Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbina w Passacie AFN włącza sie na biegu jałowym

joker1612 13 Maj 2009 23:00 9590 16
  • #1 13 Maj 2009 23:00
    joker1612
    Poziom 10  

    Jak napisalem w temacie.Niedzialalo turbo(Passat AFN) wcale bo bylo zapieczone.wyczyscilem kierowniczki itd.zalozylem i samochod calkowicie ożył i jakby byl z innej planety.W czym teraz problem,a mianowicie ze na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze)i jak zrobie przegazowke to sie wyłączy.I tak jest co kilka minut powiedzmy.Podłaczylem Vaga i pokazuje mi na blokach pomiarowych ze komputer potrzebuje przykladowo 1020 a cisnienie w rurze dolotowej jest jakies 960.I co???jak sie wlancza turbo to dobija do tej jednsotki 1020 i i przestaje.Czy zna ktos taki temat???prosilbym o jakas podpowiedz gdzie szukac przyczyny,gdzie tu pies pogrzbany???

    0 16
  • #2 13 Maj 2009 23:13
    tocka
    Poziom 24  

    Sprawdz czujnik BARO, ale będziesz potrzebował nowej turbiny

    0
  • #3 13 Maj 2009 23:49
    joker1612
    Poziom 10  

    Ten co jest na rurze dolotowej???A po drugie to sadzisz ze turbina juz styrana i musze zalozyc inna???

    1
  • #4 13 Maj 2009 23:57
    tocka
    Poziom 24  

    tak ten na rurze, a co do turbiny to zobacz jak się zachowuje mieszek na turbinie od podciśnienia.
    Ale raczej stawiam na dalej zaciętą turbinę tylko teraz na pchanie non stop.

    0
  • #5 14 Maj 2009 08:32
    yaaro
    Poziom 33  

    tocka napisał:
    tak ten na rurze, a co do turbiny to zobacz jak się zachowuje mieszek na turbinie od podciśnienia.
    Ale raczej stawiam na dalej zaciętą turbinę tylko teraz na pchanie non stop.


    Niezgodze się z ta opinią, zobacz jak jest sterowana turbina. Na wolnych obrotach kierownice ustawione są na MAX ładowanie tak jak powinno być. Niektóre tdi tak mają na wolnych czasami słychać ładowanie.

    0
  • #6 14 Maj 2009 08:51
    Sztomel
    Poziom 34  

    yaaro napisał:
    Niektrore tdi tak maja ę na wolnych casami słychac ładowanie.

    przy tej dynamice spalin na wolnych obrotach słychać doładowanie ?

    0
  • #7 14 Maj 2009 09:56
    yaaro
    Poziom 33  

    Jak będę miał czas nagram ci filmik z mojego tdi silnik afn, słychać gwizd turbiny na ciepłym silniku.

    0
  • #8 14 Maj 2009 22:08
    kisiel5
    Poziom 2  

    A możesz wkleić logi w grupie BS i dynamiczne najlepiej? Ja mam A4. 96r też w AFN i czasami też mi się taka sytuacja zdaża, ale nie wiem czy to w momencie jak EGR porzełącza się między spalinami a powietrzem to tego tak nie słychać. Wydaje mi się że najlepszą diagnoże możnaby postawić jakbyś zrobił komplet logów dynamicznych i grupy BS (EGR, N75 itd). Wtedy można będzie popatrzeć co tam się dzieje.

    0
  • #9 14 Maj 2009 22:31
    homsky
    Poziom 10  

    joker1612 napisał:
    na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze)


    To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają .


    joker1612 napisał:
    i jak zrobie przegazowke to sie wyłączy.


    co rozumiesz przez słowo wyłaczy ??? że nie słyszysz gwizdu ???


    joker1612 napisał:
    I tak jest co kilka minut powiedzmy.Podłaczylem Vaga i pokazuje mi na blokach pomiarowych ze komputer potrzebuje przykladowo 1020 a cisnienie w rurze dolotowej jest jakies 960.I co???jak sie wlancza turbo to dobija do tej jednsotki 1020 i i przestaje.


