Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 2,0 HDI nierówna praca silnika

Dawid A. 12 Maj 2009 17:19 32320 34
  • #1 12 Maj 2009 17:19
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Witam
    Posiadam Citroena Berlingo 2001 z silnikiem 2,0 HDI
    Po nabyciu auta wszystko było ok przez jeden tydzień, aż pewnego dnia gasząc samochód zauważyłem, że zgasł mi silnik dopiero po około 3 sekundach od wyjęcia kluczyka. Następna defekt jaki zauważyłem po tym zdarzeniu to silnik wchodził mi maksymalnie na 2000obr. Problem ten po którymś z kolei wyłączeniu i załączeniu silnika znikał. Przez parę dni było ok i potem znów ta sama usterka. Z czasem zauważyłem występujące czasami falowanie obrotów silnika na wolnych obrotach. Kolejna usterka, która się pojawiła to wyłączenie się silnika podczas pracy. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu silnik zapala. Byłem z tym u elektryka, oczywiście jak na złość przed samym przyjazdem do warsztatu wszystkie usterki zniknęły. Elektryk dokonał odczytu błędów i pokazało brak połączenia z BSI. Stwierdził, że musi być gdzieś przerwa na kostce, jakiś zaśniedziały styk. Proszę o diagnozę ewentualnie wskazanie, gdzie w tym modelu takie kostki występują, które można by sprawdzić. Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 12 Maj 2009 17:25
    Usunięty
  • Pomocny post
    #3 12 Maj 2009 19:30
    kybernetes
    Poziom 39  

    Praca silnika po wylaczeniu stacyjki sugeruje problemy w systemie kontroli wysokiego cisnienia paliwa. Konkretnie na uszkodzenie regulatora wysokiego cisnienia na pompie badz czujnika cisnienia na rampie (lub okablowania samego czujnika). Fakt, ze po tej usterce silnik nie wchodzil na obroty mozna tlumaczyc jego wejsciem w tryb awaryjny. Rowniez falowanie obrotow i gasniecie silnika podczas jazdy to typowe objawy tej przypadlosci. Dziwne tylko, ze odczyt defektow niczego nie wykazal (przy trybie awaryjnym kody usterek powinny byc zachowane w pamieci sterownika wtrysku).

    Poza podmiana elementow nie znam dobrych metod diagnozowania takich usterek bez przyrzadow, ktorych, jak sie dmyslam, nie posiadasz. Zwlaszcza, ze problemy wystepuja jedynie okresowo. Obie te czesci sporo kosztuja i wymiana w ciemno nie ma sensu.

    Jesli awaria wystapila po raz pierwszy po wymianie filtra paliwa to prawdopodobnie jej przyczyna jest regulator cisnienia na pompie (nieumiejetna wymiana filtra czesto ma takie skutki - zanieczyszczenia z pojemnika filtra przedostaja sie do pompy i zapychaja filtr regulartora cisnienia). No, ale jak mowilem miarodajna byla by tu konkretna diagnostyka.

    Co do bledu komunikacji z BSI, to sprawdzilbym oczywiscie BSI na obecnosc wody i sladow korozji (w starym Berlingo BSI lubilo sie zalewac), jednak nie przejmowalbym sie nim zbytnio, jesli niczego zlego nie stwierdzisz. W niektorych wersjach programow diagnostycznych taki defekt oznaczal po prostu brak komunikacji po sieci CAN (ktorej to sieci w Berlingo I nie ma). Czesto ten defekt wstolwystepowal z defektem czujnika temp. powietrza, rowniez urojonym.

    No i oczywiscie problemy w komunikacji z BSI raczej nie dawalyby takich objawow na silniku.

    Pozdrawiam

  • #4 12 Maj 2009 21:51
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Czasami jest tak, że silnik gaśnie od razy, a czasami po chwili. Z początku nie był to aż tak poważny problem bo zdarzało się to raz na tydzień lub dwa. Wystarczy, że go zgasiłem parę razy i wyresetował sobie błąd i chodził normalnie. A teraz od paru dni prawie za każdym razem mi gaśnie po około 3 sekundach od wyłączenia zapłonu. No ioczywiście cały czas ~2000obr No nic będe musiał jeszcze raz podjechać na diagnostyke. Może tym razem coś pokaże.

  • #5 12 Maj 2009 21:54
    Usunięty
  • #6 12 Maj 2009 22:28
    kybernetes
    Poziom 39  

    To jest tak, elektrit, ze po wylaczeniu zaplonu jeszcze przez 4s steruje przekaznikiem podwojnym (w tym czasie robi jakies swoje wewnetrzne diagnostyki). Jezeli w tym czasie sygnal cisnienia na rampie nie spada to silnik bedzie pracowac.

