Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interface Voila Plus f-my ElpiGaz

Zybionik 31 Oct 2004 22:36 42700 78
  • #31
    Miki01
    Level 17  
    autoel wrote:
    ..... apoza tym masz "ładny biust" :D .
    Pozdrowienia.

    :oops: Dziekuje
  • #32
    iquest
    Level 17  
    A co panowie macie na temat ustawien funkcji w tym programie. Jakie parametry i za co odpowiadaja.
  • #33
    Janina Bednarz
    Level 12  
    Od jakiegoś czasu próbuję sie połączyć z ta centralka i jak na razie to nic nie osiągnęłam. Mam programy (to znaczy ich różne, mnijesze lub większe pliki) niby do "Voili +" i modyfikacje kabli też były robione i nic. Program sie odpala, przechodzi do menu i po jakiejkolwiek próbie np. podglądnięcia parametrów bieżących zatrzymuje się. Za każdym razem ten sam komunikat "Błąd czasu odpowiedzi". Kabel testoawany wiele razy działa bez zarzutu.

    Co ja robie zle?
  • #34
    autoel
    Level 26  
    Witam.
    Z tego co zrozumiałem to interfejs był sprawdzany na innych sterownikach i jest OK,więc i na Voili musi działać, trzeba dobrze podłączyć wtyk i hula , komunikat o przekroczonym czasie pojawia się w przypadku braku połączenia ze sterownikiem.
  • #35
    Zybionik
    Level 11  
    Również miałem kłopot z "błędem czasu odpowiedzi" ale przyczyna tkwi w systemie operacyjnym komputera i przypisaniu portów (COM 1). Poradziłem sobie z tym tak, że wystartowałem komp. z dyskietki startowej i odpaliłem program z pod DOS'a. wtedy działało bez zarzutu. Jednak może popiszemy troche o krokach attuatora i innych parametrach, bo nie do końca jestem przekonany za co odpowiadają.
    Ile trzeba stracić na gotowy kabelek?
  • #36
    autoel
    Level 26  
    Witam.
    A o "które kroki" Ci chodzi , bo ustawianie jest w kilku pozycjach.
    np. PWA, cutt-off,wzbogacenie.....
    A co do poprzedniego postu to nie wziąłem pod uwagę że ktoś może toto próbować odpalić z XP, wtedy będą problemy :oops:
  • #37
    Zybionik
    Level 11  
    No właśnie ja odpalałem z XP, ale problem rozwiązałem dyskietką startową. Jednak w programie było sporo zakładek z ustawieniami o których jeszcze mało wiem i nie chce ich pogorszyć dopuki nie poznam dokładnie np cut-off i etc... będę to robił dopiero jak przeczytam kompletne opracowanie do programu i sterownika, bo chce wiedzieć czym zwiększę moc silnika i zurzycie gazu, a czym zmniejszę. Aktualnie chcę kupić interface, ponieważ miałem pożyczony do spawdzenia i już nie mam a teraz chce mieć swój, może coś na to zaradzicie i za jakie pieniądze?
  • #38
    autoel
    Level 26  
    Rada jest prosta , schemat jest powyżej więc łatwo sklecić, jeżeli nie masz ochoty na samodzielny montaż to na allegro kupić "gotowca", chociaż te z którymi się spotkałem miały kiepsko rozwiązane zasilanie(oporek +zenerka) które po dłuższych walkach padało, więc opłaca się zainwestować w 7805.
    Cutt-off to "odcięcie" paliwa po zdjęciu nogi z gazu czyli chamowanie silnikiem, funkcja dedykowana egzemplarzom z automatyczną skrzynią, można ją ustawić (choć niekoniecznie) powoduje niewielkie oszczędności, jednak nie polecam obrotów poniżej 1500 i kroków poniżej 40.
  • #39
    Zybionik
    Level 11  
    W takim razie skożystam z rady i sam zmontuję, chociaż wolałbym profesjonalny, tylko że za drogi. Amatorskie z allegro mnie nie interesują.
    A znasz strone na necie z kompletnym opisem programu?
  • #40
    Ted111
    Level 1  
    Witam! Miki01 ja również chciałbym się dowiedzieć co to są za elementy na schemacie przy pinach 11 i 12 MAXA bo niebardzo wiem. Proszę o informację na tadekiela(malpa)interia.pl
  • #41
    dany CT
    Level 2  
    Witam jestem tu nowy i mam takie pytanko
    rozpoczełem ustawiać gaz komp oczywiście Voila plus
    i są tam jakieś ustawienia o których niemam pojęcia
    typ zapłonu------------------------------ ------- 4 cyl
    sygnał prędkości obrotowej ------------ sygnał słaby
    czas nakłada faz-----------------------------0.6 s
    typ tsp-------------------------------------------- bez tsp
    sąda lambda ---------------------------------0-1 v
    typ emulacji ----------------------------------- fala prostokątna
    opuźń odczytu sądy -----------------------10s
    max otwar atutota----------------------------240
    min otw atutora--------------------------------20
    pozycja przy przyśpieszeniu------------160
    tps przy przyśpieszeniu-------------------4v
    cut-off---------------------------------------------włączony
    prędkość obrotowa odłącz ctu off----1500obr
    pozycja atutora dla cut off----------------80
    ustalone pozycje wyjściowe atutora- wyłączone
    typ jazdy ---------------------------------------normalna
    histereza tsp dla bieg jałowego------0.098v
    odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v
    odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v


    a jeżdze calinką z silnikiem 2,0 8 v
    czy mógłby ktoś po kolei napisać jakie wartości powinienem tam ustawić ?? większość już poprzestawiałem , niewiem czy dobrze ??
    proszę o wskazówki :)
  • #42
    iquest
    Level 17  
    I to jest ciekawe nikt ci nie odpowie choc wie. Juz pytalem z 10 razy kazdy to olewa.Wielka tajemnica z zabytkowego sterownika :).Nawet firma Elpigaz wyslala mnie do serwisu :).
  • #43
    Janek Bień
    Level 18  
    mmm trudno jest opisac jakie powinny byc ustawienia centralki zwlaszcza komus kto nigdy nie zajmowal sie instalacjami gazowymi na wiekszaa sklale . Mysle ze lepiej zrobisz jak oddasz to jakiemus fachowcowi w swoje rece . ale jak juz to ::

    typ zapłonu------------------------------ ------- 4 cyl ustawienie ilosci imp zapl na obrot walu ( ustawiasz tak aby obroty obrotomierz pokrywaly sie z obrotami odczytanymi w oknie programu)

    sygnał prędkości obrotowej ------------ sygnał słaby wybór sposobu podlaczenia sie do cewki zaplonowej sygnal slaby gdy stosujesz pojemnoscoiiowe sprzezenie z kablem WN tzw " owijka" sygnal normalny gdu pobierasz impulsy bezposrednio ze strony pierwotnej cewki zaplonowej

    czas nakłada faz-----------------------------0.6 s czas opóznienia otwarcia glownego zaworu reduktora efekt spowodowanym czasem potrzebnym na wypalenie resztek paliwa z magistrali wtryskiwaczy ustawiasz experymentalnie aby pzrelaczanie benzyna-gaz bylo plynne bez szarpnoiecia

    typ tsp-------------------------------------------- bez tsp ustawienia todzaju - typu czujnika polozenia tprzepustnicy jesli jest nie podpiety wtedy usawia sie bez tps


    sąda lambda ---------------------------------0-1 v ustawienia typu sady lambda ( zakres napiec jakie generuje sada)

    typ emulacji ----------------------------------- fala prostokątna ( ustalenie parametrow emulowanego sygnalu sady lambda mozna ustawic czas trwania stanu niskiego oraz wysokiego niektore sterowniki silnika akceptuja gdy sygnal jest zwarty do masy prawidlowe ustawienie tego parametru jest konieczne aby ecu silnika nie wykrywal bledu " brak lub nieprawidlowy sygnal sady lambda"

    opuźń odczytu sądy -----------------------10s to czas jaiki sterownik jest matrwy czyli nie reaguje na sygnal sady lambda po przelaczeniu na gaz gdy sada lambda jest jeszcze niedostatecznie nagrzana i nie dziala poprawnie w przypadku 4 przewodowych sad z grzalka mozna ten czas ustawic znacznie krótrzy

    max otwar atutota----------------------------240 hmm nie da sie prosto poisac jak ten parametr ustawic prawidlowo ale generalnie nalezy ustalic optymalne polozenie attuatora takie aby sygnal z sady lambda byl na granicy przelaczenia pomiedzy uboga a bogata mieszanka i od tej wartosci otwarcia attuatora dodac jakies 20 krokow zapasu czyli np : przy otwarciu 80 krokow uzyskujemy prawidlowy sklad spalin wiec ten parametr ustawiamy na 100 krokow .

    min otw atutora--------------------------------20 to samo tylko ustawiamy o 20 krokow mniej

    pozycja przy przyśpieszeniu------------160 mozemy tu ustalic pozycje attuatora przy wykorzystywaniu max mocy silnika czyli wzbogacanie mieszanki w momencie pelnego otwarcia przepustnicy parametr ustalamy doswiadczalnie tak aby uzyskac max moc ale nie zalac silnika gazem

    tps przy przyśpieszeniu-------------------4v ustalanie pozycji otwarcia przepusnicy kiedy ma sie otworzyc attuator do pozycji przyspieszanie. próg ten powiniwn byc ustawiony na ok 80% uchylenia przepustnicy ( o ile wogule mamy podlaczony tps )

    cut-off---------------------------------------------włączony funkcja odcinania doplywu gazu podczas hamowania silnikiem

    prędkość obrotowa odłącz ctu off----1500obr predkosc kiedy podczas hamowania silnikiem funkcja cut-off ma przestac dzialac ustawic tak aby podczas hamowania silnikiem silnik nie gasl odrazu po zejsciu na wolne obroty

    pozycja atutora dla cut off----------------80 pozycja attuatora gdy aktywna jest funkcja cut-off powinna byc jak najmniejsza ok 20 krokow

    ustalone pozycje wyjściowe atutora- wyłączone ustawienie jaki stopien otwarcie attuatora wystepuje zaraz po przelaczeniu na gaz zanim nagrzeje sie sada lambda parametr ustalamy na taka wartosc jaka uzyskuje attuator podczas normalnej pracy na nagrzanym silniku

    typ jazdy ---------------------------------------normalna nie musze chyba wyjasniac ( podpowiem tylko ze to nic nie daje )

    histereza tsp dla bieg jałowego------0.098v histereza czyli zakres napiecia na ktory sterownik nie reaguje . parametr ten decyduje o odpornosci centralki na zaklucenia sygnalu tps . mysle ze wartosc 100-200mV wystarcza

    odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v
    odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v obie wartosci to poziom napiecia dla progu przelaczania sady lambda pomiedzy bogata a uboga mieszanka dla sady 0-1V poziom 0.5v jest poprawna wartoscia . niektóre egzemplarze sady lambda wymagaja innej wartosci tego progu zalezy od producenta i stopnia zuzycia sady

    ufff dotarlem do konca moze to cos pomoze komus
    ale nie nalezy tego opisu traktowac jako kompendium wiedzy na temat ustawien sterownikow LPG . to baaardzo uproszczony i dla bez obrazy " laików" opis .
  • #44
    iquest
    Level 17  
    Jesteś jedena osobom ktora to bardzo ładnie napisała. O to właśnie chodziło, bo wiadomo ze kazdy silnik to inne nastawy.Wielki dzieki !!!!
  • #45
    dany CT
    Level 2  
    Janek Bień wrote:
    mmm trudno jest opisac jakie powinny byc ustawienia centralki zwlaszcza komus kto nigdy nie zajmowal się instalacjami gazowymi na wiekszaa sklale . Mysle ze lepiej zrobisz jak oddasz to jakiemus fachowcowi w swoje rece . ale jak juz to ::

    typ zapłonu------------------------------ ------- 4 cyl ustawienie ilosci imp zapl na obrot walu ( ustawiasz tak aby obroty obrotomierz pokrywaly się z obrotami odczytanymi w oknie programu)

    sygnał prędkości obrotowej ------------ sygnał słaby wybór sposobu podlaczenia się do cewki zaplonowej sygnal slaby gdy stosujesz pojemnoscoiiowe sprzezenie z kablem WN tzw " owijka" sygnal normalny gdu pobierasz impulsy bezposrednio ze strony pierwotnej cewki zaplonowej

    czas nakłada faz-----------------------------0.6 s czas opóznienia otwarcia glownego zaworu reduktora efekt spowodowanym czasem potrzebnym na wypalenie resztek paliwa z magistrali wtryskiwaczy ustawiasz experymentalnie aby pzrelaczanie benzyna-gaz bylo plynne bez szarpnoiecia

    typ tsp-------------------------------------------- bez tsp ustawienia todzaju - typu czujnika polozenia tprzepustnicy jesli jest nie podpiety wtedy usawia się bez tps


    sąda lambda ---------------------------------0-1 v ustawienia typu sady lambda ( zakres napiec jakie generuje sada)

    typ emulacji ----------------------------------- fala prostokątna ( ustalenie parametrow emulowanego sygnalu sady lambda mozna ustawic czas trwania stanu niskiego oraz wysokiego niektore sterowniki silnika akceptuja gdy sygnal jest zwarty do masy prawidlowe ustawienie tego parametru jest konieczne aby ecu silnika nie wykrywal bledu " brak lub nieprawidlowy sygnal sady lambda"

    opuźń odczytu sądy -----------------------10s to czas jaiki sterownik jest matrwy czyli nie reaguje na sygnal sady lambda po przelaczeniu na gaz gdy sada lambda jest jeszcze niedostatecznie nagrzana i nie dziala poprawnie w przypadku 4 przewodowych sad z grzalka mozna ten czas ustawic znacznie krótrzy

    max otwar atutota----------------------------240 hmm nie da się prosto poisac jak ten parametr ustawic prawidlowo ale generalnie nalezy ustalic optymalne polozenie attuatora takie aby sygnal z sady lambda byl na granicy przelaczenia pomiedzy uboga a bogata mieszanka i od tej wartosci otwarcia attuatora dodac jakies 20 krokow zapasu czyli np : przy otwarciu 80 krokow uzyskujemy prawidlowy sklad spalin wiec ten parametr ustawiamy na 100 krokow .

    min otw atutora--------------------------------20 to samo tylko ustawiamy o 20 krokow mniej

    pozycja przy przyśpieszeniu------------160 mozemy tu ustalic pozycje attuatora przy wykorzystywaniu max mocy silnika czyli wzbogacanie mieszanki w momencie pelnego otwarcia przepustnicy parametr ustalamy doswiadczalnie tak aby uzyskac max moc ale nie zalac silnika gazem

    tps przy przyśpieszeniu-------------------4v ustalanie pozycji otwarcia przepusnicy kiedy ma się otworzyc attuator do pozycji przyspieszanie. próg ten powiniwn byc ustawiony na ok 80% uchylenia przepustnicy ( o ile wogule mamy podlaczony tps )

    cut-off---------------------------------------------włączony funkcja odcinania doplywu gazu podczas hamowania silnikiem

    prędkość obrotowa odłącz ctu off----1500obr predkosc kiedy podczas hamowania silnikiem funkcja cut-off ma przestac dzialac ustawic tak aby podczas hamowania silnikiem silnik nie gasl odrazu po zejsciu na wolne obroty

    pozycja atutora dla cut off----------------80 pozycja attuatora gdy aktywna jest funkcja cut-off powinna byc jak najmniejsza ok 20 krokow

    ustalone pozycje wyjściowe atutora- wyłączone ustawienie jaki stopien otwarcie attuatora wystepuje zaraz po przelaczeniu na gaz zanim nagrzeje się sada lambda parametr ustalamy na taka wartosc jaka uzyskuje attuator podczas normalnej pracy na nagrzanym silniku

    typ jazdy ---------------------------------------normalna nie musze chyba wyjasniac ( podpowiem tylko ze to nic nie daje )

    histereza tsp dla bieg jałowego------0.098v histereza czyli zakres napiecia na ktory sterownik nie reaguje . parametr ten decyduje o odpornosci centralki na zakł|ó|cenia sygnalu tps . mysle ze wartosc 100-200mV wystarcza

    odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v
    odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v obie wartosci to poziom napiecia dla progu przelaczania sady lambda pomiedzy bogata a uboga mieszanka dla sady 0-1V poziom 0.5v jest poprawna wartoscia . niektóre egzemplarze sady lambda wymagaja innej wartosci tego progu zalezy od producenta i stopnia zuzycia sady

    ufff dotarlem do konca moze to cos pomoze komus
    ale nie nalezy tego opisu traktowac jako kompendium wiedzy na temat ustawien sterownikow LPG . to baaardzo uproszczony i dla bez obrazy " laików" opis .


    dzięki wielkie :D :D :D
  • #46
    iquest
    Level 17  
    Po ustawieniu wszystkiego jak trzeba, autko pod pelnym obciązeniem tz 5 osob lapie muła.Przy jezdzie samemu wszystko ok. Co by tu jeszcze zmienic ?
  • #47
    dany CT
    Level 2  
    iquest wrote:
    Po ustawieniu wszystkiego jak trzeba, autko pod pelnym obci±zeniem tz 5 osob lapie mu³a.Przy jezdzie samemu wszystko ok. Co by tu jeszcze zmienic ?

    niechcê byæ z³o¶liwy :D ale chyba zmieniæ auto :D bo nie wiem czy to
    z przyczyn zwi±zanych z ustawieniem gazu :?:auto na lpg na pewno jest
    troszeczkê s³absze moje jest s³absze na lpg o ok 6 km a od serii bez lpg
    to jest s³abszy o jakoi¶ 10 km
  • #48
    malum
    Level 23  
    Janek Bień wrote:

    max otwar atutota----------------------------240 hmm nie da sie prosto poisac jak ten parametr ustawic prawidlowo ale generalnie nalezy ustalic optymalne polozenie attuatora takie aby sygnal z sady lambda byl na granicy przelaczenia pomiedzy uboga a bogata mieszanka i od tej wartosci otwarcia attuatora dodac jakies 20 krokow zapasu czyli np : przy otwarciu 80 krokow uzyskujemy prawidlowy sklad spalin wiec ten parametr ustawiamy na 100 krokow .

    min otw atutora--------------------------------20 to samo tylko ustawiamy o 20 krokow mniej .



    JAK USTALIĆ TĘ GRANICĘ PRZEŁĄCZANIA MIĘDZY UBOGĄ A BOGATĄ MIESZANKĄ? Mam aktualnie ustawione 240 - to źle?? Jaki wpływ na pracę silnika ma ta opcja?


    Janek Bień wrote:
    odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v
    odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v obie wartosci to poziom napiecia dla progu przelaczania sady lambda pomiedzy bogata a uboga mieszanka dla sady 0-1V poziom 0.5v jest poprawna wartoscia . niektóre egzemplarze sady lambda wymagaja innej wartosci tego progu zalezy od producenta i stopnia zuzycia sady


    JAK USTALIĆ JAKA WARTOŚĆ JEST POPRAWNA? Gdy ustawiłem w mojej instalacji wartości 0,51 to samochód bardzo mocno falował obrotami, dopiero wartości w okolicach 0,7 dawały prawie zadowalający rezultat. Czy obie wartości powinny być ustawione identycznie, bo ja po regulacji gazownika w innym samochodzie miałem 0,51 i 0,58?

    Z góry dziękuję za pomoc
  • #49
    voytec
    Level 11  
    Quote:

    odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v
    odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v obie wartosci to poziom napiecia dla progu przelaczania sady lambda pomiedzy bogata a uboga mieszanka dla sady 0-1V poziom 0.5v jest poprawna wartoscia . niektóre egzemplarze sady lambda wymagaja innej wartosci tego progu zalezy od producenta i stopnia zuzycia sady


    A jak się to ustawia dla sondy 5V?
  • #50
    marpel
    Level 2  
    Znalazłem na forum schemacik kabla komputer - sterownik Lpigaz Voila Plus. Zastanawiam sie jak go zrobić ponieważ do sterownika od kabla podchodzą 4 żyły a wejście jest na 8 wtyków. Prosze o pomoc.
  • #51
    malum
    Level 23  
    marpel wrote:
    Znalazłem na forum schemacik kabla komputer - sterownik Lpigaz Voila Plus. Zastanawiam sie jak go zrobić ponieważ do sterownika od kabla podchodzą 4 żyły a wejście jest na 8 wtyków. Prosze o pomoc.



    Mylisz się. Centralka łączy się 4 przewodami, a pozostałe 4 nie są wykorzystywane, po prostu ta wtyczka tak ma!
  • #52
    marpel
    Level 2  
    malum wrote:
    Mylisz się. Centralka łączy się 4 przewodami, a pozostałe 4 nie są wykorzystywane, po prostu ta wtyczka tak ma!


    Jeśli tak, to powiedz mi Malum który rząd szpilek w sterowniku jest aktywny? Ten od naklejki Voila+ czy ten od blachy do której przykręcony jest sterownik?
  • #53
    malum
    Level 23  
    marpel wrote:
    malum wrote:
    Mylisz się. Centralka łączy się 4 przewodami, a pozostałe 4 nie są wykorzystywane, po prostu ta wtyczka tak ma!


    Jeśli tak, to powiedz mi Malum który rząd szpilek w sterowniku jest aktywny? Ten od naklejki Voila+ czy ten od blachy do której przykręcony jest sterownik?


    Pisałeś, że masz odpowiednie schematy...!!
    Tego w necie jest pełno, każdy interfejs jest uniwersalny. Różnią się jedynie wtyczki.
    Wtyczka do Voila+ ma takiego klipsa do przypinania do gniazda i właśnie rząd przy tym klipsie jest aktywny.
  • #54
    automedg
    Level 11  
    witam jestem poraz pierwszy mam kabelek i program voila plus ale nie mogę tego zgrać z centralką w samochodzie jak to zrobić proszę o pomoc automedg(malpa)o2.pl
  • #55
    malum
    Level 23  
    automedg wrote:
    witam jestem poraz pierwszy mam kabelek i program voila plus ale nie mogę tego zgrać z centralką w samochodzie jak to zrobić proszę o pomoc automedg(małpa)o2.pl


    Co to za kabelek, mówisz o interfejsie czy o normalnym przewodzie?
    Jaki masz system w komputerze i jakiego używasz gniazda, oryginalnego czy przez jakąś kartę lub coś podobnego?
  • #56
    automedg
    Level 11  
    mam system xp sam kabelek i program kabel usb+pzejście com dzisiaj sprawdzałem i połączyłem się ale były do wyboru 3 kategorie i nie mogłem nic więcej zrobić tak jak by się traciła komunikacja czytałem że to może być problem z usb-com albo program nie ten pomocy automedg(malpa)o2.pl
  • #57
    malum
    Level 23  
    automedg wrote:
    mam system xp sam kabelek i program kabel usb+pzejście com dzisiaj sprawdzałem i połączyłem się ale były do wyboru 3 kategorie i nie mogłem nic więcej zrobić tak jak by się traciła komunikacja czytałem że to może być problem z usb-com albo program nie ten pomocy automedg(małpa)o2.pl


    1. Nie da się podłączyć komputera do instalacji gazowej za pomocą samego kabelka, potrzebny jest interfejs LPG, na allegro jest tego sporo
    2. Program do instalacji VoilaPlus napisany jest w DOSie, więc pod Win XP mogą wystąpić z nim problemy i to wielkie.
    3. O przejściówce USB/COM możesz zapomnieć. To jest tylko symulacja gniazda COM, a nie rozwiązanie sprzętowe. Pozwala zobaczyć co jak działa, ale już nie zaprogramować, chyba, że masz jakąś inną wersję, ale ja testowałem trzy różne i zawsze były problemy z nawiązaniem połączenia. Jedyne rozwiązanie to karta PCMCIA, ale to koszt ponad 300zł i w takiej sytuacji bardziej opłaca się kupić starego laptopa w pentiumie za 100 czy 150zł - ja tak zrobiłem i działa.
  • #58
    radzieta
    Level 2  
    Może kabelek na USB załatwi sprawe. Jest tego sporo na allegro i to w całkiem rozsądnych cenach.
    P.S. Szukam schematu sterownika Voila Plus bo mi padł lub kupie sprawny niedrogo.
    Pozdrawiam
  • #59
    ziutek73-32
    Level 1  
    Potrzebuje scemat połączeń do Viola+ kod AE170
  • #60
    dexter1243
    Level 1  
    witam. potrzebuje programu do gazu voila plus oraz schematu do interfejsu...jak by ktoś był miły i mógł mi wysłać program i schemat interfejsu na maila dexter54(malpa)vp.pl.Z góry dziękuję:)