwalonych bootloaderach w pocketpc to się dowiesz czy można czy nie można uwalić ostatecznie i nie pisz bzdur.
  • #33
    majki2
    Poziom 10  
    No jak się ma pecha to może i ppc się zepsuje ale to wyjątki a nie norma, a nawigacje bardzo łatwo uwalić a potem jest duży problem żeby naprawić. Ja w swoim ppc kilka razy robiłem HR i nie było nigdy problemów, procedura jest opisana oficjalnie w instrukcji i można instalować dowolne programy bez obaw że się sprzęt zepsuje. A nawet jak padnie to zawsze mam gwarancję w której nie jest napisane że jak coś zainstalowałeś to już gwarancja nie ważna. No ale to bez znaczenia, skusiłem się na niską cenę Larka i teraz muszę się z tym męczyć, chyba zostanie jako przycisk do papieru bo z tego co widzę nie uda się go naprawić. Do serwisu na płatną naprawę nie ma co wysyłać w ciemno, bo nie wiadomo ile za to zażądają (może wyjść taniej kupno nowego), a jak się nie zdecyduje na naprawę to biorą 60 zł plus VAT za ekspertyzę do tego dochodzą koszty wysyłki. Myślałem że się najpierw dowiem jakiego rzędu to kwota ale się nie udało, mimo że próbowałem wiele razy przez kilka dni.
  • #34
    swirrus
    Poziom 2  
    Sprawdzone i działa w 100 % hard reset w pamieci które ma oznaczenie 910.
    :idea:
    Zwieramy nie jak na zdjeciu nóżkę nr 9 licząc od górnego prawego rogu tylko licząc od dolnego :!: prawego rogu (te najlepiej widoczne). Wtedy lark się restartuje i juz wstaje z orginalnym (tj przywróconym) oprogramowaniem.
  • #35
    Peri Noid
    Poziom 2  
    swirrus napisał:
    Sprawdzone i działa w 100 % hard reset w pamieci które ma oznaczenie 910.
    :idea:
    Zwieramy nie jak na zdjeciu nóżkę nr 9 licząc od górnego prawego rogu tylko licząc od dolnego :!: prawego rogu (te najlepiej widoczne). Wtedy lark się restartuje i juz wstaje z orginalnym (tj przywróconym) oprogramowaniem.

    U mnie nie pomogło.
  • #37
    kociak637
    Poziom 10  
    udal sie komus hardreset na 916?
  • #38
    mufek
    Poziom 10  
    no dobrze,a gdy wrzuci sie ustwieni elarka na gps1 i na mass storage USB,to jakie sa mozliwosci zmiany tego stanu. tylko otworzenie obudowy czy da sie moze jakos dostac do ustawien?

    resetowanie wyszlo po czesci. weszlo mi wkoncu do gps2. ale cos sie wiesza. resident flash wyczyszczony. bez podlaczenia USB nie chce startowac. walcze dalej.

    sprawdzalem na rozne sposoby. dzganie po flaszu odradzam,poniewaz na ta chwile mam uszkodzona pamiec resi8dentFlash i navigacja w sumie jest jzu na zlom.
    za to polecam bezinwazyjna metode powrotu do ustwien fabrycznych(ale to tylko dla tych co wlaczyli gps1 i mass storage). poprostu rozladowac baterie. az ledwo sie bedzie tlila czerwona dioda. potem kilkanascie razy wl;aczyc i wylaczyc on/off. dla pewnosci ze nastapilo rozladowanie. potem podaczyc do kompa i wlaczyc. wyswieltli sie ekran powitalny,potem lekko przygasnie podswietlenie i wkoncu po 20 sek. pojawi sie upragnione niebieskie menu.

    a dla tych co wola dziugac(niecxierpliwi jacys) w 9 nozke. musicie byc cierpliwi takze,poniewaz nie wystarczy sobie dziugnac w pierwszym lepszym momencie.
    najpierw wylaczamy nawigacje(off). wlaczamy nawigacje. po 1-2 sekundach(czas na oko,ale przed pojsawieniem sie ekranu startowego) zwieramy do masy 9 noge pamieci. Jezeli nie pojawi si eekran powitalny,to oznacza ze zwarlismy takze 8 noge.wtedy powtarzamy operacje. jezeli pojawia sie ekran powitalny,to czekamy az przygasnie lekko podswietlenie ekranu. caly zcas trzymamy zwartta do masy noge 9. czekamy jeszcze z 10-15 sekund i powinno sie pojawic niebieskier menu. mzoemy puscic noge 9. powinno dzialac na wszystkich wersjach. trzeba troche pocwiczyc,bo mi wychodzilo 1 na 10 podejsc.
    jak za wzcesnie zewrzemy,to nei pojawi sie ekran powitalny,jak za pozno to jzu nic poza ekranem sie nie pojawi. jak zewrzemy z noga 8 to nic sie nie pojawi. uwazac na noge 12,bo mamy tam VCC i zrobimy niekontrolowane umasowienie zasilania.
    teraz wracam do ratowania flasha. sprobuje go sformatowac.moze cois pomoze.
  • #39
    kociak637
    Poziom 10  
    u mnie niestety nie dziala. ekran wogole nie przygasa...
  • #40
    RZuFF
    Poziom 2  
    Witam

