Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic Vgen, problem z instalacją Autronic

13 Maj 2009 23:36 7799 13
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!

    Mam problem z instalacją gazową w aucie. Instalacja będzie miała już 3 lata i przez ten cały czas nic się z nią nie działo do teraz. A więc od początku, instalacja zamontowana w aucie to Autronic AGC MINI KIT AL 600 Z http://www.agcentrum.pl/?d=39 (kontroler sondy AL-600, przełącznik AS-101). Od pewnego czasu miałem problem z przełączeniem auta na gaz. Raz się udało raz nie, jeśli się udawało to jedynie zaraz po ruszeniu kiedy silnik nie był jeszcze w pełni rozgrzany. Aktualnie nie chce się w ogóle przełączyć na gaz. Byłem u gaziarzy jednak nie potrafili stwierdzić co jest nie tak i od razu zaproponowali wymianę całej elektroniki - koszta może nie tragiczny - 170zł, zapytałem czy po wymianie na pewno będzie ok powiedzieli, że "raczej tak" po tych słowach podziękowałem za taki serwis i zapłaciłem tylko za niby diagnozę. Sprawdzili, że gaz dochodzi, elektrozawór działa, czyli możliwe, że wina jest od strony sterowania. Na początek zdemontowałem przełącznik AS-101. Podskoczyłem do sklepu i zakupiłem przekaźnik oraz kondensatorek 100uF napięcia pracy 35V. Myślałem, że może to wina przekaźnika, po jego wymianie nic lepiej. To może kondensator nie trzymał odpowiedniego napięcia i dlatego przekaźnik wraca z powrotem. Wymieniłem go i nadal nic. Rozebrałem również ten kontroler AL-600 przetestowałem przekaźnik baterią 9V i przełączał także tutaj chyba też wszystko ok. Nie wiem gdzie dalej szukać, napięcie z sondy ale na paliwie chodzi ok także chyba to nie powinno być to). Jeśli macie jakiś pomysł to będę wdzięczny za podpowiedź.

    Z góry bardzo dziękuję
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Sprawdź poprawność styku przewodów zasilających, może jest gdzieś oberwana masa lub zaoksydowany styk, sprawdź bezpiecznik od gazu czy jest dobry i ma dobry styk. Wilgoć wyczynia cuda ... :)

    pozdrawiam
    Danda
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak na początek, to wdaje mi się, że to jest IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w postaci gazowej. Podejrzana też wydaje mi się cena całej elektroniki (chyba że to tak staniało). Piszesz, że instalacja ma trzy lata, ale nic o kilometrach. Nie znam tej instalacji, ale zacząłbym od tego jakie jest ciśnienie gazu na listwie, a jakie powinno być, jak się zachowuje przy szybkich zmianach obciążenia i zajrzałbym do reduktora w jakim jest stanie.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    jeśli uważasz ,że elektronika jest dobra to sprawdź czy podłaczenie pod sygnał obrotów pod cewkę zaplonową nie jest uszkodzone. bo jak nie czyta komp obrotow to nie przełączy na gaz.
  • Poziom 9  
    Dzięki za informacje, sprawdzę styki i bezpiecznik.
    Co do obrotów to jest ok, bo przełącznik działa przy określonych obrotach tj po przekroczeniu 2500 i przełącza na obrotach opadających. Na przełączniku jest moment kiedy przełącza przekaźnik, ale od razu wraca na paliwo (mam nadzieję, że w miarę jasno to wyjaśniłem).
    Co do generacji to chodziło mi o V generację Hondy Civic :D, przejechanych kilometrów około 70tys. Sprawdzę również ten parownik.
    Dzięki za podpowiedzi
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    KAMIL chyba Ci sie pomyliła V generacja z II generacją. Autronic nawet nie robił V generacji
  • Poziom 9  
    Wiem, jeśli chodzi o instalację gazową to faktycznie pewnie jest to druga generacja instalacji, na tym się nie wyznaje. Jednak pisząc piąta V generacja miałem na myśli generacje Hondy Civic a tych jest 8, moja Hania jest 5 generacji czyli z lat 1991-1995. Mam nadzieję, że teraz jest już wszystko jasne :D.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    RZECZYWIŚCIE
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    z tego co pamiętam to AL600 to był tylko kontroler lambda ( choć moja pamięć może być zawodna :) ), można to sprawdzić łatwo po obecności dużej śruby obok silnika krokowego która służy do regulacji ilości gazu.
  • Poziom 9  
    O to jest jakaś wskazówka. Czyli mówisz "danda", że AL-600 to tylko kontroler sondy lambda? W sumie tak jest nawet napisane na obudowie tylko czy czasem on nie steruje również załączeniem gazu? A w ogóle który z elementów odcina paliwo - Przełącznik AS-101 czy ten AL-600?
    Dziś sprawdziłem czy gaz wychodzi za reduktor, tzn. zdemontowałem silnik krokowy i po otwarciu "na krótko" elektrozaworu gaz się pojawił także z samą instalacją jest wszystko ok. To mnie utwierdziło w przekonaniu, że elektronika jest winna. tylko gdzie on może się gubić? Macie może jakieś schematy podłączania instalacji (co gdzie z czym i jakie sygnały powinny być na poszczególnych kablach) albo czy potraficie mi przedstawić po kolei jak działa taka instalacja bo średnio się w tym temacie orientuje, chodzi mi o
    taki schemat blokowy :D Bo w sumie teraz to szukam tak na chybił trafił.
    Pozdrawiam

