Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane - dziwna usterka

EnduroRider 14 Oct 2004 18:54 13538 42
  • #31
    EnduroRider
    Level 11  
    widzę, że z jednego tematu zrobiły się 2 wątki :) wracając do mojego tematu: samochód stał 3 dni w serwisie boscha, efekt - wymienione 4 cewki. problem prawie zniknął. mówię prawie dlatego, że samochód nie szarpie, jest znowu dynamiczny, ale "strzał" obrotami nadal występuje, z tym, że znacznie, znacznie rzadziej.

    dużo już zmieniło pewnie skasowanie błędów, które powstały między innymi na skutek odłączania przeze mnie wszystkich chyba możliwych czujników. cewki (przynajmniej niektóre) też mogły być walnięte - przecież to sagemy. ale co dalej?

    wróciłem ponownie na komputer i jedyne co pokazał, to podgrzewanie sondy lambdy. fachowcy twierdzą, że to nie ma prawa mieć wpływu na występującą usterkę. czy aby rzeczywiście?? a może jedna z tych nowych (używanych) cewek jest znowu walnięta? jakoś w to wątpię....

    słowo daję, ile miałem samochodów, tak nigdy jeszcze żadna usterka nie stanowiła takiej zagadki. nie tylko zresztą dla mnie, bo za głowę łapią się też mechanicy....szok 8O
  • #32
    schizzer
    Level 11  
    Dobra panowie-jeżeli jest to 2001 to najprawdopodobniej ma przepustnicę z napędem elektromagnetycznym .Jeżeli tak to wszystkie objawy o których piszecie spowodowane bywają z reguły jedną "małą "usterką.Brudna gardziel i sama przepustnicy (szczególnie często po pobycie u blacharza)Wyczyścić -wypolerować np2000wodnym i powinno pomóc.Podkreślam -usterka pojawia się tylko w wypadku istnienia wyżej opisanego systemu napędu przepustnicy.
  • #33
    EnduroRider
    Level 11  
    wreszcie udało się rozwiązać mój problem. jak się okazało był banalny i w końcu mi się go udało rozwiązać, co tylko świadczy o pracownikach serwisu renault, którzy oglądali auto, o serwisie boscha, w którym auto stało trzy dni, wreszcie o elektrykach i innych fachowcach. opiszę ten przypadek, może komuś się przyda i zaoszczędzi sporo nerwów. chronologicznie sprawa wyglądała tak:

    1. samochód przeastał chodzić na jeden cylinder
    2. postanowiłem zacząć od wymiany świec - nie pomogło
    3. zmieniłem jedną z cewek, niby było ok, ale były strzały obrotami i szarpnięcia (z czasem nasilały się)

    zostało sprawdzone dosłownie wszystko co możliwe, łącznie z podmianą głównego komputera i wszystkich praktycznie czujników. wymieniałem cewki, problem powracał, więc je w końcu zakleiłem w miejscach przebić specjalną masą epoksydową. było lepiej, ale nie do końca.

    i co się okazało ? problem tkwił w niewłaściwie dobranych świecach. sprzedawca na stacji dał mi cewki od renault magane, silnik 1.4 jak mój, ale niestety 8-zaworowy. a świece od 8-zaworowego i 16-zaworowego jak się okazuje różnią się. po wymianie świec na odpowiednie championy problem ustał, jak ręką odjął !

