Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła w maluchu

luk94 07 Maj 2004 11:14 6571 37
  • #1 07 Maj 2004 11:14
    luk94
    Poziom 14  

    Co zrobić żeby poprawić jasność świateł w maluchu??? Mam elektroniczny przerywacz w malaczu ale jak włączą się światła stopu to prawie kierunku nie widać!!

    0 29
  • Relpol
  • #2 07 Maj 2004 11:57
    psiemek
    Poziom 21  

    A nie masz przypadkiem starego akumulatora? A może coś ci go ciągle rozładowuje.
    Sposobem na poprawienie świateł jest poprowadzenie równolegle do oryginalnej instalacji jeszcze po jednym kabelku na każdą żaróweczkę. W ten sposób Zmniejszą się spadki napięć na przewodach.

    0
  • #3 07 Maj 2004 12:05
    andrew751
    Poziom 21  

    Hej, słusznie psiemek, ja jeszcze dodam,że dobrze jest poprowadzić niezależne masy 2,5mm2 od alter. akku i do każdej lampy , to przynajmniej spowoduje,że kierunki z tyłu nie zanikają w czasie stopu iwieczorem. Pozdrawiam.

    0
  • #4 07 Maj 2004 12:08
    Sylwester1
    Poziom 12  

    witam :)
    w instalacjach polskich samochodów problemem była przede wszystkim masa , dokładnie oczyść powierzchnie kontaktu końcówek z blachą karoserii po czym jeśli są to łączenia na śrubki to dość solidnie dokręć- bardzo ważny jest kabelek ( dość szeroka i gruba taśma plecionka ) łączący masę alternatora bądż prądnicy z karoserią , same końcówki przy tylnych światłach ( wsuwki ) też lubią przerywc i są mocno skorodowane- do wymiany bądż dokładnego oczyszczenia .
    Pozdrawiam :)

    0
  • #5 07 Maj 2004 16:41
    piotr32
    Poziom 13  

    A moje doswiadzczenia po 2latach jazdy malczem to jeszcze nalezy zwrócic uwagę na podłączenie lamp często sniedzieja styki na płytce na złączu krawędziowym w lampie u mnie scieżek prawie nie było przelutowałem no i jeszcze masy i bezpieczniki w skrzynce . Sprawdź jakie napięcie jest z prądznicy a jakie bezpośrednio na akumulatorze ja miałem spadek ok 2V a po włączeniu swiatełi dodatkowo stop to spadało do 9,5V dobrze że miałem elektroniczny przerywacz bo na bimetalicznym to ich nie było wogóle
    Pozdrawiam PiotrC

    0
  • #6 07 Maj 2004 21:50
    stachn
    Poziom 17  

    Sprawdzony sposób - podłącz światło stopu ( włącznik ) bezpośrednio do akumulatora ( daj jakiś dodatkowy bezpiecznik np taki jak do ogrzewania tylnej szyby). Na 100 % poprawią się kierunkowskazy.
    Dla proby mozesz prowizorycznie podłączyć przedem z aku do włącznika i sprawdzić efekt. Ale nie za cienkim przewodem.

    0
  • #7 08 Maj 2004 12:24
    luk94
    Poziom 14  

    Mam w maluszku alternator. Sprawdze wszystkie połączenia i zobaczymy co się bedzie działo jak poprowadzę dodatkowy kabelek :)

    0
  • #8 15 Maj 2004 13:30
    pkobier
    Poziom 13  

    Witam.W swoim bobku poprowadzilem dodatkowe przewody do masy(ok.2,5mm2) a oprocz tego przeczyscilem klosze(strasznie sie kurza) i prysnalem na srebrno wklady w tylnych lampach.Jest dobrze.

    Pozdrawiam

    0
  • #9 15 Maj 2004 18:52
    TWK
    Specjalista elektryk

    pkobier napisał:
    prysnalem na srebrno wklady w tylnych lampach


    Odradzam takie eksperymenty. Zwykle po malowaniu wkładów światła świecą znacznie gorzej. Jeśli są zniszczone, to osobiście polecam kupno nowych (kosztują grosze i nie zaczną się "rozwarstwiać" po 100 km).

