Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 2.0 02' nie odpala

stelmika 16 May 2009 09:24 13412 31
  • #1
    stelmika
    Level 10  
    Witam. Mam problem, a mianowicie nie odpala mi w/w samochód. Był badany CDIF/2 i wyszło że nie ma komunikacji między BSI a ECU (brak kmunikacji w szynie DATA). Dodam że po przekręceniu kluczyka pompa się załącza i buduje ciśnienie, nie ma iskry. Myślałem że to immo, nie ma przypisanych żadnychg kluczy ale odczyt immo wg CDIF-a poprawny (słychać pikanie jak sie zostawi kluczyk i otworzy drzwi). Proszę o jakiś schemat do tego silnika (VIN:VF32CRFNF42730718) bo chcę sprawdzić ciągłość tych przewodó komunikacji (podajże 820 i 821). A i jeszcze gdzie powinny być zasilania (któe piny)? - jakby można prosić.
  • #2
    zbyniuś
    Level 26  
    Zacznij od sprawdzenia czy jest napięcie na cewce,immo to ostatnia rzecz która się psuje.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Hans30
    Level 28  
    temast z peugotem nie jest taki prosty może załatwie ci schemat akle w tej sprawie to na priva a co do tematu tak możesz mieć problem z Bsi np nie wiem jak bardzo gadasz z elektroniką samochodową ale widze że nie bardzo CDIF program działający na laptopie działa tak dobrze z peugotem że ..... Ja biorę zawsze konkretny programator spróbój zrobić tak wyczyść equ i Bsi wykonaj następnie na nowo adaptacje kodownie klucza jak nie masz pin kodu to się nie martw bo z Bsi idzie wyciągnąć albo ci na podstawie vinu podam ja sie Bsi narobiłem i equ też ładnie to potem chodzi nie ma problemów tobie radze tak samo
  • #7
    stelmika
    Level 10  
    Sprawdzałem dzisiaj napięcia czy dochodzą do BSM no i wszystko niby było. Na cewce też. Rozumiem że cewka jest wyzwalana dwoma wejściami/wyjściami sterownika i jeżeli nie przyjdzie potwierdzenie z BSI o zgodności z IMMO to będzie blokada tych we/wy i wtysków też? Czy to ptwierdzenie idzie po CAN-ie czy jest oddzielna magistarala bo nie zauważyłem takowej.
  • #8
    stelmika
    Level 10  
    Koledzy mam pytanie kto i za ile zdejmie mi blokadę (immobilazera) ze sterownika silnika tegoż samochodu. Ręce mi już opadają. Podejrzewam że albo sterownik silnika nie czyta BSI albo samo BSI jest uszkodzone. Nie ma przewodów 820 i 821 od immo z BSI więc to info to chyba tylko po CAN-ie do ECU powinno iść. Sprawa dość pilna.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    stelmika
    Level 10  
    ECU to MM48P. Dzięki za pomoc. Pare schematów już patrzłem i na każdym prawie były te linie 820 i 821 które się później schodziły w 828 chyba w jakimś ustrojstwie. ale zapodaj schemat to popatrze. a ewentualnie nie znasz kogoś co by go nie przeprogramował jakby się nie udało
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    stelmika
    Level 10  
    A możesz mi powiedzieć co to jest ten COM2000. Mam znajomego co ma dostęp do PPS-a i DIAG-a, ale jest trudno uchwytny. Dzięki za zainteresowanie i jakby co bedę pisał. Znasz kogoś od programowania ECU?
  • #13
    golax
    Level 15  
    Nie miałem do czynienia z CDIF/2 ,jestem tylko ciekawy czy da się połączyc z kalkulatorem wtrysku i odczytac z niego błędy? Gdzie jest odczytany błąd na przewodzie data? (bsi) większośc takich problemów to uszkodzenie wiązki na zasilaniu kalkulatora wtrysku. Com 2000 -włącznik pod kierownicą.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    golax
    Level 15  
    Zgadzam się trzeba sprawdzic czy kalkulator wtrysku jest zablokowany ,czy nie . Jest to do sprawdzenia w pomiarze parametrów w bsi lub w kalkulatorze wtrysku. Jeśli jednak kalkulator wtrysku będzie uszkodzony lub nie będzie zasilany ,bsi będzie wyświetlac błąd braku komunikacji w sieci.
  • #16
    Luckskywalker
    Level 21  
    Witam,polece na rutyne..z doświadczenia - bez odczytów itp..w BM34 czarna 16 pinowa kostka,daj mase przez zarowke na 13 pin,zobacz czy autko odpali.Jezeli tak to masz przetarta wiazke od tej kostki pod pod podluznica.
  • #17
    zbyniuś
    Level 26  
    Brak zasilania ECU powoduje brak świecenia kontrolki wtrysku, kabelki przecierają się w wiązce z BM34 lub w wiązce z ECU za silnikiem.
  • #18
    Luckskywalker
    Level 21  
    Tez..ale najczesciej pod podluznica..
  • #19
    stelmika
    Level 10  
    dzieki za info. wcześniej sprawdzałem BM34 bo znalazłem gdześ na forum podobne informacje i wszystko było ok. ale jutro sprawdze jeszcze ten pin13 w tej kostce. ciezko mi uwierzyc że coś sie przetarło podczas postoju ale wszystko mozliwe. raczej podejrzewam padniety ECU ale jeszcze sprawdze. szukam kogos z okilic warszawy co by mi z cracował ECU (usunał immo) jakby sie okazalo ze wiazki sa ok
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    stelmika
    Level 10  
    a czy coś poza immo blokuje jeszcze ECU?
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    stelmika
    Level 10  
    czy jest zablokowany tego nie wiem? Ale chciałem sie do wiedzieć czy to jest jedyna blokada. Wiem że likwidujac ją nie poznam przyczyny problemu ale jakby odpalił to już byłoby fajnie, a wstawiłbym jakies inne zabezpieczenie. Niby na jutro jestem umówiony z tym znajomym co mam duże pojęcie o francuzach ale czy dojdzie do spotkania to nie wiem (od dwóch miesięcy sie już umawiamy), wiec chce poszukac jakiejs alternatywy.
  • #24
    grzegorzczapla
    Level 1  
    WitAM mam problem z peugeotem 206 1.1 benzyna 2001 rok po przyjechaniu do domu zgasiłem samochód pozniej chciałem odpalic niestety nie zapalił rozrusznik kreci pompka słychać że chodzi brak swiateł kierunków dmuchawy i wycieraczek brak kontrolki silnika po włożenia klucza do stacyjki i otwarciu drzwi jest dzwięk centralny zamek działa szyby działaja Czytałem na forum o czujniku wstrząsu lecz ja go nie moge znalezć czy wogóle ten model posiada ten czujnik? Proszę o jaka kolwiek podpowiedz bo jestem bezradny Zgóry dziękuje
  • #25
    tomelo79
    Level 10  
    Witam, mam problem z Peugeotem 1.1 2003r. Problem taki jak powyżej, pozostawiony w garażu, na drugi dzień poprostu nie chciał odpalić.
    Na dzień dzisiejszy peugeot jest już u drugiego mechanika (elektryka), który mówi, że na sterownik został nałożony jakiś dodatkowy kod, którego ponoć nie można obejść - uniemożliwia to wywalenie immo czy też zaprogramowanie go od początku...

    Pytanie: czy to znaczy że naprawa może zostać dokonana tylko w serwisie peugeota ????
    Boję się pytać o koszty ... :-/

    Z góry dzięki za pomoc.
  • #26
    Luckskywalker
    Level 21  
    Ciężko powiedzieć co sie dzieje po tym co opisujesz..ale wnioskuje ,ze jest komunikacja z kalkulatorem silnika tylko immo nie odblokowuje..Pierwsze co to proponowałbym zmienić elektryka.W tych silnikach b.często uszkadzały sie kalkulatory wtrysku w ten sposób..wiec ja bym obstawiał kupno nowego sterownika silnika.Jednak najpierw trzeba podpiąć sprzęt diagnostyczny i zobaczyć co sie właściwie tam dzieje...czy BSI rozpoznaje klucz itp.
  • #27
    tomelo79
    Level 10  
    Witam, dziękuję za odpowiedź.

    Tak miałeś rację, niestety padł komputer :-/
    Koszt w serwisie Peugeota 2500-3000 zł :-/

    Zmienić elektryka nie takie proste... jedni biorą za podłączenie komputera i diagnozę 50 złotych, inni nawet za cały dzień szukania przyczyny i próby rozwiązania problemu nic nie biorą(...)
    Liczba specjalistów samochodowych w moim mieście wyczerpała się :-(

    A tak swoją drogą chętnie dowiedziałbym się gdzie znaleźć takich specjalistów od elektroniki samochodowej (w szczególności od Peugeota) w Warszawie i okolicach...

    Z góry dzięki.
  • #28
    seat21
    Level 28  
    Witam podaj oznaczenia twojego sterownika
  • #29
    Luckskywalker
    Level 21  
    Odezwij sie na priv to mogę dać Ci namiar na człowieka co naprawia te komputery ,ale on jest z okolic kielc i nie wiem czy zgodzi sie na wysyłkę.
  • #30
    3cityboy
    Level 1  
    mam podobny problem z tym że wszystko działa po za rozrusznikiem, pompa przestaje zasysać paliwo przekręcając kluczyk nic sie nie dzieje nie pstryka rozrusznik, brak reakcji z jego strony. co może byc nie tak?