Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NIe moge odpalić Opel Astra 2,0 DTI 82 KW

Strzala99 12 May 2009 21:07 10108 41
  • #1
    Strzala99
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z Astra 2,0 DTI 82 KW a mianowicie z rana odpaliła bez zadnych klopotów po przejachniu 50 km dotarłem do celu i po jakis 5 h chcialem wrocic do domu ale nie moglem samochodu odpalic zachowywał sie jak by byl zapowietrzony krecilem i nic, kolega wzioł mnie na hol i na linie odpalił dojechalem do domu bez problemów szedl jak burza zero bledów na zegarach. auto odstało 30 minut i znowu jak by sie zapowietrzylo bo nie chce ruszyć . Pytanie czy to moze wina filtra paliwa i oleju ? czy moze jakies lewe powietrze zaciaga ? Ktos moze mial podobny problem z gory dziekuje za pomoc .
  • #2
    konradraf
    Level 11  
    Witam, sprawdź czy świece żarowe grzeją.. Obejrz dokładnie przewody czy nie pocą się gdzieś.. Filtr paliwa też możesz sprawdzić ale na początek świece od tego bym zaczął, pozdrawiam
  • #4
    Strzala99
    Level 10  
    Przegladajac rozne fora i posty natknołem sie na te dwie rzeczy bląd sterwonika pompy jak to kolega zauwazył VP44 i uszkodzone przewody przelewowe Tylko pytanie czy jak na line odpaliłemi potem auto jechalo idealnie to napewno problem z pompa wtryskowa ?
  • #5
    autoas
    Level 42  
    "Na pewno" to bedzie wtedy jak poddasz go diagnostyce
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Strzala99
    Level 10  
    NO wlasnie o tych przelewach troche poczytalem i by sie zgadzalo jeszcze znalzłem cikawy watek o pękniętym trójniku plastikowym, przez który przepływa niespalone paliwo, znajduje się on nad kolektorem dolotowym przed silnikiem. dzieki za podpowiedzi koledzy
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    cypis001
    Level 12  
    kolego najpierw podłącz kompa i zrób podstawowe odczyty bo przyczyn twojej usterki może być dużo, a to nie chodzi o to żeby wymienić pół silnika.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Strzala99
    Level 10  
    Jutro jade pod komputer moze zczyta jakies bledy chociaz zadne kontrolki sie nie paliły dzis nie mialem czasu ale raczej skalniam sie ku tym przewoda przeleowym zreszta jutro sie wszystko okaze dzieki za podpowiedzi napewno sie przyda zobacze co mechanicy wymysla i podejzewam ze ich zdziwko rypnie bo u nas ciezko o dobrych fachowców od opli
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Strzala99
    Level 10  
    Przyznam sie szczerze ze mechanik ze mnie jak z koziej dupy traba takze twoja podpowiedz przyda sie napewno
  • #16
    janusz1105
    Level 12  
    Widzę że większość wypowiadających się wiedza że gdzieś dzwonią ale niewiedza w którym kościele.podstawa tej usterki to sprawdzić czy przewody nadmiarowe są niepopękane przy końcach szczególnie i czy nie są zbyt twarde końce przewodów nadmiarowych.Jezeli przewody te są w wykonaniu guma-plecionka-guma to mało prawdopodobne że któryś z przewodów nietrzyma.Wtedy przedewszystkim trzeba sprawdzić jak wygląda filtr paliwa a w szczególności jego odgnioty na uszczelkach (dużej wokół i małej przy śrubie zakrecającej ten filtr).Jeżeli te elementy sa sprawne to z regóły powodem są uszczelniacze metalowo-gumowe na połączeniu wtryskiwaczy z mostkami wtrysków.I jeszcze jedno-wyciąg wtyczkę z pompy wtryskowej i sprawdż czy opaska mocyjąca przewody do wtyczki pompy wtryskowej nie spowodowała przetarc ani sklejenia się przewodów(bywa często to również powode usterek zgłaszanych)
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    janusz1105
    Level 12  
    elektrit -widzę że faktycznie próbujesz robić wszystkim robić wodę z mózgu lecz twoje tezy i doświadczenie są tyle warte co przepowiednia u wróżki-może się kiedyś sprawdzić ,ale z tego co widzę to wypowiadasz w kwestiach na których niemasz zielonego pojęcia.Sory że po paru minutach obserwacji tak nisko cię oceniam,ale mam nadzieję że jak sam osobiście naprawisz kilka tysięcy samochodów to dojdziesz do wprawy.Ale puki co to proponuję ci lekturę i dużo praktyki nawet na własnym aucie niż dorady komuś ,,jak zepsuć swój własny samochód""
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    eltron
    Level 25  
    janusz1105 wrote:
    elektrit -widzę że faktycznie próbujesz robić wszystkim robić wodę z mózgu lecz twoje tezy i doświadczenie są tyle warte co przepowiednia u wróżki-może się kiedyś sprawdzić ,ale z tego co widzę to wypowiadasz w kwestiach na których niemasz zielonego pojęcia.Sory że po paru minutach obserwacji tak nisko cię oceniam,ale mam nadzieję że jak sam osobiście naprawisz kilka tysięcy samochodów to dojdziesz do wprawy.Ale puki co to proponuję ci lekturę i dużo praktyki nawet na własnym aucie niż dorady komuś ,,jak zepsuć swój własny samochód""


