Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH-12 ładowanie z alternatora

16 Maj 2009 21:14 7255 9
  • Poziom 21  
    W czasie jazdy zabrakło ładowania , kolega w trasie szukał otwartego warsztatu (sobotnie popołudnie) i trafił tylko na jeden .
    Poinformowany został że do wymiany regulator w alternatorze , a zakład nie ma regulatora i czasu .
    Kupił po drodze regulator i poprosił o pomoc w wymianie .
    Po wymianie brak poprawy.
    Objawy : kluczyk w pozycji zerowej świeci się kontrolka ładowania , po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon zapalają się pozostałe kontrolki a
    ładowania gaśnie .
    Po odpaleniu auta brak ładowania .
    Proszę o szybką i konkretną pomoc , kolega ma załadunek w poniedziałek rano .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    masz przebity mostek na diodach plusowych
    mostek do wymiany jesli stojan jest. ok
    a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje
    ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
  • Użytkownik obserwowany
    Podaj + 24 na przewód kontrolki łądowania.
    Zobaczysz czy alternator czy przekaźnik.
    Mam nadzieje że to nie chińczyk.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 24  
    Koledzy wyżej pewnie mają rację ale ja bym wziął miernik w łapę i sam jeszcze raz sprawdził to ładowanie...bo chyba nie polegasz na opini warsztatu co uznał wadę regulatora i kasa poszła w piz...du.
  • Użytkownik obserwowany
    Regulator można łatwo sprawdzić, ale faktycznie są awaryjne bo się przegrzewają i zimne luty produkują.
  • Poziom 21  
    Ładowania brak pomiary wykonałem , przekaźnik sprawny , napięcie 24 V jest podawane do alternatora, i potwierdzacie się moje obawy że to diody.
    Regulator mógł być niesprawny , jedna nóżka ruszała się.
    Jakie napięcia powinny być na alternatorze ?
    +24 i -24 z akumulatora (główne złącza) oraz dwa złącza po +24 V , jedno zapewne do przekaźnika od kontrolki ładowania a drugie do miernika ładowania i obrotomierza.
    Dlaczego przekaźnik (kontrolka świeci ) trzyma w pozycji zerowej stacyjki , a puszcza w pozycji zapłon ?
    Niewłaściwe napięcia z alternatora?
  • Poziom 21  
    Mostek po wymianie (zwarte diody),teraz świecą wszystkie kontrolki i nie gasną ( przy uruchomionym i wyłączonym silniku).
    Poprawa jest taka że nie świeci kontrolka ładowania przy kluczyku w pozycji zerowej .
    Czyżby uszkodzony nowy mostek ?
    Alternator nie chińczyk.
  • Poziom 13  
    macie poprawnosc w okablowaniach
    czy ktos zrobil ogl. stojana jak pisalem wyrzej
    wychodzi na to ze skoro macie zalozony nowy mostek i regulator.
    to przyczyny a skutek ?
    ja stawiam na stojan 99% jak odpal. i spraw. nap. to nawet nie skoczy 0.1V
    ladowania wiecej
    a czy akumulatory sa ok
  • Poziom 21  
    Stojan wygląda poprawnie , akumulatory ok (naładował i zrobił dziś 100 km).
    Napięcia na alternatorze wyjście do przekaźnika 2-3V .
  • Poziom 21  
    Po reklamacji mostka na nowy sprawne :))).
    Dzięki wszystkim za porady.
    Temat zamknięty.