    Pozdrawiam

  • #8 09 Gru 2010 14:03
    maniekxxl
    Poziom 8  

    podłączył bym sie pod temat bo mam podobne bolączki
    zaciekawił mnie post kybernetes ze jest jakiś filtr regulartora cisnienia czy mozna go jakos wyczyscic i gdzie go szukac????????????

  • #9 15 Lut 2011 20:29
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Panowie pomocy !
    Odświeżę trochę temat. Mam berlingo 2.0 hdi i problem polega na nierównomiernej pracy silnika w przedziale obrotów pomiędzy 1400-1800. Dokładnie wygląda to tak: rozpędzam samochód do ok. 80 km/h wrzucam 5-kę i jadę prawie bez gazu, czyli chcę utrzymać prędkość nie przyspieszając i nie hamując. Wtedy mam wrażenie, że silnik nie wie co ma zrobić, a mianowicie przyspiesza i hamuje na przemian tylko tak szybko to się dzieje, że wygląda jak by przerywał, mało go nie wyrwie z ramy, a lewarek to tak lata, że trzeba uważać na kolana. Zauważyć to można na 4 i 5 biegu w przedziale obrotów jak już napisałem (1400-1800). Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Po naciśnięciu pedału gazu falowanie ustaje, tak samo po puszczeniu. Mniej więcej objawy ustępują po przekroczeniu 2000 obr/min. Zdjęcie i zaślepienie rurki podciśnienia z zaworu EGR nic nie zmienia, żadne niepokojące kontrolki się nie zapalają.
    Jazda autem sprowadza się do jak najszybszego osiągnięcia obrotów powyżej 2000. Po prostu nie da się jechać jak ja to mówię tempem spacerowym. Proszę o pomoc.

  • #10 24 Lut 2011 18:03
    szymek030182
    Poziom 2  

    Witam wszystkich ,podepnę sie pod temat i opisze swój problem.
    Jeżdżę cytryną Berlingo 2,0 HDI 02r. i od jakiegoś czasu auto podczas jazdy ze stałą prędkością i przyspieszania samoistnie przyspiesza i zwalnia na przemian dając czasami efekt nieprzyjemnego szarpania.
    Do tego dochodzi kilku sekundowe przywieszanie się na obrotach podczas zmiany biegu.
    Podmieniłem potencjometr gazu (używka),przepływomierz powietrza (zamiennik, nowy),wymieniłem filtr paliwa i powietrza i dalej to samo,może ktoś cos wie albo słyszał o podobnych problemach z silnikiem HDI???

  • #11 25 Lut 2011 21:51
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Witam.
    Wygląda na to, że temat nierównej pracy silnika 2.0 HDI umarł.
    Lub nikt nie chce podzielić się wiedzą i umiejętnościami.
    Nie od dziś wiadomo, że cytryny (szczególnie silniki HDI) nie są łatwe do zdiagnozowania bez oryginalnego interfejsu.
    No niestety chyba na tym forum nie otrzymamy żadnej pomocy.

  • #12 03 Mar 2011 10:14
    szymek030182
    Poziom 2  

    niech kolega "jacek elektryk" wymieni włącznik sprzęgła(czujnik sprzęgła) znajduje sie przy pedałe sprzęgła w moim przypadku to pomogło cena w serwisie 80 zl i jest wszystko ok

  • #13 03 Mar 2011 18:57
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź.
    No nie pomyślałem o tym wyłączniku, ale ciekaw jestem czy to może być od tego.
    Jutro jak wrócę z nocki to zaraz zobaczę i na pewno napiszę co zdziałałem.

  • #14 07 Mar 2011 16:05
    szymek030182
    Poziom 2  

    najlepiej sprawdzić go miernikiem na tej kostce obok niego i wciskac sprzęgło .

  • #15 07 Mar 2011 23:18
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    No dzięki za radę, na pewno tak zrobię, tylko jakoś nie mam czasu aby się za to zabrać. W między czasie dowiadywałem się o koszt nowego wyłącznika. Jak dla mnie masakra, 95 złotków. Jak mój będzie zepsuty to na pewno nie dam tych pieniędzy. Dopasowałem już mikrowyłącznik z dźwignią za 5 zł. No ale póki co nie mam czasu aby go podmienić.
    Dam znać jakie będą efekty tego eksperymentu.