    refleksja jest mimo wszystko smutna, że nikomu nei przyszło do głowy wyciągnąć świece i oprócz wyglądu (kóry był bardzo dobry) sprawdzić także symbol. jak teraz o tym myślę, to mnie szlag trafia. tyle czasu jeździć nie do końca sprawnym autem i stracić tyle nerwów i czasu, a na koniec przyczyna okazuje się być banalna...
  • #34
    js17
    Level 11  
    to jest czujnik położenia wału miałem to w swojej Megi wymieniłem i jest ok
  • #35
    EnduroRider
    Level 11  
    nie chcę być niegrzeczny, ale czytaj uważnie wiadomości zanim dasz odpowiedź. przecież wyraźnie opisałem w ostatnim poście, co było faktyczną przyczyną takiego zachowania auta. własnie źle dobrane świece. od tamtego czasu auto śmiga aż miło.
  • #36
    djmickey
    Level 1  
    Też mam ten sam problem, co EnduroRider
    I też mam Megane 1.4 16v 2001 r.
    Myślałem, że to alarm, bo też mi nie działa.
    Jutro wymieniam świece mam nadzieje, że pomoże.
  • #37
    zbychudy
    Level 11  
    Sprawdź katalizator - po kolizji możliwe uszkodzenie oraz sondy lambda.
  • #38
    skalin
    Level 12  
    Ja mam dziwny problem gaśnie mi meganka 1,6 - 16V na niskich obrotach na gazie. Tzn jak schodzi z wysokich na niskie, ale nie zawsze. A co do świec to po wymianie mam problem z zapalaniem - długo kręcę rozrusznikiempotem pali i już jest OK (na benzynie) zastanawiam sie czy to nie mogą być żle dobrane świece.
  • #39
    wideo5
    Level 13  
    EnduroRider wrote:
    witam.

    problem dotyczy megi 1.4 16v 2001 r.

    jeszcze do dzisiaj myślałem, że mi jedna z cewek wn szwankuje, a tu
    niespodzianka.

    usterka objawia się tak: silnik co pewien czas spada gwałtownie z obrotów
    (prawie do 0), zapalają się 3 kontrolki sygn. awarię silnika i od razu
    wszystko wraca do normy. (aczkolwiek też nie zawsze , bo parę razy auto
    zgasło). dzieje się tak w czasie postoju jak i jazdy, głównie na 1 i 2
    biegu. oczywiście skutkuje to gwałtownym szarpnięciem silnika, co jest
    średnio przyjemne. przy przyspieszaniu na 1,2 i czasami 3 biegu wyraźnie czuć spadek mocy, takie jakby lekkie szarpnięcia.


    do niedawna zdarzało się 1 może 2 razy dziennie, powalczyłem z cewkami, nie udało mi się namierzyć która to, więc postanowiłem czekać. no i się doczekałem - usterka powtarza się znacznie częściej, aż stało się to uciążliwe.

    podłączenie pod kompa pokazało 9 różnych błędów: od podgrzewania lambdy, po wtrysk 3 cylindra. w sumie wniosek taki, że nie wiadomo gdzie leży przyczyna. sugestie były co do braku masy albo zasilania na głównej wiązce/sterowniku.

    do teraz sprawdzone: świece, cewki, alarmy, immobilazer (łącznie ze
    sprawdzeniem drugiego klucza), listwa z przeklaźnikami przy akumulatorze (podobno często rdzewieje), przekaźniki, komputer obstukany (w kwestii zimnych lutów), głowna wiązka raczej w całości sprawdzona (chociaż pewnie można by dokładniej).

    o co tu chodzi??? kto miał coś podobnego? za każdą sugestię będę wdzięczny, gdyż nawet koledzy z serwisu nie za bardzo wiedzieli co z tym przypadkiem zrobić. generalnie to wszyscy oczy otwierają ze zdumienia, bo poza tymi spadkami silnik pracuje jak żyleta. ale tak się niestety jeździć nie da....

    dodam, że usterki (ta + walnięta cewka (wymieniona od razu)) pojawiły się po wyjeździe od blacharza (parę miesięcy temu). podejrzenie było jedno - spawanie przy podłączonym aku. ale facet, który to robił nie jest pierwszym lepszym dupkiem i jest absolutnie przekonany, że aku odłączył. nie widziałem, więc muszę mu wierzyć. sam już nie wiem.....

    jeszcze raz proszę o pomoc.


    słuchaj coś mi te nie pasuje. mam identyczny objaw w 16 16V . też auto było odłączone od akumulatora na kilka dni i remontowana głowica. po odpaleniu techolerne lampki się zapalały najczęściej przy raptownym dodaniu gazu na biegu jałowym oraz sporadycznie w czasie jazdy przerwał silnik i zapalają się te lampki. wcześniej było OK a świec przecież nie wymieniałem. daj znać czy nadal jest OK.
  • #40
    piotrkrys
    Level 1  
    mi tez sie swieca te trzy kontrolki najprawdopodobniej to panewki wału korbowego
  • #41
    genek1000
    Level 35  
    wideo5 wrote:
    EnduroRider wrote:
    witam.

