Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki wlać olej. Vectra A

17 Maj 2009 11:45 3047 10
  • Poziom 9  
    Witam. Chciałbym wymienić olej w oplu vectrze a 92r. benz-gaz. Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jaki jest teraz w silniku. Chciałbym o porady jakiego oleju zalać. Stan licznika 260000. Silnik nie bierze oleju.
    Nie wiem, czy syntetyczny, czy mineralny, a może półsyntetyk. Spory przebieg auta ale silnik naprawdę zdrowy. Pozdrawiam:)
  • Poziom 12  
    Witam
    To nie ma znaczenia jaki masz olej aktualnie lecz jaki chcesz kupić , z takim przebiegiem to raczej syntetyk ja w bmw z 240 000 mam castrol magnatec i polecam . Lecz są inne też oleje np. Lotos Gas - przeznaczony do samochodów z gazem , lecz polecam ci coś z firmy Mobil i formalnie przypominam o wymianie filtra oleju przy okazji :D

    Moderowany przez robokop:

    Jest kolega pewien że wie co pisze? Sugerowanie zalania silnika z przebiegiem 0,25 mln km olejem syntetycznym zakrawa na celowe ładowanie pytającego na minę. Olej ma być wlaściwej klasy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika i przy nieznanej przeszłości nie może być olejem syntetycznym - skutek ? Całkowite i nieodwracalne rozszczelnienie silnika.

  • Poziom 15  
    auto leciwe i przebieg pewnie z 2 razy większy niż na liczniku, lej mineralny i nie patrz na nic. Po pierwsze zalanie olejem syntetycznym może znacząco zwiększyć wartość auta, a po drugie doprowadzi prawie na pewno do rozszczelnienia silnika.
  • Poziom 12  
    Savege : lecz sie na głowe !!! jak nie masz pojecia o samochodach to sie nie wypowiadaj !

    Mineralny 15 w 40 . a jakiej firmy to nie ma znaczenia moze byc Mobil, Shell, Lotos, Elf, Castrol, Total. Lotos jest najtanszy co wcale nie znaczy ze najgorszy
  • Poziom 9  
    A 15W40, to raczej nie jest olej do silników diesla?? W kop-ładowarce JCB 4cx też jest 15W40. Czy są te oleje takie same, czy się różnią??
  • Poziom 12  
    Nie. Mineralny olej tez jest do benzyny
  • Poziom 9  
    To ja już nie wiem. Uważacie, że mam lać ten mineralny 15W40??
  • Poziom 12  
    przy takim przebiegu to jak pisali pozostali lej mineralny i bedzie dobrze
  • Poziom 17  
    Skoro silnik nie bierze oleju, tak jak pisał autor tematu, proponuję zalać go olejem półsyntetycznym 10W/40 najlepiej dedykowany do Opla firmy GM, którego cena jest bardzo zbliżona do lotosa. Jeżeli silnik ma popychacze hydrauliczne, to olej mineralny może doprowadzić do ich uszkodzenia. Skoro nie wiadomo co było wcześniej wlane to tym bardziej półsyntetyk.
  • Poziom 9  
    polecam semi syntetic GM

    Dodano po 11 [sekundy]:

    tani i dobry
  • Poziom 1  
    Żadnych syntetyków ani pół syntetyków

    Tylko mineralny i to wcale nie musi być renomowanej firmy i tak bedzie OK