Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 440 E-tech po rozgrzaniu zaczyna się dławić

14 Maj 2009 09:14 21258 31
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem z Renaut Magnum 440 E-tech.
    Mianowicie brakuje jej mocy silnik po rozgrzaniu do temperatury równej 65 stopni zaczyna się dławić emitując niebieski dym.
    Wymieniliśmy wtryski, pompowtryski, sprawdziliśmy koło zamachowe.
    Wymieniliśmy czujniki koła zamachowego i rozrządu, turbo sprężarkę i czujnik turbiny. Wymieniony na nowy układ paliwowy dostaje 4 bar na zasilaniu pompowtrysków. Ciśnienie w cylindrach 32. Ciągle źle pracuje.
    Ostatnio wymieniliśmy 2 komputery na próbę wraz z immobilaizerem.
    Zawsze to samo.
    Proszę o pomoc i nowe pomysły.
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 42  
    A co z czujnikiem temperatury sterownika silnika?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 10  
    czujnik temperatury na samym początku został wymieniony na nowy
    odczyty temperatury odczytuję z testera diagnostycznego Texa navigator nawet ostatnio oszukaliśmy czujnik aby się rozgrzał poniżej 65 tzw symulacja wtedy nie dymi ale nie ma takiej mocy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    tak wiem o tym ale chcieliśmy również sprawdzić sterownik VECU czy pracuje poprawnie i trzeba było imoo zamienic niestety ciągle mało mocy,
    Pompowtryski i wtryski wymieniał nam servis i je kalibrował.
    Ciśnienie paliwa mierzę manometrem przykręcam do filtrów paliwa ma idealne ciśnienie jak nówka bo pompa wstępnego ciśnienia też nowa ma 3,8-4 bar na filtrach
    na zatkany tłumik, filtr powietrza i intercoller robiłem test
    czujnik turbiny wymieniony
    ona nie dymi jak jej powoli naciskasz pedał gazu to nic a nic
    jak by turbina, czujnik turbiny ..... ale to wymienione
    tu musi być coś z elektryką
    cos z wyprzedzeniem wtrysku
    na dobrej Magnumce tester pokazuje
    wolne obroty -0,3 potem jak wciskasz gaz około 50%-70% pokazuje -15 do -21 takie płynne zmiany
    a w naszej
    na wolnych -0.3 jak dodajemy gaz (dławienie) chwilowe odczyty 0.0 ..-0.1 nagle -11 itp... tak robią czujniki koła zamachowego i wałka rozrządu servis sprawdził ,że to nie to

    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    sprawdz jeszcze czy intercooler jest drozny lub czy turbina nie zblokowana hamulec wydechowy nie blokuje wylotu spalin dosc czeste w tych silnikach jak sie rozgrzeje i zacznie kopcic odepnij bajpas od kolektora ssacego powinien przestac kopcic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    karbowany gumowy odcinek rury miedzy kolektorem scacym a intercoolerem potocznie zwany bajpas
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem i też nie mogę sobie poradzić czy można wiedzieć jak rozwiązałeś ten problem .

    [
  • Poziom 22  
    trzeba wlutować opornik 5k om pomiędzy dwa przewody przy czujniku temp i doładowania ( to taki płaski czujniczek na kolektorze ssącym z 4 przewodami )
    musisz połączyć przewód nr 080 i 033
  • Poziom 1  
    witam
    mam dokładnie ten sam problem
    renault takie samo co opisuje Valdi32 problem identyczny czy mozesz mi powiedziec Valdi32 czy rozwiazałes ten problem
  • Poziom 1  
    Koledzy mam taki sam problem . BRAK MOCY I DUZE SPALANIE.
    Valdi32 rozwiazałes ten problem.
  • Poziom 18  
    kolego pisałeś że wymieniałeś monopompę . A wpisałeś kod z niej do sterownika silnika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    W servisie figę wiedzą a czujnik wału czyta z wieńca rozrusznika tam są podcięte dwa zęby które mają być ustawione 24"15' rysunek mam na pdf wyślę mail-em bazaauto(malpa)o2.pl
  • Poziom 1  
    Panowie potrzebował bym pomocy moja magnumeczka nie wyrzuca zadnych błedów odpala normalnie troche kopci na czarno ale na wysokich obrotach. Problem jest ze mianowicie auto jedzie normalnie lecz gdy ma ciezko tak w zakresie obrotów 1100 1200 auto szarpie jakby chodzilo nie na wszystkich tłokach lecz po chwili sie rozkreca i ciagnie normalnie mam z tym duzy problem turbo jest oki filtry oki odstoinik wymienione wszystkie uszczelki tak samo pompka nie wiem w czym rzecz prosil bym jeszcze o rozszyfrowanie kodów EBS 0000 84 10 031 VECU 0000 91 04 018 EECU 000 639 08 002 z gory dzieki i pozdrawiam jeste to magnum 440 etech silnik maca
  • Poziom 2  
    Czy udało się komuś rozwiązać problem z brakiem mocy i dymieniem Magnumki 440 e-tech. Jeżeli tak prosiłbym o info na meila bartrans(malpa)vp.pl lub tel. 602 366 819
    Objawy są te same jak u użytkownika Valdi32
  • Poziom 11  
    Kolego waldi masz tu dane do sprawdzenia czujnika map
    przy włączonym zapłonie wtyczka A
    A36 -A35 4,5 - 5,5 V
    A35 B 43 0 V
    A15 A 35 1,7 -1,39 V
    A15 A35 przy 2500-3000 obr 4,3 -4,8 V

