Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z wtryskiwaczem, Renault 21 1,7 B+G

coverled 13 May 2009 20:57 4236 20
  • #1
    coverled
    Level 13  
    Witam :) Jak w temacie, auto to r 21, benzyna 1,7 z gazem, 91 rok, silnik F3N na wielopunktowym wtrysku.
    Problem polega na tym, że zacina się, raz działa, raz nie działa jeden wtryskiwacz. Na gazie chodzi na wszystkie cztery cylindry. Na zimnym silniku odpala na 4, na ciepłym na 3. Po odpaleniu na zimno pochodzi kilka minut na benzynie i nic się nie dzieje.
    Do wtryskiwacza dochodzi zasilanie, wtyczka na dwa piny. Przy pracującym silniku napięcie mierzone miedzy poszczególnymi pinami i masą waha się w granicach 12,5 V. Na wyłączonym silniku, kluczyk przekręcony tak żeby świeciły kontrolki jest około 0,5 V. Felerny wtryskiwacz sprawdzałem omomierzem, nie ma przejścia, według "mądrej książki" powinien mieć jak dobrze pamiętam 2,5 ±0,5Ω. Podawałem napięcie bezpośrednio z aku, raz słychac raz nie słychać charakterystycznego "pstryk". W skrócie wtrysk nie zawsze działa. Spróbuję odpalić jak silnik ostygnie
    Jakies pomysły?

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    Uruchomiłem na zimnym silniku, odpalił na wszystkie cylindry. Zrobiłem parę kilometrów na benzynie. Zgasiłem auto, uruchomiłem ponownie i zonk! Chodzi na 3.
  • #2
    mloodzian
    Level 12  
    no to wymień i po krzyku zamiast sie glupio pytać...
  • #3
    coverled
    Level 13  
    Wymiana... Tyle to i ja wiem :) po prostu interesuje mnie dlaczego przestaje działać po podgrzaniu silnika
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Pewnie się zapiekł od gazu, jak się nagrzeje, to się poszerza i przyciera, lub ewentualnie, cewka się uszkodziła i nie kontaktuje.
  • #5
    Kwas91
    Level 11  
    A robiłeś test komputerowy diagnoskopem, wszystko byłoby jak na widelcu a w obecnej sytuacji skoro uważasz że napięcie się pojawia a w kości wtrysku między pinami zasilania cewki niema rezystancji to oznacza że jest przerwa w jej obwodzie. Czyli wtryskiwacz to wymiany.
  • #6
    coverled
    Level 13  
    Testu nie robiłem, nie wiem gdzie moje auto ma złącze diagnostyczne, do tej pory nie szukałem.
    W kwestii wymiany poradzę sam :) poszukam na szrocie. W sklepie tylko oryginał w cenie około 300 zł.
    Jeszcze jedno pytanie. Czy mogę wstawić wtrysk od większego lub mniejszego silnika. Jest jakaś różnica w parametrach wtrysku silnika 1,4 a 1,6? Czy wtryski są jednakowe i tylko komputer steruje dawką paliwa?
  • #7
    Kwas91
    Level 11  
    Tak to komputer zawsze steruje czasem wtrysku ale nie jestem pewny czy ciśnienia we wtryskiwaczu nie będą się różniły w końcu większy motor więcej mocy wiec ciśnienie paliwa podnoszone przez wtryskiwacz może być większe przez co będzie wtryskiwał więcej paliwa i silnik może dostawać wibracji ale jakbyś poczytał w instrukcjach i dowiedział się czy ciśnienia są takie same to spokojnie możesz pakować ten wtryskiwacz do swojego Reno.
  • #8
    coverled
    Level 13  
    Instrukcjach... "mądra książka" podaj tylko napięcie na jakie pracuje wtryskiwacz i jego opór. Jutro będę na szrocie, poszukam. Może "obsługa" będzie w temacie i coś doradzi.
    Na benzynie rzadko jeżdżę, tyle co gaz się skończy i dojechać do "cpn". Ale jednak czasami potrzebna ta benzyna więc wypadałoby żeby działała jako tako :)
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Wtryskiwacz może być większej średnicy ale to mikrometry. Ciśnienie paliwa będzie nie co większe na silniku większej pojemności, ale to sprawa regulatora ciśnienia, jeśli chodzi o wtrysk wielopunktowy, możesz śmiało zagonić tam większy wtryskiwacz, nie powinno być problemów, jeżeli zapasuje na oringi i nie będzie ciec.
  • #10
    coverled
    Level 13  
    Ok, jak coś kupię jutro to odezwę się i napisze jak to wygląda...
  • #11
    jaromirs2004
    Level 10  
    NIE kombinujcie za dużo normalnie się zapiekł na bank też tak miałem w volvo 460 z tym samym silnikiem 1,7plus gaz i co gorsze chlał jak smok na 20 na 100 wlaLem takie ustrojstwo do benyznz i jeydyiem tzlkona benyznie i pomoglo prawdopodobnie u mnie yapiekz si na otwarciu
  • #12
    Kwas91
    Level 11  
    Napięcie podawane do wtrysku jest zawsze takie same, a rezystancja się zmienia nieznacznie w zależności od cewki bądź materiału piezoelektrycznego w tym przypadku cewki. Kolego domex32 wtryski paliwa mają regulowane ciśnie identycznie, zawsze pracują w ścisłej synchronizacji komputer nie może regulować ciśnienia inaczej dla danego wtrysku i wtrysk musi być dopasowany chyba że chcesz za kolejnym razem wykręcić go bez gwintu i rozbierać głowice żeby wyciągnąć resztki metalu z cylindra. A co do zapieczonego wtrysku O_o jak wtrysk może się nie zapiec przy temperaturze powyżej 700 stopni? (wtryski są odporne na taką temperature) ewentualnie może się zatrzeć od "nieczystego" paliwa. A kolego coverled postaraj się o test komputerowy zanim wymienisz wtrysk, kość diagnostyczna OBD znajduje się najczęściej pod deską (pod kierownicą) bądź ze strony pasażera lub w tunelu albo pod maską nie wiem jak jest w Reno bo nie zajmuję się normalnie tą marką, no chyba że wierzysz mi na słowo to nierób testa i wymieniaj wtrysk, z tych informacji które mi podałeś wnioskuje że to wtrysk. W razie czego możesz liczyć na moją pomoc :)
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    Kwas91 wrote:
    Napięcie podawane do wtrysku jest zawsze takie same, a rezystancja się zmienia nieznacznie w zależności od cewki bądź materiału piezoelektrycznego w tym przypadku cewki. Kolego domex32 wtryski paliwa mają regulowane ciśnie identycznie, zawsze pracują w ścisłej synchronizacji komputer nie może regulować ciśnienia inaczej dla danego wtrysku i wtrysk musi być dopasowany chyba że chcesz za kolejnym razem wykręcić go bez gwintu i rozbierać głowice żeby wyciągnąć resztki metalu z cylindra. A co do zapieczonego wtrysku O_o jak wtrysk może się nie zapiec przy temperaturze powyżej 700 stopni? (wtryski są odporne na taką temperature) ewentualnie może się zatrzeć od "nieczystego" paliwa. A kolego coverled postaraj się o test komputerowy zanim wymienisz wtrysk, kość diagnostyczna OBD znajduje się najczęściej pod deską (pod kierownicą) bądź ze strony pasażera lub w tunelu albo pod maską nie wiem jak jest w Reno bo nie zajmuję się normalnie tą marką, no chyba że wierzysz mi na słowo to nierób testa i wymieniaj wtrysk, z tych informacji które mi podałeś wnioskuje że to wtrysk. W razie czego możesz liczyć na moją pomoc :)