    Pozdrawiam
    TWK

    0
  • Relpol
  • #10 15 Maj 2004 19:13
    gipsar
    Poziom 10  

    Najczęściej przyczyną takich objawów są spadki napięć na zaciskach w połączeniach przy bezpiecznikach. Należy je sprawdzić, a utlenione wymienić. nowe konektorki dobrze jest polutować.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 15 Maj 2004 19:36
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Jeśli dokuczają koledze prawie nie migające kierunkowskazy podczas hamowania (włączenia światła STOP) to proponuje budowę lub kupno elektronicznego przerywacza i po kłopocie :!: Jeśli chodzi natomiast o jasność świecenia światel pozycyjnych jak i drogowych to niestety najlepiej dać zasilanie prosto z akku przez przekaźniki :!: Pozdrawiam i życzę miłego konstruowania :)

    0
  • #12 16 Maj 2004 18:53
    95808
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 16 Maj 2004 19:34
    luk94
    Poziom 14  

    Napisałem ze mam alternatr i mam elek przerywacz kierunków, poprowadziłem osobne masy i sie trochę poprawiło

    0
  • #14 16 Maj 2004 19:51
    hugo987
    Poziom 15  

    SIema wszystkim.

    ale pierdoły piszecie, u mnie tez tak bylo wymieniłem przerywacz i jest super, a tez mialem elektroniczny

    jak tak zrobisz bedzie dzialac na 10000%

    0
  • #15 16 Maj 2004 19:53
    stachn
    Poziom 17  

    Podłącz do stopu na próbę bezpośrednio plus i zobacz co z kierunkami przy hamowaniu

    0
  • #16 16 Maj 2004 20:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 16 Maj 2004 21:15
    TWK
    Specjalista elektryk

    elektrit napisał:
    Tak śledzę ten temat i na podstawie odpowiedzi nie wiem czy to archiwum x czy coś takiego........


    Tak... można tu zauważyć tendencje do przerabiania wszystkiego "na lepsze". Jednak w większości przypadków wyrób fabryczny ma dobre parametry, a do zapewnienia poprawnej eksploatacji wystarczy odpowiednia konserwacja. A co do masy - o nią w maluchu trzeba dbać szczególnie. I to poczynając od klem akumulatora na kierunkowskazach kończąc.

    Pozdrawiam

    PS Nigdy nie lutowałem przewodów do odbiorników. Uważałem to za pójście na łatwiznę. Wystarczy przecież odrobina elektrosolu i wszystko działa jak należy...

    0
  • #18 17 Maj 2004 09:33
    Ireek
    Poziom 14  

    O ile pamiętam w malcu pod jeden przewód zasilający są podłączone: wycieraczki, swiatło stopu i kierunkowskazy. W celu poprawy kierunków należy tak jak wyżej pisano sprawdzić styki i masę itp. i jeszcze rozłączyć przewody (dwa przewody złączone razem) w włączniku stopu(jest wpięty czerwony i chyba niebieski z niebiesko-czarny razem) pod kolumną kierowniczą i jeden z tych złączonych razem trzeba połączyć poprzez bezpiecznik bezpśrednio z akumulatorem. Jak miałem malca tak zrobiłem i działało nawet na przerywaczu bimetalicznym. Co do swiateł przednich to zastosować przekaźniki trzeba podłączyć przewody(są to grubsze przewody) idące z przełącznikow świateł z kolumny kierowniczej do bezpieczników (zasilajace światła) podpiąć do cewek przekaźników i do masy, natomiast styki przekaźnika połączyć bezpośrednio z aku i podłączyć do bezpieczników w miejsce przewdów odpiętych (tych idących z przełączników świateł) poprawa jest duża.
    Pozdrawiam i szerokiej drogi życzę.

    0
  • #19 07 Cze 2004 11:19
    HenryK3
    Poziom 26  

    Zgadzam się z Ireek.
    Co do świateł przednich - najprościej sprawdzić napięcie na stykach żarówki reflektorowej (ja miałem ok. 10V).
    Założyłem przekaźniki zasilane przewodem 4mm2 bezpośrednio z akumulatora, do żarówek nowe przewody 2,5 mm2, bezpieczniki w części skrzynki bezpiecznikowej np. ze starego malucha.
    Do sterowania cewek przekaźnika posłużyły istniejące (stare) przewody.
    Całość wykonana starannie, możliwie najkrótsze przewody (nie zapominając o masie).
    EFEKT GWARANTOWANY
    Polecam

    0
  • #20 08 Cze 2004 16:53
    Tombou
    Poziom 14  

    tak,ja tez załozylem do 18nastoletniego malacza 3 przekaźniki,2 typu 542 chyba do świateł przednich i dodatkowo chyba 561 do klaksonu.w swiatłach poprawa jest bardzo duza,za przekaźnikiem jest napiecie dokładnie jak na akku,poza tym drastycznie podwyzsza sie trwalosc przełącznika klawiszowego świateł i przełącznika pod kierownicą.A klakson przestaje bys pod stałym napięciem,wiec rdzewieje o wiele wolniej.Odciążenie instalacji gwarantowane.