  • #16 08 Mar 2011 08:11
    szakkkalll
    Poziom 15  

    jacek elektryk napisał:
    Panowie pomocy !
    Odświeżę trochę temat. Mam berlingo 2.0 hdi i problem polega na nierównomiernej pracy silnika w przedziale obrotów pomiędzy 1400-1800. Dokładnie wygląda to tak: rozpędzam samochód do ok. 80 km/h wrzucam 5-kę i jadę prawie bez gazu, czyli chcę utrzymać prędkość nie przyspieszając i nie hamując. Wtedy mam wrażenie, że silnik nie wie co ma zrobić, a mianowicie przyspiesza i hamuje na przemian tylko tak szybko to się dzieje, że wygląda jak by przerywał, mało go nie wyrwie z ramy, a lewarek to tak lata, że trzeba uważać na kolana. Zauważyć to można na 4 i 5 biegu w przedziale obrotów jak już napisałem (1400-1800). Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Po naciśnięciu pedału gazu falowanie ustaje, tak samo po puszczeniu. Mniej więcej objawy ustępują po przekroczeniu 2000 obr/min. Zdjęcie i zaślepienie rurki podciśnienia z zaworu EGR nic nie zmienia, żadne niepokojące kontrolki się nie zapalają.
    Jazda autem sprowadza się do jak najszybszego osiągnięcia obrotów powyżej 2000. Po prostu nie da się jechać jak ja to mówię tempem spacerowym. Proszę o pomoc.


    Mam identyczny problem w Boxerze 2.2Hdi i z tego co czytałem to przypadłość większości peugeotów z silnikami HDI. U mnie szarpanie występuje tylko na 5 biegu przy 1500 obrotach (70 km/h) jadąc ze stałą prędkością.Egr mam zaślepiony, auto ma normalną moc. Kiedy normalnie przyspieszam to tego problemu nie ma. Czasami też lekko falują obroty na jałowym biegu (zależy gdzie zatankuję). Jak ktoś zna rozwiązanie tego problemu to proszę o odpowiedź, bo ta przypadłość jest strasznie irytująca.

  • #17 08 Mar 2011 20:28
    kybernetes
    Poziom 39  

    szakkkalll napisał:
    ... problem w Boxerze 2.2Hdi ...


    Może o tym nie wiesz, ale Boxerów 2,2 HDi są dwa typy z diametralnie różnymi silnikami - jaki konkretnie silnik masz w swoim samochodzie??

  • #18 08 Mar 2011 21:10
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    O fajnie że ktoś ma takie same objawy jak w moim berlingo.
    Znaczy się nie bardzo fajnie bo będzie się męczył tak jak ja.
    No ale może w ten sposób rozwikłamy zagadkę.
    U mnie jest identycznie, jadąc na około 1500 obr/min silnik tak jak by przerywał.
    Muszę jeszcze sprawdzić ten wyłącznik pedału sprzęgła tak jak radzi "szymek030182".

  • #19 09 Mar 2011 07:43
    szakkkalll
    Poziom 15  

    kybernetes napisał:
    szakkkalll napisał:
    ... problem w Boxerze 2.2Hdi ...


    Może o tym nie wiesz, ale Boxerów 2,2 HDi są dwa typy z diametralnie różnymi silnikami - jaki konkretnie silnik masz w swoim samochodzie??


    Puma 2.2 Hdi 100KM

  • #20 10 Mar 2011 09:24
    kybernetes
    Poziom 39  

    szakkkalll napisał:
    Puma 2.2 Hdi 100KM


    Regulator przepływu paliwa na pompie.

  • #21 10 Mar 2011 14:27
    szakkkalll
    Poziom 15  

    kybernetes napisał:
    szakkkalll napisał:
    Puma 2.2 Hdi 100KM


    Regulator przepływu paliwa na pompie.


    Wielkie dzięki za pomoc, problem został rozwiązany, przyczyną była zaśniedziała wtyczka przy regulatorze ciśnienia, po czyszczeniu zrobiłem 200 km bez jednego szarpnięcia, a na jałowym biegu silniczek pracuje jak szwajcarski zegareczek.

  • #22 11 Kwi 2011 21:33
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Halo Panowie!
    Niestety sprawdziłem wyłącznik sprzęgła i okazało się, że jest w porządku.
    Sprawdziłem również wszystkie wtyczki w komorze silnika ( były czyściutkie ), a niestety szarpanie w okolicy 1500obr/min nadal występuje. Najgorsze jest to , że nie zdarza się to zawsze.
    Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł proszę o pomoc.

