Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 1.5dci czy na 100% wtryskiwacze.

minimiras 16 Maj 2009 22:20 18032 16
  • #1 16 Maj 2009 22:20
    minimiras
    Poziom 10  

    Witam. Posiadam Renault Clio 1.5dci 2002r. 82KM. Otóż poszła mi pompa wtryskowa (opiłki w zbiorniku) i wtryskiwacze też dostały. Wymieniłem pompę na regenerowaną i wtryski też regenerowane. Niestety autko nadal nie odpalało. Była wymieniona pompa jeszcze raz na używaną ale nie po regeneracji ale auto nadal nie pali. Dodam, że po podaniu samostartu odpala i silnik pracuje równo. Komputer pokazuje tylko błąd niskiego ciśnienia na listwie. Zamierzam kupić nowe wtryski i chcę mieć pewność, że to na pewno one. Dzisiaj zmierzyłem przelewy na wtryskiwaczach. Pomiar dokonałem na wolnych obrotach przez 60s po odpaleniu. Powiem, że leją strasznie. Wtryskiwacz 1 - 50cm3, 2 - 65cm3, 3 - 30cm3, 4 - 38cm3. Ogólnie po moich przeżyciach nie polecam nic po regeneracji.
    Dodaję link z pracą silnika:
    http://minimiras.wrzuta.pl/film/1qUQPD8CVkm/clio_1_5dci_nie_pali

  • #2 16 Maj 2009 22:57
    licho23
    Poziom 19  

    Po odpaleniu sam zgasł czy go zgasiłeś?

  • #3 16 Maj 2009 22:59
    endriu.kom
    Poziom 24  

    To zbyt duża kolego odpowiedzialność by ją ktoś wziął na swoje barki i ci przytaknąć że to wtryski...nie sprawdzając auta.

  • #4 16 Maj 2009 23:13
    minimiras
    Poziom 10  

    Auto sam zgasiłem. Co do sprawdzenia. Ciśnienie na cylindrach w granicach 20. Na wolnych obrotach komputer pokazuje ciśnienie wymagane 230bar, ciśnienie podawane 230-233bar. Podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie wymagane 413bar, ciśnienie podawane 60bar. Auto jeździ normalnie do 120km/h, powyżej zapalają się kontrolki i wyskakuje błąd niskiego ciśnienia na listwie. Podejrzewam, że za dużo ucieka przelewami i brakuje ciśnienia aby komputer załączył sterowanie wtryskiwaczy. Wtryskiwacze na pewno są w fatalnym stanie, różnica na przelewach jest aż ponad 100%.

  • #5 17 Maj 2009 10:15
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Skoro piszesz (i jesteś tego pewien), że wtryskiwacze są w fatalnym stanie to dziwi mnie ten post...w takim wypadku wymiana ich jest nie unikniona i od tego powinieneś zacząć. Inaczej będziesz błądził i go nigdy nie naprawisz.

  • #6 17 Maj 2009 10:25
    minimiras
    Poziom 10  

    Zastanawia mnie czy może być coś jeszcze, dlaczego auto nie odpala. Nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Czujnik położenia wału był czyszczony. Oprogramowanie w komputerze samochodowym też było inne podstawiane. Ustawienie rozrządu było sprawdzane x razy. Może ktoś wie jakie są prawidłowe dawki przelewowe wtryskiwaczy dla tego silnika.

  • #7 18 Maj 2009 20:49
    sprimerr
    Poziom 2  

    przelewy prawde powiedzialy

  • #8 18 Maj 2009 20:49
    jurekk55
    Poziom 34  

    30 to chyba był max.jaki masz odczyt ciśnienia listwy na jałowym,temperatura silnika,różnica przepływu paliwa?

  • #9 19 Maj 2009 16:38
    minimiras
    Poziom 10  

    Zamówiłem nowe wtryskiwacze. Zobaczymy co będzie po ich założeniu. Koszt za komplet 2100zł.

  • #10 19 Maj 2009 19:08
    wopor
    Poziom 32  

    witam, mozliwe ze to wtryski ale miałem taki przypadek ze pompa po regeneracji wymagała dalszej regeneracji :), powodzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapomniał, :) jaka jest prędkość obrotowa na rozruszniku?