    Ja mam ten sam problem próbowałem wszystkich sposobów podawanych na forum niestety nic

    Dzwoniłem do serwisu i dowiedziałem sie ze na dzień dzisiejszy nie są w stanie go postawić na nogi ( nawet odpłatnie poza gwarancją) jedynie proponują wymianę płyty głównej a to kosztuje około 200 zł, drugie rozwiązanie to czekać może znajdzie sie tańszy sposób

    Tak ze mam 4 dniową nawigację z uszkodzoną pamięcią, jak ktoś zniszczył sobie np wyświetlacz to może złożymy z dwóch jedną działającą :)
  • #41
    semill
    Poziom 1  
    A ja uważam tak że lark to firma krzak, bo osoby które zrobiły coś świadomie mogą mieć pretęsje do siebie, ale nie powinni być pozbawieni serwisu odpłatnie, są również osoby które nieświadomie wykonały zmiany i są też pozbawieni jakiejkolwiek pomocy czy odpłatnej czy też nie odpłatnej i to mówią pracownicy wielce pojętego serwisu(a tak na marginesie po co oni tam są). Ja osobiście już nic tej firmy nie kupie nawet jak będą dawali za darmo i na pewno nikt dobrej opinii o niej odemnie nie usłyszy. Pisze to dlatego, że powrót do ustawień fabrycznych powinien być normą i to bez komplikacji.
  • #42
    wycich
    Poziom 2  
    zgadzam sie w 100% z przedmówcą. Ja z moim padniętym Larkiem 43.1 walcze od 3 tygodni. Pozostało mi jedynie śledzenie tematów zwiazanych z hadr resetem (az ktos wynajdzie pewny sposób ale na to sie nie zapowiada:( )
  • #43
    RZuFF
    Poziom 2  
    Semill a czy twojemu Larkowi przygasał ekran ???? bo mój niestety nie przygasa i zastanawiam sie czy w tej sytuacji to pomoże, no i jak na początku komputer wykrywał urządzenie tak teraz widzi Larka jako nieznane urządzenie i nie przyjmuje żadnych sterowników :(
  • #44
    mariusz762
    Poziom 11  
    potwierdzam działanie hard resetu według opisu wyżej .U mnie zadziałało :) Dzieki wielkie.
  • #45
    softlight
    Poziom 10  
    Przy okazji Pytanko Nie wiem czy zauważyliście obok szerokiego złącza do wyświetlacza jest drugie wąskie 4 piny złącze które jest nie użwane może pełni funkcje serwisową
  • #46
    Peri Noid
    Poziom 2  
    Podejrzewam, że nie jest serwisowe - są dwa "modele" 43.1, różnią się sposobem podłączenia wyświetlacza. Jeden ma pojedynczą taśmę zawierającą jednocześnie linie ekranowe i digitizera (funkcje dotykowe), a drugi ma dwie taśmy, oddzielne dla obu elementów, w tym właśnie 4-ścieżkową od digitizera, podłączaną do osobnego gniazda na płycie. Może właśnie o tym gnieździe piszesz?
  • #47
    vebik
    Poziom 1  
    Witam
    Ja swój też załatwiłem ver. 43.1
    Naszpikowałem go aplikacjami i grami aż pewnego dnia odpalam go a klawiatura dotykowa przestała działać poprawnie.
    W trasie sam klikał tak jakby ktoś go dotykał no i było trzeba sięgnąć po mapę.
    W domu odłączyłem taśmę wyświetlacza i co dziwnego po włączeniu też kliknięcie było przy starcie systemu(bez wyświetlacza).
    Wmawiam sobie że to zwiecha systemu i czekam na całkowite rozładowanie.
    W obecnej chwili dioda tylko mruga, a lark jest włączony cały czas.
    Moje pytanko czy dioda musi zgasnąć całkowicie?
    Czy może lepiej ofensywa i szpilka?
    Ale przeryłem ten temat i trochę to nie jasne dla mnie gdzie dokładnie to zrobić.
    Czy może jeszcze poczekać na chwilę prawdy, czy będzie ok albo kosz na śmieci

    :cry::cry:
  • #48
    taltron
    Poziom 10  
    na pamięciach 910 hard reset tez działa ale nie naprawia to problemu jakim jest ekran dotykowy ( na ślepo można się poruszać , ale kalibracja idzie w kółko - nie można zakończyć testu .
  • #49
    marek216

    Poziom 43  
    Cytat:
    kalibracja idzie w kółko - nie można zakończyć testu .