    pin B 35 wtyczka B
  • Poziom 2  
    kolego Valdi32 , czy udało się rozwiązać problem kopcenia i braku mocy? mój problem jest identyczny, po rozgrzaniu silnika zaczyna się kopcenie. Po nagłym wciśnięciu pedału w podłogę w zakresie przy około 1200 do 2000 obrotów. Zachowuje się to tak jak w starym dieslu byłby przestawiony kąt wtrysku. Problem pojawia się nagle podczas rozgrzewania się silnika i następuje to u mnie w zakresie temperatur między 60 a 80 stopni, raz jest to 60 a raz 75 np. . Jest to o tyle dziwne że np. wciskam pedał w dechę 60 razy i wszystko jest ok a 61-wszy raz już nie i potem jest już tylko źle, ale cały czas tak samo. Pomocy! mój email to krakowczyk47(maupa)plusnet.pl tel. 603785337 każda pomoc mile widziana
  • Poziom 11  
    Sprawdz czy szrarpie również przy przyspieszaniu na tempomacie . Jeżeli nie to potencjometr od gazu do wymiany.Pamiętaj że tempomat działa od 40 km/h
  • Poziom 2  
    witam mam podobny problem z mackiem 390 auto chodziło bez zarzutu do czasu kiedy musiałem wymienić tuleję w silniku bo przegniła i poszła kompresja do wody. Od wymiany auto traci moc. Mam wymienioną turbinę zrobione wtryski i pompa po generalce. Silnik odpala bez problemu i do czasu jak nie nabierze temperatury jest ok jak się zagrzeje to traci moc.
    Może ktoś wie co może być przyczyną. Proszę o pomoc
    dzięki pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    tzn że to wina jakiegoś czujnika że silnik traci moc
  • Poziom 11  
    Witam.
    Jeżeli ktoś ma problemy z E-tech 440 typu auto słabe i dużo pali i inne dziwne rzeczy, proszę o kontakt na elektroren(malpa)onet.Eu. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    UDAŁO SIĘ...po 3 miesiącach walki w serwisach,trafiłem do warsztatu koło Wrocławia w którym,po 30 minutach postawili diagnozę i w ciągu 3 godz.usuneli usterkę.Auto odzyskało moc,zmniejszyło się spalanie oraz przestało dymić i dławić się.Naprawdę POLECAM. Jeśli jest ktoś zainteresowany mogę dać namiary.Pozdrawiam
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    napisz moze co bylo przyczyna. Albo chociaz gdzie szukali i co robili
  • Poziom 2  
    Sory, ale mogę dać tylko namiary Norbert tel.696424076[ taką mam umowę z kolegą który to robił]. Zasada że wiedza kosztuje ,a ceny mają rozsądne,lub napisz do kolegi Reno-Max bo to jest ten sam zespół
  • Poziom 17  
    Kolego valdi moge Cie zaprosic widze ze duzo juz przeszliscie jak nawet wiesz ze wyprzedzenie zaplonu na biegu jalowym chwilowo spada do zera i wtedy dymi.Ale to nie w tym problem.Pozdrawiam Norbert
  • Poziom 2  
    może dość tego owijania w bawełnę, soft tego sterownika ne przewidział problemów które mogą wystąpić z takim systemem zasilania (pozdr. dla inż), jeśli jest jakaś niewydolność systemu to soft sobie z tym nie radzi i nie rozpoznaje problemu, wszystko idzie w rure ku uciesze ekologów. i niema tu złotego środka. kąt wtrysku na zero! to sprawka softu i tak ma być! tylko że jeśli np. jakaś sekcja upec ma schizy to już z rury kasa sie ulatnia i zapachy niemiłe o mocy nie wspominając. słowa krytyki mile widziane pod moim adresem.