  • #11 19 Maj 2009 20:42
    minimiras
    Poziom 10  

    Ten numer z pompą po regeneracji już przerabiałem. Pompa kula się po garażu. Jest włożona pompa używana i działa o wiele lepiej niż ta po regeneracji. Co do obrotów rozrusznika to ciężko powiedzieć, ale kręci jak oszalały. Od razu powiem ile mnie kosztowały elementy po regeneracji. Pompa - 600zł + wtryski - 1400zł. Kasa poszła w powietrze. I pomyśleć, że firma która to robiła ogłasza się na portalu "dla miłościwie nam kupujących". Każdy wie o jaki chodzi. Na temat przebojów z Clio można by napisać cały artykuł na kilka stron. Wspomnę jeszcze, że aby wyciągnąć stare wtryski należało ściągnąć głowicę i zawieść do fachowca. Koszt z uszczelkami + transport około 600zł. Żyć nie umierać.

  • #12 19 Maj 2009 22:17
    jurekk55
    Poziom 34  

    minimiras napisał:
    Ten numer z pompą po regeneracji już przerabiałem Od razu powiem ile mnie kosztowały elementy po regeneracji. Pompa - 600zł + wtryski - 1400zł. Kasa poszła w powietrze. I pomyśleć, że firma która to robiła ogłasza się na portalu "dla miłościwie nam kupujących". Każdy wie o jaki chodzi. Na temat przebojów z Clio można by napisać cały artykuł na kilka stron. Wspomnę jeszcze, że aby wyciągnąć stare wtryski należało ściągnąć głowicę i zawieść do fachowca. Koszt z uszczelkami + transport około 600zł. Żyć nie umierać.
    po *1"regeneracja"tylko jako czyszczenie ultradźwiękowe *2 regeneracja pompy to nie zmiana uszczelniaczy (naprawdę regenerują chyba 2 Firmy w Polsce)*3próba przelewowa i magnetyczna odczyt ciśnienia listwy nie zostawiają wątpliwości.sorry że się rozpisałem ale mnie partacze nieźle wk...

  • #13 20 Maj 2009 07:58
    fermik
    Poziom 14  

    minimiras napisał:
    Witam. Posiadam Renault Clio 1.5dci 2002r. 82KM. Otóż poszła mi pompa wtryskowa (opiłki w zbiorniku) i wtryskiwacze też dostały.

    Pytam z ciekawości:
    Skąd sie biorą opiłki z zbiorniku? A jak nawet to po drodze
    do pompy wtryskowej są chyba jeszcze jakieś filtry paliwa.

  • #14 20 Maj 2009 08:04
    bartek_j
    Poziom 35  

    Opilki sie biora z powrotu paliwa do baku, padajaca pompa je produkuje. Zalatwia nimi wtryski przy okazji.

    A czy w tym motorze nie trzeba przypadkiem kodowac wtryskow po wymianie ?

  • #16 30 Maj 2009 21:31
    minimiras
    Poziom 10  

    Mam jeszcze pytanie czy ktoś z forumowiczów wie, który z podanych numerów wtryskiwaczy jest do silnika 82KM.
    1.EJBR01801Z, 2.EJBR02101Z. Z tego co wyczytałem w necie to podobno numer 1, ale nie jestem pewien. Chciałem się dowiedzieć na podstawie numeru VIN auta jakie numery powinny być w moim clio, ale w serwisie nie chcą udzielić tej informacji. Jakby ktoś miał dostęp do takich danych serwisowych to byłbym wdzięczny. Oczywiście nie za free.

  • #17 03 Paź 2009 14:22
    minimiras
    Poziom 10  

    Długo nie pisałem od ostatniego postu. Chciałbym zakończyć temat mojego Clio. Gdy przyszły wtryski po regeneracji od razu było widać, że firma która robiła regenerację zna się na rzeczy. Były nowiutkie końcówki a nie szlifowane jak poprzednio. Nowe numery. Wszystko profesjonalnie zabezpieczone. Oczywiście były to inne na wymianę. Gdy odesłałem stare to oddali Mi kaucję. Włożyłem w silnik te wtryskiwacze plus oczywiście nowe podkładki. Po odpowietrzeniu układu paliwowego autko odpaliło za pierwszym razem i to bez kodowania. Silnik chodził trochę nie równo, miał za wysokie obroty i kopcił. Po wkodowaniu wtryskiwaczy zaczął pracować normalnie tylko nadal kopcił. Wystarczyło jednak go zagrzać i trochę się przejechać z pedałem w podłodze aby wszystko ustało. Autem zrobiłem prawie 1000km i w czerwcu je sprzedałem. Przez ten czas nie było nigdy żadnych problemów, żeby nie odpalało albo kopciło. Jeździło jak rakieta. Wtryskiwacze zamówiłem w firmie Bosch Adamczyk z Piekar Śląskich. Naprawdę pełny profesjonalizm. To by było wszystko w temacie mojego 1.5dci. Przeszedłem z powrotem na benzynę.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME