Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alpine CDE-9870R brak podtrzymania, jak podłączyć

kaszpir1 13 May 2009 20:58 7442 6
  • #1
    kaszpir1
    Level 10  
    Witam !

    Dziś wymontowałem fabryczne radio z Xsary Picasso z 2002r i na jej miejsce zamontowalem Alpine CDE-9870R.

    Chciałem podłączyć tak aby po wyłączeniu samochodu radio się wyłączało. Chciałem z tego powodu gdyż te radio (z rtego co wyczytałem) pobiera bardzo duży prąd także podczas "czuwania" co może powodować szybkie rozładowanie akumulatora.

    Podłączyłem kabel zółty z zółtym , czerwony z czerwonym i radio gra. Po wyłączeniu samochodu jeszcze chwilkę gra (może i dłuższą 1-2minuty ?) i następnie się całkowicie wyłącza (brak zasilania).

    Tyle że no właśnie ...

    Po ponownym uruchomienia radia utracone są wszystkie ustawienia.

    Próbowałem łączyć czerwony z żółtym , żółty z czerwonym i przy takim połączeniu radio wogóle nie działa.

    kabelek czerwony rozgałęzia się na dwa czerwone kabelki , kabel żółty jest pojedynczy.

    Podłączyłem zatem czerowny z czerwonym i czerwony z żółtym.
    Efekt - radio działa cały czas , także po wylączeniu zasilania.

    Jednakże po prostu boję się zostawić w takim ustawieniu radio aby mi nie rozładowało akumulatora :(

    Czy da się jakoś zrobić aby radio się zupełnie wyłączało po wylączeniu samochodu , ale nie traciło ustawień ?
  • #2
    gonzo180
    Level 14  
    Witam. Czy kolega programuje każdą stację?.
  • #3
    kaszpir1
    Level 10  
    Radia nie słucham ale jednak chciałbym aby trzymało ustawienia , bo codzienne ustawianie poziomu basów , sopranów , loudnesa , ustawien dotyczących odtwarzania i itd jest troche męczące ;)
  • #4
    gonzo180
    Level 14  
    Witam. +12V ( żółty) podtrzymanie pamięci. Napięcie na tym przewodzie powinno być cały czas, a +12V ( czerwony) podłącz pod kluczyk. W ten sposób będzie można radio wyłączyć kluczykiem przez stacyjkę, i pamięć też będzie. Innej opcji nie ma.
  • #5
    kaszpir1
    Level 10  
    Dalszy ciąg :(

    W samchodzie fabryczne radio to VDO.

    Zakupiłem sobie radio Alpine.

    Po zakupie zamontowałem radio (bez przejściówki). Efekt był taki że radio po wyjęciu kluczyka po 2-3 minutach się wyłączało samo.
    Po dwóch dniach (czwartek) kupiłem przelotkę w ASO i efektu w/w nie było już. Radio działało cały czas , nawet po wyłączeniu zapłonu..

    Radio podłączyłem kabelek zółty do żółtego , czerwony do czerwonego ...

    Samochód jest w codziennym użyciu.

    W niedzielę zauważyłem że komputer pokazuje bzdury (nie działa spalanie chwilowe , źle pokazuje dystans i itd) a samochód nie ma mocy , obroty falują , drży po dodaniu gazu ...
    Po dojechaniu (tragedia) włożyłem oryginalne radio i odłączyłem na chwilę akumulator ...

    Pomogło , samochód zachowywał i jeździł prawidłowo.

    W niedzielę wieczorem zamontowałem ponownie radio Alpine , ale tym razem połączyłem kabelek czerwony z czerwonym i czerwony z żółtym.
    Rano samochód znów nieprawidłowo się zachowywał Sad

    Teraz pojeźdzę z dzień na radiu fabrycznym i zobaczę czy to wina radia czy zupełnie czegoś innego , ale jeśli radia to nie mam pojecia co zrobić Sad

    Przejściówkka którą kupiłem w ASO wygląda tak:

    Alpine CDE-9870R brak podtrzymania, jak podłączyć

    Radio gra cały czas , także po wyłączeniu silnika.

    W razie czego aby coś pomogło:

    radio:

    Alpine CDE-9870R brak podtrzymania, jak podłączyć

    Wygląda to tak że z założyną przelotką :

    połączenia:

    GND-GND
    Ignition Key - Ignition Key + zmostkowany z Battery
    Power antena - power antena

    I to wszystko. Reszta kabli nie "przechodzi" przez przejściówkę (puste piny).

    Pomóżcie ...

    Zdjęcia i obrazki proszę dodawać w ten sposób: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1241901.html
    Zmieniłem. [TW]
  • #6
    Drapek_skate
    Level 13  
    dziwna sprawa. wychodziło by na to że ta przejściówka jakaś dziwna skoro bez niej działało dobrze (bo rozumiem że tak było).
    ja bym na Twoim miejscu wywalił tą przejściówkę i w wiązce kabli, która była dołączona do radia podłączył czerwony kabel do żółtego.
    Te radia wcale nie ciągną dużo prądu na czuwaniu (mam tak podłączone w toledoI 9870RR i akumulatorowi ani widzi się padać z tego powodu)
  • #7
    wit007
    Level 24  
    Masz w aucie multiplex. I tak sie dzieje po wyjeciu radia. Zasilanie swiruje, komputer tez. Podjedz do jakiegos speca, ew. ASO (ale to bedzie pewnie drogie) - musza Ci "wprogramowac" nowe radio zeby wspolpracowalo z instalacja