Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Motorynka nie chce wchodzić na wysokie obroty.

12 Maj 2009 20:16 14546 19
  • Poziom 11  
    Witam ma motorynkę i nie chce wchodzić na wysokie obroty gaźnik czyściłem zapłon próbowałem ustawić i nic. Podejrzewam że to kontestator i chce się dowiedzieć czy do motorynki spasuje kondensator od malucha i czy na tym będzie dobrze chodzić
  • Poziom 30  
    xxxPietroxxx napisał:
    Podejrzewam że to kontestator i chce się dowiedzieć czy do motorynki spasuje kondensator od malucha i czy na tym będzie dobrze chodzić
    Bedzie chodził . Możesz na próbę podłączyć go na zewnątrz silnika pod przewód do gaszenia .

  • Specjalista Automatyk
    A jak odkręcisz świecę to jest mokra? Może zbyt bogata mieszanka..
  • Poziom 10  
    O ile pamiętam to on ma pojemnośc 0,22 mikrofarada,
    podłącz go równolegle z zamontowanym gdzieś z boku,
    tzn. obudowa do masy a przewód do kabelka do gaszenia.
    Jeżeli będzie ok tzn. że kondesator jest walnięty.
  • Poziom 11  
    świeca jest czarna okopcona i nie wiem co to może być podłączyłem ten kondensator od malucha trochę lepiej się wkręca ale nie na pełne obroty i mieszanka jest dobra

  • Specjalista Automatyk
    Niewłaściwa przerwa na świecy, zła mieszanka lub źle ustawiony zapłon. Może być też zbyt mała przerwa na platynkach. Jeszcze coś.. Na którym wycięciu masz iglice na przepustnicy? Próbowałeś regulować dozowaniem powietrza?
  • Poziom 11  
    w motorynce nie ma filtru powietrza a zapłon jak bym go ustawił to i tak motorynka tak samo chodzi i ta śrubka od regulacji powietrza w gaźniku to też nic nie pomaga przy kręceniu
  • Poziom 16  
    Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
  • Poziom 11  
    klin jest cały a co uważacie z przerywaczem czy on mógł się uszkodzić
  • Poziom 10  
    Co do przerywacza , czasem jest taki numer że spręzyna jest za słaba i może przy wyższych obrotach nie nadążać zamykać młoteczka.Inny przypadek jest gdy młoteczek zaciera się na osi.Sprawdź czy lekko się odchyla.
    Generalnie jak świeca czarna , to pierwsze co NOWA świeca o jak najniższym numerze(iskra-65) ,z przerwą 0,4.Następnie gaźnik.Sprawdź czy nie odkręciła Ci się dysza główna.Sprawdź czy pływak nie jest pęknięty.Iglica na najniższy możliwy poziom .I daj znać , jaki wynik.

    Brak możliwości wejścia na wysokie- Za późny zapłon,za bogata mieszanka , inna awaria lektryki związanej z zapłonem.
  • Poziom 9  
    sprobuj przestawic troszke zaplon albo sprawdz moze tlumnik jest caly zapchany i spaliny ci nie maja jak uciekac
  • Poziom 36  
    Jak świeca okopcona, to podmień cały przerywacz ze sprężyną. Bo pewnie nie każda iskra występuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kunior napisał:
    sprobuj przestawic troszke zaplon albo sprawdz moze tlumnik jest caly zapchany i spaliny ci nie maja jak uciekac
    Odkręć tłumik i odpal, też możliwe.
  • Poziom 9  
    Słuchaj miałem taki problem ze swoja motorynką którą chciałem odszykować i tam był założony odwrotnie tłok zobacz czy u Ciebie strzałka na tłoku jest w dobrym kierunku czyli do wydechu.
  • Poziom 21  
    ja miałem tali przypadek , że na 1 jechała ale na 2 już nie miała siły przerywała miałem niewłaściwa przerwę na świecy , żle ustawiony zapłon no i regulacja gażnika ale mam pytanie do fachowców dlaczego mi po wyłączeniu silnika po czasie kapie paliwo z gażnika a kranik zakręcony i jest przez to plama pod silnikiem zlatujące paliwo przez ten otwór w silnikiu ale najwięcej mnie dziwi dlaczego wylatuje z gażnika zauważyłem , że kapie na tej opasce co się łączy z filtrem -- co jest przyczyną dzięki
  • Poziom 30  
    Sprawa jest prosta , nie zamyka zaworek w komorze pływakowej gaźnika .
    Przyczyny to : dziurawy lub pogięty pływak , zużyte gniazdo iglicowe w pokrywce lub uszkodzona iglica pływaka .
    Jeżeli wszystko jest ok. to wystarczy dotrzeć iglicę do gniazda .
  • Poziom 12  
    Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść na pełne obroty. Najlepiej jak masz dostęp do innej cewki to spróbuj podmienić. Pozdrawiam.
  • Admin Sprzętu Medycznego
    A ja dodam to tego wszystkiego jak wszystko jest OK to sprawdź czy uszczelka między gaźnikiem, a cylindrem jest dobra i połączenie jest szczelne. To też może być przyczyną nie wkręcania się silnika. Tym bardziej, że świeca nie jest mokra?!
  • Poziom 1  
    siemka wszystkim mam sprawe potrzebuje wzór instalacji elektryczne z motoryny pomoze ktos (jakies linki )
  • Poziom 10  
    kunior napisał:
    sprobuj przestawic troszke zaplon albo sprawdz moze tlumnik jest caly zapchany i spaliny ci nie maja jak uciekac

    Zapłonu się nie przestawia troszkę tylko prawidłowo ustawia.
    W tym silniku powinno być 3mm przed GMP