Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbina w Passacie AFN włącza sie na biegu jałowym

13 Maj 2009 23:00 10910 16
  • Poziom 10  
    Jak napisalem w temacie.Niedzialalo turbo(Passat AFN) wcale bo bylo zapieczone.wyczyscilem kierowniczki itd.zalozylem i samochod calkowicie ożył i jakby byl z innej planety.W czym teraz problem,a mianowicie ze na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze)i jak zrobie przegazowke to sie wyłączy.I tak jest co kilka minut powiedzmy.Podłaczylem Vaga i pokazuje mi na blokach pomiarowych ze komputer potrzebuje przykladowo 1020 a cisnienie w rurze dolotowej jest jakies 960.I co???jak sie wlancza turbo to dobija do tej jednsotki 1020 i i przestaje.Czy zna ktos taki temat???prosilbym o jakas podpowiedz gdzie szukac przyczyny,gdzie tu pies pogrzbany???
  • Poziom 23  
    Sprawdz czujnik BARO, ale będziesz potrzebował nowej turbiny
  • Poziom 10  
    Ten co jest na rurze dolotowej???A po drugie to sadzisz ze turbina juz styrana i musze zalozyc inna???
  • Poziom 23  
    tak ten na rurze, a co do turbiny to zobacz jak się zachowuje mieszek na turbinie od podciśnienia.
    Ale raczej stawiam na dalej zaciętą turbinę tylko teraz na pchanie non stop.
  • Poziom 33  
    tocka napisał:
    tak ten na rurze, a co do turbiny to zobacz jak się zachowuje mieszek na turbinie od podciśnienia.
    Ale raczej stawiam na dalej zaciętą turbinę tylko teraz na pchanie non stop.


    Niezgodze się z ta opinią, zobacz jak jest sterowana turbina. Na wolnych obrotach kierownice ustawione są na MAX ładowanie tak jak powinno być. Niektóre tdi tak mają na wolnych czasami słychać ładowanie.
  • Poziom 34  
    yaaro napisał:
    Niektrore tdi tak maja ę na wolnych casami słychac ładowanie.

    przy tej dynamice spalin na wolnych obrotach słychać doładowanie ?
  • Poziom 33  
    Jak będę miał czas nagram ci filmik z mojego tdi silnik afn, słychać gwizd turbiny na ciepłym silniku.
  • Poziom 2  
    A możesz wkleić logi w grupie BS i dynamiczne najlepiej? Ja mam A4. 96r też w AFN i czasami też mi się taka sytuacja zdaża, ale nie wiem czy to w momencie jak EGR porzełącza się między spalinami a powietrzem to tego tak nie słychać. Wydaje mi się że najlepszą diagnoże możnaby postawić jakbyś zrobił komplet logów dynamicznych i grupy BS (EGR, N75 itd). Wtedy można będzie popatrzeć co tam się dzieje.
  • Poziom 11  
    joker1612 napisał:
    na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze)


    To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają .


    joker1612 napisał:
    i jak zrobie przegazowke to sie wyłączy.


    co rozumiesz przez słowo wyłaczy ??? że nie słyszysz gwizdu ???


    joker1612 napisał:
    I tak jest co kilka minut powiedzmy.Podłaczylem Vaga i pokazuje mi na blokach pomiarowych ze komputer potrzebuje przykladowo 1020 a cisnienie w rurze dolotowej jest jakies 960.I co???jak sie wlancza turbo to dobija do tej jednsotki 1020 i i przestaje.


    Myśle że szukasz troche dziury w całym , bo problemu zadnego nie ma

    to ze raz na biegu jałowym jest ciut wyższe lub niższe doładowanie zalezy także od stopnia otwarcia/zamkniecia zaworu EGR


    joker1612 napisał:
    Czy zna ktos taki temat???prosilbym o jakas podpowiedz gdzie szukac przyczyny,gdzie tu pies pogrzbany???


    Nie ma żadnego problemu , zrób tylko dla świętego spokoju logi statycznie kanał 011BS , dynamicznie 011 czyli pełny but od 1500 do ponad 4000rpm (powiedzmy na 3-biegu)
    wklej logi tutaj i zobaczymy czy wsio gra na 100% , nie szukaj problemu ze na jałowym raz pompuje 970mbar , a raz 1020mbar , bo to jet bez znaczenia
  • Poziom 10  
    homsky widze ze troche jestes w temacie ale cos.Do tego jest jeszcze 1 problem bo to auto jest mojego klienta i gostka wkurza jak stoi gdzies a tu nagle wlancza(zaznaczam ze jest dosyc glosne i samego mnie przeraza) sie turbo i laduje a do tego jeszcze grzechocza kierownice w turbie bo wszystko ladnie wyczyscilem w srodku a sa niepierwszej nowosci i maja zdeka luzu na tych swoich oskach.Hmm problem moze i robie niepowiem ze nie poniewaz przewalilem juz troche tych TDIkow i jeszcze nigdy takiego zjawiska niewidzialem.A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu
  • Poziom 34  
    joker1612 napisał:
    A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu


    zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy turbosprężarki więc to nie będzie rozwiązaniem tego problemu, bardziej jestem skłonny stwierdzić, że to turbo słychać bo zbyt duże luzy na jej wałku powodują ocieranie wirnika o obudowę i tu chyba jest pies pogrzebany, łopatki zmiennej geometrii nie mają o co grzechotać.
  • Poziom 10  
    Ok.skoro tak ale tak powiem jeszcze ze jak mialem turbo w rekach to niemialo luzu ,nawet bylem zdziwiony,natomiast mysle jednak ze moga sie kierownice tłuc troszeczke w tym pierscieniu ktory nimi reguluje ewentualnie kazda jedna z nich ma jakas swoja oś na ktorej sie trzyma w obudowie i z tego co pamietam to one tak chodzily troche na boki,a tak na marginesie to gosciu sie szarpie na wymianke turba.Napisze co sie bedzie dzialo jak wymienie.Lekko odbiegajac od tematu to jakby ktos byl zainteresowany to mam na sprzedaj ten zawor Pierburga co steruje turbina.pozdrawiam
  • Poziom 34  
    joker1612 napisał:
    odbiegajac od tematu to jakby ktos byl zainteresowany to mam na sprzedaj ten zawor Pierburga co steruje turbina.pozdrawiam


    a gościu o tym wie ? :D
  • Poziom 10  
    Tak,to jest goscia bo jemu zalozylem nowy tez orginalke i mam mu to opchnac
  • Poziom 10  
    Zawiozlem turbo do regeneracji i koles pwiedzial ze jest strasznie wypracowana na kierownicach i naprawa wyniesie 1200zeta
  • Poziom 34  
    wypracowana na kierownicach he he a co tam się ma wypracować ?
  • Poziom 10  
    Wypracuje sie wlasnie na tych swoich oskach i te kanałki w tym pierscieniu co wszystko stwarza luz i stuki po obudowie itd.Dzis wlasnie przywiozlem te turbinke od gostka.Zalozylem i co??Gitarka.Autko niewali zadnych skeczy teraz.Jest zalozony nowy wirnik z oska i kierownice.Tak wiec wszystko hula i mozna temat zamykac