Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Po włączeniu zapłony piszczy alternator

15 May 2009 22:06 5014 20
  • Level 14  
    Witam
    Samochód to nissan primera 2,0 benzyna z gazem. Problemem jest za słabe ładowanie alternatora . Na wolnych ładuje ok 14,2 V , po włączeniu świateł spada do 13,8 V po włączeniu jeszcze kilku odbiorników spada do 13,5,V a po włączeniu klimatyzacji spada poniżej 13 V. Dodam że zwiększenie obrotów silnika nic nie daje. A i ostatnio zauważyłem , że przy włączonym zapłonie ( silnik nie pracuje) alternator piszczy a po odłączeniu tego cienkiego przewodu na lampkę przestaje. Alternator firmy Magetti Marelli. Co to może być i czy opłaca się to naprawiać skoro używkę można kupić już od 100 pln.
    Pozdrawiam
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • User removed account  
  • Level 14  
    Witam
    Z tym, że ma piszczeć to się nie zgodzę , bo sprawdzałem dzisiaj w identycznej primerze i nic nie piszczy.
  • Level 39  
    Jeżeli jesteś pewny że spadek napięcia jest na alternatorze a nie na instalacji to naprawa alternatora raczej droga.P
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 39  
    Jeżeli alternator jest samowzbudny ( a chyba takie są w obecnych samochodach) to według mnie gdy stoi, nie powinien dostawać żadnego napięcia (bo je sam wytwarza) i nie powinien piszczeć.
  • User removed account  
  • Level 39  
    Masz rację piszczy nie piszczy ale to nie ma nic wspólnego z spadkiem napięcia pod obciążeniem.P
  • Level 21  
    Przypuszczalnie ktos podczas regeneracji przetoczyl wirnik-czesc metalowa- i z tego powodu piszczy i ma za male napiecie ladowania.
  • User removed account  
  • Level 39  
    Tam jest regulator za ponad 2 stówy więc piszczy z radości że nic go nie zastąpi.P
  • User removed account  
  • Level 14  
    Witam
    Dziękuję wszystkim z odpowiedzi. Pomijając już to piszczenie, rozumiem, że taki spadek napięcia pod obciążeniem nie powinien występować.
  • User removed account  
  • Level 14  
    No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.
  • Level 29  
    primera wrote:
    No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.

    A jakie jest bezpośrednio na alternatorze ?
  • Level 14  
    No pomierzyłem dzisiaj napięcia na alternatorze i wygląda to tak:
    Silnik chodzi bez obciążenia napięcia na alternatorze 14,4 na akumulatorze 14,2
    włączone światła, ogrzewanie szyby, nawiew halogeny na alternatorze 14,2 a na akumulatorze 13,55
    a jak dołożę do tego jeszcze klimę to na alternatorze 13,85 a na akumulatorze 12,85.

    No i wychodzi , że jest za duży spadek napięcia na przewodach, ale pomierzyłem oporności przewodów i wyszło ok. A może dołożyć dodatkowy przewód z alternatora na akumulator?
  • Level 25  
    Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem.
    I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
  • User removed account  
  • Level 15  
    primera wrote:
    [...]
    włączone światła, ogrzewanie szyby, nawiew halogeny na alternatorze 14,2 a na akumulatorze 13,55
    a jak dołożę do tego jeszcze klimę to na alternatorze 13,85 a na akumulatorze 12,85.

    No i wychodzi , że jest za duży spadek napięcia na przewodach, ale pomierzyłem oporności przewodów i wyszło ok. A może dołożyć dodatkowy przewód z alternatora na akumulator?


    Nie mierz oporu omomierzem, tylko woltomierzem
    spadek napięcia przy dużym, stałym prądzie płynącym przez obwód.
    W ten sposób można bardzo łatwo sprawdzić każdy kabel i każdy
    kolejny styk między kablami/bezpiecznikami/śrubami/podkładkami,
    od śruby wychodzącej z alternatora aż po klemę.
    Warto w ten sam sposób sprawdzić drugi biegun czyli od obudowy
    alternatora, przez silnik, karoserię, masę akumulatora ,aż po klemę na akumulatorze.
  • Level 14  
    Dałem kablami rozruchowymi połączenie bezpośrednio z alternatora na akumulator i napięcie na akumulatorze wzrosło tylko o 0,20 V. Tak więc chyba odpada wian słabego połączenia. Spróbuje jeszcze porządnie naładować akumulator. A i zastanawia mnie dlaczego po zwiększeniu obrotów w ogóle nie zwiększa się napięcie ładowania.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam.
  • Level 14  
    dzień dobry
    samo zachowanie się ładowania w pierwszym poscie jest prawidłowe ,jedyne co należałoby jeszcze sprawdzić to natężenie w tych samych momentach a następnie stan akumulatora