    0
  • #21 19 Cze 2004 20:47
    Intel386
    Poziom 11  

    Sprawdź stan odbłyśników. Poza tym zobacz czy nie da się zakupić i założyć lamp od el-ki ew od. BISa. Kiedy miałem jeszcze malucha miałem te same problemy i zauwayłem że tamte lampy mają chyba lepsza konstrukcję układu optycznego. Tak czy siak: po - nastu latach jezdzenia lampy wymienić (a przynajmniej umyć od środka warto). Tanie lampy masz na Allegro.

    0
  • #22 20 Cze 2004 02:10
    sigi
    Spec od samochodów

    Jeżeli chodzi o stop i kierunki tylko tak - światło stopu podłączyć pod bezpiecznik od sygnału dżwiękowego. (wszystko się polepszy jeżeli jest dobry akumulator i przerywacz kierunkowskazów)













    9(

    0
  • #23 04 Sie 2004 15:29
    TomaszJaneta
    Poziom 13  

    Główną przyczyną są spadki napięć. W moim maluchu na przednich lampach było 8 V. Po przeróbce instalacji (głównie przednich św.) spadek od akumulatora do św. 0.2 V - miałem lepsze światła niż w nowych samochodach zachodnich. Porada: przekaźniki do przednich świateł razem z nowymi przewodami do lamp. Do przekaźników prosto z akumulatora (przez bezpieczniki, cociaż ja olałem) najkrótszą drogą. Końcówki przewodów zaciskaj i dodatkowo zalutuj, przeczyść odbłyśniki np. ręcznikiem papierowym z płynem do szyb. Alternator, żarówki H4 - pasują do starych opraw tylko ostrożnie i dokładnie zamontuj, przed tym przemyj je płynem do szyb i nie dotykaj szkła. Przewód zasilający do kierunków zmień na grubszy, z alternatora do rozrusznika proponyję 10 mm2. Jak będzie mało to H4 np. 100/90 W (ale po modernizacji) - przesadzam! Końcówki przewodów w starych maluchach były z kruchego materiału. Przy bezpiecznikach wymień je zaciś i polutuj, gniazda bezpieczników podegnij, wyczyść.

    0
  • #24 04 Sie 2004 15:57
    Ireek
    Poziom 14  

    Luk 94 napisz co zrobiles i jakie sa tego efekty bo tyle porad dostales ze z malucha zrobisz jedna wielka kule swiatla ;). Ale tak na powaznie ciekawia mnie twoje efekty
    Pozdrawiam

    0
  • #25 04 Sie 2004 16:54
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    U mnie włączenie stopu powodowało spadek częstotliwości migacza, prawie do zatrzymania(bimetaliczny). Rozdzielenie obwodu kierunkowskazów od obwodu św stop (osobne zasilanie) rozwiązało sytuację, łącznie z poprawieniem jasności obu świateł (przy ich równoczesnym załączeniu)

    Gerri

    0
  • #26 06 Sie 2004 17:30
    kotlet
    Poziom 20  

    stachn napisał:
    Sprawdzony sposób - podłącz światło stopu ( włącznik ) bezpośrednio do akumulatora ( daj jakiś dodatkowy bezpiecznik np taki jak do ogrzewania tylnej szyby). Na 100 % poprawią się kierunkowskazy.
    Dla proby mozesz prowizorycznie podłączyć przedem z aku do włącznika i sprawdzić efekt. Ale nie za cienkim przewodem.
    .

    Jak mam to zrobić. Mógł byś to opisać dokładnie bo od wyłącznika idą dwa przewody: czerwony i niebiesko czarny.

    0
  • #27 06 Sie 2004 19:57
    Ireek
    Poziom 14  

    O ile pamietam to przy wlaczniku stopu przy pedale hamulca sa czerwony to zasilanie a niebiesko-czarny idzie do swiatel stopu ale sprawdz miernikiem nie jestem pewien czy razem z czerwonym nie jest inny przewod wystarczy rozlaczyc te przewody i do jednego z nich doprowadzic zasilanie (czerwony jest caly czas pod napieciem )

    0
  • #29 01 Sie 2007 20:58
    GREGOR-23
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z przednim światłem maluchu. Świeci mi długie i postojowe a normalnego nie mam. Wymieniłem kostke i żarówke i pomogło ale na chwile. Mógłby mi ktoś poradzić gdzie mam szukać usterki? Byłbym bardzo wdzięczny.

    0
  • #30 01 Sie 2007 21:13
    Turbo92
    Poziom 17  

    Może sprawdź mase i przełącznik świateł.

    0