Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1,6 16V +gaz strzela i szarpie jak zimny

16 Maj 2009 17:06 7099 16
  • Poziom 10  
    No to tak jak zimny na paliwie szarpie i gaśnie spadają obroty, gaz trochę lepiej ale potrafi strzelić, jak się zagrzeje paliwo prawie super czasem poszarpuje na gazie podobnie i czasem strzeli - szczególnie przy dodawaniu gazu no i jak zobaczy górkę trzeba dać mu w gaz a on wtedy strzał. Świece wymienione , krokowy wyczyszczony, przewody WN ok - myśle o cewce no i o lewym powietrzu tylkoo gdzie? :|
    Pomocy jak pomocy ale dobrej rady - najlepiej pewniaka
  • Poziom 10  
    Lewe powietrze raczej nie bo wtedy miał by cały czas wysokie obroty (chyba że sonda lambda padła). Prostym sposobem na sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia jest uruchomienie silnika w ciemnym pomieszczeniu bądź w nocy :) wtedy patrzymy na przewody i jeżeli zaczynają świecić podczas zwiększania obrotów znaczy że są do wymiany, oczywiście jeżeli skacze gdzieś iskra to również :) Jaką instalacje gazową pan ma zamontowaną? Zwykłą czy sekwencje?
  • Poziom 10  
    Instalacja gazowa jest zwykła - podanie gazu z powietrzem, ale jak jest zimny silnik na PB to nie może ustabilizować obrotów dopiero jak się zagrzeje to porawia, a jeszcze na bardzo wysokich obrotach od 3000 jest ok, i zdarza się w czasie jazdy ( ciepły ) spada odczyt obrotomierza i najczęściej zgasi silnik choć nie zawsze:|
  • Poziom 10  
    Jeżeli jak mówisz silnik krokowy jest sprawny to radził bym sprawdzić sondę lambda, najprościej zmierzyć ją miernikiem, pracuje w granicach od 0-1v (powinno być w granicach 0,4-0,6v) inny sposób na sprawdzenie sondy to zdjęcie węża od podciśnienia z kolektora dolotowego (np od serwo mechanizmu) wtedy jak obroty silnika będą rosły to znaczy że sonda jest ok . Na LPG silnik powinien pracować bez zarzutu bo w zwykłej instalacji LPG nie działają czujniki takie jak przepływomierz powietrza, sonda lambda, potencjometr. Jeżeli tak nie jest trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
  • Poziom 10  
    Czyli większość czujników nie specjalnie wpływa na takie zachowanie - więc przy zwykłym LPG jednak będzie cewka, bo odpowietrzenie np. skrzyni korbowej po zmianie temperatury silnika na normalną powinno nadal wpływać na pracę silnika a nie prawie ustępować ( znaczy wracać do prawidłowej pracy )
  • Poziom 10  
    Wszystkie czujniki mają za zadanie dobrać jak najlepszą mieszankę paliwa z powietrzem poprzez wtryskiwacz paliwa, jeżeli paliwo (czyli PLG) dostaje się razem z powietrzem, (gaz jest zabierany przez podciśnienie powietrza) nie możemy niczym sterować dawki dostarczanego gazu (chyba że przepustnicą) więc nie działają żadne czujniki bo i tak komputer nie może nic zmienić. Dlatego ja bym w tej sytuacji obstawiał na zapłon, może tylko przewody wysokiego napięcia albo cewka zapłonowa. Możesz sprawdzić czy żaden z węży od podciśnienia za przepustnicą nie jest spękany i nie przepuszcza powietrza.
  • Poziom 10  
    Tylko się zastanawiam czy kupować nową cewkę, czy też spróbować założyć inną używaną na spr. - tylko skąd wytrzasnąć.
    Bo jak zaczne kupować wszystko nowe to strasznie podniesie wartość pojaździka:D
    No ale przecierz będzie śmigał :?::D
  • Poziom 10  
    Na razie radził bym wyregulować gaz (przestanie wtedy strzelać) i sprawdzić sondę lambda bo ona działa od bodajże 350 stopni i jak jest uszkodzona to może działać poprawnie ale dopiero od wyższej temperatury (co by wytłumaczyło poprawną pracę silnika jak jest zagrzany). Chyba że czujnik temperatury (one czasami też siadają w tych silnikach). Myślę że cewka zapłonowa będzie ok bo jak jest ciepły to chodzi.
  • Poziom 28  
    Witam. Podstawowa sprawa to wymiana przewodów wysokiego napięcia. Pozostałe regulacje po wymianie. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Dzięki za porady odezwe się po sprawdzeniach i pochwale o efektach - choć ta cewka mnie bardzo pociąga
    tak wogule w którym miejscu jest sąda
  • Poziom 10  
    Gdzieś w kolektorze wylotowym albo na tłumiku przed katalizatorem. Dochodzi do niej jeden przewód.
  • Poziom 15  
    Poszukaj raczej przyczyny, w zasilaniu mi to wygląda na gubienie prądu, dlatego skacze ci obrotomierz. Sprawdź zasilanie cewki WN
  • Poziom 10  
    No więc tak, wymiana przewodów WN na nówki, wymiana świec na nówki NGK, przeczyszczenie przewodów podciśnieniowych - no i śmiga prawie jak nówka
    Oby jak najdłużej, a gubienie prądu to się jeszcze zobaczy, bo pewnie się odezwie
  • Poziom 10  
    A jeszcze pytanko do czego służy czujnik temperatury przy termostacie (wiatrakiem steruje czujnik na wężu) posiada 2 przewody czyli chyba też coś załącza.
    i jeszcze skąd brany jest sygnał temp. do tablicy rozdzielczej
  • Poziom 10  
    Przy termostacie znajdujom sie dwa czujniki.
    Cytat:
    A jeszcze pytanko do czego służy czujnik temperatury przy termostacie (wiatrakiem steruje czujnik na wężu) posiada 2 przewody czyli chyba też coś załącza.
    i jeszcze skąd brany jest sygnał temp. do tablicy rozdzielczej

    11- czujnik temp. (wysyła sygnał do tablicy rozdzielczej)
    12- czujnik temp. (wysyła sygnał do komputera)
    Ford Escort 1,6 16V +gaz strzela i szarpie jak zimny
  • Poziom 10  
    No i już ok od jakiegoś czasu a konkretnie od wymiany cewki - jednak, troche mi zeszło zanim znalazłem do podmienienia, a teraz kupiłem nówke.
    Czyli w Fordzie musi wszystko grać idealnie, bo po wymianie świec i kabli była poprawa dość duża, a po cewce ideał. :):)