Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen - regulacja wysokości świateł

16 Maj 2009 16:17 17614 16
  • Poziom 16  
    Witam

    Przy włączaniu świateł mijania na krótką chwile włącza się podświetlanie przycisku ESP i regulacji wysokości świateł i potem gaśnie - brak regulacji wysokości świateł. Czasem jest wszystko ok. jest podświetlenie i działaja
    regulacja .
    Tak sądzę że usterka tkwi w złym styku (regulator wysokości ok.) gdzie mogę znalezć inne wtyczki , przekażnik i gdzie sie one znajdują w aucie ,
    lub inne sugestie pomocne w usunięciu w/w niesprawności.
    Auto C4 2.0 Hdi 136 kM
    Dziękuje i pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wymien zarowke podswietlenia popielniczki.

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    oooo kurcze zaskoczyłeś mnie ta odpowiedzią .
    Jutro sprawdzę i dam znać.
    Dzięki
    ooooo kurcze ....... nigdy bym na to nie wpadł
  • Poziom 24  
    kybernetes napisał:
    Wymien zarowke podswietlenia popielniczki.

    Pozdrawiam

    I po co to...kolega ma problem a Ty sobie jaja robisz...

    Dodano po 2 [minuty]:

    pief napisał:
    Witam

    Przy włączaniu świateł mijania na krótką chwile włącza się podświetlanie przycisku ESP i regulacji wysokości świateł i potem gaśnie - brak regulacji wysokości świateł. Czasem jest wszystko ok. jest podświetlenie i działaja
    regulacja .
    Tak sądzę że usterka tkwi w złym styku (regulator wysokości ok.) gdzie mogę znalezć inne wtyczki , przekażnik i gdzie sie one znajdują w aucie ,
    lub inne sugestie pomocne w usunięciu w/w niesprawności.
    Auto C4 2.0 Hdi 136 kM
    Dziękuje i pozdrawiam

    Idź po kablach a dojdziesz do celu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Koledzy, jaj sobie nie robie. Te C4 rzeczywiscie "tak maja", ze anomalie na lini zasilania zarowki popielniczki przekladaja sie na brak dzialania korektorow swiatel. A konkretnie starsze sztuki bo potem zmieniono okablowanie i problem ustapil.

    O co tu chodzi? Otoz panowie z PSA postanowili nieco uproscic sobie zycie i zastosowali klasyczny regulator korektorow czyli 3 pinowy, taki jak w starszych modelach (masa, zasilanie, sygnal). Ten przelacznik nie posiada osobnego kabelka do podswietlenia, dioda bierze prad z zasilania drabinki rezystorow. W kabinie C4 sygnalu swiatel mijania nie ma wiec panowie inzynierowie podjeli logiczna decyzje i podpieli zasilanie na pin 7 w czarnej 10 pinowej kostce BSI (VE13P) - ten sam z ktorego brane jest podswietlenie przyciskow kabiny i lampki popielniczki. Niestety, wyglada na to, ze to wyjscie ma kontrole pradu wychodzacego i kiedy ten zmniejszy sie ponizej jakiejs granicy to zasilanie zanika. Glownym odbiornikiem pradu jest w tym obwodzie zarowka popielniczki (100mA), reszta czyli diodki w przyciskach biora niewiele. Kiedy zarowka sie pali badz przerywa - znika podswietlenie przyciskow,co zaobserwowal kolega pief. O ile w przypadku pozostalych przyciskow nie ma to znaczenia dla ich funkcjonowania (dzialaja przez sygnal masy) to korektor reflektorow przestaje dzialac.

    Usterka byla denerwujaca wiec w nowszym wydaniu C4 zasilanie na regulator korektorow swiatel jest podlaczone do pinu 13 na 40 pinowej niebieskiej kostce BSI co zalatwilo sprawe.

    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    No to szacuneczek dla kolegi :please: .
  • Poziom 16  
    Wielgachny Szacuneczek dla kolegi Fachury , kolega
    -------- kybernetes -------- jest wielki
    Wymieniłem żarówkę (była spalona) od podświetlania popielniczki i wszystko wróciło do normy tak jak powinno być.
    Dziękuje raz jeszcze i pozdrawiam Piotrek
  • Poziom 13  
    witam
    czy moglibyście w skrócie napisać, jak się dobrać do tej żarówki, żeby czegoś nie połamać :-)
    pzdr
    ran
  • Poziom 10  
    Witam!!
    Nie mogę znaleź tej żarówki. Pomocy !! C4 2005r.Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Spotkała mnie taka sama awaria. W dwóch warsztatach nikt nie umiał mi pomóc (poza zasugerowaniem wymiany całego układu regulacji wysokości świateł). Zacząłem szukać innego (tańszego) rozwiązania i trafiłem tutaj. Poziom absurdu zaproponowanego przez kybernetes'a rozwiązania był tak duży, że nie mogłem uwierzyć, że to w ogóle możliwe, żeby jakaś żaróweczka w popielniczce mogła mieć wpływ na regulator świateł. Oczywiście wskazany sposób się sprawdził, chociaż nie od razu. Nowa żarówka nie chciała się włączyć, a regulator nadal nie działał. Zostawiłem ją na miejscu i złożyłem wszystko do kupy. Gdy po paru godzinach zszedłem do auta, to po uruchomieniu silnika okazało się, że wszystko pracuje (żarówka, podświetlenie, regulacja poziomu świateł).

    Podsumowując chciałbym podziękować, za podanie rozwiązania problemu i postaram się upowszechniać je wśród właścicieli C4.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Witam!

    Mam ten sam problem. W ASO citroena powiedziano mi, ze przerdzewial czujnik korekcji swiatel z tylu... malo tego podobnno przerdzewiala jest wiazka w tym miejscu. Powidziano mi ze trzeba wymieniac cala wiazke idaca od komory silnika na tyl samochodu i ten czujnik. Koszt czegos takiego to ok 4000zl. Objawy mam takie same jak powyzej. Nie swieci mi sie zarowka w popielniczce... jak najlatwiej ja wymienic? Nie chce niczego polamac. Z gory dziekuje za pomoc..
  • Poziom 39  
    pawelbet:, Ty masz inny problem nie związany z opisywanym w tym wątku. Twój problem dotyczy automatycznego korektora lamp ksenonowych natomiast tutaj mowa jest o ręcznym korektorze zwyczajnych lamp z żarówkami halogenowymi. Toteż opisywane tu rozwiązania nie odnoszą się do twojego auta. Skoro czujnik skorodował to należy go wymienić razem z uszkodzona kostką. Wiązki oczywiście wymieniać nie ma po co - w serwisie błędnie Cię poinformowali, jest dostepny zestaw naprawczy do kostek czujników. Oczywiście sporo tańszy jak wiązka która oferują, no cóż, życie to nie bajka i każdy chce zarobić. Samemu możesz pójść na szrot, znaleźć dobrą kostkę do czujnika z 15 cm przewodów i przelutować ją. Pamiętaj jednak aby bardzo uważnie i wodoszczelnie zaizolować lutowane połączenia bo usterka powróci. Potem wymienisz czujnik, wykasujesz błędy z komputera korektorów i będzie dobrze.
  • Poziom 27  
    Ale jaja. W jednym z tematów na elektrodzie był poważny problem opisywany ze sterowaniem wentylatora chłodnicy w Citroenach. Oczywiście jedynym słusznym rozwiązaniem były drogie wymiany wentylatorów i sterowników. Jak sie okazało winny temu wszystkiemu jest bezpiecznik termiczny za kilka groszy w sterowniku wentylatora. W tamtym temacie też gratulowałem samozaparcia w odgadnięciu przyczyny problemu.
    Teraz bagatelna sprawa jak żarówka w popielniczce- Szacunek dla dłubaczy, którzy nie załamują się przy okazji takich problemów.
    Oczywiście gratuluje GŁOWY, a nie zakończenia szyi :)

    Tak trzymać!
  • Poziom 9  
    witam,
    mógłbym prosić o pomoc w lokalizacji tej żarówki ?
  • Poziom 2  
    Przepraszam za lekki odkop, ale nie opłaca się zakładać nowego tematu dla takiej pierdoły. Mój samochód C4 1.6 HDi 92KM 2004, mam ten sam problem, więc próbowałem się dorwać do tej lampeczki. Po odkręceniu, najmniejszym imbusem, dwóch widocznych na zdjęciu pierdulników, takowej nie zauważyłem. Później zaryzykowałem jeszcze i podważyłem płaskim śrubokrętem to zielonkawe coś przypominające jakąś uszczelkę, niestety gniazdo nie chciało wyjść do końca, chyba przez trzymające je kable. Pytania: Czy w ogóle jest sens w tym grzebać, czy moja cytryna po prostu nie ma tego podświetlania (dał bym ręke urwać, że kiedyś działało). Czy dobrze się do tego zabieram, może należy zdjąć całą plastikową obudówke? Był bym wielce wdzięczny, jeżeli ktoś dokładnie wytłumaczy jak to zrobić.
    Citroen - regulacja wysokości świateł Citroen - regulacja wysokości świateł Citroen - regulacja wysokości świateł
  • Poziom 9  
    Mimson szukasz w złym miejscu, żaróweczka umiejscowiona jest przy popielniczce, po lewej stronie, jak wyciągniesz popielniczek to powinieneś zauważyć.