    Ooooo, śpec od Opli :D Jak będę miał jakiś problem z Oplem to napewno się do Ciebie zgłoszę, a narazie to niech zgadnę: pracujesz w biurze obsługi klienta w serwisie opla i wypisujesz faktury? albo obrazowo opisujesz przyczynę i usunięcie usterki na papierze? :D Nieźle zaczynasz przygodę z tym forum, powodzenia.
    Sory, że po tych 7 postach Cię ocenie, ale muszę to zrobić, szczególnie po ostatnim. Może i coś tam liznąłeś praktyki, jednak masz stanowczo zbyt wysokie mniemanie o sobie. Przez okienko monitora każdy jest mocny, i te teoretyczne głupotki może wypisywać.

    pzdr.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    sigi
    Cars specialist
    elektrit wrote:
    Nie ma się co unosić. Chłopak cośtam wie i przyda się na forum. Tylko niepotrzebnie jest narwany, widzisz mistrzu janusz1105-w czasach kiedy Ty pewnie nie dotykałeś jeszcze żadnego DTL, DTH jak już naprawiełem sterowniki na VP44


    Od klimy też naprawiasz - sterownik silnika...

    Pozdrawiam.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    lkr46al
    Level 10  
    Nie kłućcie sie panowie jak wiadomo to troche zawansowana technologia i do d....... jak to w nowoczesnych autach czy to niemiec czy japoniec wszystko g...... warte wiec przy tym silniku przyczyn może byc dużo to nie jest silnik w którym idzie jeden kabel do silnika od stacyjki wiec przyczyny wyzej wymienione trzeba sprawdzic po kolei a ewentualnie najgorsze czyli duże koszty zostawić na ostatku kazdy w swoim poście ma racje pozdrawiam
  • #26
    lkr46al
    Level 10  
    Nie kłućcie sie panowie jak wiadomo to troche zawansowana technologia i do d....... jak to w nowoczesnych autach czy to niemiec czy japoniec wszystko g...... warte wiec przy tym silniku przyczyn może byc dużo to nie jest silnik w którym idzie jeden kabel do silnika od stacyjki wiec przyczyny wyzej wymienione trzeba sprawdzic po kolei a ewentualnie najgorsze czyli duże koszty zostawić na ostatku kazdy w swoim poście ma racje pozdrawiam
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    janusz1105
    Level 12  
    ok.na forum jestem jestem od godziny,może dwóch ,ale jak mamy rozmiawiać na tematy samochodów i ich problemów to mam niestety duże doświadczenie i nigdy niewypowiadałem sie w temacie nieznając go bardzo dobrze.Ok.stwierdzam jedno radżcie sobie sami.Ja wiem że że z takimi usterkami dobrze sobie radzę i nieżle na tym zarabiam.Nieweszłem tu na forum aby się reklamować ani sprzedać wiedzę.Myślałem że może komuś moje porady się przydadzą ,ale je zeli ktoś twierdzi ze wyraziłem na pewne problemy pare razy na godzinę i gram cwaniaka to niech tylko radzi.Ja dalej swoją wiedzę i doświadczenie przeobrażę w pieniądze strzygąc ,,Baranów"".Po tej próbie niewypowiem się chyba więcej na tym forum.RADŻCIE SOBIE SAMI.a jak któryś będzie miał problem to napewno poradzę tylko nie na forum i nie za darmoche.
  • #29
    sigi
    Cars specialist
    elektrit wrote:
    lkr46al wrote:
    przy tym silniku przyczyn może byc dużo t

    Nie dużo, jak nie przelewy to sterownik na pompie.
    W zasadzie wystarczy odczytać kody, jak ma P1222 to pompa nie dostaje paliwa, jak ma P1631 to niech szykuje tysiaka :lol:
    Ale na początek wystarczą dobre płuca, mydło i pedzel.


    Możesz mnie oświecić co to 1222?

    Pozdrawiam.
  • #30
    User removed account
    User removed account