Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha Virago XV 535 membrany naprawa

16 Maj 2009 14:49 11037 6
  • Poziom 10  
    szukam instrukcji do tego motoru w języku polskim, albo informacji takich jak:
    -jak ustawić zawory
    -jakie powinno być ciśnienie na cylindrach.

    mam problem ze świecami, po przejechaniu 100-150km zarzuca je, motor chodzi na jednym garze i nie ma kopa. wymieniałem świece, lecz za każdym razem to samo, nie wiem czego to może być powodem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Jak będziesz miał źle dobraną wartość cieplną świec to może się właśnie tak dziać.
  • Poziom 25  
    Instrukcji po polsku nie znajdziesz, przy odrobinie checi i znajomosci zagadnien mechaniki wartości te znajdziesz w dostepnym w sieci manualu po angielsku. Sprawy o które pytałeś:
    Luz zaworowy na zimnym silniku dla zaworów ssących: 0,07-0,12mm, dla wydechowych 0,12-0,17mm.
    Świeca zapłonowa NGK BP7ES lub DENSO W22EP-U (osobiście polecam Denso), przerwa na elektrodach 0,7-0,8mm
    Ciśnienie sprężania:
    standart: 10,75 Bara
    max: 11,78 Bara
    min: 9,78 Bara
    maksymalna różnica miedzy cylindrami: 0,96 Bara
    Regulacja zaworów: należy wykręcić świece, zdemontować pokrywki inspekcyjne w głowicy, wykręcić korek inspekcyjny w lewej pokrywie silnika w osi wału korbowego oraz drugi powyżej, pod cylindrami. Ten w osi służy do obracania wałem korbowym poprzez klucz nasadowy, a w oknie powyżej widać znaki na ktore należy ustawić wał korbowy do regulacji zaworów. Wałem obracamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu kiedy znak na kole alternatora T pokryje się ze znakiem na pokrywie silnika. wtedy sprawdzamy luz zaworowy (ewentualnie ustawiamy) na tylnym cylindrze (wczesniej nalezy obserwowac czy mamy wlasciwy GMP na tym cylindrze, oczywiście musi być GMP końca suwu sprężania, jeśli mamy niewłaściwy GMP czyli końcówka wydechu początek ssania to obydwa zawory są uchylone i należy wykonac pełen obrót wałem korbowym i znowu ustawić znak z literą T). Luz ustawiamy śrubkami z kontrą. Po ustawieniu luzów tylnego cylindra obracamy dalej wałem korbowym do znalezienia znaku bez żadnej litery (jest jeszcze trzeci znak z literą F ale ten nas nie interesuje). również upewniamy sie ze mamy wlaściwy GMP na przednim cylindrze, jeśli jest ok to ustawiamy zawory na przednim cylindrze.
    Po wszystkim przykrecamy wszystko co odkreciliśmy i cieszymy się jazdą;)
    A co do twojego opisu-ja obstawiam na problemy z gaznikami, należy je wyczyścić i wyregulować, sprawdzić przedtem membrany ponieważ mogą być pękniete lub rozciągnięte, następnie zsynchronizować. Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    sprawdzałem ciśnienie cylindrów niestety, jest różnica aż 3barów ;o sam byłem nieźle zdziwiony.. obstawiam że może pierścienie stanęły i cała kompresja ucieka..

    cyborg39 ostatnio miałem świece NGK BP7ES i działo się tak jak zawsze, czyli zarzuca je i kopci, a co do gaźników myślę ze i tak będzie trzeba je wyregulować.
  • Poziom 25  
    Zmierz ciśnienie najpierw na sucho a potem wlej nieco oleju do każdego z cylindrów (kilkanascie mililitrów) i zmierz ponownie. Jeśli ciśnienie wzrośnie znacznie to masz nieszczelność w układzie tłok-pierścienie-cylinder, jeżeli wzrost będzie nieznaczny lub żaden to masz podparte lub/i wypalone zawory. (Dla formalności przypomnę że podczas pomiaru ciśnienia otwierasz przepustnice maksymalnie czyli inaczej mówiąc odkręcasz gaz do oporu)
  • Poziom 18  
    naprawialem kiedys virowke z podobnym problemem z tym ze tam co paredziesiat km padala ktoras ze swiec. Po dlugich bojach okazalo sie ze wina lezy w gaznikach - a konkretnie w prawie nie istniejacych membranach. po wymianie membran wrocala moc, swieca juz do konca uzytkowania nie padla :-)