    Dodano po 19 [minuty]:

    Aha jeszcze jedno, czy możliwe jest, że jeśli będzie mało gazu w baku to nie przełączy się na gaz? Bo dziś jak zerknąłem do butli na niej jest czujnik raczej uszkodzony gdyż pokazywał minimum a wczoraj tankowałem do pełna:D Kable przez ten czujnik poziomu idzie chyba na zawór przy butli później na przekaźnik po kolumną kierownicy i dalej na przełącznik AS-101.
    Ten czujnik rozebrałem wskazówka ma dwa małe magnesy. Do obudowy wskaźnika dochodzi kabel do takiego plastikowe trzpienia po czym z niego wychodzi, nie wiem na jakiej zasadzie ma to działać.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    więc tak , ten przełącznik to jest osobny moduł, który odpowiada za przełączenie przy ustawionych obrotach na gaz.

    Honda Civic Vgen, problem z instalacją Autronic

    Wtedy on podaje 12 V na zawory na gazowe i na reduktor, odcina obwód oryginalnego wtrysku benzyny i podaje zasilanie na wspomniany moduł AL600 ktry odpowiada tylko za częściową regulację ilością gazy w zależności od składu mieszanki na podstawie ilości tlenu w spalinach. Jeżeli ty masz obiaw że przechodzi na gaz i powraca to cos jest z elektroniką przełącznika, on nie posiada w tych typach instalacji opcji samowolnego powrotu na benzynę, taka opcja jest w instalacjach IV generacji wyposażonych w dodatkowe czujniki ciśnienia gazu, które wykrywają kiedy ci zabraknie gazu i wtedy układ przechodzi na zasilanie benzyną. Ale w tym układzie to nie występuje i skoro tój przełącznik przechodzi na gaz i zaraz na benzynę to ja stawiam na ten przełącznik. Po przełączeniu na gaz na przewodzie który leci na zawory gazowe i na reduktor powinno być 12v. Jednym słowem przełącznik daje 12v na cały okład AL600.
    Honda Civic Vgen, problem z instalacją Autronic
    Aby to sprawdzić możesz odłączyć przełącznik i podać 12v na przewód który kończy się strzałką na schemacie instalacji AL600. To będzie równoważne z przełączeniem na gaz. Widziałem rozwiązania gdzie ludziska wstawiali tam sztywny wyłącznik, ale wyłącznik gazowy to groszowa sprawa, a i tak napewno uda ci się go naprawić.

    Opisz dokładnie zachowanie twojego przełącznika, co się dziele i przy jakich obrotach itd.

    pozdrawiam
    Danda
  • Poziom 9  
    Wielkie dzięki Danda za opis, dzięki temu można wyeliminować ten sensor rezerwy i już bardziej widzę działanie tego wszystkiego. Co do zachowania mojego przełącznika to jest tak, ma on dwa ustawienia: sama benzyna lub benzyna później się przełącza na gaz. Na starcie przełącznik zachowuje się normalnie tzn. świeci się czerwona dioda z lewej strony (benzyna) z prawej mruga pomarańczowa, w momencie kiedy obroty silnika przekroczą 2,5tys. obrotów przestaje mrugać, świeci się światłem ciągłym i przy obrotach opadających próbuje przełączyć na gaz. Przekaźnik w przełączniku cyknie, ale wraca do poprzedniej pozycji czyli na benzynę, w ogóle nie przechodzi na gaz. Rozebrałem ten przełącznik i tak: regulacja poziomu na których następuje zmiana obrotów działa (sprawdzone). Wymieniłem w nim również przekaźnik i jeden z kondensatorów ten elektrolit bo myślałem, że może on nie trzyma napięcia i dlatego cewka wraca z powrotem, ale może to drugi z tych kondensatorów się gubi tzn jest tam chyba jeszcze jakiś ceramik o ile się nie mylę ( nie mam tego przy sobie).
    Moje przypuszczenia (które mogą być realne):
    Kondensator, który nie może utrzymać przekaźnika,
    Może nie odcina on benzyny i dlatego wraca na gaz,
    Czy przełącznik jest sterowany jakimś innym sygnałem czy tylko sygnałem z obrotomierza? Bo jeśli tak to może brakuje jakiejś informacji i dlatego cofa?
    Czyli radzisz, żeby podać to 12V na kabel modry :D tzn jasno niebieski? i sprawdzić czy pójdzie.
    Sprawdzę to i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam, jeśli ktoś będzie miał kiedyś problem z przełącznikiem taki jak opisałem na początku niech sprawdzi masę. Na przełączniku i sterowniku. U mnie instalacja pogubiła masę i dlatego nie działała. Teraz wszystko OK. Pozdrawiam i zamykam temat.
  • Poziom 9  
    Witam !
    Mam podobny problem nie przelacza sie na gaz. Przelacznik wewnatrz po osiagnieciu 2,5 tys obrotow cyka przeskakuje i gasna obydwie diody jakby sie spalil.
    1.Mam pytanie czy pominiecie obrotow wiarze sie tylko z tym niebieskim kablem (ktory chyba podepne do akumulatora) :-) i zrobie wylacznik wewnatrz kabiny ?
    2.Czy po podaniu na kablu 12V bedzie sie swiecila dioda czerwona w AL-600 na sterowniku pod maska - sygnalizacja ze chodzi na gazie ?
    3.Czy po pominieciu obrotow pomija sie tez sade lambde co zwiekszy spalanie ?