Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po włączeniu zapłony piszczy alternator

15 Maj 2009 22:06 4726 20
  • Poziom 14  
    Witam
    Samochód to nissan primera 2,0 benzyna z gazem. Problemem jest za słabe ładowanie alternatora . Na wolnych ładuje ok 14,2 V , po włączeniu świateł spada do 13,8 V po włączeniu jeszcze kilku odbiorników spada do 13,5,V a po włączeniu klimatyzacji spada poniżej 13 V. Dodam że zwiększenie obrotów silnika nic nie daje. A i ostatnio zauważyłem , że przy włączonym zapłonie ( silnik nie pracuje) alternator piszczy a po odłączeniu tego cienkiego przewodu na lampkę przestaje. Alternator firmy Magetti Marelli. Co to może być i czy opłaca się to naprawiać skoro używkę można kupić już od 100 pln.
    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam
    Z tym, że ma piszczeć to się nie zgodzę , bo sprawdzałem dzisiaj w identycznej primerze i nic nie piszczy.
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli jesteś pewny że spadek napięcia jest na alternatorze a nie na instalacji to naprawa alternatora raczej droga.P
  • Poziom 38  
    Jeżeli alternator jest samowzbudny ( a chyba takie są w obecnych samochodach) to według mnie gdy stoi, nie powinien dostawać żadnego napięcia (bo je sam wytwarza) i nie powinien piszczeć.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Masz rację piszczy nie piszczy ale to nie ma nic wspólnego z spadkiem napięcia pod obciążeniem.P
  • Poziom 21  
    Przypuszczalnie ktos podczas regeneracji przetoczyl wirnik-czesc metalowa- i z tego powodu piszczy i ma za male napiecie ladowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Tam jest regulator za ponad 2 stówy więc piszczy z radości że nic go nie zastąpi.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam
    Dziękuję wszystkim z odpowiedzi. Pomijając już to piszczenie, rozumiem, że taki spadek napięcia pod obciążeniem nie powinien występować.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.
  • Poziom 29  
    primera napisał:
    No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.

    A jakie jest bezpośrednio na alternatorze ?
  • Poziom 14  
    No pomierzyłem dzisiaj napięcia na alternatorze i wygląda to tak:
    Silnik chodzi bez obciążenia napięcia na alternatorze 14,4 na akumulatorze 14,2
    włączone światła, ogrzewanie szyby, nawiew halogeny na alternatorze 14,2 a na akumulatorze 13,55
    a jak dołożę do tego jeszcze klimę to na alternatorze 13,85 a na akumulatorze 12,85.

    No i wychodzi , że jest za duży spadek napięcia na przewodach, ale pomierzyłem oporności przewodów i wyszło ok. A może dołożyć dodatkowy przewód z alternatora na akumulator?
  • Poziom 24  
    Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem.
    I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    primera napisał:
    [...]
    włączone światła, ogrzewanie szyby, nawiew halogeny na alternatorze 14,2 a na akumulatorze 13,55
    a jak dołożę do tego jeszcze klimę to na alternatorze 13,85 a na akumulatorze 12,85.

    No i wychodzi , że jest za duży spadek napięcia na przewodach, ale pomierzyłem oporności przewodów i wyszło ok. A może dołożyć dodatkowy przewód z alternatora na akumulator?


    Nie mierz oporu omomierzem, tylko woltomierzem
    spadek napięcia przy dużym, stałym prądzie płynącym przez obwód.
    W ten sposób można bardzo łatwo sprawdzić każdy kabel i każdy
    kolejny styk między kablami/bezpiecznikami/śrubami/podkładkami,
    od śruby wychodzącej z alternatora aż po klemę.
    Warto w ten sam sposób sprawdzić drugi biegun czyli od obudowy
    alternatora, przez silnik, karoserię, masę akumulatora ,aż po klemę na akumulatorze.
  • Poziom 14  
    Dałem kablami rozruchowymi połączenie bezpośrednio z alternatora na akumulator i napięcie na akumulatorze wzrosło tylko o 0,20 V. Tak więc chyba odpada wian słabego połączenia. Spróbuje jeszcze porządnie naładować akumulator. A i zastanawia mnie dlaczego po zwiększeniu obrotów w ogóle nie zwiększa się napięcie ładowania.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    dzień dobry
    samo zachowanie się ładowania w pierwszym poscie jest prawidłowe ,jedyne co należałoby jeszcze sprawdzić to natężenie w tych samych momentach a następnie stan akumulatora