    Od kiedy w silnikach benzynowych komputer reguluje ciśnienie wtrysku?

    Gdzie we wtryskiwaczu masz gwint?

    Od kiedy na wtrysku masz 700 stopni?


    Ciśnienie wtrysku ustala regulator podciśnieniowy na listwie.

    Wtryskiwacz jest na gumowych oringach (to nie diesel)

    Wtryskiwacz jest chłodzony powietrzem, bo paliwo jest wtryskiwane do kolektora, a zapiekają się one od jazdy na gazie.

    Proponuje zglebić swoja wiedzę na ten temat i nie pisać więcej takich bzdur.
  • #14
    coverled
    Level 13  
    Jak wygląda kość diagnostyczna OBD? Jakiś konkretny kolor, ilość pinów?
  • #15
    Kwas91
    Level 11  
    To jest OBD2, OBD wygląda tak samo w nowszych modelach stosuje się OBD2 nie pamiętam z którego roku jest twój samochód więc Ci nie powiem które masz OBD ale każdy kto posiada interface do Reno na pewno będzie miał obie i będzie wiedział której użyć. O już doczytałem twojego pierwszego posta, będzie to OBD
  • #16
    coverled
    Level 13  
    Ok, dziękuje. Poszukam :)
  • #17
    jaromirs2004
    Level 10  
    DOMEX32 ma racje jaki gwint pierdoły normalnie się zapiekł bo jak jezdzisz na gazie t paliwo nie idzie przez wtryski i są suche cała filozofia i częsty mankament gazowników w parze z pompoą paliwa
  • #18
    Kwas91
    Level 11  
    Ludzie czy wy nie umiecie czytać czy myśleć, kolega pisał że wtrysk czasami działa a czasami nie, w dodatku nie posiada rezystancji co więc to sugeruje?! Zacznijcie czytać ze zrozumieniem.