    TFT do wymiany
  • #50
    taltron
    Poziom 10  
    a orientuje się ktoś czy można gdzieś kupić takie tft (poza używką z allegro )? i czy w ogóle da się to zrobić własnorecznie / nieautoryzowanym serwisie ? albo może ktoś wie czy serwis larka to naprawia nawet jeżeli złamie się zasady gwarancji / i za ile ? bo ja już go na straty spisałem ;| , a pochodził dwa dni ..
  • #51
    pkbox
    Poziom 2  
    Dla tych, którym "wisi" na ekranie powitalnym - ale mogą się połączyć z PC przez ActiveSync:
    1. Ściągamy i instalujemy na PC http://ceregeditor.mdsoft.pl/index.php?id=3&lang=pl
    2. Odpalamy aplikację i nawiązujemy połączenie z Larkiem
    3. W "HKEY_LOCAL_MACHINE\init" w "Launch50" ustawiamy "gps2.exe"
    4. Reset Larkiego
    5. ... i mamy upragnione Główne Menu :)
  • #52
    ffiilliippoo
    Poziom 13  
    Witam. Jestem posiadaczem Larka 43.1.
    Na początku ustawiłem gps1.exe oraz Mass_Store.
    Na ON wyświetlacz włączał sie i po 6s przygasał.
    W akcie desperacji postanowiłem uzyc metody 9noga (pamięć 916 K9G8G08U0A PCB0)
    Po chwili nawigacja uruchomiła się ale Lark nie potrafił zapamiętać wprowadzanych zmian (np zmiany na explorer albo sciezki do plinu exe). Na ResidentFlash pokazały sie jakieś krzaki, długo sie nie zastanawiająć usunełem wszystko. Niestety po skasowaniu nawigacja juz nie startuje, zatrzymuje sie na "Lark Let's start".

    Moje wnioski:
    Pamięć K9G8G08U0A jest podzielona na 2 cześci. Pierwsza ResidentFlash około 600 MB druga około 50 MB (BootLoader)
    Podczas robienia zwarcia na 9 do masy jest blokowany dostep do flasha co powoduje błedy w zapisie-odczycie.

    Czy moze ktoś zczytał tą pamięci na programatorze?
  • #53
    marek216

    Poziom 43  
    Cieszy mnie że ktoś doszedł do tego o czym pisałem x razy.
    9 noga to pierwszy krok do uwalenia nawigacji - sprawdza się na jednej kostce samsunga i chyba 3 kynixa.

    Programator do tych kostek to wydatek ok 3000 więc niewiele osób ma możliwości kopiować flashe.
  • #54
    ffiilliippoo
    Poziom 13  
    No i właśnie ja moge programować + wymieniać, ale potrzebuje BIN-a działającej pamięci. Można wtedy myśleć o wiekszych akcjach naprawczych :D
  • #55
    synek15
    Poziom 1  
    Witam. Opis z 9 nóżką działa sprawdzone na scalaku samsunga 913. Trzeba troszeczkę się pomęczyć gdyż dojście do nóżek scalaka jest masakryczne. Ja wypiąłem całkowicie ekran. Miałem podpiętego larka do kompa poprzez usb i wykrywał mi go jako masstorage. Odgiąłem delikatnie blaszki masy igiełka do ręki i zwarcie. Zdjątko poglądowe jest na forum. Podjętych prób było około 10 z czego 1 okazała się ok. Co do rozładowania to nic z tego. Pozdrawiam i owocnych prób ;))
  • #56
    brzeszczotzxc
    Poziom 2  
    Siemka. Na poczatku bylo napisane ze mozna to zrobic za pomoca programu "MyMobile" chodzi mi o te haslo ktorego nie mozna wpisac poniewaz nie wyswietla sie klawiatura systemowa. Ja mam taki problem ze nie moge nawiazac polaczenia z navi po przez ten program a Lark bez problemu wiaze sie z AciveSync-em. nie wiem co mam zrobic... Prosze o pomoc. A z ta 9 nozka to wezcie nie probujcie bo opis jest tak do bani zrobiony ze masakra dla amatora jest to ciemna magia.
  • #57
    Przemyslaw
    Poziom 28  
    dwa dni pykania w pin 9 i 16, jak ktoś sugerował, na pamięciach 913 i 916 i nic (mam dwa szroty).
    Szukam kogoś kto mi to wgra programatorem. Dumpa niestety nie posiadam :( tak że i w tej kwestii liczę na pomoc.
  • #58
    komaros22
    Poziom 12  
    witam, jestem pewny że przy użyciu 9 nogi da się postawić każdego larka. A spróbuj wcisnąć reset na włączonej. od razu potem zewrzyj 9 noge i w tym samym momencie trzymaj przycisk power on. poczekaj tak 15 sek.