    Myśle że szukasz troche dziury w całym , bo problemu zadnego nie ma

    to ze raz na biegu jałowym jest ciut wyższe lub niższe doładowanie zalezy także od stopnia otwarcia/zamkniecia zaworu EGR


    joker1612 napisał:
    Czy zna ktos taki temat???prosilbym o jakas podpowiedz gdzie szukac przyczyny,gdzie tu pies pogrzbany???


    Nie ma żadnego problemu , zrób tylko dla świętego spokoju logi statycznie kanał 011BS , dynamicznie 011 czyli pełny but od 1500 do ponad 4000rpm (powiedzmy na 3-biegu)
    wklej logi tutaj i zobaczymy czy wsio gra na 100% , nie szukaj problemu ze na jałowym raz pompuje 970mbar , a raz 1020mbar , bo to jet bez znaczenia

    0
  • #10 14 Maj 2009 23:12
    joker1612
    Poziom 10  

    homsky widze ze troche jestes w temacie ale cos.Do tego jest jeszcze 1 problem bo to auto jest mojego klienta i gostka wkurza jak stoi gdzies a tu nagle wlancza(zaznaczam ze jest dosyc glosne i samego mnie przeraza) sie turbo i laduje a do tego jeszcze grzechocza kierownice w turbie bo wszystko ladnie wyczyscilem w srodku a sa niepierwszej nowosci i maja zdeka luzu na tych swoich oskach.Hmm problem moze i robie niepowiem ze nie poniewaz przewalilem juz troche tych TDIkow i jeszcze nigdy takiego zjawiska niewidzialem.A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu

    0
  • #11 15 Maj 2009 05:49
    Sztomel
    Poziom 34  

    joker1612 napisał:
    A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu


    zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy turbosprężarki więc to nie będzie rozwiązaniem tego problemu, bardziej jestem skłonny stwierdzić, że to turbo słychać bo zbyt duże luzy na jej wałku powodują ocieranie wirnika o obudowę i tu chyba jest pies pogrzebany, łopatki zmiennej geometrii nie mają o co grzechotać.

    1
  • #12 15 Maj 2009 23:57
    joker1612
    Poziom 10  

    Ok.skoro tak ale tak powiem jeszcze ze jak mialem turbo w rekach to niemialo luzu ,nawet bylem zdziwiony,natomiast mysle jednak ze moga sie kierownice tłuc troszeczke w tym pierscieniu ktory nimi reguluje ewentualnie kazda jedna z nich ma jakas swoja oś na ktorej sie trzyma w obudowie i z tego co pamietam to one tak chodzily troche na boki,a tak na marginesie to gosciu sie szarpie na wymianke turba.Napisze co sie bedzie dzialo jak wymienie.Lekko odbiegajac od tematu to jakby ktos byl zainteresowany to mam na sprzedaj ten zawor Pierburga co steruje turbina.pozdrawiam

    0
  • #13 16 Maj 2009 06:06
    Sztomel
    Poziom 34  

    joker1612 napisał:
    odbiegajac od tematu to jakby ktos byl zainteresowany to mam na sprzedaj ten zawor Pierburga co steruje turbina.pozdrawiam


    a gościu o tym wie ? :D

    0
  • #14 16 Maj 2009 19:30
    joker1612
    Poziom 10  

    Tak,to jest goscia bo jemu zalozylem nowy tez orginalke i mam mu to opchnac

    0
  • #15 21 Maj 2009 15:44
    joker1612
    Poziom 10  

    Zawiozlem turbo do regeneracji i koles pwiedzial ze jest strasznie wypracowana na kierownicach i naprawa wyniesie 1200zeta

    0
  • #16 22 Maj 2009 05:43
    Sztomel
    Poziom 34  

    wypracowana na kierownicach he he a co tam się ma wypracować ?

    0
  • #17 22 Maj 2009 22:51
    joker1612
    Poziom 10  

    Wypracuje sie wlasnie na tych swoich oskach i te kanałki w tym pierscieniu co wszystko stwarza luz i stuki po obudowie itd.Dzis wlasnie przywiozlem te turbinke od gostka.Zalozylem i co??Gitarka.Autko niewali zadnych skeczy teraz.Jest zalozony nowy wirnik z oska i kierownice.Tak wiec wszystko hula i mozna temat zamykac

    0