    Dodano po 15 [minuty]:

    domex32 wrote:
    Kwas91 wrote:
    Napięcie podawane do wtrysku jest zawsze takie same, a rezystancja się zmienia nieznacznie w zależności od cewki bądź materiału piezoelektrycznego w tym przypadku cewki. Kolego domex32 wtryski paliwa mają regulowane ciśnie identycznie, zawsze pracują w ścisłej synchronizacji komputer nie może regulować ciśnienia inaczej dla danego wtrysku i wtrysk musi być dopasowany chyba że chcesz za kolejnym razem wykręcić go bez gwintu i rozbierać głowice żeby wyciągnąć resztki metalu z cylindra. A co do zapieczonego wtrysku O_o jak wtrysk może się nie zapiec przy temperaturze powyżej 700 stopni? (wtryski są odporne na taką temperature) ewentualnie może się zatrzeć od "nieczystego" paliwa. A kolego coverled postaraj się o test komputerowy zanim wymienisz wtrysk, kość diagnostyczna OBD znajduje się najczęściej pod deską (pod kierownicą) bądź ze strony pasażera lub w tunelu albo pod maską nie wiem jak jest w Reno bo nie zajmuję się normalnie tą marką, no chyba że wierzysz mi na słowo to nierób testa i wymieniaj wtrysk, z tych informacji które mi podałeś wnioskuje że to wtrysk. W razie czego możesz liczyć na moją pomoc :)


    Od kiedy w silnikach benzynowych komputer reguluje ciśnienie wtrysku?

    Gdzie we wtryskiwaczu masz gwint?

    Od kiedy na wtrysku masz 700 stopni?


    Ciśnienie wtrysku ustala regulator podciśnieniowy na listwie.

    Wtryskiwacz jest na gumowych oringach (to nie diesel)

    Wtryskiwacz jest chłodzony powietrzem, bo paliwo jest wtryskiwane do kolektora, a zapiekają się one od jazdy na gazie.

    Proponuje zglebić swoja wiedzę na ten temat i nie pisać więcej takich bzdur.


    kolego domex32 gdzie widzisz żebym napisał że wtryski mają regulowane ciśnienie ja napisałem że wtryski otrzymują to samo ciśnienie, z listwy common rail a nie reguluje go regulator podciśnienia tylko regulator CIŚNIENIA gdzie w paliwie masz podciśnienie?! Co do gwintu masz racje myślałem że to diesel. I nie pisałem że na wtrysku jest 700 stopni tylko taka jest temperatura zapłonu mieszanki a wtryski też mają wysoką temperaturę od silnika. I skoro tak chętnie mi radzisz to ja też ci coś poradzę. Jak czytasz to staraj się rozumieć co czytasz.
  • #19
    domex32
    Moderator of Cars
    Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator membranowy).
    I nie pisz bzdur ze wtryski maja wysoką temperaturę od silnika, bo jak dobrze wiesz, są w kolektorze dolotowym, tam gdzie przepływa chłodne powietrze z filtra powietrza, przez przepustnice, przez kolektor dolotowy, gdzie miesza się z paliwem, następnie czekając na otwarcie zaworu, wpada do komory spalania.
  • #20
    O S T R Y
    Level 12  
    Moim zdaniem, jeżeli nie ma żadnej rezystancji na cewce to jest ewidentnie do wymiany. Nieważne od czego się uszkodził . Być może od gazu, być może wada fabryczna albo jeszcze coś innego. Moje doświadczenia z wtryskami i gazem to takie, że zbiera się na nich nagar od EGRu, kiedy są odcięte podczas pracy na gazie. Druga sprawa to taka, że jeżeli jest odcięta pompa paliwa to nie są chłodzone paliwem. Common Raile zostawmy w spokoju. To nie ta bajka.
  • #21
    coverled
    Level 13  
    Zakupiłem całą listwę za 100, znalazłem na allegro. Podobno pochodziła z auta bez instalacji gazowej. Zamontowałem 4 "nowe" wtryski, wszystko jest ok. Pojeżdżę na benzynie żeby "rozruszać" wtryski. Dziękuje za odpowiedzi :)