    problem dotyczy megi 1.4 16v 2001 r.

    jeszcze do dzisiaj myślałem, że mi jedna z cewek wn szwankuje, a tu
    niespodzianka.

    usterka objawia się tak: silnik co pewien czas spada gwałtownie z obrotów
    (prawie do 0), zapalają się 3 kontrolki sygn. awarię silnika i od razu
    wszystko wraca do normy. (aczkolwiek też nie zawsze , bo parę razy auto
    zgasło). dzieje się tak w czasie postoju jak i jazdy, głównie na 1 i 2
    biegu. oczywiście skutkuje to gwałtownym szarpnięciem silnika, co jest
    średnio przyjemne. przy przyspieszaniu na 1,2 i czasami 3 biegu wyraźnie czuć spadek mocy, takie jakby lekkie szarpnięcia.


    do niedawna zdarzało się 1 może 2 razy dziennie, powalczyłem z cewkami, nie udało mi się namierzyć która to, więc postanowiłem czekać. no i się doczekałem - usterka powtarza się znacznie częściej, aż stało się to uciążliwe.

    podłączenie pod kompa pokazało 9 różnych błędów: od podgrzewania lambdy, po wtrysk 3 cylindra. w sumie wniosek taki, że nie wiadomo gdzie leży przyczyna. sugestie były co do braku masy albo zasilania na głównej wiązce/sterowniku.

    do teraz sprawdzone: świece, cewki, alarmy, immobilazer (łącznie ze
    sprawdzeniem drugiego klucza), listwa z przeklaźnikami przy akumulatorze (podobno często rdzewieje), przekaźniki, komputer obstukany (w kwestii zimnych lutów), głowna wiązka raczej w całości sprawdzona (chociaż pewnie można by dokładniej).

    o co tu chodzi??? kto miał coś podobnego? za każdą sugestię będę wdzięczny, gdyż nawet koledzy z serwisu nie za bardzo wiedzieli co z tym przypadkiem zrobić. generalnie to wszyscy oczy otwierają ze zdumienia, bo poza tymi spadkami silnik pracuje jak żyleta. ale tak się niestety jeździć nie da....

    dodam, że usterki (ta + walnięta cewka (wymieniona od razu)) pojawiły się po wyjeździe od blacharza (parę miesięcy temu). podejrzenie było jedno - spawanie przy podłączonym aku. ale facet, który to robił nie jest pierwszym lepszym dupkiem i jest absolutnie przekonany, że aku odłączył. nie widziałem, więc muszę mu wierzyć. sam już nie wiem.....

    jeszcze raz proszę o pomoc.


    słuchaj coś mi te nie pasuje. mam identyczny objaw w 16 16V . też auto było odłączone od akumulatora na kilka dni i remontowana głowica. po odpaleniu techolerne lampki się zapalały najczęściej przy raptownym dodaniu gazu na biegu jałowym oraz sporadycznie w czasie jazdy przerwał silnik i zapalają się te lampki. wcześniej było OK a świec przecież nie wymieniałem. daj znać czy nadal jest OK.


    Panowie , czy świece były sprawdzane czy podmieniane?
    Bardzo czesto taki efekt dają uszkodzone swiece( nieprawidłowa opornośc swiec) Iskra zaczyna wedrowac po samochodzie co skutkuje resetowaniem sie licznika, przerwami w pracy silnika oraz wyskakiwaniem przeróżnych błędów , najczęsciej związanych z podgrzewaniem sondy tlenu.
  • #42
    scenicdti
    Level 16  
    Witam porada kolegi EnduroRider co do meganki była bardzo słuszna miałem identyczny problem i tez pomogla wymiana swiec na inne szkodaze wczesniej tego nieprzeczytalem rozgrzebalismy pol auta i nic a tu tylko swiece
  • #43
    chomikbp
    Level 1  
    Witam tez mam mam podobny problem i tez mam meganke 1,4 16V. Autko tez gasło i zapalały sie te trzy kontrolki po wymianie swiec i cewek ten problem zniknał natomiast pozostał problem szarpania podczas przyspieszania szczególnie ponizej 2tys obrotó, komputer pokazuje błąd wtryskiwacza 3 cylindra i usterke grzania sondy