  • #23 11 Kwi 2011 21:57
    kybernetes
    Poziom 39  

    A jak sprawdziłeś ten wyłącznik sprzęgła?

  • #24 13 Kwi 2011 11:54
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Wyłącznik sprawdziłem w aucie, wypiąłem wtyczkę i zmierzyłem przejście omomierzem. Pedał wciśnięty rezystancja nieskończona, sprzęgło puszczone rezystancja 0,3 oma. Specjalnie go nie wyciągałem, w ten sposób sprawdziłem czy jest poprawnie zamontowany. Czyli to nie ten przełącznik.

  • #25 13 Kwi 2011 19:50
    kybernetes
    Poziom 39  

    A jaki to system wtrysku?

  • #26 13 Kwi 2011 22:30
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Wtryskiwacze są Siemensa, pompa też, do sterownika nie było kiedy się dokopać.
    Wczoraj wymieniałem rolkę alternatora i po zakończeniu roboty celem sprawdzenia odpaliłem cytrynkę i zauważyłem jeszcze jedną niepokojącą rzecz, a mianowicie gdy silnik pracuje na biegu jałowym delikatnie się kołysze. Tak jak gdyby któryś z cylindrów wypadał. Przy lekkim dodaniu gazu objawy te także występują.
    Chyba trzeba będzie sprawdzić wtryskiwacze, może te objawy nasilają się po obciążeniu silnika i dla tego podczas jazdy silnik szarpie.

  • #27 13 Kwi 2011 23:12
    kybernetes
    Poziom 39  

    Pierwsze co bym zrobił to spróbował zaktualizować soft ECM. Drugie to pomierzyć kompresję na cylindrach. Trzecie sprawdzić wtryskiwacze. Czwarte sprawdzić pompę.

    Najbardziej prawdopodobna przyczyna to opcja nr 1 i 4. Chyba, że coś wyjdzie podczas odczytu parametrów na korekcjach cylindrów - wtedy 3 i 2.

  • #28 14 Kwi 2011 12:06
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Dzięki za podpowiedź.
    No to czeka mnie wizyta u jakiegoś dobrego szpeca od citroenów. Ja niestety nie posiadam kabla do cytryn. A nawet jak bym miał to i tak z kąt wziąść nowy soft. Mam kabelki do VW i ELM 327,ale tym to nic nie zdziałam. Planowałem zakup LEXI ale z kąt wziąść nowy soft do ECU.

  • #29 09 Maj 2011 07:58
    jacek elektryk
    Poziom 10  

    Panowie dziwna sprawa.
    Mianowicie wszystkie objawy nierównej pracy silnika zniknęły. Stało się to gdy wymieniłem rolkę paska micro na alternatorze. Ta która była do tej pory założona była ze zwykłego benzyniaka bez sprzęgiełka. Ciekawe czy powodem tej naprawy było jakieś skasowanie błędów po odłączeniu akumulatora na jakieś 4 godz. ( tyle mnie więcej grzebałem przy aucie ), czu rzeczywiście ta rolka tak bardzo zakłócała pracę silnika.
    Jak na razie dwa tygodnie jazdy i szarpania ani znaku w całym zakresie obrotów, pomimo niezbyt równej pracy na biegu jałowym ( występuje delikatne kołysanie silnika ) dodam , że na diagnostyce brak błędów.
    Póki co cieszę się, że można normalnie jeździć autkiem, a na te kołysanie silnikiem też przyjdzie czas.

  • #30 09 Kwi 2012 14:11
    czrny
    Poziom 2  

    Witam w tym temacie. Niedawno rozwiązałem ten problem w Partnerze II 2.0 Hdi -Siemens- tzn. nierówna praca na wolnych obrotach, szarpanie w czasie przyśpieszania do około 1500 obr. Powodem okazały się wtryski. Test na przelewy wykazał że dwa przepuszczają nawet bez wysterowania. Po wymianie oczywiście na używki (bo nowe to cena prawie auta), problem znika pojawił się nowy. Mianowicie po krótkim postoju zagrzanego auta problem z odpaleniem, w czasie kręcenia mocno szarpie i po około 5-10s. odpala równo i miarowo. Po wielu kombinacjach okazało się że jeden wtrysk delikatnie przepuszcza i po prostu dostaje za wczesny zapłon na tym cylindrze. Demontaż i płukanie wtrysku pomogło. Pozdrawiam w walce z "hadeikami"!!!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME