Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magiczna płytka z zestawie TV 2,4 GHz

16 Maj 2009 21:57 1506 4
  • Poziom 2  
    Witam Kolegów
    Zanim przejdę do meritum musze nieco naświetlić temat. Robię zdjęcia z powietrza z latawca. Do podglądu tego co chcę sfotografować używam bezprzewodowego toru wizyjnego
    Dlatego umieściłem w tej kategorii bo chodzi o tor wizyjny.
    Kupiłem właśnie zestaw 2,4 Ghz Kamera GP-811T odbiornik GP-707.. Zasięg 100m w otwartym terenie (sprawdzałem) a waga kamerki poniżej 30g. Dlatego ją kupiłem, ze względu na wagę. Zasięg mi wystarczy. Nie znam się na elektronice tak by coś samemu zaprojektować ale jak dostanę prosty schemat to sobie poradzę ze złożeniem.
    Przejdźmy do meritum.

Zacząłem eksperymenty z zasilaniem. Odciąłem wtyczkę gniazda jacka w kamerze niedbale, przez jego środek. Nie spodziewałem się, że coś tam będzie. No i niestety w środku była zalana jakaś płytka z elektroniką. Oryginalnie zasilanie było 9V z bateryjki. W trakcie odcinania rozwaliłem elektronikę zatopioną w jacku i już nie da się zasilać z tego poziomu .

Nie dałem jednak za wygraną i podpiąłem kamerkę bezpośrednio do zasilacza i zmieniałem napięcie. Zwykły zasilacz z regulowanym napięciem ale bez stabilizacji. Doszedłem do 2,6;2,4 V i pojawił się obraz na odbiorniku. Potem 3,6V –bardzo wąski zakres napięcia i jeszcze 9V ale tu były duże zakłócenia nawet 2m od odbiornika.

Sprawdziłem zasięg na 2,4 V i 3,6 Vi niestety spadł do 50m ledwo...!

Moje wnioski - magiczna płytka (nie znam się na elektronice) jest zasilana 9V i zmniejsza napięcie do 2,4 V albo do 3,6 albo pozostawia 9V i jednocześnie „robi” coś jeszcze, sprawiając, że zasięg z płytką jest 100m.

No i teraz pytanie. Co to za płytka. Co i jak ona robi?